Další srážka vlaků. V Brně se střetly dva osobní vlaky Českých drah
Srážka osobních vlaků v Brně, 5. 3. 2019. Ilustrační foto: Drážní inspekce
Problémy s bezpečností na české železnici pokračují. Na brněnském hlavním nádraží se dnes srazily dva osobní vlaky Českých drah. Podle
Něco ze včerejška, tohle už snad musí být z recese, nebo na protest proti něčemu/někomu? 🙂
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/jihocesky/dalsi-selhani-na-kolejich-rychlik-u-tabora-projel-navest-nik/r~b845e7ca410011e98a200cc47ab5f122/
Ministerstvo dopravy konečně přikáže zřídit komisi pro vývoj autonomního hnacího kolejového vozidla a ve spolupráci s univerzitama konečně vyvynou AHKV. Jiná možnost není – jinak je to skutečně čekání na novou Stéblovou.
Jediné, co zabrání nekonečnému projíždění návěstidel na stůj je nahrazení přetíženého, unaveného, nemocného, ospalého, nepozorného a jinak rozladěného elementu na stanovišti AUTONOMNÍM SYSTÉMEM, který nikdy nebude unavený, nemocný, ospalí a jinak ovlivněný.
Kdy už to konečně šéfům na dráze dojde?
To je běh na několik desetiletí a ani potom to nebude fungovat všude. Jinak je stav na železnci potřeba řešit okamžitě. V pátek 24.8.2018 jsem na téma přestávek v práci a odpočinku strčojvedoucích jednal s panem ministrem. Minimálně tyto nehody se tak zřejmě už nemusely stát.
Ke zdejší polemice ve smyslu „zlikvidovat osobní dopravu na mnoha vedlejších tratích za účelem přesunu strojvedoucích mj. na příměstské spoje“ dodám, že po celý letošní GVD jsou odřeknuty posilové vlaky (nad rámec 30min. intervalu) v úseku Brno-Lesná – Hrušovany u Brna, tzn. celková potřeba strojvedoucích by letos měla být mírně nižší než obvykle (i bez opatření typu „odstřelení těch posledních několika spojů, které dosud jezdí mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi“ atd.).
Věř že až ten bude, taky budou nehody, a pak si budou třeba zase říkat, kdyby tam byl strojvedoucí…
Ať už jezdí vlaky samy!
A koho pak budete soudit?
A v jakem pripade? Jestlize dnes na trati nemate co delat, na prejezdy nesmite pokud je cervena?
Tady neni zadny pravni rozpor…
Ještě musí vymyslet, jak se budou hlídat troleje, utržená laníčka, skokan a najde se toho víc…
Pustit autonomní vlaky bez zabezpečení by bylo čilé zoufalství – podívejte se na autonomní auta. Ty jsou také prošpikovány senzory, strojové učení, … a také zaviní nehodu.
Takže nejprve potřebujete zabezpečovač. No a ten pro bezpečnou železnici stačí. Až se to osvědčí a bude to bezpečné, tak pak se můžeme bavit o nějakém autonomním provozu. Do té doby: 50% bezpečnost je více než nic. 100% bezpečnost je pro SŽDC drahá a 50 % je málo. Takže raději nechtějí nic. Tak ať se pak nediví, jak to dopadá.
Nerozumim, jak se mohou srazit dva vlaky vedle Brno hl.n. tj. vedle zeleznicni stanice, na kterou v soucasne dobe kvuli vylukam NIC MOC NEJEZDI – protoze vetsina vlaku vcetne nakladnich je presmerovana bud na Brno Dolni nadrazi nebo Brno Kralovo Pole…
Je hold treba ETCS + jednoznacna informujici zarizeni do VSECH kabin strojvudce co nejdriv a vsude, vcetne lokalek. Kdyz bude strojvudce slyset kazdych 15 sekund – „jedete po zakazane koleji, zastavte“ popr. „na Vasi koleji je prekazka, zastavte“, situace se zmirni…
EATC?
Cink cink, všichni papaláši se probudili a už plánujou šmírování na stanovištích a bodovej systém. Přitom by stačilo vylézt z kanclu do provozu. Nástupy fírů kdykoli, obraty např. u příměstských linek sotva 10 min, to není ani na malou, zamknout stanoviště, hezky svižně na druhý a zas hoďku v podstatě v tunelu mezi betonama. A takhle celej den, to by se i ten robot sám vypnul. Navíc ve věku 50+ Když se odečtou všechny příplatky, tak má možná Máňa za kasou v Lídlu stejnej plat.
nemá, my čteme tady příspěvky a nikdo s fírů nechce jít k soukromníkům, mají se dobře, velký peníze atd. Chcete odkaz?
Odkaz nepotřebuji, se spoustou strojvedoucích se znám osobně, vím jak mají „velký peníze“ a mohu vás ujistit, že po první probdělé noční byste se dával několik dní do kupy. Btw, tak 2-3 z deseti se dožijí důchodového věku, ostatní umřou ještě během pracovního poměru, pár se jejich dožije důchodu a pár přežije důchodový věk. Zcela jistě by se dala sestavit nějaká statistika. Ono sloužit několik desetiletí v turnuse, denní, noční, soboty, neděle, svátky, se musí na zdraví projevit. Jaké je vaše zaměstnání Petře?
Prosim Vas, nerobte z nocnych strasiaka. Napr. oco mi robil minimalne 20 rokov v nepretrzitej prevadzka. 12-ky. Denna, nocna, volno, volno a taha mu to na 80. Tie roky mal odrobene na rizikovom pracovisku. Co sa mu zohladnovalo aj pri vypocte dochodku. Dalsi dvaja znami co poznam tiez tahaju 12-ky Stylom 2 dni denna, 2 dni nocna a potom voa Manzelka, kym este robila v nemocnici, tak kazdy mesiac 80 -100 hodin nadcasov a pohotovosti na pracovisku. Isla do prace v nedelu rano a vracala sa v pondelok poobede. Stedry den sme mali posunuty o den neskor. Isla do prace… Číst vice »
20 let jsem byla v turnuse, 5 let již nepracuji, ale důsledky si nesu dodnes. Ale to je rozdíl je v profesi, není noční jako noční. V noci tu straším já 🙁 .
To má Váš otec štěstí – asi dobrej kořínek,je mu přáno, většina „ajznbónu“ se toho neustále oddalujícího odchodu do důchodu ledva dožije, natož užije. Škodlivost směnného provozu je dnes prokázána. Jen to hořekování si na poměry je úsměvné. Značná část pracujících by jim mohla ty jejich mzdy závidět (průměrný plat je tam naprosto běžný, pominu-li ty nejnižší funkce, které pozvolna vymírají).
Srovnáváte nesrovnatelné. Pracovali jako strojvedoucí? Nařízení vlády 361/2007 Sb. jasně stanovuje, za jakých podmínek se poskytují bezpečnostní přestávky. Přesto, že strojvedoucí splňuje v 5 bodech (jeden by stačil – zvýšená zátěž na oči, psychická zátěž, práce se zobrazovacími jednotkami, práce ve vnuceném pracovním tempu, monotónost práce) a měl by mít tudíž po každých dvou hodinách práce nárok na přestávku v délce 5 – 10 minut, nikdy se toto nařízení nevyužívalo. A mělo by. I strojvedoucí má totiž nutnost uspokojení svých životních potřeb a to, co se děje na železnici je hlavně problém legislativní. Nebudu se rozepisovat, bylo by toho více,… Číst vice »
Z devíti a půl tisíc strojvedoucích v ČR jich je přes 1100 starších 65 let, 50 starších 70 let..
A v tom Lidlu (nebo kdekoliv jinde) jste dělal? Zrovna výpravky si mohou tak stěžovat 😀
…asi rozdílná zodpovědnost, ne? Nevím jaké stresové situace ohrožující lidské životy vznikají v Lidlu, ale mohu říct, že jsem si až od jisté doby uvědomila, že i když se nic během směny nedělo, dá se říct směna jako vymalovaná, vše fungovalo jak mělo, jezdila se první – druhá … večer přišel kolega mne vystřídat a najednou jsem pocítila zvláštní pocit úlevy. Přitom jsem žádnou nepohodu necítila, bylo mi fajn. Takže závěr takový, že ačkoli jsem nepociťovala žádné napětí, tak jsem stejně byla nevědomky ve střehu, v napětí. A toto mi potvrdili i mí kolegové.
Stresová situace na JOPce? Někde na CDP budiž. A kdo se je prosil o to, aby jeden člověk ovládal někde v „hjústnu“ x-stanic x-kilometrů, musel dojíždět do Prahy třeba až z Třebový? Asi i proto se teď budou zřizovat RDP, což koneckonců je jedno, ti lidi aka pohotovostní výpravčí v těch stanicích byli tak či tak. Jistě, zodpovědnost, to je takový magický zaklínadlo (což zvláště s blbuvzdornou, všudezavádějící ESou působí čím dál víc úsměvněji), co to ale mění na tom, že i v tom Lidlu nebo kdekoliv jinde, kde kmitají jak blázni si zaslouží slušný plat?
Na JOpce jsem dělala, když se naše stanice přebudovávala z elektomechaniky na JOPku. Pak jsem odešla, nechtěla jsem dělat pohotovostní a jako hlavní program dne mít prodej jízdek. A jestli se něco v naší stanici pokáklo, výpravčí byl na vše sám a zhodnocoval, kdy vyrazit do terénu s klikou, kdy ne…a běhat po stanici ve 3 ráno, když nic nefunguje je perfekt. Ještě, že jsem měla dobré kolegy fíry, kteří mi byli ochotni pomoci. Takže při nefungující výhybce a přepáleném relátku jeden točil klikou a druhý kladivem se snažil odklesnout hák. Když nestačily ruce na mačkání přivolávaček, tak jsem si… Číst vice »
… stavění vakových cest číslcovou volbou.JOP nikoli
Mačkání přivolávaček kolenem? Základní poučku pro výpravčího „držíš-li přivolávačku, měj druhou ruku v kapse / za zády“ neznáte? Je výpadek, no tak se holt počká, až zajistíte bezpečnost, pak pomalu první vlak, pak druhý, pak třetí. Ne mít rozsvíceny 3 přivolávačky a sledovat 3 vlaky naráz. To je slušně řečeno o ústa… A jestli na vás dispečer řve, tohle, tohle a tohle potřebuji provézt a před hodinou bylo pozdě, tak ať si to jde řídit sám. U nás teda máme provozní dispečery, kteří to chápou a paradoxně kdo nejvíc křičí, jsou strojvedoucí. Ale tak mám výpadek tak to myslím že… Číst vice »
Nebo to řeknu ještě jinak – v některých zemích zavolají strojvedoucímu, že jim to nejde, zavolají servis a čekají, až přijedou. To jen u nás je snaha zachránit provoz za každou cenu. Proto máme dodnes v předpisu institut nemožného dorozumění.
Pro 3 vlaky to nešlo, stačila kombinace vjezdů a odjezdů-základní namáčknutí. Mne jen fascinuje, že je to tady jistý srovnává s lítáním po kšeftě. Nebojte, aktivita měla své meze (riziko příliš velké) a má myšlenka, že když to tak někdo chtěl (zrušili lidi ve stanici, kde v jednom nezmůžete zhola nic), tak to bude. Všem jsem oznámila zastavení provozu, pečlivě vše zapsala tel. záp., oblékla vestu, odkráčela do terénu a stejně při návratu svítilo vše, co mohlo. Řešila jsem věci podle důležitosti. Jo a protože blbí přepraváci měli zalištované prodejní okénko ze strany čekárny, takže i tady vše zabezpečit před… Číst vice »
Umime vyrobit automaticke vlaky a ridit je dalkove, mame autonomni technologie, umime zastavit vlak, kdyz diagnostika zjisti chybu nebo strojvudce nestiske tlacitko mrtveho muze, mame automaticke prejezdy, gps, a dalsi technologie… Ale nejsme schopni zastavit vlak, kdyz projedou navestidlo a jsou dva vlaky na stejnem useku… Dokonce existuji i technologie, celkem primitivni, ktere dokazi detekovat pad/sesuv kameni, nebo stromu na trat… Rozumim, ze je nutne zprisnit kontroly strojvudcu, neni mozne omlouvat projeti na cervenou, ale pokud chceme se nekam posunout, tak je dobre zavadet nove bezpecnostni prvky, ktere dokazi nehodam zabranit, zijeme v 21. stoleti… a nemusime vyvijet to co… Číst vice »
Jediné, co zabrání nekonečnému projíždění návěstidel na stůj je nahrazení přetíženého, unaveného, nemocného, ospalého, nepozorného a jinak rozladěného elementu na stanovišti AUTONOMNÍM SYSTÉMEM, který nikdy nebude unavený, nemocný, ospalí a jinak ovlivněný.
Kdy už to konečně šéfům na dráze dojde?
Doufám, že vy jste po celou pracovní dobu 100% fit a podáváte nadstandardní výkon 😉
Řekněme si to otevřeně – strojvedoucí jsou přežíženi. Mají příliš mnoho přesčasů, protože jich je nedostatek a je objednáno strašně moc spojů (na takovém Slovensku jezdí třetina vlaků co u nás a to tam rozhodně nežije třetina lidí a ještě díky horskému reliéfu jsou ti lidé efektivně usídleni v údolích kolem železnice). A proč je strojvedoucích nedostatek? Protože nimi plýtváme na vození motoráčků s pár lidmi (někdy jen se vzduchem) po lokálkách. A řešení je jen jedno – omezit provoz lokálek, tak aby se nám strojvedoucí uvolnili pro vozbu vlaků, které vozí skutečné lidí, které se fakt dají nazvat hromadnou… Číst vice »
„A řešení je jen jedno – omezit provoz lokálek, tak aby se nám strojvedoucí uvolnili pro vozbu vlaků“ (…) „Jen na nich zrušit provoz osobky“
Takové řešení nabízí dvě možnosti:
1. zrušení vlaků bez náhrady = zhoršení spojení veřejnou dopravou
2. zrušení vlaků s náhradou autobusem (který – v závislosti na situaci – umí vlakové spojení nahradit někde lépe, někde hůře) = o to větší potřeba řidičů autobusů, kterých je rovněž nedostatek.
Ony tam ty autobusy už často jezdí…
„Ony tam ty autobusy už často jezdí…“
Uveďte KONKRÉTNÍ příklady. Děkuji. Pokud možno s vazbou právě na Brno, kterého se tento článek týká. Tzn. kde v blízkém/“středně vzdáleném“ okolí Brna toto platí.
Vůbec, podmínkou (aspoň jakés takés) platnosti teze p. Soupravy (ve smyslu „masivní rušení osobní dopravy na venkovských vedlejších tratích v zájmu přesunu strojvedoucích na příměstské spoje okolo několika největších velkoměst“ je, aby oni strojvedoucí měli chuť dojíždět, ba i se stěhovat za prací.
xyz: Příklad z JMK: Velké Opatovice – Boskovice, kdy vlak dělá prakticky zbytečný souběh busům. Častěji jedoucím a o poznání více využívanými!
O. K., jeden relevantní příklad učiněn (mmch. dle dlouhodobé koncepce JMK, má k zastavení osobní dopravy v tomto úseku dojít po dokončení tzv. Boskovické spojky, tzn. v onom okamžiku skutečně k uvolnění strojvedoucích pro jiné výkony** dojde). ** Ovšem také platí, že jak okolo Brna, tak i (tím více) v okolí Prahy je do nejbližších let předpokládáno navýšení rozsahu železniční dopravy, tzn. o to více strojvedoucích bude. Tzn. strojvedoucích z oněch lokálek (dle teze „masivní rušení osobní dopravy na vedlejších tratích ve prospěch přesunu strojvedoucích na příměstské tratě“) bude muset být o to více. Souběžně s autobusovou tématikou doplním, že… Číst vice »
Mochov? 🙂
Ano, JMK většinu lokálek zastavila a na některých tratích se dá čekat ještě navýšení počtu spojů.
Co se týče počtu řidičů busů, tak situace se zlepšila ještě paradoxně v době, kdy není útlum kamionky apd.(protože mzdy).
Celkově na Moravě není problém udělat 14denní výluku pro 40 busů(cca 50 řidičů) pro mínuskáře, nedávno na trati 300.
Ve Stř. kraji měla problém hlavně Arriva Praha(či její odnož Kladno), jiní dopravci je naopak často nahradili. Bylo by dobrý nepsat jen to, co se hodí do krámu, že…..
„Celkově na Moravě není problém udělat 14denní výluku pro 40 busů(cca 50 řidičů)“ Výluky jsou obvykle (přinejmenším v JMK tomu tak je) zajišťovány jinými společnostmi (a tedy i jinými řidiči), než kteří zajišťují (přinejmenším ve větším rozsahu dopravní obslužnost). Tzn. ti řidiči těch menších dopravců zajišťujících mj. výlukovou vozbu jsou potřeba tak jako tak. Ve „větvení“ zdejších komentářů se to nezobralilo správně (+ já jsem to výslovně neuvedl); dotaz ohledně názoru na (ne)vhodnost přesouvání řidičů z odlehlejších/venkovských oblastí do příměst byl směřován primárně na p. Soupravu. Mochov – O. K. jeden relevantní příklad z blízkosti Prahy. Ovšem jen za předpokladu,… Číst vice »
Na těch výlukách se podílel Dopaz )tj. klasika), BDS, Sebus apd… takže hlavně dopravci zapojení do regionální dopravy.
Nepodsouvejte demagogie. Je rozdíl mezi náhradou vlaku busem (obvykle levnější, rychlejší, zastaví v obci a ne za ní, nízkopodlažní, ale bez stolečků) a náhradou busu ničím. Pro busy žádná taková analogie, co vymýšlíte, nevyplývá. Nikde jsem jí nenavrhl. To je pouze váš podsun. (a jelikož většina vašich příspěvků jsou všelijaké podsuny, tak na ně reaguji jen občas)
Ono to hlavně žádné řešení není. Je to jen odkopnutí problému o kousek dále.
nejsou přetíženi, my čtem diskuze a fíři tady psali, že ke konkurenci nepůjdou, že jsou spokojeni u čd.
A Vám by se líbilo jel třeba z Prahy do Bohumína a za 7 minut zpátky? Většinu směn spát mimo domov a pod.?
To jsou ale nesmysly… Když na to Modří nemají, tak proč se do provozování těch „lokálek“ tak hrnou. Ať to přenechají „alternativním“ dopravcům a bude to mít hned více pozitivních efektů – skokově tam naroste kvalita cestování (zmizí 810 či Regiokřápy), cestující bude konečně váženou osobou a ne jen substrátem a pak se tam i jejich počet bude zvyšovat třeba na těch 1000 lidí… Oni už si ty fíry dokážou sehnat a udržet. Co to je za logiku, že když to Jediný Správný Dopravce nedokáže, tak tu trať raději zrušíme?????
Cato starší: „Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno“ 🙂
Co Vám říká pojem dopravní obslužnosti.
Na to aby kdokoliv kdekoliv nebyl přetížen, a na dráze obzvláště, tu máme dost lidí na to, aby se vyjednali lepší podmínky. Jen to tu tak nějak nefunguje jako v Německu, Francii či jinde (což paradoxně jsou nejvyspělejší státy, kde se svou nespokojenost s něčím nebojí ukázat, narozdíl od Česka, kde se jen brečí u píva nebo na netu a jinak se šoupe nohama. A nakonec si každý řekne, že to není až tak hrozný – což je fakt).
Doufejme jen, že si poškození najdou ty nejlepší právníky, a za toto veřejné ohrožení na ČD vysoudí stamiliony.
A platit budou ti zodpovědní, protože ryba smrdí od hlavy.
To není jisté, zda budou platit zodpovědní… Pokud se to skutečně uzavře na vinu strojvedoucího (ten kdo návěstidlo projede je strojvedoucí, který porušil předpis v tom smyslu, že červená=stůj, ne generální ředitel), platit bude on. Zaplatí škodu (4,5 násobek hrubé mzdy), přijde o odbornou způsobilost (nebo rovnou o práci) a ještě bude platit bolestné za zlomený nehet a odřenou ruku? I když to bude systémová chyba, návěstidlo neprojíždí předpis, ale strojvedoucí. Ostatně kdo stanul u soudu při tom smrtelném úrazu (rychlík s údajně otevřenými dveřmi)? Vlakvedoucí a průvodčí, protože nezkontrolovaly, zda jsou dveře uzavřeny. Takto by to dopadlo i v… Číst vice »
No, zrovna takový pěkný retro pantograf SM 488 0024/0023..Doufejme jen,že není příliš poškozen rám a hlavně,že se nikomu z cestujících nic vážného nestalo.Tohle není první případ,-za budovou stavědla je další odjezdové návěstidlo se světelným indikátorem pro 5.nebo6.kolej pro odjezd vlaků směr Letovice.Brno hl.n. zrovna prochází instalací nového zabezpečovacího zařízení,ale vždy to hlavní závisí na člověku.A ten je omylný.Nyní trochu sarkasmu-problém vyřeší zřejmě až „samořiditelné vlaky“ nebo znovuzavedení dvoumužné obsluhy,kdy si budou strojvedoucí a pomocník nahlas opakovat návěst na klacku a nějaký audiosystém to zaznamená….
560 023/024 je jenom škrábnuta.560 027/028 je na tom hůře,ale ne nějak tragicky.
Drážní úřad zvažuje zavedení kamerového systému na stanovištích strojvůdce…
Dobrej matroš tam hulej
Teď jsem si ho (ministra) pustil. Výsledek: budeme ještě víc kontrolovat, ještě víc šlapat po lidech. Genius, opravdu.
Nějaká náprava nebo opatření budou ale muset nastat,tohle už není normální….
Ale jo. Nápravné zařízení pro ty co schvalujou nenormální šichty.
Psycho vyšetření a svěrací kazajku pro ředitele ČD, za ty jeho bláboly.
A na Českou železnici si přeji “ Opravdové zabezpečovací zařízení“, které dokáže zastavit vlak, bez zásahu lidského faktoru. Třeba ETCS v kombinaci s PZB.
Co se týče ministra Ťuka. ,,Nevím o tom nic ale řekli mi, že všichni fírové jezdí ještě u jiných dopravců“. No comment.
Bohužel, takhle to na železnici obecně funguje. Po prúšvihu více kontrol, více nesmyslné buzerace a že tím lidi v provozu jen ještě více stresují je jedno.
já bych začal rušit ty záclonky v 810, ty ale tos nechápal co jsem napsal.
Jaký záclonky pořád? Jestli máte na mysli ty rolety, tak to asi těžko. To by se také mohlo stát, že fíra něco přehlédne díky oslnění. Nehledě na to, že je to na každé mašině.
…ještě to horko na stanovišti i + 50°C – to jiní sedí v klimatizovaném kanclu.
Nebrečte pořád, co měli říkat „fírové na čoudách“ 🙂
Na té čoudě jste jezdil? Já ano a za jízdy tam kdejakou dírou táhlo a v zimě od kotle teplo, od podlahy a oken zima. Stejně to byla paráda. Méně buzerace, více srandy a spolehnutí na kolegy.
Já nebrečím, to jiní mají starosti se záclonkama na stanovišti a neuvědomují si, co tam na stanovišti má fíra za pracovní podmínky. Já napasovaná v mundůru měla v DK jen kolem 28°C. Joo dědeček na čoudě jezdil a manžel to také ještě stihl. Nechám si to za dlouhých večerů od manžela převyprávet 😉
A že německým fírům to nevadí?
Nevím jaké podmínky mají na stanovišti fírové v Německu, vy jo?
Ale vždyť to už mnohde ve světě funguje… A všichni se divili, co jsou schopni fírové za jízdy dělat….
A ten jako zaregistruje únavu strojvedoucího, nebo dokonce mikrospánek?
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/nehody-zeleznice-drazni-urad-kontroly-strojvedouci.A190305_113904_eko-doprava_cfr
Klasické „řešení“.
Ten Novák je taky dobře mimo. Samé spekulace, ale důvod chybování nezná. To je stejný, jako bych o něm vyprávěl, že je paroháč a že mu někdo brousí manželku. Možná by měl zjistit a vyřešit příčinu a nevyhrožovat jak máma dítěti na písku.
Nemůže mu někdo tuhle odpověď doručit?
Zkuste e-mail, má ho na webu: https://www.ducr.cz/cs/o-nas/pro-media/kontakty-pro-novinare
Si z Vás tak bude něco dělat 😀 Víte, jaký je rozdíl mezi vyšetřováním brněnskýho ťukance před půlstoletím a dnes. Dřív by to měli pořešeno v rámci stanice za 20 minut, naflákali by se pokuty, příp.přezkouškyatd., dnes se to vyšetřuje půl dne a slétne se na to tolik byrokratů, že valíte oči, kolik lidí ta dráha ještě zaměstnává 😀
Pořád se tady opakuje přepracovanost strojvůdců a zavedení ETCS. Podle mě by úplně stačilo zrušit dvě budovy s názvem CDP vrátit výpravčí s výpravkou do stanic. A rapidně ubyde projetí odjezdových navěstidel.
Taky můžeme obnovit vechtrovny. A mechaniky.
Nutno dodat, že žádná z oněch nedávných nehod (snad kromě té pražské, ale ani tam asi ne – ?) nebyla z kategorie „událost v úseku řízeném z CDP“).
Jojo, plácačkování a panáčkování, to je vedle opisování licencí další „systémové“ opatření…
A jak by ten výpravčí, přítomný ve stanici, tomu projetí návěstidla asi zabránil ? Navíc jak tu už někdo píše, žádná z těch posledních MÚ se nestala ve stanic řízené z CDP.
Pokud výpravčí jde vypravit vlak výpravkou asi těžko vypráví vlak proti stůj. Navíc jsou na to dva lidi ( výpravčí a strojvedoucí) aby zkontrolovali jestli je volno nebo stůj
Nutno dodat, že výpravčí v žst. Brno hl. n. přestali „plácačkovat“ již od 12/2007. Také nutno dodat, že tím by byl vyřešen tento konkrétní případ, nikoliv ten z (uvážím-li nedávné případy) Ejpovic či Prahy-Smíchova.
Pokud je v Brně takovýto extrémní (mimořádný ) stav, v souvislosti s rekonstrukcí stanice, tak by možná stálo za to, tam výpravčí s plácačkou alespoň dočasně vrátit.
výkolejkou a jak by to edemknul, tak ten klíč by vzal z vyhybky.
Jo a zavést parní lokomotivy vy inteligente.
Ahojte všichni, práci strojvedoucích obdivuji. Jak to tady čtu .. mit na bedrch život desítek lidí, spát/nespát, byrokracie, všude kamery, tak to člověk musí dělat už jenom se zápalem. To že je v tom molochu asi někde chyba která způsobuje nepříjemný tlak na všechny tyto mravence už všichni víme. Pak chudák mašinfíra na konci řetězu to slízne s trestem. Jen mi není jasné a chtěl jsem se zde nějakého odborníka.. informace v médiích kladou vinu téměř vždy lidský faktor, tedy že se většinou přejede návěstidlo s červenou. Asi je na mašině co hlídat.. rychlost, všechny parametry stroje atd. a nechci… Číst vice »
Světelný ukazatel tam je, tzv. opakovač, to jest mobilní část na vozidle, ale v tomhle případě tam nebyla ta traťová část, ta je v Brně až za stanicí, takže strojvedoucí si návěst hlídá sám a musí mačkat tlačítko bdělosti. Jinak jsou i stanice zpravidla kódované, Brno je spíš výjimka…
Hlavní nádraží 🙂 druhého největšího města. A 30 let ani koruna..
K tomu ale nutno dodat,že červená na staniční koleji koduje jen 3 minuty po obsazení úseku a pak kod ustane.Takže u odjíždějícího vlaku by tam nic nesvítilo i v kodované stanici.
Vysokým počtem železničních nehod v uplynulých dnech se zabývá ministerstvo dopravy. Ministr Dan Ťok se podle mluvčího resortu Františka Jemelky k problému vyjádří po 14. hodině na půdě Poslanecké sněmovny.
Bude blekotat ve stylu kalamitního sněhu.
Off topic tomuhke článku, ale co se týče včerejší nehody 810 plus manipulák, nebylo to tak, že by 810 začla couvat. Bylo to tak, že manipulák na fleku zastavil a 810 do něj bez brzdění vletěla plus se pak odrazila zpět…
Onehdá jse tu žertoval, že 560ky zažil můj otec jako dítě, já jako dítě a náš 6-měsíční mladej to na jaře taky ještě stihne, ale mám zlé tušení, že tímhle tempem , jak se 560ky vyřazují samy a po dvojcích už se to nestihne :-/
v normálnej krajine by za takýto bordel padali hlavy a odstúpil min. minister dopravy, vedenie SZDC a CD, ale evidentne v cesku sa to začne brať vážne až bude pár desiatok mŕtvych
Na Slovensku to není jinak.
Máte pravdu, v oboch krajinách navyšujú vlakové linky, ale nenavyšujú počet zamestnancov a nové vlakové súpravy prichádzajú pomaly. A navyše vlaková cesta je preplnená.
Co s tím má společného SŽDC?
„Co s tím má společného SŽDC?“
Kdo teď vytváří předpisy? Jak ty předpisy vypadají?
Předpisy chybné nejsou. Jsou postaveny vcelku dobře.
Pod pojmem „předpisy“ mám na mysli nejen SŽDC D1, ale třeba taky grafikony nesplnitelné při práci přesně podle předpisů, PND3 a v nich tisíce ustanovení místního významu apod.
Jeden příklad za mnohé: Ve vedlejším vlákně někdo připomněl 10 minut stanovených GVD pro pobyt Mn vlaku v úvraťové dopravně D3. Ale ať se k tomu radši vyjádří nějaký strojvedoucí, já jsem jenom bývalý vlečkař s dávno propadlými zkouškami (z dob, kdy správci vleček museli mít zkoušky na úrovni vlakvedoucí nákl. vlaků/ved. posunu/tranzitér přípravář a zkoušeli nás z toho drážní školaři) a dnes už jenom mírně poučený laik.
Ten příspěvek jsme psal, fíra s letitou praxí. Těch 10 minut je šílenost. Za 10 minut se vyvěsit, zajistit soupravu proti ujetí, objet, najet na ni, přivěsit se, nafoukat a srovnat tlak v průběžném, potrubí, udělat jednoduchou zkoušku brzdy, ručně stavět pojížděné výměny, které se musí navíc odemykat a zamykat ručně a ještě splnit ohlašovací povinnost dirigujícímu dispečerovi. To opravdu tvořil Pat s Matem a ne člověk znalý provozu. A jaký to pak má na personál obsluhy vlaku důsledek? Stres, shon a to vše vede jen k maléru. Vím o tom dost, jezdil jsem i na D3.
Tak to asi o předpisech a dráze víš hodně málo. Jako fíra s letitou praxí bych mohl vyprávět. Předpisy jsou jeden velký paskvil, džungle a mnohdy si vzájemně protiřečí a odporují.
Ano slátanina D1 a D2 dohromady v nepřehledný celek. Nejsou tam jednoznačná ustanovení, takže postupně se vytváří gestorské výklady k článkům, vysvětlivky k vysvětlenému . Za Sedláře to ještě nějak šlo, ale co vytváří madam Š ? Ta stačila excelovat, ještě než se usilovnou „prací“ vydrápala na post gestora :-(. Člověk, který nedokázal jasně a jednoznačně naformulovat danou problematiku…
Neříkám, že je vše v pořádku, ale jako hlavní důvod bordelu na dráze vidím v tom, že každý a nejen na dráze ví, co má dělat ten druhý a jak to má dělat. Místo toho, aby se zamyslel nad svojí prací
Proč by měl odstoupit ministr dopravy? to jako přijde jiný ministr a vlaky přestanou konečně bourat? Za tuto událost je někdo zodpovědný a platí zákon padajícího hovna. Vedení SŽDC a ČD má své podřízené, kteří mají na starosti svoje podřízené atd. Pokud selhal lidský činitel, je vhodné zjistit proč – mnoho úkonů, nevyhovující turnus, nedostatek zkušeností nebo selhala technika a opět zjistit proč. Na základě těchto informací dělat opatření – povinná školení, úprava turnusů, změna technologie zab. zař, náročnější výběr zaměstnanců,…. Nebylo by od věci závést móresy z letecké dopravy.
Ministerstvo by mělo zasahovat o problémch vzniklých.
Podfinancování železnice je problém ministerstva dopravy. Takže nemalý na tom mají (je o to samý jako ve školství)
„Ministerstvo by mělo zasahovat o problémch vzniklých.“ – tím, že odstoupí ministr? Máme ho od toho, aby to začal v lepším případě řešit. Takže čím více podfinancovanou železnici budeme mít, tím více budou moci strojvedoucí jezdit na STŮJ? Pokud má strojvedoucí návěst STŮJ tak musí stát, i kdyby byl na VRT, koridoru, lokálce, vlečce, v poli mimo trať, padal volným pádem z mostu.
….odstoupilo vedení ČD ……… A to tedy, když se projetí návěstí „Stůj“, stává například i RegioJetu, tak budete taky požadovat odstoupení Jančury ?
Černá magie?
Samozřejmě!
Co zkusit obětovat slepici?
Zabezpečovací zařízení z Horního (hlavního) nádraží na Židenice jede v provizorním režimu a samozřejmě se sníženou rychlostí vlaků. Před dvěma týdny byla dokonce výluka výluky, kdy byly odřeknuty další vlaky na Horní nádraží a to kvůli demontáži starého elektro-mechanického zabezpeč. zařízení na severním zhlaví. Co pamatuji, tak na tom stejném místě se stala obdobná nehoda před pěti či šesti lety. Holt, když se brňáci nebyli schopni po dlouhá léta rozhoupat pro nové nádraží a teď se musí na poslední chvíli a za částečného provozu, instalovat zab. zařízení nové, aby brněnské horní (hlavní) nádraží ještě pár let vydrželo, než bude postaveno… Číst vice »
my brnaci bychom si uz davno prali nove hlavni nadrazi v nove poloze. ale furt se do toho vrtaji politici, napadaji to ruzne vody z Tetcic a nelibi se to dojizdejicim, kteri proste nedokazou pochopit, ze tohle dveste let stare silene nadrazicko z K&K dob jim pro primesto zustane, akorat my ze statlu snad konecne budeme mit normalni nadrazi pro mezimesto…
Né že bych vám novej Bahnhof nepřál, ale argumentovat nejčastěji kapacitou je často mimo mísu, to hlavní ve Wienu není až tak moc větší. Tady je spíš problém všeobecně organizace provozu a v Brně pouhé 2 koleje do Židenic, při troše chtění by se tam 3, možná 4 vešly.
To hlavní ve Wienu je dvakrát tak větší. 10 hran s průjezdnými kolejemi a možností rozdělit na dva sektory, jak jsou dlouhé. Plus podzemní 2 hrany pro S-bahn.
Brno 6 krátkých průjezdných + 4 kusé.
O velikosti a uspořádání zhlaví a ústících tratí ani nemluvě.
Plus ve Vídni zůstala zachována nádraží pro regionální dopravu z jiných směrů (FJB, Westbahnhof), ze kterých se na Hbf. vůbec nezajíždí.
Nutno dodat, že pokud by i pod Brnem hl. n. existovaly ony dvě podzemní 2 hrany pro S-Bahn a pokud by onen S-Bahn tudy skutečně ve velké většině jezdil, pak by bylo dostačujících i těch 6 nadzemních hran.
Tak Vídeň je přece jenom trochu jinde že😉, ale organizace provozu omezující faktor bude určitě, i pražskej Wilson má občas problém a má dělený nástupiště. Sestavovat postávající vlaky na hlavních nádražích holt není dobrý nápad. To nepočítám v zahraničí poměrně běžné mimoúrovňové řešení zhlaví…Často mi to zde někdy připomíná „hraní si na železnici“ než dopravu 21. století. Bohužel…Třeba i v tom Německu(hlavně západním) mají dodnes mechanický návěstidla a to i na hlavních tratích, léta se svítilo a občas svítí propanbutanem(vydrží 6 týdnů), dnes to nahradí fotovoltaickým panelem, baterkou a LEDkama, doplní indikátor rychlosti a nou probléma.Tady se ještě nedávno denně… Číst vice »
Pokud se postaví nové nádraží u řeky, budete přestavovat celé Brno. A to bude stát hodně peněz!
„…my brnaci bychom si uz davno prali nove hlavni nadrazi v nove poloze…“ To je kdo, „my Brňáci“? Za koho tady mluvíš? Kolik vás Brňáků přišlo k referendům, když jste měli šanci vyžvejkat se k tomu? Nové brněnské hlavní nádraží v nové poloze si přejí majitelé dotčených pozemků. Pokud jde o ostatní Brňáky, tak soudě podle výsledků referend, většinou je jim to jedno; a většina těch, kdo zvedli zadky a přišli hlasovat, byla proti odsunu. Nemluvě o tom, že si každou chvíli volíte na magistrát někoho jiného, kdo nemá jinou starost než zadupat do země výsledky rozhodování předchozí radniční garnitury… Číst vice »
Nutno také dodat, že poloha brněnského nádraží se týká zdaleka nejen obyvatel Brna, ale i všech, kteří do Brna dojíždějí. Ti se ovšem v žádném referendu vyjádřit nemohli.
„Ti se ovšem v žádném referendu vyjádřit nemohli.“
Což byla ovšem chyba. Konkrétně chyba nejen lidí z JmK, ale i těch, kdo organizovali referendum ve městě, že k tomu nepřizvali i lidi denně dojíždějící z JmK a z přilehlé oblasti kraje Vysočina.
Referendum má hlavně smysl pouze tehdy, nabídne-li výběr mezi dvěma realizovatelnými možnostmi s důkladným rozmyšlením všech důsledků, aby hlasující mohl zvážit všechna pro a proti daných řešení. Takové nebylo ani jedno…a u těch paskvilních nekonstruktivních otázek předložených do posledního referenda aktivisty je opravdu jediné rozumné řešení nepřijít a tím to referendum zneplatnit.
Gremli: Takže nastupuje alternativa nechat majitele pozemků a developery uspokojit svoje zištné zájmy a zadlužit Brno na 100 let dopředu tak, že další 3 generace tam nepostaví ani kadibudku, protože erár od toho dá ruce pryč. O veřejný zájem nejde ani náhodou.
Kdo chtěl, informace k referendům měl a otázky pochopil.
No, ona je otázka, kdo má jaké zájmy. Krásna budova, likrativní umístění. Něco podobného jako pokusy zlikvidovat Masaryčku v Praze, také leží v žaludku …
Tak tohle už snad ani není možné.
Čtu že je málo lidí a ti kteří jsou jsou přetěžováni. Na to je jednoduché řešení: pořádný zabezpečovač, autonomní řízení, automatické brzdění před překážkou a další technické vymoženosti, které na silnicích fungují, ale na kolejích se stále jezdí se spolehem na lidský faktor, který chybuje. Zajímalo by mě kolik % strojvedoucích dělá práci rádo a je spokojeno s podmínkami a kolik jen přežívá a doufá že jemu se nic zlého nepřihodí. Možná bychom zjistili že nám v tom komplexním provozu chybět nebudou a vše se může řídit pěkně automaticky. Jo, bude to chtít pořádnou investici do infrastruktury, ale o bezpečnost… Číst vice »
Přesně! V Německu také jistě nejsou strojvedoucí debilové a hazardéři, ale i tam od roku 1934!!! postupně zdokonalované Indusi/PZB dokáže více než ty naše chrastítka a je téměř všude. Dnes by to pravděpodobně nepomohlo, ale jindy většinou ano ani Stéblová nemusela být.V mnoha stanicích je tam návěstidlo v dostatečné vzdálenosti od místa případného střetu při projetí stůj,alespoň pro zmírnění následků, tam se s tím projetím skoro počítá 😆,tady posunout návěstidla by se na kolej vešla pomalu jen 810. Rovněž bývá zajímavé rozhodnutí českých a německých soudů, tam, i přes jednoznačné pochybení provozního personálu, je často volána k odpovědnosti i železnice.… Číst vice »
Kde bylo v roce 1934 Německo a kde Československo? A kde jsou oba státy dnes? Vše je o financích, tehdy i dnes. Dnes nemít fondy EU, tak se tu zdaleka nestaví ani to, co je díky tomu možno. Porovnáváte neporovnatelné. Nejvyspělejší státy Evropy a Československo, potažmo ČR, které mezi tyto země nikdy nepatřilo a nepatří.
Apollo
V roce 1934 bylo Německo v té nejsračkovitější ekonomické krizi. To v tehdejší ČSR se naši prarodiče měli zlatě.
Těch pár pfeniků co náckové měli, investovali pouze do věcí, co měly budoucnost. 🙂
A to je špička ledovce. Ale v současné situaci musím – bohužel – konstatovat: čím hůř-tím líp. Alespoň se začne něco dělat! Co (tedy kromě toho, že by to už v Dlážděné na na Nábřeží mohlo začít trochu lítat)? Především se významně zredukuje síť. Jak už správně poznamenal pan Souprava, který tu většinu šotoušků neskutečně štve, v zemi, kde se neplatí spotřební daň z paliv veřejná doprava sypaná z eráru prostě neexistuje. Takto daleko samozřejmě nemá smysl zajít, ale redukce sítě zajistí, že bude moci odpadnout několik úrovní „manažerů“ (jen těch správ co máme, různých ředitelů, náměstků, tajemníků), navíc celá… Číst vice »
Jak už správně poznamenal pan Souprava… Nejste náhodou jedna a táž osoba píšící pod různými přezdívkami?
Ne. Ostatně s ním v řadě věcí nesouhlasím. A jinak k tématu by něco bylo?
Přesně tak… pana VRT si vážím, že píše velmi rozumně, ale měli bychom na některé věci určitě odlišné názory. To, že vy, šotoušci, si myslíte, že jsou odpůrci lokálek všichni stejní, jak když má Evropan odlišit od sebe dva Číňany, tak to jen vaše zdání. Já třeba narozdíl od pana VRT, bych měl jiný názor na venkovské autobusy (mírnější, já dost podporuji sociální služby tohoto typu, jen nechápu, proč je má zajištovat 5x dražší vlak a to ještě jen tam, kde někdo někdy postavil koleje a zbytek si může nakašlat), případně mám pochopení pro dostavbu některých konvenčních tratí (třeba nyní… Číst vice »
Čím hůř tím líp?? Opravdu? A napsal bys to frajere, i kdyby při některé z těch nehod přišla o zdraví nebo o život tvoje žena, dítě, otec?
A myslím, že tu včera jasně zaznělo, že zneužívat železničního neštěstí pro svůj ideologický boj je hyenismus. Jestli tomu nerozumíš, klidně ti to vysvětlím osobně.
Rád se sejdu osobně!
Fajn, a reknes mi do oci, jak jses rad, ze se zranili lidi a jak se tesis, az se zrani dalsi, aby nam to vsem „otevrelo oci“. A klidne muzes takovou prasarnu rict nekomu z tech, koho vcera odvez vrtulnik.
Tohle nema obdoby s nicim, co se tady kdy v diskuzi objevilo.
Milý Rampo, kdybyste uměl číst, tak jsem napsal: bohužel. Ale vážně se s vámi rád sejdu. Mimochodem, kde se u nás vyskytují takto distingovaní gentlemani, kteří hned každému na potkání tykají a vyhrožují mu. Takže čekám na návrhy místa a času.
Bacha, aby vám nezkusil roztrhat občanku… Rampa je ve skutečnosti možná Rafan. 🙂
Jistě distingovaný gentleman trávicí večery čtením Ovidia v originále, nemýlím-li se.
Jen aby nepuknul teď vzteky, že si z něj děláme legraci. 🙂
Normálně lidem v diskusi vykám a bez emocí s nima diskutuju, odlišné názory mi nevadí. Ale když nějakej psychopat v reakci na želez. nehodu napíše „čím víc – tím líp“, tak je normální diskuse předem vyloučená.
A pořád čekám na odpověď, jestli bys psal podobný kydy, kdyby od nehody odváželi někoho z tvý rodiny.
A čas a místo vymyslím, bez obav.
Tak šup šup. Už se těším!
A zase jsi mi neodpověděl!
Těšíš se tu na kolaps jak nějakej puberťák, a nejsi schopnej domyslet, jaký důsledky může mít pro cestující byť jedna jediná srážka!
Pane Rampo, to si vyříkáme až osobně, ano?
Ano, a sem to napiš taky, ať si každej může přečíst, jestli seš schopnej se radovat ze srážky vlaků (viz tvůj komentář z pondělka), i když povezou sanitkou tvý děcko. Myslím, že nejsem jedinej, koho to zajímá.
Faktem je, že posílat strojvedoucí jako jsou výkony na Rožmitále a do Kralovic jsou nejen udržováním celkově nekvalitní ho řešení veř. dopravy na dotčených relacích, ale rovněž plýtváním práce těchto strojvedoucích, keří jsou potřeba všemožně jinde.
Tím spíš při přihlédnutí na ekonomiku a třeba i ekologii.
To musíš vědět nejlíp, vzpomeň si, když tě vyhodili z práce.
Ono každému, který nějaký jiný superman pořád opakuje totéž, a onen každý s tím nesouhlasí, začnou téct nervy. Už proto, že to slyšel asi tisíckrát. A dále ty reakce vylepšíme vysmíváním se atp. Zbořit diskuzi je obvykle strašně jednoduché. Na něčem se dohodnout, složité. A tudíž ti největší nýmandi tu diskuzi budou akorát sabotovat. Protože na víc nemají.
Zajímavé je, že kraje většinou chtějí udržovat i lokálky. Vyjma některých super krajů…jako třeba Vysočina a dříve taky Ústecký kraj, kde ta dopravní řešení jsou občas vypečená.
Kraje budou udržovat lokálky dokud budou prachy. Až se začnou rozhodovat mezi tím, jestli dát peníze do lokálky, nebo do nemocnice, tak je vymalováno.
„Kraje budou udržovat lokálky dokud budou prachy.“ V této věci připomenu, že ani v době ekonomické krize (kdy se i krajské samosprávy musely potýkat s poklesem objemu financí, který jim byl ze státního rozpočtu transferován) nedocházelo k hromadnějším zastavováním osobní dopravy v krajské objednávce. V krajích, kde k tomu výrazněji docházelo (Ústecký, Pardubický, Jihomoravský), se tak dělo v rámci „koncepce IDS“. „Až se začnou rozhodovat mezi tím, jestli dát peníze do lokálky, nebo do nemocnice“ Paradoxně v době oné ekonomické krize (vrcholící v roce 2009) měly jednotlivé kraje peníze (resp. přesněji – byly ochotny vydávat peníze) na obojí – jak… Číst vice »
No ale to do toho nepočítáte takové detaily, že teď je malinko jiná situace, nebudou jednotky + soutěže. Takže si kraje uvědomí, že se jim finančně vyplatí tam na 10 let objednat autobus. Nějaká doprava (patrně školní autobusy) přeci jen zůstane.
Tohle ale šotouškům nevysvětlíte. Jim už tady trochu tečou nervy. Už jsou zcela mimo realitu. Prostě u nás, aby se něco pohnulo, tak musí nastat totální kolaps. Ten spolu s rozpočtem na příští roky zařídí své.
Bohužel, je to smutné, ale je to tak. Šotoušek bude za Rožmitály, Vidnavy, Kácovy-Zruše, Kralovice a další takové bojovat bez ustání a bude se ohánět ekologií, nehodami aut a vším možným, jenom aby nemusel přiznat, že výlety autobusem ho tolik nebaví a bez toho, aby mu stát dotoval tenhle relax, si neumí představit život. Kdyby to aspoň nebyli takoví pokrytci, přiznali barvu a šlo se s nimi normálně bavit o tom, kolik tzv. heritage tratí má v ČR smysl. Protože takové tratě jsou všude po světě, takže panický strach šotoušů, že jim všechno vytrháme a předěláme na stezku, není vůbec… Číst vice »
„redukce sítě zajistí, že bude moci odpadnout několik úrovní „manažerů““ Anebo také neodpadnou (resp. nezredukuje se onen počet úrovní), tzn. produktivita se o to více sníží. Spekulativní tvrzení. (Tím více když u většiny lokálek reálně dochází max. k udržování stávajícího technického stavu; žádné „managerované“ modernizace atd.). „jaká je produktivita fíry, co veze ráno do Prahy plný vlak vs fíry, co veze v 810 vzduch někde na lokálce?“ Tendenční otázka; produktivita se musí počítat za celou směnu/pracovní dobu, tzn. v případě příměstské trati okolo Prahy počítat nejen spoje ve špičce, ale i v sedle; a to v obou směrech jízdy (včetně… Číst vice »
I kdyby ten fíra kolem Prahy jezdil jen výkony v 8 ráno z Prahy a v 11 večer do Prahy, bude mít pořád řádově víc kaštanů než fíra na Rožmitálu.
Opět lehce tendenční srovnání, kde coby „vybraná“ lokálka byla „vybrána“ trať objektivně snadno nahraditelná autobusovou dopravou, mj. s nádražím umístěným odlehle vůči městu (Rožmitál) a nevedoucí v ose převažující dojížďky (z Rožmitálu do Příbrami vs. trať z Rožmitálu do Březnice); a hlavně (vůči tématu článku) s řídkým rozsahem provozu a dlouhými prostoji mezi spoji. Nicméně s vyjádření „Porovnejte si počet vypravovaných vlaků. 7000 denně. Kolik z toho jsou lokálky? Půlka? Redukce bude znamenat, že bude i na častější a lepší údržbu důležitých tratí. “ vyplývá, že předřečník obhajuje zrušení poloviny dosavadních vlakových spojů (a pozor – souběžně s tím i… Číst vice »
„„redukce sítě zajistí, že bude moci odpadnout několik úrovní „manažerů“
Anebo také neodpadnou (resp. nezredukuje se onen počet úrovní), tzn. produktivita se o to více sníží. Spekulativní tvrzení.“
Bingo. A není to vůbec nic nového pod sluncem. Když se za císařpána zestátnily největší soukromé společnosti, jejich řídící struktury včetně koryt a notáblů u nich usazených zůstaly zachovány… Akorát se to přejmenovalo: Místo ředitelství StEG se to nazvalo ředitelství kkStB pro tratě bývalé StEG. V tomto ohledu nehynoucí duch c.a k. monarchie žije a funguje i nadále…
Samozřejmě, je jasné, že odpor těch, co by přišli o teplá místečka, by byl masivní.
A nahradili by je jejich oponenti v podobě VRT nebo Soupravy, kteří už se na ty teplý fleky třesou. To už tady za těch 30 let bylo několikrát.
Když by ty fleky byly zrušené? Ta čtenářská gramotnost, to je oříšek…
Opět nezbývá než se zeptat – slovenská železniční síť je poněkud řidší než česká, rovněž tak prořídl počet slovenských tratí s osobní dopravou. ŽSR tedy o to lépe provádějí údržbu dosavadních tratí, struktura řízení této státní společnosti je akceschopnější než u SŽDC, je to tak?
Stejně tak u ZSSK je velmi jednoduchá struktura řízení, odpadlo (tím více od zimy 2002/2003, kdy se zrušila osobní doprava na mnoha tratích) vícero úrovní řízení a firma je tedy akceschopnější než ČD, je to tak? 🙂
Hele, buď v klidu VRT. To právě pouze a jen ukazuje, že na VRT nesmysly rozhodně není a nebude 650 miliard. Když stát nemá ani na to aby udržel mnohem levnější koridory na 160 v původní stopě z roku 1800. PS Vaše VRT neumí vozit náklad tedy je to pouze další náklad navíc. A zbytek sítě defakto nic nestál. Nic se do něj 50 let neinvestovalo. Takže o tom to asi není, že Brně hlavním a Smíchově není ani národní vlakový zabezpečovač.
Moje VRT náklady vozit umí, co ta vaše?
Rakouská umí.. Ale asi by se jí právě nemělo říkat „VRT“..
Kde píšu o VRT? Psal jsem o nových tratích. Taky se tomu říká Rychlá spojení.
Už to se Soupravou (pokud ovšem nejste jeden a týž člověk) nehulte 😀 Na druhou stranu, kdo by nám tu dělal folklór.
K tématu by něco nebylo?
Jo, to by bylo – že z každý sesle ten pohled na věc vypadá jinak. Nikdo Vám nebrání se jít předvést, ať už za „knipl“ čehokoliv v dopravě.
Jakkoliv to zase není k tématu, tak opravdu musím být pekař, abych uměl poznat přesolenou housku?
Půlka sítě jsou lokálky, kde se jezdí dvou hodinový interval, nebo někde ani to ne, takže v počtu vypravených spojů vhledem k intervalům pod dráty to nemůže být půlka ani zdaleka.
Víte jak to skončí? Jako všechno v téhle republice. Co se jenom naslibovalo po povodních na Moravě nebo v Čechách a jaký je skutek. Na dráze se přijmou opatření proti strojvedoucím, protože oni jsou přece ti blbí, když projíždí návěstidla s návěstí stůj. Na chvíli se bude dělat jako že se vše vyřešilo a pojede se ve starých kolejích. Vlk se nažere a koza zůstane celou. Bude se čekat jen na další nehodu, aby se rozpoutala další vlna diskuzí. Vzpomeňte si na Pendolino ve Studénce a jak se zamezilo vjezdu automobilů na uzavírající se, nebo na uzavřený přejezd. Co dělají… Číst vice »
Tahle diskuze je jedna velká fascinujíci přehlídka výmluv a obviňování všeho možnýho kolem. Pokud je vina opět na straně strojvedoucího (co zatím nevíme, nemusí být), tak žádná výmluva neobstojí. Únava (a nevíme jestli strojvedoucí zodpovědni za nedávné nehody opravdu byli unaveni) nemůže být omluvitelným důvodem pro projetí návěstidla nebo pro nezabržděni vlaku, který zrovna chci opravovat. Stejně tak únava nikdy nebude uznána jako omluvitelný důvod pokud například chirurg špatně řízne nebo pilot nezvládne přistání. Pokud to opravdu všechno bylo spůsobeno únavou, která byla přímo spůsobena přetížením nebo přesčasy, rád bych připoměl, že nejsme nesvéprávné loutky ani nesjme v pracovním táboře.… Číst vice »
Strojvedoucí přetěžováni s dělenými směnami, teď totéž zkouší u výpravčích, veškerá technologie práce se vymýšlí v lepším případě od stolu, v horším přímo v provozu, každopádně se přímo v provozu testuje. Kdo někdy viděl podklady pro nějakou rozsáhlejší výluku mi dá za pravdu. Kdyby na tom dnes zrušeném stavědle seděl člověk (kdyby se nové zařízení neuspěchalo), asi by včas shodil protijedoucímu vlaku na Stůj a informoval výpravčího, že se rozjíždí něco, co nemá (a ten by skočil po generálním stopu). Co se ještě musí stát, aby bylo všem jasné, že takhle to dál nejde a i v personálním světě se… Číst vice »
Těším se na uklidňování veřejnosti – větší kontroly strojvedoucích (k čemu to povede? Ještě vyšší vystresovanosti a stejně s cvičným každý jezdí jinak), kontroly jestli nejezdíme pro jiného dopravce.. (proboha kolik fírů tohle dělá? 0,01%?) Opět se nebude řešit jiná skladba směn, debilní vjezdy na obsazené koleje posvěcené SJŘ, polorozpadlé stroje, totálně přecpaná kapacita dráhy atd atd. Hlavně uklidnit stádo, vybuzerovat a ještě více vystresovat provozní personál.
Aha a jak jinak byste to řešil, když viníkem jsou strojvedoucí? Chudáci jsou přepracovaní, vystresovaní z provozu, teď budou i z kontrol, unavení z předchozí směny, po tlakem zaměstnavatele, daleko rodiny a co ještě? Proboha, tak proč to dělají v době, kdy každý hledá zaměstnance?
Například proto, aby se někdo dostal do práce, jiný do školy nebo k babičce a dědovi. To je služba pro obyvatele. Všichni nemají na to koupit si auto, nebo nechodit do práce proto, aby velkou část výplaty potom projezdili autem do práce. Ani naše silnice na to nejsou stavěné.
Není na čase zavést nádražní kaple a Bahn-kuráty, aby se cestující před cestou mohl pomodlit a vyzpovídat?
Možností je dost, ale nevyužívají je moc ani ti, kteří vyjíždějí autem na dálnici.
Takže před čtrnácti dny jsme četli o skoro srážkách, kde vlaky zastavily před sebou pár desítek metrů. Včera už do sebe narazily a počet zraněných 5. Dnes je další srážka a zraněných deset při vysoké obsazenosti a naštěstí nízké rychlosti. No do kdy to takhle bude pokračovat než si konečně vedení uvědomí, že turnusy vytvořené počítačem, a vyhodnocené jako jezditelné, asi nebudou opravdu tak košér. No nic asi budeme čekat, až to do sebe naberou vlaky ve špičce a v plné rychlosti.
Zachovejte klid, stačí začít zapisovat čísla licencí do ISOŘe a problém bude vyřešen. Může za to strojvedoucí, co načerno jezdil někde u jiného dopravce bez odpočinku… 🙁
(Je mi líto další nehody, ale snad se konečně někomu rozsvítí.
No, nerozsvítí.)
Proč myslíš že jezdil někde jinde? Že ho baví chodit do práce. Asi těžko. Protože, aby si vydělal, uživil rodinu a nežil z výplaty spíš almužny do další výplaty. Na tím by se měl někdo na nábřeží zamyslet a ne jenom buzerovat, jestli nejezdím jinde.
„Proč myslíš že jezdil někde jinde?“
Protože nejodbornější a věci nejznalejší osoby této země – úředníci Ministerstva dopravy, Drážního úřadu a Národních dopravců – vidí „únavu po šichtě jinde“ jako jeden ze dvou hlavních důvodů, proč dochází k mimořádným událostem. Já to nevymyslel, plus vy máte trochu problém se sarkasmem.
„Proč myslíš že jezdil někde jinde? Že ho baví chodit do práce. Asi těžko. Protože, aby si vydělal, uživil rodinu a nežil z výplaty spíš almužny do další výplaty. Na tím by se měl někdo na nábřeží zamyslet a ne jenom buzerovat, jestli nejezdím jinde.“
A proč na nábřeží? Na co máte odbory? A zvlášť federanti bývali jediní schopní zorganizovat něco, co hnulo i třeba s vládou… To už neplatí? Takovou stávku jako v únoru 1997 by dnes politici i drážní papaláši potřebovali ke svému probuzení jako prase drbání…
jo a pak se ukáže, že to nebyl nikdo z těch, co chodí jinam… takže další trapná výmluva
Co vyřeší čísla licencí zapsaná kamkoli? Znám jednoho fíru který když má volno chodí jezdit s autobusem kde jsou směny ještě horší než na dráze.
Vždyť to už fungovalo, ale bylo po čase zrušeno. Proč? Nevím, ale co když někde jinde potřebují také strojvedoucí a ti dělají práci které rozumí a chtějí si přivydělat jako v každé jiné profesi. Někdo jim k tomu opět otevřel vrátka a vytloukl klín klínem. Odnese to zase jenom strojvedoucí. Těch, kteří to takto dělají je ale minimum, ale hrozně rádi s tím úředníci ve vedení drah argumentují. Co má udělat každý nádražák, když vidí ohrožení bezpečnosti provozu? A toto je ohrožení. Co tedy tito úředníci dělají, když o tomto nešvaru vědí. Mlčí. Tak ať přestanou plácat nesmysly.
Než se Vereš stačil přizpůsobit podmínkám v ČR, přizpůsobila se provozní situace jemu. Ještě nějaký ten ohýnek a bude to fajn 😉
Moje oblíbené panťáky. 🙁
Mám dojem, že problém je v tom, jak se zaměstnanci přetěžují. Když jsem unavený a jsem v kanceláři 10 až 11 hodin, taky dělám chyby. Strojvedoucí to mají horší a obdivuju je, že to zvládají.
Četl jsem diskuzi na jiném serveru a tam lidi píšou, že je jízda vlakem v poslední době dost rizikovou záležitostí. Jenže už si neuvědomují, že automobilismus je na tom mnohem hůř.
Automobilismus je na tom hůř? Za prvé tímhle tempem to brzo nebude pravda, zadruhé řidič vozidla s tachografem má legálně minimálně 9h odpočinku v kuse. To je o 50% víc než u drah.
O 33.3% víc.
Jo? Prý šest hodin na odpočinek má fíra.
(9-6)/6 = 1/2 = 50%
O těch devíti hodinách řekni některému z řidičů autobusů na venkovských linkách. Příjezd na konečnou hluboko po 10 večer a ráno ve 4 už zas za volantem. Divím se že se ještě nikde nic závažného nestalo.
Zaujimave. Trebo poradit kamionakom, ako to robia autobusari. Ved kamionaci sa bali pohnut na dialnici s tym, ze maju povinne prestavky.
V byvalej firma sa soferi snazili prist v piatok do polonoci, ked mal naplanovanu jazdu na nedelu vecer. Pokial by prisiel napr len 10 minut po polnoci, tak by im to neuznalo sobotu ako den oddychu a nemohol by vyrazat v nedelu na cestu. Uznavam, ked som odchadzal tak s kartami vodica jazdili len par mesiacov, takze sa to mozno naucili obchdzat.
Takze som to nasiel. Doba odpocinkov vodicov.
http://www.profivodic.sk/organizacia_pracovneho_casu_a_doba_odpocinku_vodica_nakladnej_dopravy_nad_3_5_t
Takze odpocinok medzi dvoma smenami minimalne 11 hodin. Maximalne 3 krat do tyzdna 9 hodin.
Odpocinok po tyzdni minimalne 45 hodin. Takze preto sa v piatok ponahlali domov, aby mali ten odpocinok minimalne 45 hodin, aby mohli v nedelu vecer vyrazit na cas.
Fakt by ma zaujimalo ako potom to riesia autobusari.
Protože nejezdí na tachograf
Ano, automobilismus je na tom hůř, protože řidičák dostane každý, kdo si o něj řekne. Autem už prakticky kvůli tomu nejezdím. Nemám zájem, aby mi nějaký trotl nedal z vedlejší přednost. Stačí mi pozorovat, co vidím z chodníku.
Nic proti „fírům“, opravdu to nemají lehké, ale nejsou na té dráze jediní. Co to začít brát znovu jako chození do služby (veřejnosti) a nikoli do práce, vrátit stavovskou čest apod.? Na druhou stranu už to není ta řehole jako kdysi na parních strojích, tomu se dalo říkat opravdová dřina, tam nemohl strojvůdce jen tak zamknout mašinu a jít domů.
Teď jí ale zamknout musí. Znám bývalého kolegu, který měl nějaké exekuce a tak kývnul na jakýkoli přesčas. Pak měl nehodu u Velkých Žeernosek a pří kontrole provozního záznamu zjistili, že byl v práci i 22 hodin v kuse. Řekneme si byl blbej, ale jak pracovali strojmistři a provozní dispečeři. Všichni o tom věděli a umožnili mu to.
A to Brněnské nádraží teda nějak omezeně funguje? Funguje se zabezpečovačem?.
Nebo tam zase zabezpečovač nikdy ani nebyl.. (což je opět trochu komické podobně jako Smíchov.)
Řekl bych že B je správně. Provizorní zabezpečovací zařízení, kusé koleje, všechny vlaky končící/výchozí.
Ale myslím vlakovým zabezpečovačem..
Ten „vlakový zabezpečovač“ není ještě nikde v ČR. 🙂
Je to normální překlad z wikipedie. Z angličtiny.
Užívaný evidentně i v češtině. https://cs.wikipedia.org/wiki/Vlakov%C3%BD_zabezpe%C4%8Dova%C4%8D
Nemyslím špatný název,ale funkci.“Zabezpečovač“ LS,ani Mirel který je někde u nás,by nic nezabezpečil,protože to neumí.
Ten Kupec je ještě u ČD? Mám pocit, že už by měl být někde na pracáku !
Personální krize, výcvikové diletantství a infrastruktura za poločasem rozpadu technicky nepřipravená na přechod na dálkové řízení provozu.
Těším se na tweet od Kupce..
Pane Kupče, hlavně už se veřejnosti neomlouvejte, konečně přiznejte systémovou chybu v bezpečnosti při provozování drážní dopravy a vyvoďte z toho na Nábřeží L. Svobody patřičné důsledky!
To bychom první měli srovnávat všechny dopravce podle jejich událostí a počtu vlakokm.
Ale souhlasím, že ten meziroční nárůst pouze u ČD o 20 je varující.
Ľudia na zodpovedných pozíciách sa menili pred pár týždňami. Ťažko hľadať zodpovednosť zrovna tam.
Celá série nehod je jen o přetěžování provozních zaměstnanců. I já pracoval jako strojvedoucí v letech 2002 – 2017. Pak jsem musel odejít, i když to byla krásná práce, nedala se už pak skloubit s rodinným životem. Lidé na dráze ani tak nechtějí vyšší platy (i když to bývá nejlepší motivace), tak chtějí hlavně žít. Není k životu mít 160 h normu + 30 h v přesčasech + 50 h v různých přerušeních. Dále vlaky, tratě, zabezpečení adt., všechno to je v katastrofálním stavu, prakticky nic není funkční jak má.
Pane kolego, v tom s Vámi plně souhlasím. Já jsme jezdil jako fíra od roku 1989 do roku 2000 a byl jsem nucen odejít, ač nerad a s těžkým srdcem, protože vlaky mám od dětství rád a od klukovských let jsme chtěl být strojvedoucím. Ale to, kam dráhu mocipáni postupně přivedli a jak se zachází s provozním personálem, moře přesčasů, neustálá buzerace a stresování ze strany nadřízených a kontrolních orgánů ve spojení s mizernými platy atd., to donutilo odejít spousty fírů a jiných provozních pracovníků. A také je tohle vše důsledkem dnešního stavu jak to na dráze vypadá. Jen ti… Číst vice »
A kdo nutí zaměstnance podepisovat přesčasy nad 150 hodin?
Zaměstnanci ty přesčasy nad 150 hodin dělají právě pro peníze. Protože nejsou schopni a ochotni si vyjednat vyšší mzdy. Ale čest výjimkám.
„Protože nejsou schopni a ochotni si vyjednat vyšší mzdy.“
Pořád ta stejná otázka: Na co tam máte odbory? Není náhodou mzdové vyjednávání hlavní povinností a smyslem existence odborů? Kdo vám ty odborové funkcionáře volí? Nevolíte si je náhodou vy lidi „do dráhy“ sami?
Jo, holenkové, nástroj v ruce máte; ještě tak s ním umět zacházet…
Mohl byste jim to ukázat jak si mají vyjednat vyšší mzdy? To nejsou poslanci.
Sandy: Oni „u dráhy“ nemají kolektivní smlouvy a odboráři nevyjednávají jejich znění? Já jim nic ukazovat nebudu, jestli neumějí vést tento druh vyjednávání, ať se jdou zeptat někam, kde to odboráři úspěšně dělají, třeba do Auto Škody Mladá Boleslav nebo do Barumu Continental Otrokovice.
Jezdím na severu, tak netuším co to bylo za směnu.. Ale dost by mě zajímalo, zdali tyto rani vlaky jsou součástí druhé půlky dvoudenní směny, protože po pár hodinách spánku někde na podlaze pantaku, nebo na stanovisti (napr 3hod dělení) je člověk ráno v takovym stavu, že je rád že to vůbec dojezdí a v průběhu směny neodpadne, pak je to k MU blízko.. V noci se má spát, krátké obraty na konečných, z noční na denní směny, je to hezká práce ale upřímně člověk po roce, dvou firovani má pocit že se těší jen na to až se konečně… Číst vice »
Souhlas. Mě osobně nejvíc zabíjí směna kdy dovezu v 1 ráno vlak, do 3:50 mám přerušení a pak do 10ti ještě jezdím. Přijdu domů a mám druhou stejnou noční .
Také plně souhlasím, i mne se tohle běžně dělo když jsme jezdíval. Dojezd s panťákem (ještě řada 451 a 452 žabotlamák) v 1 v noci, tam 3 hodiny stát a pak další část směny. Žádné zázemí, na chvíli jsem si udělal provizorní ležení s poskládaných sedaček a pak jsem byl rád, že jsme tu druhou půlku ve zdraví a bezpečně dojezdil. A když jsem měl na takové směně klasickou mašinu, například „bobinu“, „trojku“, nebo ze střídavek „plecháč“, tak o nějakém pohodlném odpočinku po dobu stání už vůbec nebyla řeč. K tomu každou chvíli šílený kravál kompresorů (i když jsem ten… Číst vice »
Chápu že je to propagace DB, všude taková idylka jistě nebyla, ale já ten snímek prostě miluju https://www.youtube.com/watch?v=Zr-Byg8Szic
Je vidět, že už toho taky máte dost za sebou. 100% souhlas. Nastoupil jsem třeba na směnu, která měla mít 8 hodin a po 7 hodinách jsem byl teprve v plánované obratové stanici. Dispečer mi ale nařizoval, že mám pokračovat s vlakem dál, že můžu dělat 13 hodin. Když jsem mu mimo jiné řekl, že mám jídlo podle délky směny, tak mi vzkázal, že mi těch pár rohlíků pošle ze svého. Tak jsem mu s klidem zamknul náklad na první staniční koleji a jel domů. Takhle by se měli chovat všichni a ne si nechat s..t na hlavu.
Nejen pro Honzu – bývalého fíry . Konečně je zde fundovaný popis služby strojvedoucího. Je otázkou, jestli zde diskutující tomu uvěří… Bylo by přínosem aby uvěřili. Vzpomněl jsem si též na to „spaní“ na sklopených archaických sedačkách – vždy jsem si přál abych alespoň na 5! minut usnul …. ó jaká by to byla slast… stejnosměrné křápy (bez urážky v době vzniku to byl luxus – ale v 21.stol. bychom měli být dále) neznám, ale na střídavých to bylo podobné – s klidem na „spaní“ na jednom stanovišti hlučné tikání hodin rychloměru a na druhém vrčení dobíječe – pravda, když… Číst vice »
Nedávno se mi dostal do ruky jízdní řád z roku 2005 tady z okolí Prahy, kde organizuje dopravu ROPID. Schválně jsem jen tak ze zvědavosti porovnával některé tratě. Jedno je jasné. Výkony enormně narostly, bohužel se to nedá říct o provozním personálu a o vozidlech. Infrastruktura rovněž. Muzeální železnice ČR prostě na takovéto výkony stavěná není a každý den je na hraně svoji kapacity. Rovněž tak bez zaměstnanců , kteří mydlí vložáky jeden za druhým by možná každý čtvrtý vlak dnes ani nevyjel. Je hezké honit si svoje politické body, zalíbit se co největšímu počtu cestujících , ale důsledky pak… Číst vice »
ROPID (a jiní organizátoři dopravy) jako objednatel pochopitelně má jen požadavky. Jiný postoj ani mít nemůže. Pokud ČD mají pocit, že na to nemají, nemají výkony brát. Celkem zde tvoří fronta jiných zájemců to jezdit. Pokud roste poptávka jezdit vlakem a železnice neumí reagovat, tak je v systému něco špatně.
Zrovna v Praze a okolí se snad infrastruktura dočká poměrně výrazného pokrytí pořádným vlakovým zabezpečovačem, neboť většina směrů příměstské jsou koridory. Časem se snad dostane i na ten zanedbaný Beroun.
Zájemců mohou být třeba stovky, ale koleje jsou zde jenom jedny a víc se tam toho prostě nepropasíruje ač se bude třeba ten ROPID jako objednatel snažit sebevíc.
Koleje opravdu nejsou problém (obecně). Metro může jezdit na 90 s naprosto bezpečně, vlaky v cizině na jednotky minut, vysokorychlostní jednotky 300 km/h na tuším 4,5 minuty i s předjížděním častěji zastavujících vlaků.
Problém je pro takový provoz nevhodná technologie na SŽDC, nároky kladené na strojvedoucí (jízda čistě na návěstidla k tomu tuny papírů aka příkazy, neustále něco nefungujícího, často mimo JŘ, prostě mírně koordinovaný chaos).
Ropid ale i ostatní krajští koordinátoři, by se kromě neustálého objednávání, měly taky zajímat zda ty vlaky a autobusy mají na čem jezdit. V západní evropě je naprosto běžné, že samosprávy spolupracují se správcem sítě na rozvoji potřebné infrastruktury. Někde navrhnou a zaplatí projekt, jinde zaplatí výstavbu zastávky nebo nádraží s přestupním terminálem a p+r. Nebo dají správci sítě krátkodobý, střednědobý a zejména dlouhodobý plán rozvoje oblasti a tudíž správce tomu přizpůsobí rozvoj sítě. Šichty vlakového personálu, ostré obraty, jejich dostatecný počet a adekvátní ohodnocení, stejně jako kvalitní servisní zázemí, odpočívárny, nocležny, jsou však záležitostí dopravce. Nicméně i o tyto… Číst vice »
„…samosprávy spolupracují se správcem sítě na rozvoji potřebné infrastruktury.“
Další průšvih. A v Čechistánu sci-fi. Na co tady proboha potřebujeme 14 samosprávných krajů? Aby bylo dost hnojišť pro všechny ambiciózní kohouty? Tragická chyba byla, že se po roce 1993 neobnovilo zemské zřízení. Nanejvýš se mohly Čechy rozdělit napůl: 4 země (2x Čechy, Morava, Moravské Slezsko) + metropolitní území Prahy, a to by určitě napomohlo i zachování výhod síťového efektu dráhy.
Jenže fírové nejsou, ty nevykouzlí žádný zájemce.
Vzhledem k tomu, že Brno je jedna velká výluka, bych zatím nevylučoval vliv někoho jiného (SŽDC) – nebo už někdo ví, že to byla opět vina strojvedoucího?
Dle mluvčího Drážní inspekce se z rozboru dat ze zabezpečovacího zařízení (již pár týdnů je tam ESA 44, čili je tam archiv) prokázalo, že došlo k pochybení strojvedoucího vlaku, který od perónu odjel v době, kdy návěstidlo nedovolovalo jízdu. Kdyby tam svítila PN, bylo by to v archivu vidět.
Je to jednoduché. Všichni jsme unaveni, lidi nejsou nikde, u výpravčích, čet, fírů… Pytlíkuje se to jak může a pak to takhle dopadá. Není daleko stav, kdy se budou jako u DB odříkat vlaky.
Mohu jem potvrdit, mnoho výpovědní nejen u ČD, lidi jsou jen lidi, každým rokem jsou směny horší a horší
A odbory spinkají..
Totéž píšu o kousek výš. A napíšu to znova: Kdo vám tam ty funkcionáře volí? Co by měli mít jiného na práci kromě mzdového vyjednávání a hlídání podmínek pro bezpečnost práce? Když už jste si je jednou zvolili, jak je potom kontrolujete a voláte k odpovědnosti, když nedělají to, co mají?
Na to sa nedá vyhovárať. Mnohí z nás máme odpovedné práce a sme preťaženi, unavení, robíme plno cezčasov a keď spravíme chybu, ľudia za ňu môžu platiť životom. Tieto povolania sme si vybrali dobrovoľne. Ak je to neznesiteľné, tak buď sa dôrazne zasadím o zmenu alebo odídem. Neprejdem návestidlo keď nemám.
Nemyslím si, že by situácia s únavou a látaním šicht bola výrazne odlišná než napr. pred 3 mesiacmi, keď nebolo toľko nehôd, aby sme na to mohli zvaliť všetku vinu.
Přečtěte si závěrečné zprávy drážní inspekce z šetření mimořádných událostí a uvidíte sám, že v posledním odstavci se mylíte. MU bylo na dráze hodně i v minulosti, ale nebyly takto medializovány. Médiím jde hlavně o krev. Pokoušel jsem se o změny a to dlouhodobě a velmi důrazně. Ani odbory (včetně FS), ministerstvo práce a sociálních věcí, drážní úřad, ministerstvo dopravy a zatím ani současný ministr dopravy s tím nic neudělaly. Některé odpovědi od vrcholných úředníků jsou pak skoro na zavření. Z důvodu nedostatečného odpočinku se ještě žádná nehoda nestala, strojvedoucí se může najíst klidně za jízdy když jede na zelenou,… Číst vice »
Ještě malé doplnění. Práci strojvedoucích, jejich odpočinky, zázemí, technické vybavení posuzují většinou lidi, kteří nikdy neseděli za kontrolérem.
K bezpečnosti na železnici. Radiový systém TRS umí generální stop, ale vlaky musí zastavovat výpravčí. Proč dodnes není zaveden na všech tratích. Proč při projetí návěsti stůj, nebo nedovření závor automaticky systém nezastaví všechny vlaky v okolí. Odskáče to vždy strojvedoucí.
„Ani odbory (včetně FS)… s tím nic neudělaly.“
Proč? Jak své – nota bene vámi zvolené – odborové funkcionáře poženete ke zodpovědnosti za to, že s tím nic nedělají?
Mne už zaplať Pán Bůh odbory už dlouho nezastupovaly i když jsem byl ještě v produktivním věku. Měl jsem jednoznačné důkazy o toleranci odborů (i FS) k porušování ZP, turnusového řádu i kolektivní smlouvy a tak jsem věci řešil sám. Dost se mi toho povedlo, ale proč jsem to musel vůbec řešit já a ne odbory. Přitom předseda FS bydlel ve vedlejší vesnici a několikrát jsem mu i nabízel schůzku
Jednoho izolovaného osamělce papaláši vždycky utlučou a zadupou do země.
Tohle platí úplně obecně a ve všech branžích: Jestli se zaměstnanci nedokážou sjednotit a zorganizovat, čeká nás nějaký nový druh kapitalismu ve stylu 1. poloviny 19. století, se zcela bezprávnými zaměstnanci a s kriminalizací jakýchkoli snah o obhajobu jejich zájmů.
To ste nám závideli ešte aj tie horiace vlaky, že ste nás museli prekonať? 😀
Kolikátá srážka vlaků to letos už je?
Tomu se říká týden blbec.
Tak tohle uz je opravdu… strasidelna serie.
Nevěřím, že tolik nehoda je náhoda. A nevěřím, že je technický problém mít na železniči zabezpečovač, který by tomuto zabránil.
Začal bych hledat nějakou systémovou chybu.
No tak na to se v tomto státě nehraje a na nábř. Ludvy Svobody teprve ne. Co říct než, smůla….
Nejsem z oboru, ale je možné že někdo získal přístup do systému řízení výhybek a semaforů? Tohle se dneska myslím ovládá vzdáleně z velína.
Teď už stačí aby zabezpečené přejezdy přestaly být zabezpečené.
Sice se výhybky dnes ovládají ústředně, ale z oddělených počítačů, které mají fyzicky oddělenou síť a nedá se tak do nich dostat ani z intranetu, natož z veřejné sítě. Veškeré přenosové sítě jsou oddělené. V tomto smyslu je to zabezpečeno důkladně.
Že by se nám tu začali vyskytovat trollové placeni z východu?
Když prostudujte předpisy k ETCS, zjistíte zarážející fakt… ETCS ochrání pouze vlaky pod dohledem před vlaky pod dohledem… Srážky při posunu, najetí posunového dílu na vlak, najetí vlaku na posunový díl, najetí vlaku uvolněného z dohledu na cokoliv dalšího je možné.
O jaká konkrétně vozidla se jednalo?
Dvě pantografické jednotky.
Retro 560 na 4711 a tu druhou nevím
Samozrejme je mne lito lidi, kterych se nehoda dotkla, ale z pohledu techniky se tedy srazil docela srot. Uz jsem se bal, ze se srazili Panteri. Obrazky jednotek jsou napr. na novinkach videt mwj twm odkaz na policejni twitter).
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1299550.jpg&httpref=28/316
2x 560
Druhá byla 028, jen je posprejovana tak to nebylo vidět…
Když jsem tu psal, že ČD do 10-15 zaniknou, nečekal jsem, že na tom začnou pracovat tak brzy..
Do 10-15 let samozřejmě..
Haha 🙂
Ha, pán má patent na rozum? No jak jinak by hned věděl, že to nebyla třeba chyba SŽDC 🙂
Je fakt, že kdyby se splnil sen některých zdejších diskutérů o jediné správné dráze, kde SŽDC bude opět součástí ČD (například takový Standa si to myslí), tak bude vina doma a bude to. Takhle můžeme jenom říct, že vina je u některého ze státních molochů.
Tak v době dělení jsem doufal,že za poplatky za užití dopr. cesty budou dopravci tvrdě vyžadovat od správce aspoň viditelnost návěstidel, tady nejde o stromy,ale hlavně křoví, pro cestující je jízda křovinořezem taky žůžo… Evidentně to asi není problém a to se bude platit ošlapné a možná i IS. Ono to Rakousko,co se týče infrastruktury,bylo před lety na tom podobně jako my, ale jdou na to jaksi komplexně a je to znát…
Tady ale žádné křoví před sebou neměl. Byl ve stanici. To na křoví neukecá.
Nemyslím si že je to problém pouze ČD, jedná se o všechny firy bez rozdílu zaměstnavatele. A ten důvod je podle mě jasný, nesleduju provoz a dělají něco co nemají, např. Si hraju s telefonem. Prakticky skoro všechny mimořádnosti v poslední době jsou za strojvedoucíma….
To ,že všechny mimořádnosti jdou za strojvedoucíma bude také tím,že ostatní mají funkční zab.zařízení(výpravčí)a to nedovolí poslat vlaky proti sobě,na obsazenou kolej..nefunguje-li jezdí se na přivolávající návěst a strojvedoucí jede podle rozhledu a musí hlídat kam jede,zastavit před vozidly atd..,kdyby to výpravčí zkazil.
Ostatních dopravních zaměstnanců je již jako šafránu(signalisti,závoráři),nebo nemají skoro žádnou dopravní zodpovědnost(vlak. čety).
Strojvedoucí má jen „vlakový zabezpečovač“,který zabezpečí jen to,že když umře tak vlak zastaví(ač si někteří myslí,že i něco víc).
Ano, pravidelné ježdění na přivolávačku je obrovský neduh naší železnice a díra do bezpečnostních opatření. Nikde jinde jsem to neviděl (v civilizovném světě). U nás je to skoro co jízda, to se někde najde problém či porucha a jede se na přivolávačku.
Každé další zabezpečení jen houšť, ale spoléhat stoprocentně na rádoby neomylnou techniku coby Spasitele, mno … i tu vymýšlí lidé a mnohokrát v historii se potvrdilo, že i když něco vypadalo superdokonalé, nebylo tomu tak 🙂
Vy jste nějakého fíru viděl hrát si za jízdy s telefonem že to takhle uvádíte? Pokud strojvedoucí telefonuje, tak může jít o hovor drážní, dispečer, strojmistr, výpravčí, příp. hovor s manželkou, že přijde domů později o několik hodin např. vinou nějakého skokana. Zkuste se ale zeptat strojvedoucích, co jim třeba říká mikrospánek. 99% z nich vám odpoví, že kdo tvrdí že ho nezažil tak lže. A můžete být před směnou odpočinuti jak chcete, tak najednou to prostě přijde bez varování. Do výpovědi při šetření MU to ale nikdo určitě neuvede, protože by si zatloukl hřebíček do rakvičky. A co je… Číst vice »
Můžeme se teda bavit taky o tom, za jak dlouho zanikneš ty.
Tak mě připadá, že tady na servru suplujete Blesk nebo podobná bulvární média. Vyvoláváte snad histerii záměrně? Mám pocit, že tady to není server určený k zveřejňování nehod. Spíš dění v dopravě. Tak se přejmenujte na nehody.cz nebo něco takového, pokud máte potřebu pořád informovat o nehodách. Proč třeba neinformujete se stejným zápalem o nehodách v jiných druzích dopravy? Myslíte že to přispěje k pohodě ve společnosti nebo samotných strojvedoucích, když na ně budete denně chrlit podobné zprávy?
Jsme server zaměřený hlavně na veřejnou dopravu. Ke zpravodajství patří i mimořádné události. Nepíšeme o nich rádi, nicméně tajit je a tutlat, to je specialita jiných režimů.
Tutlat jistě ne, ale dělat z každýho prdu kuličku taky asi nebude to pravé ořechové. Na českých silnicích „zařve“ za rok mnohem více lidí než za stejné období na české železnici a řeší to někdo? Ne, protože to by média nepsala už o ničem jiném. Tato hysterie se přežene stejně jako bouřka.
Je to také tím, že když se srazí dva vlaky, v ohrožení je podstatně více lidí, než při jedné nehodě. Upřímně se těšíme, až nebudeme psát třeba několik měsíců o žádné MU, protože se žádná nestane.
No tvl…