lot
Doprava ve městě Metro

Další stanice metra jsou pokryty lepším mobilním signálem

Opravené eskalátory ve stanici Anděl ve směru do Plzeňské ulice. Foto: Jan Sůra
Opravené eskalátory ve stanici Anděl ve směru do Plzeňské ulice. Foto: Jan Sůra

Mobilní operátoři a Dopravní podnik hl. m. Prahy pokračují v rozšiřování pokrytí mobilní sítí LTE v pražském metru. Od začátku týdne jde bez problému telefonovat a využívat mobilní data mezi Andělem a Smíchovským nádražím.

Rozšíření oznámil DPP v tiskové zprávě. Pokrytí zajišťuje konsorcium operátorů (O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic) a společnost CETIN. Pokryté lepším signálem jsou nově i obě stanice.

„Mobilní služby v tomto standardu mohou cestující v současnosti využívat ve 22 stanicích a přilehlých tunelech pražské podzemní dráhy,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková. Nejpozději od poloviny letošního června bude signálem sítě LTE pokrytý úsek Florenc – Invalidovna na lince B díky rozšíření do stanic Florenc B a Palmovka. V úseku Křižíkova – Invalidovna byla síť LTE zprovozněna na konci letošního března. Celkem je v pražském metru 61 stanic.

Rozšíření čeká i trasu A: ve stanicích Staroměstská, Malostranská, Hradčanská, Dejvická, jakož i přilehlých tunelech, by měly mobilní služby ve standardu LTE cestujícím začít sloužit na začátku letošních letních prázdnin. Ve stejné době bude v provozu i LTE pokrytí na Českomoravské.

Aktuální stav pokrytí stanic a přilehlých tunelů pražského metra vysokorychlostní sítí LTE

Linka A

• Muzeum

• Můstek

• Bořislavka

• Nádraží Veleslavín

• Petřiny

• Nemocnice Motol

Linka B

• Smíchovské nádraží

• Anděl

• Křižíkova

• Invalidovna

Linka C

• Nádraží Holešovice

• Vltavská

• Florenc

• Hlavní nádraží

• Muzeum

• I. P. Pavlova

• Vyšehrad

• Pražského povstání

• Pankrác

• Budějovická

• Kačerov

• Roztyly

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Test

Test

Eduard

Je hezké, že se pokryly další stanice metra. Je opravdu obdivuhodné jak to tempo výstavby je vražedné. Nejen co se týče budování nových stanic metra jejich pokrývaní internetem, ale také co se týče nových zastávek tramvají o dálnicích ani VRT nemluvě. Vše máme na papíře, nádherné prezentace, vizualizace a tuny výmluv proč to nejde. Zatímco my s velkou slávou pokryjeme internetem pár stanic metra, jinde jsou za tu dobu postavit stanice nové. Něco je sakra špatně. Lidi nemáme o nic horší než jinde, nejsme ani hloupější a neschopnější než jiní. Proč to tedy u nás nejde?

Míša

Seznam začal hezky dle zdejší situace, muzeum! To odpovídá našemu skanzenu, 5G v nedohlednu, pokrývání Metra až v 20.letech. A současný ombudsman chce zachovat tel. budky. Jak pro naší zemi typické: úkrokem směr východ zpět!

Host

Nešlo by ze seznamu pokrytých stanic vytvořit nějákou jednoduchou mapku metra a barevně tam vyznačit jaké úseky jsou pokryté a tu průběžně aktualizovat? Nebo už někde exituje třeba od DPP? Nenašel jsem..

Martin Š.

Neexistuje, taky nechápu, proč to neudělají. Nabízí se to jako velmi elegantní řešení.

Bob

Hlavně by to chtělo konečně pokrýt ten dlouhý úsek ze Smíchovského nádraží na Radlickou. A taky všechny přestupní stanice.

ORu

Statoměstská ( nebo minimálně tunel Můstek – Staroměstská) je LTE pokrytý už asi dva měsíce

cestujici

skromně by mě zajímalo, proč není pokrytá stanice Florenc na přestupu z C na B. Občas by se hodilo vědět, jestli je lepší běžet na tramvaj nebo čekat na metro.
Jako jo, je to detail, ale je fajn, byt na schuzce 2 minuty pred zacatkem, nez 2 minuty po jejim zahajeni.

dopravák

To by hlavně nemělo být řešeno signálem pro MT a WiFi, ale dostatkem stabilních informačních panelů s údaji o nejbližších spojích všech druhů MHD jak na peronech stanic veškeré MHD, tak i na spojovacích komunikacích …

cestujici

Jako jo, ale 😀 když je projekt Wifi právě v implementaci, je pro mě daleko přístupnější než čekat na projetovou dokumentaci, výběrové řízení na PD, na zhotovitele a namontování tabulí a zrovna na stanici, kterou používám při cestě do práce já, stejně dobře by fungovala na ostatních přestupních. Navíc když přijedete na florenc po červené a jdete dolů na žlutou tak, tam cedule s odjezdem vlaků jsou. Nevím, kdo rozhodoval o tom, že ten spoj, který dole stihnu tam není napsaný…. jsou tam až dva následující. Kdyby v tomhle duchu nainstalovali informační panely, tak je to super pro turisty místní… Číst vice »

Marťas

Jeden nejmenovaný srovnávač internetových cen měl před 2 lety reklamu s jakože kladnou a zápornou recenzí: „Metro. +Je tu klid, není tu signál. -Není tu sakra signál!“. Tento rozporuplný pocit mám ze zavádění signálu do metra taky.

Karel

jojo, je to fajn, kdyz clovek nemusi 15 minut poslouchat cizi klaboseni o nicem, zaroven ale pak potrebuje najit spojeni a kolikrat ani ve stanici nema sanci neco zjistit, tak tezko rict, co je lepsi 🙂

thegrid

takže by měly být k dispozici data a volání jen na 112 🙂

pozorovatel

Až tak bych to neredukoval: pro trať ano, ale ve stanicích (na peronech) by měl být k dispozici signál kompletní a silný – na trati signál pro bezduché tlachání prostřednictvím MT rozhodně nijak nezbytný není.

Kamui

Má to svoje výhody i nevýhody. Fakt je, že stahovat 1.5 MB velký PDF dokument přes tři stanice je v 21. století už opravdu nedůstojné.

Jakub

Přitom třeba v Londýně to jede dobře.

libcha

Jo? Já tedy když jsem jel v Londýně metrem a nutně se přitom potřeboval spojit s osobou v terénu, nebyl signál ani v tunelech, ale dokonce ani ve stanicích, jak je v Praze už dlouhá léta standardem.

jakub

alespoň co jsem jel já, tak to fungovalo, ale je možný, že to také nemají všude

David

Českomoravská na Áčku? Detail… 🙂