Dopravci Mimořádné události Železnice

Další srážka vlaků. V Brně se střetly dva osobní vlaky Českých drah

Srážka osobních vlaků v Brně, 5. 3. 2019. Autor: Drážní inspekce
Srážka osobních vlaků v Brně, 5. 3. 2019. Autor: Drážní inspekce

Problémy s bezpečností na české železnici pokračují. Na brněnském hlavním nádraží se dnes srazily dva osobní vlaky Českých drah. Podle Drážní inspekce došlo ke zranění 22 cestujících.

„Osobní vlak jedoucí z Brna hl. n. do Březové nad Svitavou projel návěst zakazující jízdu a následně se srazil s přijíždějícím osobním vlakem jedoucím z Letovic do Brna,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Pravděpodobnou příčinou srážky tak je podle něj selhání strojvedoucího. Odhady škod na vlacích zatím hovoří o 450 tisících korun.

K události došlo v 8.05, následně byl provoz na nádraží zastaven. Hasiči evakuovali 250 cestujících. K obnovení provozu došlo v 11.40 hodin.

Na nádraží aktuálně probíhá velká modernizace zabezpečovacího zařízení, což je spojeno s mnoha provozními omezeními.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tuzemák
Host
Tuzemák

Něco ze včerejška, tohle už snad musí být z recese, nebo na protest proti něčemu/někomu? 🙂
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/jihocesky/dalsi-selhani-na-kolejich-rychlik-u-tabora-projel-navest-nik/r~b845e7ca410011e98a200cc47ab5f122/

Max
Host
Max

Ministerstvo dopravy konečně přikáže zřídit komisi pro vývoj autonomního hnacího kolejového vozidla a ve spolupráci s univerzitama konečně vyvynou AHKV. Jiná možnost není – jinak je to skutečně čekání na novou Stéblovou.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Jediné, co zabrání nekonečnému projíždění návěstidel na stůj je nahrazení přetíženého, unaveného, nemocného, ospalého, nepozorného a jinak rozladěného elementu na stanovišti AUTONOMNÍM SYSTÉMEM, který nikdy nebude unavený, nemocný, ospalí a jinak ovlivněný.
Kdy už to konečně šéfům na dráze dojde?

Sandy
Host
Sandy

To je běh na několik desetiletí a ani potom to nebude fungovat všude. Jinak je stav na železnci potřeba řešit okamžitě. V pátek 24.8.2018 jsem na téma přestávek v práci a odpočinku strčojvedoucích jednal s panem ministrem. Minimálně tyto nehody se tak zřejmě už nemusely stát.

xyz
Host
xyz

Ke zdejší polemice ve smyslu „zlikvidovat osobní dopravu na mnoha vedlejších tratích za účelem přesunu strojvedoucích mj. na příměstské spoje“ dodám, že po celý letošní GVD jsou odřeknuty posilové vlaky (nad rámec 30min. intervalu) v úseku Brno-Lesná – Hrušovany u Brna, tzn. celková potřeba strojvedoucích by letos měla být mírně nižší než obvykle (i bez opatření typu „odstřelení těch posledních několika spojů, které dosud jezdí mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi“ atd.).

Pako
Host
Pako

Věř že až ten bude, taky budou nehody, a pak si budou třeba zase říkat, kdyby tam byl strojvedoucí…

Cake
Host
Cake

Ať už jezdí vlaky samy!

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A koho pak budete soudit?

Martin
Host
Martin

A v jakem pripade? Jestlize dnes na trati nemate co delat, na prejezdy nesmite pokud je cervena?

Martin
Host
Martin

Tady neni zadny pravni rozpor…

berča
Host
berča

Ještě musí vymyslet, jak se budou hlídat troleje, utržená laníčka, skokan a najde se toho víc…

Jiří 2
Host
Jiří 2

Pustit autonomní vlaky bez zabezpečení by bylo čilé zoufalství – podívejte se na autonomní auta. Ty jsou také prošpikovány senzory, strojové učení, … a také zaviní nehodu.

Takže nejprve potřebujete zabezpečovač. No a ten pro bezpečnou železnici stačí. Až se to osvědčí a bude to bezpečné, tak pak se můžeme bavit o nějakém autonomním provozu. Do té doby: 50% bezpečnost je více než nic. 100% bezpečnost je pro SŽDC drahá a 50 % je málo. Takže raději nechtějí nic. Tak ať se pak nediví, jak to dopadá.

LKB
Host
LKB

Nerozumim, jak se mohou srazit dva vlaky vedle Brno hl.n. tj. vedle zeleznicni stanice, na kterou v soucasne dobe kvuli vylukam NIC MOC NEJEZDI – protoze vetsina vlaku vcetne nakladnich je presmerovana bud na Brno Dolni nadrazi nebo Brno Kralovo Pole…

Je hold treba ETCS + jednoznacna informujici zarizeni do VSECH kabin strojvudce co nejdriv a vsude, vcetne lokalek. Kdyz bude strojvudce slyset kazdych 15 sekund – „jedete po zakazane koleji, zastavte“ popr. „na Vasi koleji je prekazka, zastavte“, situace se zmirni…

vagonář
Host
vagonář

EATC?

bejvalej výpravčí
Host
bejvalej výpravčí

Cink cink, všichni papaláši se probudili a už plánujou šmírování na stanovištích a bodovej systém. Přitom by stačilo vylézt z kanclu do provozu. Nástupy fírů kdykoli, obraty např. u příměstských linek sotva 10 min, to není ani na malou, zamknout stanoviště, hezky svižně na druhý a zas hoďku v podstatě v tunelu mezi betonama. A takhle celej den, to by se i ten robot sám vypnul. Navíc ve věku 50+ Když se odečtou všechny příplatky, tak má možná Máňa za kasou v Lídlu stejnej plat.

petr.r
Host
petr.r

nemá, my čteme tady příspěvky a nikdo s fírů nechce jít k soukromníkům, mají se dobře, velký peníze atd. Chcete odkaz?

bejvalej výpravčí
Host
bejvalej výpravčí

Odkaz nepotřebuji, se spoustou strojvedoucích se znám osobně, vím jak mají „velký peníze“ a mohu vás ujistit, že po první probdělé noční byste se dával několik dní do kupy. Btw, tak 2-3 z deseti se dožijí důchodového věku, ostatní umřou ještě během pracovního poměru, pár se jejich dožije důchodu a pár přežije důchodový věk. Zcela jistě by se dala sestavit nějaká statistika. Ono sloužit několik desetiletí v turnuse, denní, noční, soboty, neděle, svátky, se musí na zdraví projevit. Jaké je vaše zaměstnání Petře?

asdfrb
Host
asdfrb

Prosim Vas, nerobte z nocnych strasiaka. Napr. oco mi robil minimalne 20 rokov v nepretrzitej prevadzka. 12-ky. Denna, nocna, volno, volno a taha mu to na 80. Tie roky mal odrobene na rizikovom pracovisku. Co sa mu zohladnovalo aj pri vypocte dochodku. Dalsi dvaja znami co poznam tiez tahaju 12-ky Stylom 2 dni denna, 2 dni nocna a potom voa Manzelka, kym este robila v nemocnici, tak kazdy mesiac 80 -100 hodin nadcasov a pohotovosti na pracovisku. Isla do prace v nedelu rano a vracala sa v pondelok poobede. Stedry den sme mali posunuty o den neskor. Isla do prace… Číst vice »

berča
Host
berča

20 let jsem byla v turnuse, 5 let již nepracuji, ale důsledky si nesu dodnes. Ale to je rozdíl je v profesi, není noční jako noční. V noci tu straším já 🙁 .

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

To má Váš otec štěstí – asi dobrej kořínek,je mu přáno, většina „ajznbónu“ se toho neustále oddalujícího odchodu do důchodu ledva dožije, natož užije. Škodlivost směnného provozu je dnes prokázána. Jen to hořekování si na poměry je úsměvné. Značná část pracujících by jim mohla ty jejich mzdy závidět (průměrný plat je tam naprosto běžný, pominu-li ty nejnižší funkce, které pozvolna vymírají).

Sandy
Host
Sandy

Srovnáváte nesrovnatelné. Pracovali jako strojvedoucí? Nařízení vlády 361/2007 Sb. jasně stanovuje, za jakých podmínek se poskytují bezpečnostní přestávky. Přesto, že strojvedoucí splňuje v 5 bodech (jeden by stačil – zvýšená zátěž na oči, psychická zátěž, práce se zobrazovacími jednotkami, práce ve vnuceném pracovním tempu, monotónost práce) a měl by mít tudíž po každých dvou hodinách práce nárok na přestávku v délce 5 – 10 minut, nikdy se toto nařízení nevyužívalo. A mělo by. I strojvedoucí má totiž nutnost uspokojení svých životních potřeb a to, co se děje na železnici je hlavně problém legislativní. Nebudu se rozepisovat, bylo by toho více,… Číst vice »

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Z devíti a půl tisíc strojvedoucích v ČR jich je přes 1100 starších 65 let, 50 starších 70 let..

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A v tom Lidlu (nebo kdekoliv jinde) jste dělal? Zrovna výpravky si mohou tak stěžovat 😀

berča
Host
berča

…asi rozdílná zodpovědnost, ne? Nevím jaké stresové situace ohrožující lidské životy vznikají v Lidlu, ale mohu říct, že jsem si až od jisté doby uvědomila, že i když se nic během směny nedělo, dá se říct směna jako vymalovaná, vše fungovalo jak mělo, jezdila se první – druhá … večer přišel kolega mne vystřídat a najednou jsem pocítila zvláštní pocit úlevy. Přitom jsem žádnou nepohodu necítila, bylo mi fajn. Takže závěr takový, že ačkoli jsem nepociťovala žádné napětí, tak jsem stejně byla nevědomky ve střehu, v napětí. A toto mi potvrdili i mí kolegové.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Stresová situace na JOPce? Někde na CDP budiž. A kdo se je prosil o to, aby jeden člověk ovládal někde v „hjústnu“ x-stanic x-kilometrů, musel dojíždět do Prahy třeba až z Třebový? Asi i proto se teď budou zřizovat RDP, což koneckonců je jedno, ti lidi aka pohotovostní výpravčí v těch stanicích byli tak či tak. Jistě, zodpovědnost, to je takový magický zaklínadlo (což zvláště s blbuvzdornou, všudezavádějící ESou působí čím dál víc úsměvněji), co to ale mění na tom, že i v tom Lidlu nebo kdekoliv jinde, kde kmitají jak blázni si zaslouží slušný plat?

berča
Host
berča

Na JOpce jsem dělala, když se naše stanice přebudovávala z elektomechaniky na JOPku. Pak jsem odešla, nechtěla jsem dělat pohotovostní a jako hlavní program dne mít prodej jízdek. A jestli se něco v naší stanici pokáklo, výpravčí byl na vše sám a zhodnocoval, kdy vyrazit do terénu s klikou, kdy ne…a běhat po stanici ve 3 ráno, když nic nefunguje je perfekt. Ještě, že jsem měla dobré kolegy fíry, kteří mi byli ochotni pomoci. Takže při nefungující výhybce a přepáleném relátku jeden točil klikou a druhý kladivem se snažil odklesnout hák. Když nestačily ruce na mačkání přivolávaček, tak jsem si… Číst vice »

berča
Host
berča

… stavění vakových cest číslcovou volbou.JOP nikoli

Jiří 2
Host
Jiří 2

Mačkání přivolávaček kolenem? Základní poučku pro výpravčího „držíš-li přivolávačku, měj druhou ruku v kapse / za zády“ neznáte? Je výpadek, no tak se holt počká, až zajistíte bezpečnost, pak pomalu první vlak, pak druhý, pak třetí. Ne mít rozsvíceny 3 přivolávačky a sledovat 3 vlaky naráz. To je slušně řečeno o ústa… A jestli na vás dispečer řve, tohle, tohle a tohle potřebuji provézt a před hodinou bylo pozdě, tak ať si to jde řídit sám. U nás teda máme provozní dispečery, kteří to chápou a paradoxně kdo nejvíc křičí, jsou strojvedoucí. Ale tak mám výpadek tak to myslím že… Číst vice »

Jiří 2
Host
Jiří 2

Nebo to řeknu ještě jinak – v některých zemích zavolají strojvedoucímu, že jim to nejde, zavolají servis a čekají, až přijedou. To jen u nás je snaha zachránit provoz za každou cenu. Proto máme dodnes v předpisu institut nemožného dorozumění.

berča
Host
berča

Pro 3 vlaky to nešlo, stačila kombinace vjezdů a odjezdů-základní namáčknutí. Mne jen fascinuje, že je to tady jistý srovnává s lítáním po kšeftě. Nebojte, aktivita měla své meze (riziko příliš velké) a má myšlenka, že když to tak někdo chtěl (zrušili lidi ve stanici, kde v jednom nezmůžete zhola nic), tak to bude. Všem jsem oznámila zastavení provozu, pečlivě vše zapsala tel. záp., oblékla vestu, odkráčela do terénu a stejně při návratu svítilo vše, co mohlo. Řešila jsem věci podle důležitosti. Jo a protože blbí přepraváci měli zalištované prodejní okénko ze strany čekárny, takže i tady vše zabezpečit před… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Umime vyrobit automaticke vlaky a ridit je dalkove, mame autonomni technologie, umime zastavit vlak, kdyz diagnostika zjisti chybu nebo strojvudce nestiske tlacitko mrtveho muze, mame automaticke prejezdy, gps, a dalsi technologie… Ale nejsme schopni zastavit vlak, kdyz projedou navestidlo a jsou dva vlaky na stejnem useku… Dokonce existuji i technologie, celkem primitivni, ktere dokazi detekovat pad/sesuv kameni, nebo stromu na trat… Rozumim, ze je nutne zprisnit kontroly strojvudcu, neni mozne omlouvat projeti na cervenou, ale pokud chceme se nekam posunout, tak je dobre zavadet nove bezpecnostni prvky, ktere dokazi nehodam zabranit, zijeme v 21. stoleti… a nemusime vyvijet to co… Číst vice »

DRABADURA
Host
DRABADURA

Jediné, co zabrání nekonečnému projíždění návěstidel na stůj je nahrazení přetíženého, unaveného, nemocného, ospalého, nepozorného a jinak rozladěného elementu na stanovišti AUTONOMNÍM SYSTÉMEM, který nikdy nebude unavený, nemocný, ospalí a jinak ovlivněný.
Kdy už to konečně šéfům na dráze dojde?

berča
Host
berča

Doufám, že vy jste po celou pracovní dobu 100% fit a podáváte nadstandardní výkon 😉

Souprava
Host
Souprava

Řekněme si to otevřeně – strojvedoucí jsou přežíženi. Mají příliš mnoho přesčasů, protože jich je nedostatek a je objednáno strašně moc spojů (na takovém Slovensku jezdí třetina vlaků co u nás a to tam rozhodně nežije třetina lidí a ještě díky horskému reliéfu jsou ti lidé efektivně usídleni v údolích kolem železnice). A proč je strojvedoucích nedostatek? Protože nimi plýtváme na vození motoráčků s pár lidmi (někdy jen se vzduchem) po lokálkách. A řešení je jen jedno – omezit provoz lokálek, tak aby se nám strojvedoucí uvolnili pro vozbu vlaků, které vozí skutečné lidí, které se fakt dají nazvat hromadnou… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„A řešení je jen jedno – omezit provoz lokálek, tak aby se nám strojvedoucí uvolnili pro vozbu vlaků“ (…) „Jen na nich zrušit provoz osobky“
Takové řešení nabízí dvě možnosti:
1. zrušení vlaků bez náhrady = zhoršení spojení veřejnou dopravou
2. zrušení vlaků s náhradou autobusem (který – v závislosti na situaci – umí vlakové spojení nahradit někde lépe, někde hůře) = o to větší potřeba řidičů autobusů, kterých je rovněž nedostatek.

VRT
Host
VRT

Ony tam ty autobusy už často jezdí…

xyz
Host
xyz

„Ony tam ty autobusy už často jezdí…“
Uveďte KONKRÉTNÍ příklady. Děkuji. Pokud možno s vazbou právě na Brno, kterého se tento článek týká. Tzn. kde v blízkém/“středně vzdáleném“ okolí Brna toto platí.

Vůbec, podmínkou (aspoň jakés takés) platnosti teze p. Soupravy (ve smyslu „masivní rušení osobní dopravy na venkovských vedlejších tratích v zájmu přesunu strojvedoucích na příměstské spoje okolo několika největších velkoměst“ je, aby oni strojvedoucí měli chuť dojíždět, ba i se stěhovat za prací.

svojsin
Host
svojsin

xyz: Příklad z JMK: Velké Opatovice – Boskovice, kdy vlak dělá prakticky zbytečný souběh busům. Častěji jedoucím a o poznání více využívanými!

xyz
Host
xyz

O. K., jeden relevantní příklad učiněn (mmch. dle dlouhodobé koncepce JMK, má k zastavení osobní dopravy v tomto úseku dojít po dokončení tzv. Boskovické spojky, tzn. v onom okamžiku skutečně k uvolnění strojvedoucích pro jiné výkony** dojde). ** Ovšem také platí, že jak okolo Brna, tak i (tím více) v okolí Prahy je do nejbližších let předpokládáno navýšení rozsahu železniční dopravy, tzn. o to více strojvedoucích bude. Tzn. strojvedoucích z oněch lokálek (dle teze „masivní rušení osobní dopravy na vedlejších tratích ve prospěch přesunu strojvedoucích na příměstské tratě“) bude muset být o to více. Souběžně s autobusovou tématikou doplním, že… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Mochov? 🙂

svojsin
Host
svojsin

Ano, JMK většinu lokálek zastavila a na některých tratích se dá čekat ještě navýšení počtu spojů.
Co se týče počtu řidičů busů, tak situace se zlepšila ještě paradoxně v době, kdy není útlum kamionky apd.(protože mzdy).
Celkově na Moravě není problém udělat 14denní výluku pro 40 busů(cca 50 řidičů) pro mínuskáře, nedávno na trati 300.
Ve Stř. kraji měla problém hlavně Arriva Praha(či její odnož Kladno), jiní dopravci je naopak často nahradili. Bylo by dobrý nepsat jen to, co se hodí do krámu, že…..

xyz
Host
xyz

„Celkově na Moravě není problém udělat 14denní výluku pro 40 busů(cca 50 řidičů)“ Výluky jsou obvykle (přinejmenším v JMK tomu tak je) zajišťovány jinými společnostmi (a tedy i jinými řidiči), než kteří zajišťují (přinejmenším ve větším rozsahu dopravní obslužnost). Tzn. ti řidiči těch menších dopravců zajišťujících mj. výlukovou vozbu jsou potřeba tak jako tak. Ve „větvení“ zdejších komentářů se to nezobralilo správně (+ já jsem to výslovně neuvedl); dotaz ohledně názoru na (ne)vhodnost přesouvání řidičů z odlehlejších/venkovských oblastí do příměst byl směřován primárně na p. Soupravu. Mochov – O. K. jeden relevantní příklad z blízkosti Prahy. Ovšem jen za předpokladu,… Číst vice »

Svojsin
Host
Svojsin

Na těch výlukách se podílel Dopaz )tj. klasika), BDS, Sebus apd… takže hlavně dopravci zapojení do regionální dopravy.

Souprava
Host
Souprava

Nepodsouvejte demagogie. Je rozdíl mezi náhradou vlaku busem (obvykle levnější, rychlejší, zastaví v obci a ne za ní, nízkopodlažní, ale bez stolečků) a náhradou busu ničím. Pro busy žádná taková analogie, co vymýšlíte, nevyplývá. Nikde jsem jí nenavrhl. To je pouze váš podsun. (a jelikož většina vašich příspěvků jsou všelijaké podsuny, tak na ně reaguji jen občas)

Y.K.
Host
Y.K.

Ono to hlavně žádné řešení není. Je to jen odkopnutí problému o kousek dále.

petr.r
Host
petr.r

nejsou přetíženi, my čtem diskuze a fíři tady psali, že ke konkurenci nepůjdou, že jsou spokojeni u čd.

Sandy
Host
Sandy

A Vám by se líbilo jel třeba z Prahy do Bohumína a za 7 minut zpátky? Většinu směn spát mimo domov a pod.?

zesp
Host
zesp

To jsou ale nesmysly… Když na to Modří nemají, tak proč se do provozování těch „lokálek“ tak hrnou. Ať to přenechají „alternativním“ dopravcům a bude to mít hned více pozitivních efektů – skokově tam naroste kvalita cestování (zmizí 810 či Regiokřápy), cestující bude konečně váženou osobou a ne jen substrátem a pak se tam i jejich počet bude zvyšovat třeba na těch 1000 lidí… Oni už si ty fíry dokážou sehnat a udržet. Co to je za logiku, že když to Jediný Správný Dopravce nedokáže, tak tu trať raději zrušíme?????

Martin V.
Host
Martin V.

Cato starší: „Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno“ 🙂

Sandy
Host
Sandy

Co Vám říká pojem dopravní obslužnosti.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Na to aby kdokoliv kdekoliv nebyl přetížen, a na dráze obzvláště, tu máme dost lidí na to, aby se vyjednali lepší podmínky. Jen to tu tak nějak nefunguje jako v Německu, Francii či jinde (což paradoxně jsou nejvyspělejší státy, kde se svou nespokojenost s něčím nebojí ukázat, narozdíl od Česka, kde se jen brečí u píva nebo na netu a jinak se šoupe nohama. A nakonec si každý řekne, že to není až tak hrozný – což je fakt).

Kuk
Host
Kuk

Doufejme jen, že si poškození najdou ty nejlepší právníky, a za toto veřejné ohrožení na ČD vysoudí stamiliony.
A platit budou ti zodpovědní, protože ryba smrdí od hlavy.

Jiří 2
Host
Jiří 2

To není jisté, zda budou platit zodpovědní… Pokud se to skutečně uzavře na vinu strojvedoucího (ten kdo návěstidlo projede je strojvedoucí, který porušil předpis v tom smyslu, že červená=stůj, ne generální ředitel), platit bude on. Zaplatí škodu (4,5 násobek hrubé mzdy), přijde o odbornou způsobilost (nebo rovnou o práci) a ještě bude platit bolestné za zlomený nehet a odřenou ruku? I když to bude systémová chyba, návěstidlo neprojíždí předpis, ale strojvedoucí. Ostatně kdo stanul u soudu při tom smrtelném úrazu (rychlík s údajně otevřenými dveřmi)? Vlakvedoucí a průvodčí, protože nezkontrolovaly, zda jsou dveře uzavřeny. Takto by to dopadlo i v… Číst vice »

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

No, zrovna takový pěkný retro pantograf SM 488 0024/0023..Doufejme jen,že není příliš poškozen rám a hlavně,že se nikomu z cestujících nic vážného nestalo.Tohle není první případ,-za budovou stavědla je další odjezdové návěstidlo se světelným indikátorem pro 5.nebo6.kolej pro odjezd vlaků směr Letovice.Brno hl.n. zrovna prochází instalací nového zabezpečovacího zařízení,ale vždy to hlavní závisí na člověku.A ten je omylný.Nyní trochu sarkasmu-problém vyřeší zřejmě až „samořiditelné vlaky“ nebo znovuzavedení dvoumužné obsluhy,kdy si budou strojvedoucí a pomocník nahlas opakovat návěst na klacku a nějaký audiosystém to zaznamená….

Vlakyurbex_czech
Host
Vlakyurbex_czech

560 023/024 je jenom škrábnuta.560 027/028 je na tom hůře,ale ne nějak tragicky.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Drážní úřad zvažuje zavedení kamerového systému na stanovištích strojvůdce…

Dobrej matroš tam hulej

VRT
Host
VRT

Teď jsem si ho (ministra) pustil. Výsledek: budeme ještě víc kontrolovat, ještě víc šlapat po lidech. Genius, opravdu.

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Nějaká náprava nebo opatření budou ale muset nastat,tohle už není normální….

X 1
Host
X 1

Ale jo. Nápravné zařízení pro ty co schvalujou nenormální šichty.
Psycho vyšetření a svěrací kazajku pro ředitele ČD, za ty jeho bláboly.
A na Českou železnici si přeji “ Opravdové zabezpečovací zařízení“, které dokáže zastavit vlak, bez zásahu lidského faktoru. Třeba ETCS v kombinaci s PZB.
Co se týče ministra Ťuka. ,,Nevím o tom nic ale řekli mi, že všichni fírové jezdí ještě u jiných dopravců“. No comment.

Franz
Host
Franz

Bohužel, takhle to na železnici obecně funguje. Po prúšvihu více kontrol, více nesmyslné buzerace a že tím lidi v provozu jen ještě více stresují je jedno.

petr.r
Host
petr.r

já bych začal rušit ty záclonky v 810, ty ale tos nechápal co jsem napsal.

Zapa
Host
Zapa

Jaký záclonky pořád? Jestli máte na mysli ty rolety, tak to asi těžko. To by se také mohlo stát, že fíra něco přehlédne díky oslnění. Nehledě na to, že je to na každé mašině.

berča
Host
berča

…ještě to horko na stanovišti i + 50°C – to jiní sedí v klimatizovaném kanclu.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Nebrečte pořád, co měli říkat „fírové na čoudách“ 🙂

Sandy
Host
Sandy

Na té čoudě jste jezdil? Já ano a za jízdy tam kdejakou dírou táhlo a v zimě od kotle teplo, od podlahy a oken zima. Stejně to byla paráda. Méně buzerace, více srandy a spolehnutí na kolegy.

berča
Host
berča

Já nebrečím, to jiní mají starosti se záclonkama na stanovišti a neuvědomují si, co tam na stanovišti má fíra za pracovní podmínky. Já napasovaná v mundůru měla v DK jen kolem 28°C. Joo dědeček na čoudě jezdil a manžel to také ještě stihl. Nechám si to za dlouhých večerů od manžela převyprávet 😉

Souprava
Host
Souprava

A že německým fírům to nevadí?

berča
Host
berča

Nevím jaké podmínky mají na stanovišti fírové v Německu, vy jo?

zesp
Host
zesp

Ale vždyť to už mnohde ve světě funguje… A všichni se divili, co jsou schopni fírové za jízdy dělat….

Sandy
Host
Sandy

A ten jako zaregistruje únavu strojvedoucího, nebo dokonce mikrospánek?

Svojsin
Host
VRT
Host
VRT

Klasické „řešení“.

Komínek
Host
Komínek

Ten Novák je taky dobře mimo. Samé spekulace, ale důvod chybování nezná. To je stejný, jako bych o něm vyprávěl, že je paroháč a že mu někdo brousí manželku. Možná by měl zjistit a vyřešit příčinu a nevyhrožovat jak máma dítěti na písku.
Nemůže mu někdo tuhle odpověď doručit?

Jiří 2
Host
Jiří 2
ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Si z Vás tak bude něco dělat 😀 Víte, jaký je rozdíl mezi vyšetřováním brněnskýho ťukance před půlstoletím a dnes. Dřív by to měli pořešeno v rámci stanice za 20 minut, naflákali by se pokuty, příp.přezkouškyatd., dnes se to vyšetřuje půl dne a slétne se na to tolik byrokratů, že valíte oči, kolik lidí ta dráha ještě zaměstnává 😀

Jakub
Host
Jakub

Pořád se tady opakuje přepracovanost strojvůdců a zavedení ETCS. Podle mě by úplně stačilo zrušit dvě budovy s názvem CDP vrátit výpravčí s výpravkou do stanic. A rapidně ubyde projetí odjezdových navěstidel.

VRT
Host
VRT

Taky můžeme obnovit vechtrovny. A mechaniky.

xyz
Host
xyz

Nutno dodat, že žádná z oněch nedávných nehod (snad kromě té pražské, ale ani tam asi ne – ?) nebyla z kategorie „událost v úseku řízeném z CDP“).

T.H.
Host
T.H.

Jojo, plácačkování a panáčkování, to je vedle opisování licencí další „systémové“ opatření…

výpravčíXY
Host
výpravčíXY

A jak by ten výpravčí, přítomný ve stanici, tomu projetí návěstidla asi zabránil ? Navíc jak tu už někdo píše, žádná z těch posledních MÚ se nestala ve stanic řízené z CDP.

Jakub
Host
Jakub

Pokud výpravčí jde vypravit vlak výpravkou asi těžko vypráví vlak proti stůj. Navíc jsou na to dva lidi ( výpravčí a strojvedoucí) aby zkontrolovali jestli je volno nebo stůj

xyzb
Host
xyzb

Nutno dodat, že výpravčí v žst. Brno hl. n. přestali „plácačkovat“ již od 12/2007. Také nutno dodat, že tím by byl vyřešen tento konkrétní případ, nikoliv ten z (uvážím-li nedávné případy) Ejpovic či Prahy-Smíchova.

X 1
Host
X 1

Pokud je v Brně takovýto extrémní (mimořádný ) stav, v souvislosti s rekonstrukcí stanice, tak by možná stálo za to, tam výpravčí s plácačkou alespoň dočasně vrátit.

petr.r
Host
petr.r

výkolejkou a jak by to edemknul, tak ten klíč by vzal z vyhybky.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Jo a zavést parní lokomotivy vy inteligente.

Pavel Tempýr
Host
Pavel Tempýr

Ahojte všichni, práci strojvedoucích obdivuji. Jak to tady čtu .. mit na bedrch život desítek lidí, spát/nespát, byrokracie, všude kamery, tak to člověk musí dělat už jenom se zápalem. To že je v tom molochu asi někde chyba která způsobuje nepříjemný tlak na všechny tyto mravence už všichni víme. Pak chudák mašinfíra na konci řetězu to slízne s trestem. Jen mi není jasné a chtěl jsem se zde nějakého odborníka.. informace v médiích kladou vinu téměř vždy lidský faktor, tedy že se většinou přejede návěstidlo s červenou. Asi je na mašině co hlídat.. rychlost, všechny parametry stroje atd. a nechci… Číst vice »

Pako
Host
Pako

Světelný ukazatel tam je, tzv. opakovač, to jest mobilní část na vozidle, ale v tomhle případě tam nebyla ta traťová část, ta je v Brně až za stanicí, takže strojvedoucí si návěst hlídá sám a musí mačkat tlačítko bdělosti. Jinak jsou i stanice zpravidla kódované, Brno je spíš výjimka…

jan
Host
jan

Hlavní nádraží 🙂 druhého největšího města. A 30 let ani koruna..

Apollo17
Host
Apollo17

K tomu ale nutno dodat,že červená na staniční koleji koduje jen 3 minuty po obsazení úseku a pak kod ustane.Takže u odjíždějícího vlaku by tam nic nesvítilo i v kodované stanici.

J.H.
Host
J.H.

Vysokým počtem železničních nehod v uplynulých dnech se zabývá ministerstvo dopravy. Ministr Dan Ťok se podle mluvčího resortu Františka Jemelky k problému vyjádří po 14. hodině na půdě Poslanecké sněmovny.

VRT
Host
VRT

Bude blekotat ve stylu kalamitního sněhu.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Off topic tomuhke článku, ale co se týče včerejší nehody 810 plus manipulák, nebylo to tak, že by 810 začla couvat. Bylo to tak, že manipulák na fleku zastavil a 810 do něj bez brzdění vletěla plus se pak odrazila zpět…

liposh
Host
liposh

Onehdá jse tu žertoval, že 560ky zažil můj otec jako dítě, já jako dítě a náš 6-měsíční mladej to na jaře taky ještě stihne, ale mám zlé tušení, že tímhle tempem , jak se 560ky vyřazují samy a po dvojcích už se to nestihne :-/

Xxy
Host
Xxy

v normálnej krajine by za takýto bordel padali hlavy a odstúpil min. minister dopravy, vedenie SZDC a CD, ale evidentne v cesku sa to začne brať vážne až bude pár desiatok mŕtvych

-TR-
Host
-TR-

Na Slovensku to není jinak.

Thomas
Host
Thomas

Máte pravdu, v oboch krajinách navyšujú vlakové linky, ale nenavyšujú počet zamestnancov a nové vlakové súpravy prichádzajú pomaly. A navyše vlaková cesta je preplnená.

Standa
Host
Standa

Co s tím má společného SŽDC?

hank
Host
hank

„Co s tím má společného SŽDC?“
Kdo teď vytváří předpisy? Jak ty předpisy vypadají?

Dominik
Host
Dominik

Předpisy chybné nejsou. Jsou postaveny vcelku dobře.

hank
Host
hank

Pod pojmem „předpisy“ mám na mysli nejen SŽDC D1, ale třeba taky grafikony nesplnitelné při práci přesně podle předpisů, PND3 a v nich tisíce ustanovení místního významu apod.

Jeden příklad za mnohé: Ve vedlejším vlákně někdo připomněl 10 minut stanovených GVD pro pobyt Mn vlaku v úvraťové dopravně D3. Ale ať se k tomu radši vyjádří nějaký strojvedoucí, já jsem jenom bývalý vlečkař s dávno propadlými zkouškami (z dob, kdy správci vleček museli mít zkoušky na úrovni vlakvedoucí nákl. vlaků/ved. posunu/tranzitér přípravář a zkoušeli nás z toho drážní školaři) a dnes už jenom mírně poučený laik.

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Ten příspěvek jsme psal, fíra s letitou praxí. Těch 10 minut je šílenost. Za 10 minut se vyvěsit, zajistit soupravu proti ujetí, objet, najet na ni, přivěsit se, nafoukat a srovnat tlak v průběžném, potrubí, udělat jednoduchou zkoušku brzdy, ručně stavět pojížděné výměny, které se musí navíc odemykat a zamykat ručně a ještě splnit ohlašovací povinnost dirigujícímu dispečerovi. To opravdu tvořil Pat s Matem a ne člověk znalý provozu. A jaký to pak má na personál obsluhy vlaku důsledek? Stres, shon a to vše vede jen k maléru. Vím o tom dost, jezdil jsem i na D3.

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Tak to asi o předpisech a dráze víš hodně málo. Jako fíra s letitou praxí bych mohl vyprávět. Předpisy jsou jeden velký paskvil, džungle a mnohdy si vzájemně protiřečí a odporují.

berča
Host
berča

Ano slátanina D1 a D2 dohromady v nepřehledný celek. Nejsou tam jednoznačná ustanovení, takže postupně se vytváří gestorské výklady k článkům, vysvětlivky k vysvětlenému . Za Sedláře to ještě nějak šlo, ale co vytváří madam Š ? Ta stačila excelovat, ještě než se usilovnou „prací“ vydrápala na post gestora :-(. Člověk, který nedokázal jasně a jednoznačně naformulovat danou problematiku…

Sandy
Host
Sandy

Neříkám, že je vše v pořádku, ale jako hlavní důvod bordelu na dráze vidím v tom, že každý a nejen na dráze ví, co má dělat ten druhý a jak to má dělat. Místo toho, aby se zamyslel nad svojí prací

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

Proč by měl odstoupit ministr dopravy? to jako přijde jiný ministr a vlaky přestanou konečně bourat? Za tuto událost je někdo zodpovědný a platí zákon padajícího hovna. Vedení SŽDC a ČD má své podřízené, kteří mají na starosti svoje podřízené atd. Pokud selhal lidský činitel, je vhodné zjistit proč – mnoho úkonů, nevyhovující turnus, nedostatek zkušeností nebo selhala technika a opět zjistit proč. Na základě těchto informací dělat opatření – povinná školení, úprava turnusů, změna technologie zab. zař, náročnější výběr zaměstnanců,…. Nebylo by od věci závést móresy z letecké dopravy.

kru
Host
kru

Ministerstvo by mělo zasahovat o problémch vzniklých.
Podfinancování železnice je problém ministerstva dopravy. Takže nemalý na tom mají (je o to samý jako ve školství)

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

„Ministerstvo by mělo zasahovat o problémch vzniklých.“ – tím, že odstoupí ministr? Máme ho od toho, aby to začal v lepším případě řešit. Takže čím více podfinancovanou železnici budeme mít, tím více budou moci strojvedoucí jezdit na STŮJ? Pokud má strojvedoucí návěst STŮJ tak musí stát, i kdyby byl na VRT, koridoru, lokálce, vlečce, v poli mimo trať, padal volným pádem z mostu.

Karel
Host
Karel

….odstoupilo vedení ČD ……… A to tedy, když se projetí návěstí „Stůj“, stává například i RegioJetu, tak budete taky požadovat odstoupení Jančury ?

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Černá magie?

VRT
Host
VRT

Samozřejmě!

X 1
Host
X 1

Co zkusit obětovat slepici?

Partneři



CSCARGO