Stamiliony do lovosického nádraží. Opravou projde i výpravní budova

Podoba výpravní budovy v Lovosicích po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba výpravní budovy v Lovosicích po rekonstrukci. Foto: Správa železnic

Oprava výpravní budovy naváže na modernizaci nástupišť.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Fakt musí z fasády zmizet okřídlené kolo?
Já vím, je to detail v celé té rekonstrukci, ale je to docela škoda, ne? Vždyť to byl (a snad i dnes trochu je) symbol železnice, tak proč s ním úplně pryč…? 🙁

Honza

Kdyby se raději rekonstruovali tratě. Dneska odřeknuté vlaky až na Prahu a ty co jeli zpožděné křižováním o 15min, ale my budeme rekonstruovat baráčky, nebo dělat nekonečné studie na studie. Fakt super přístup od sž.

Twix

Modernizace kolejiště a nástupišť stanice Lovosice právě probíhá.

Honza

a proto musíme opravovat i „baráček“ v Lovosicích, místo abychom modernizaci kolejišť dělali i někde jinde. Jo to dává smysl…

zesp

Takto v létě rekonstrukce nástupišť začínala:

https://youtu.be/-xJgg70AEic

Pepa

chybí mi tam obří ručičkové hodiny SŽ signature, pokud možno přes celou fasádu. Jak teď lidi poznají, že jde o nádraží?

Zdrasa

Proč ne. Jenom si říkám, jestli nemáme nemálo nádraží v horším stavu, která by rekonstrukci potřebovala zrovna víc. Napadá mě, jak je na tom třeba projekt na Mladou Boleslav? Ale tak čekám, že za tím výběrem bude nějaká logika, kterou jen nevidím.

Matěj

Budova v Lovosicích je zanedbaná, zároveň se jedná o poměrně důležitej uzel. A modernizujou se nástupiště – leta po pseudokoridorizaci, kdy se pouze vyměnily průjezdný koleje -, tak se udělá logicky i budova. Podle mě rozumný rozhodnutí.

Honza

Tohle nádraží to podle mě potřebuje jako sůl

platamond

V Lovosicích projde za hodinu lidí jako v Boleslavi za celý den…

Tomáš

V létě jsem tam pár hodin proseděl a zrova si říkal, jak je to tam pěkné historické. Teď z toho udělají další bezduchou vybílenost.

kockopes

Fajn. A co třeba Kralupy?

Ústečan

Na Kralupy se asi bohužel nesáhne, dokud nebude hotový projekt modernizace trati Kralupy – Neratovice 🙁

oce

Nebo Most? To je ještě větší bolševický skanzen.

Gejza

Chtělo by to zmínit, z jaké komponenty RRF/Národního plánu obnovy má být ta rekonstrukce financována. Předpokládal bych, že půjde o komponentu 2.2 Snižování spotřeby energie ve veřejném sektoru, tedy že to vůbec nepůjde z prostředků určených primárně na rozvoj dopravní infrastruktury. Což by byl pozitivní počin.

Gejza

Nejsem si totiž jistý, že naši železnici tlačí bota zrovna u takových staveb, jako reko žst. Lovosice, když si představím třeba v jakém stavu je pravobřežka, kde se rekonstrukce neustále odkládá, zatímco je tam jedna závada a nezbytná oprava za druhou (s vlivem na provoz).

firon

V podchodu lovosického nádraží na mě vždy dolehla určitá existenciální tíseň. Doufám ale, že rekonstrukci přežijí některé zdařilé architektonické prvky, jako třeba luxfery a tak…

https://gbartos.blogspot.com/2020/06/blog-post_18.html

Twix

Luxfery na vizualizaci vidím.

jan.sekanina

Návrh rekonstrukce uvede budovu do velmi pěkného vzhledu.

MHD

Spíše unifikovaného.

Twix

Unifikovaného s čím? Já tam vidím pořád dost takových těch retro prvků, jako dlažba, obložení sloupů nebo luxfery, nemluvě o těch nápisech na světelné liště. A zase pokud se má unifikovat informační systém a orientace pro cestující, je to jedině dobře.

Facepalm

Ďábel je v detailu. Třeba v takovým Berouně byl dřív podchod obložen místním vápencem a dokonce i nějaké ty abstraktní reliéfy tam byly, po rekonstrukci tam místo toho je nejlacinější dlažba a nejlacinější obklad…. Dtto Braník a mrtě dalších příkladů…

Granja

No jo, sic pravdu díte, za mě souhlas, nicméně zase by se někdo ozval, proč SŽ zbytečně rozhazuje, že to prodražuje stavbu a vůbec proč se dělají opravy budov a namísto nich se vše nedává do kolejí. Lidem se zavděčit fakt nejde a dle mého názoru raději pořádně a esteticky než uhýbat věčným kritikům.

XXXD

No zrovna Beroun není moc dobrý příklad, tam je ta rekonstrukce kolejiště nic moc. Celé je to takové low cost. Asi stejně jako celá moderniazce toho koridoru od Berouna až do Ejpovic. Ty novější rekonstrukce vypadají (alespoň za mě) určitě líp, včetně třeba budovy v Berouně.

zdenek

Nevím, podle mě je to jedna z posledních staveb, kde je nějaký ten komunistický brutalismus a spol. 195 mil. To je jak s havířovem. Stačilo by udělat občas to co jinde v komerčním sektoru, nebo soukromém. Udržovat střechu. Vymalovat. Uklidit občas a tak no… Někde vyměnit okna.. Někde možná něco zateplit. Ale nezměnit ráz. Rozhodně ty různé ukazatele a tak jsou ojedinělé retro do 80.

Kubrt

Lovosická výpravní budova opravdu nemá s brutalismem nic společného. Pokud bychom jí nutně chtěli někam architektonicky zařadit, je to nějaký hodně pozdní funkcionalismus.

Facepalm

Oni někteří lidé se holt domnívají, že brutalismus je označení pro cokoli, co bylo postaveno za komunistů.

Matěj

Moc nerozumím tomu, co jste příspěvkem chtěl říci – ráz budovy se necitlivými zásahy změnil a k tomu, jak správně píšete, neumíme věci udržovat. A SŽ se teď pokusí opravit nedostatky vzniklé zanedbanou údržbu a vrátit budově původní ráz. Podle mě naprosto v pořádku.

Ic540

Jojo. Kdyby se to u nás v Havířově udržovalo mohlo to dopadnout i jinak. Že to stojí jako dominanta města jsme tady rádi. Že tam fidlají na housle, lyžuje se. No na co si člověk vzpomene i bowling tam je to už tak nadšení všichni nejsou. Ale všeobecně přijato v Havířově. Ve vytížené dny a časy se však všichni do toho co z nádraží zbylo nevejdeme. Zrovna nedávno. Počasí nebylo nic moc. Budova nádraží plná asi 40-50(?) lidí. 100vka lidí v podchodu čeká na zpožděný RJ. Jiní na spěšný do Ostravy. Desítky ještě i před nadražím, hlavně kuřáci. Ale je… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Někde možná něco zateplit“

Pokud chcete zateplit budovu, tak celou. Dělat jednu stěnu je jak vzít si místo svetru jenom 1 rukáv.