Stamiliony do lovosického nádraží. Opravou projde i výpravní budova
Podoba výpravní budovy v Lovosicích po rekonstrukci. Foto: Správa železnic
Oprava výpravní budovy naváže na modernizaci nástupišť.
Oprava výpravní budovy naváže na modernizaci nástupišť.
Fakt musí z fasády zmizet okřídlené kolo?
Já vím, je to detail v celé té rekonstrukci, ale je to docela škoda, ne? Vždyť to byl (a snad i dnes trochu je) symbol železnice, tak proč s ním úplně pryč…? 🙁
Kdyby se raději rekonstruovali tratě. Dneska odřeknuté vlaky až na Prahu a ty co jeli zpožděné křižováním o 15min, ale my budeme rekonstruovat baráčky, nebo dělat nekonečné studie na studie. Fakt super přístup od sž.
Modernizace kolejiště a nástupišť stanice Lovosice právě probíhá.
a proto musíme opravovat i „baráček“ v Lovosicích, místo abychom modernizaci kolejišť dělali i někde jinde. Jo to dává smysl…
Takto v létě rekonstrukce nástupišť začínala:
https://youtu.be/-xJgg70AEic
chybí mi tam obří ručičkové hodiny SŽ signature, pokud možno přes celou fasádu. Jak teď lidi poznají, že jde o nádraží?
Proč ne. Jenom si říkám, jestli nemáme nemálo nádraží v horším stavu, která by rekonstrukci potřebovala zrovna víc. Napadá mě, jak je na tom třeba projekt na Mladou Boleslav? Ale tak čekám, že za tím výběrem bude nějaká logika, kterou jen nevidím.
Budova v Lovosicích je zanedbaná, zároveň se jedná o poměrně důležitej uzel. A modernizujou se nástupiště – leta po pseudokoridorizaci, kdy se pouze vyměnily průjezdný koleje -, tak se udělá logicky i budova. Podle mě rozumný rozhodnutí.
Tohle nádraží to podle mě potřebuje jako sůl
V Lovosicích projde za hodinu lidí jako v Boleslavi za celý den…
V létě jsem tam pár hodin proseděl a zrova si říkal, jak je to tam pěkné historické. Teď z toho udělají další bezduchou vybílenost.
Fajn. A co třeba Kralupy?
Na Kralupy se asi bohužel nesáhne, dokud nebude hotový projekt modernizace trati Kralupy – Neratovice 🙁
Nebo Most? To je ještě větší bolševický skanzen.
Chtělo by to zmínit, z jaké komponenty RRF/Národního plánu obnovy má být ta rekonstrukce financována. Předpokládal bych, že půjde o komponentu 2.2 Snižování spotřeby energie ve veřejném sektoru, tedy že to vůbec nepůjde z prostředků určených primárně na rozvoj dopravní infrastruktury. Což by byl pozitivní počin.
Nejsem si totiž jistý, že naši železnici tlačí bota zrovna u takových staveb, jako reko žst. Lovosice, když si představím třeba v jakém stavu je pravobřežka, kde se rekonstrukce neustále odkládá, zatímco je tam jedna závada a nezbytná oprava za druhou (s vlivem na provoz).
V podchodu lovosického nádraží na mě vždy dolehla určitá existenciální tíseň. Doufám ale, že rekonstrukci přežijí některé zdařilé architektonické prvky, jako třeba luxfery a tak…
https://gbartos.blogspot.com/2020/06/blog-post_18.html
Luxfery na vizualizaci vidím.
Návrh rekonstrukce uvede budovu do velmi pěkného vzhledu.
Spíše unifikovaného.
Unifikovaného s čím? Já tam vidím pořád dost takových těch retro prvků, jako dlažba, obložení sloupů nebo luxfery, nemluvě o těch nápisech na světelné liště. A zase pokud se má unifikovat informační systém a orientace pro cestující, je to jedině dobře.
Ďábel je v detailu. Třeba v takovým Berouně byl dřív podchod obložen místním vápencem a dokonce i nějaké ty abstraktní reliéfy tam byly, po rekonstrukci tam místo toho je nejlacinější dlažba a nejlacinější obklad…. Dtto Braník a mrtě dalších příkladů…
No jo, sic pravdu díte, za mě souhlas, nicméně zase by se někdo ozval, proč SŽ zbytečně rozhazuje, že to prodražuje stavbu a vůbec proč se dělají opravy budov a namísto nich se vše nedává do kolejí. Lidem se zavděčit fakt nejde a dle mého názoru raději pořádně a esteticky než uhýbat věčným kritikům.
No zrovna Beroun není moc dobrý příklad, tam je ta rekonstrukce kolejiště nic moc. Celé je to takové low cost. Asi stejně jako celá moderniazce toho koridoru od Berouna až do Ejpovic. Ty novější rekonstrukce vypadají (alespoň za mě) určitě líp, včetně třeba budovy v Berouně.
Nevím, podle mě je to jedna z posledních staveb, kde je nějaký ten komunistický brutalismus a spol. 195 mil. To je jak s havířovem. Stačilo by udělat občas to co jinde v komerčním sektoru, nebo soukromém. Udržovat střechu. Vymalovat. Uklidit občas a tak no… Někde vyměnit okna.. Někde možná něco zateplit. Ale nezměnit ráz. Rozhodně ty různé ukazatele a tak jsou ojedinělé retro do 80.
Lovosická výpravní budova opravdu nemá s brutalismem nic společného. Pokud bychom jí nutně chtěli někam architektonicky zařadit, je to nějaký hodně pozdní funkcionalismus.
Oni někteří lidé se holt domnívají, že brutalismus je označení pro cokoli, co bylo postaveno za komunistů.
Moc nerozumím tomu, co jste příspěvkem chtěl říci – ráz budovy se necitlivými zásahy změnil a k tomu, jak správně píšete, neumíme věci udržovat. A SŽ se teď pokusí opravit nedostatky vzniklé zanedbanou údržbu a vrátit budově původní ráz. Podle mě naprosto v pořádku.
Jojo. Kdyby se to u nás v Havířově udržovalo mohlo to dopadnout i jinak. Že to stojí jako dominanta města jsme tady rádi. Že tam fidlají na housle, lyžuje se. No na co si člověk vzpomene i bowling tam je to už tak nadšení všichni nejsou. Ale všeobecně přijato v Havířově. Ve vytížené dny a časy se však všichni do toho co z nádraží zbylo nevejdeme. Zrovna nedávno. Počasí nebylo nic moc. Budova nádraží plná asi 40-50(?) lidí. 100vka lidí v podchodu čeká na zpožděný RJ. Jiní na spěšný do Ostravy. Desítky ještě i před nadražím, hlavně kuřáci. Ale je… Číst vice »
„Někde možná něco zateplit“
Pokud chcete zateplit budovu, tak celou. Dělat jednu stěnu je jak vzít si místo svetru jenom 1 rukáv.