Další srážka osobního vlaku s nákladním autem na přejezdu. Provoz na pravobřežce byl na hodinu zastaven
Srážka vlaku a nákladního auta na přejezdu v Děčíně. Foto: HZS Ústeckého kraje
Při nehodě nebyl nikdo zraněn.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn.
Tady by pro příště dost pomohlo celou trať zrušit. Ty čtyři cestující uveze jedno osobní auto a ušetří se stamilióny.
A nákladní vlaky budou jezdit po Levobřešce?
Z čeho soudíte, že vlak je takhle nevytížený v celé své trase, každý den a u všech spojů?
Čekal jsem, zda a kdy se zde objeví takový chytrý příspěvek a nemusel jsem čekat ani tak dlouho. Gratuluji!
Blikání znevažuje signál. Je to známo už dlouhá léta. Na české železnici je pomalé blikání dokonce v předpisové soustavě jako signál s menším a rychlé blikání ještě menším omezením. Modrogumní palogiku, která na blikáním zneváženém červeném světle pro automobily trvá, nelze nejen pochopit, nesmí být ani tolerována. Na železničních přejezdech mají být klasické semafory jako na křižovatkách. Němci už to pochopili před mnoha lety.
Proto konkrétně v Sasku všechny výstražníky blikají a cinkajíí.
Třeba tento:
https://www.saechsische.de/plus/bahnuebergang-fuehrt-ins-leere-2995977.html
nebo ten na téhle stránce:
https://www.sachsen-franken-magistrale.de/das-projekt/leipzig-hof/boehlen-neukieritzsch.html
ten leží přesně zde:
https://mapy.cz/s/pejadoruga
nebo tento:
https://www.saechsische.de/kamenz/kamenz-bischheim-geisterschranke-steuerzahlerbund-kritik-steuerverschwendung-5323315-plus.html
Jak říkám, blikající idiocie je v Německu nahrazována signalizací se žlutou trvale svítící výstrahou (spodní svítilna) a s červeným trvale svítícím signálem stůj. Tedy signály vizuálně shodnými se světelnou signalizací na křižovatkách. Červená blikající světla jsou antilogická modrogumní tupá nadutost,
Tady se můžete vy a všichni bojovníci proti změnám, kteří vás lajkují a mě dislajkují, podívat, jak to je logické.
https://youtu.be/72cnM80_n64
Výstražníky jsou vidět i ze stanoviště strojvedoucí. A pro něj znamená klidné červené světlo zákaz jízdy. I klidná žlutá má svůj význam. Přerušované červené světlo žádný takový význam nemá, na tohle se přišlo už při zavádění přejezdových zab.zařízení. Takže je to neproveditelné
Ano? Tak to jsou potom Němci opravdu nadlidé, když to provést dokážou a trvalým červeným světlem postupně nahrazují ta blikající. Předvedl jste dokonalou ukázku modrogumního nikdysetotaknedělalismu.
Logické by to bylo, kdyby tam v době, kdy nejede vlak, svítila zelená. Takhle je to stejně nelogické, jako v ČR – když nic nesvítí, nevím, zda nejede vlak nebo má přejezd poruchu.
Němci taktéž ruší spoje než řešit křižování při zpoždění, na jednokolejce, také se máme inspirovat?
Při krátkých intervalech a ostrých obratech je to rozumnější než zpožďováni několika následujících a mnoha křižujících spojů. V Nizozemsku je odřeknutí mnohem běžnější než zpoždění. A na přípoje tam čekají jen noční vlaky. Nicméně to s přejezdy vůbec ale opravdu vůbec nesouvisí, takže se jedná o demagogický pokus odvést diskuzi do ztracena a na to nejsem dost hloupý. Téma jsou přejezdy, na nichž Němci zavádějí striktně logický systém, který je pro řidiče mnohem srozumitelnější a transparentnější než modrogumní blikající archaismus. Je tedy nesporně lepší. Pokud nemáte co říci k přejezdům, tak klidně zkoušejte další nesouvisející demagogii, já vás pokaždé vrátím… Číst vice »
Ta blikací světla, ale nejsou žádnou novinkou, která by se zavedla v poslední době, takže pokud tomu někdo z řidičů nerozumí, tak ať jde vrátit papíry. Na tom nic nezmění ani vaše halekání o modrých gumách.
Proč měnit zažitý archaický a nehody (viz. polský kretén ve Studénce, který blikající světla dodnes považuje za pouhou výstrahu) vytvářející zastaralý systém, když na dráze se to tak dělalo vždycky, že ano?
https://youtu.be/kB934ZIoV5k
Jestli to nebude dost často o tom, že je prostě řidič, jak sám píšete, kretén. Pokud to stejně funguje v Polsku, tak nevím co si myslel o světlech tady. Proč mám pocit, že tu akorát trolíte?
Trapné obhajoby jsou způsob jak se vyvlíknout z něčeho, z čeho se nejde vyvlíknout. Ve skutečnosti, pokud je někdo idiot, tak jej nezastaví ani běžný semafor. Proč by měl?
Ostrý obraty, no zažito na spojích, kdy další spoj jel až za hodinu. Zajímavé, blikání na přejezdech je mnohem rozšířenější po světě, než Německý Semafor, ale pro řidiče to je netransparentní. Mám co říct nebojte (jen mě vždycky pobaví jak se všichni odvolávají hned na Německo, ale že to Německo má jinak dopravní systém pomalu horší než my, to už nevadí). Blikání že je znevažující? To je jen váš čirý výmysl, nebo by to někdo měl říct IZS, že používají znevažující systém, hasiči běžně blikající červenou používají i pro výjezd vozidel ze základny, ale je to drážní anarchismus? Ono by… Číst vice »
Váš druhý demagogický pokus dosahuje vyšší úrovně. Zlepšujete se. 😜 I přesto má ale vaše argumentace jisté mouchy. Ocituji vám dvě ustanovení zákona 361/2000 sbírky o provozu na pozemních komunikacích, § 41, odstavec (7) „Řidiči ostatních vozidel musí vozidlům s právem přednostní jízdy a vozidlům jimi doprovázeným umožnit bezpečný a plynulý průjezd, a jestliže je to nutné, i zastavit vozidla na takovém místě, aby jim nepřekážela. Do skupiny tvořené vozidly s právem přednostní jízdy a vozidly jimi doprovázenými se řidiči ostatních vozidel nesmějí zařazovat.” a odstavec (9) „Svítí-li zvláštní výstražné světlo modré nebo modré a červené barvy na stojícím vozidle,… Číst vice »
Teď jste demagog vy, já o tom, že řidiči musí zastaviti nic neříkal, to jste si právě vycucal z prstu, jen jsem poukázal na to, že IZS používá blikače taktéž (i když zákon říká svítí), tudíž dle vaší logiky, IZS používá špatnou signalizaci, která je znevažuje, když blikáním dochází k znevažování. Dobře, a co tedy blikače pro výjezd hasičů? Ty jsou skoro stejné jako železniční PZZ, a před nimi je řidič povinen zastavit, stejně jako v případě železnice, ty jsou taky znevažující, a i když jsou na silnici, tak se také jedná o drážní archaismus? A trvdit, že se přidají… Číst vice »
Vy jste použil blikající červená A MODRÁ světla na vozidlech s právem přednosti v jízdě jako argumentaci ve prospěch blikajících červených světel u železničních přejezdů. Zaprvé je to další pokus odvěst diskuzi k jinému tématu. Zadruhé jste (domnívám se, že z neznalosti) naprosto ignoroval skutečnost, že zákon v této souvislosti používá formulaci blikající modrá a červená a modrá světla a o samostatných červených světlech vůbec nehovoří. Zatřetí jste vůbec nepochopil, že ta blikající červená polovina světel na vozidlech ještě více více znevažuje blikáním již znevážený signál zakazující vjezd na přejezd, protože řidičům nařizuje pouze zpomalit a možná i zastavit. Opravdu… Číst vice »
Máte nějaký zdroj vašeho tvrzení, že blikání znevažuje signál? Za mne naopak blikání velice dobře slouží jako potvrzení signálu. U trvale svítícího světla často není hned na první pohled vidět, zda světlo svítí nebo zda to není nějaký odraz apod. Zejména u železničního přejezdu, kde nemáte srovnání s jiným světlem. Blikání tenhle efekt eliminuje, protože máte srovnání té svítící a nesvítící varianty – a tu změnu bezpečně poznáte.
Nemám. Máte vy nějaký zdroj, který vám potvrdí, že pravdu nemám? Zkuste se třeba obrátit na nějakého dopravního psychologa, ať mě rozcupuje. 😜
Jsem ale přesvědčen o tom, že důkazy leží zde:
https://www.deutschebahn.com/de/konzern/geschichte/unternehmenshistorisches_archiv-6879078#
Dokázat pravdivost výroku je na tom, kdo ho tvrdí. S vaším přístupem bych mohl tvrdit, že nejlepší by bylo, kdyby se na výtražníku místo červených objevovaly jako na orloji sádroví trpaslíci, a bylo by na vás, abyste to vyvracel.
Ale ono to nebliká, červené světlo se jen přesouvá z pozice na pozici, což má mimochodem mnohem větší schopnost upoutat pozornost.
Klasické semafory řidiči sdělují úplně jiné informace než přejezdová výstraha. A že červenou na semaforu řidiči projíždí relativně běžně (takže mi není jasné co je zde výhodou).
Funguje to tak skoro všude na světě. Trochu mě překvapuje, že se najde řidič, co má problém to sdělení chápat, či vymýšlet alternativní výklady k tomu co říká zákon a zajímalo by mě jak se dostal k ŘP.
Pokud používáte slovo výstraha, pak logicky nemůžete očekávat, že bude zakazovat další jízdu. Vždyť výstraha na dráze ji nezakazuje. Jste jen dalším důkazem naprosto zmatečných představ železničářů o silničním provozu.
Kolikrát už to tu bylo? Podívejte se na krátký film Železniční přejezdy z roku 1967 na YouTube! Za vjetí na přejezd pod výstrahou se tehdy zabavovaly na místě řidičský průkazy, a řidič ho nedostal NEJMÉNĚ na 5 let!!! Ale tady máme novou situací: vlaková jednotka je soukromý majetek! Uvidíme, jak se majitel zachová, co prosadí a co z toho bude plynout pro řidiče. Doufám, že plná úhrada škody, úhrada za pronájem náhradní soupravy po dobu opravy, okamžitě nařízení zákazu manipulovat s majetkem do vyřízení škod a zákaz řízení doživotně! Neboť člověk s takovým jednáním je při každém pokusu o získání… Číst vice »
Zvyšovat tresty moc nepomůže, dneska za určité konstelace může vjetí na přejezd způsobit i úmrtí řidiče a stejně to řidiči delají.
Pomohlo by 1) Omezit situace, kdy projetí červené není nebezpečné (červená protože stojí osobák v zastávce před přejezdem)
2) Dát na přejezdy kamery. Se dvěma funkcema – detekce překážky(ať vlak zpomalí) a ještě vyfotit její RZ nebo ksicht.
Za určité konatalace může na přezd přistát třeba UFO.
1) těch případů bude minimum, většinou vlaky stanicují do minuty, tudíž už při zastavování musí být PZZ ve výstraze, ušetřil byste možná 5 vteřin.
2) na koridoru je vlak na přejezdu do půl minut
Ne, fyzikálně není nutné, aby byl přejezd ve výstraze už při zastavování vlaku. To je dané jenom tím, jak je dnes zabezpečení implementováno. Teoreticky to klidně může fungovat tak, že vlak bude stát v zastávce, přejezd bude otevřený a bude blikat bílé světlo, a přejezd se uzavře teprve před odjezdem vlaku.
Je to nutné, protože existují vlaky, které na zastávkách nezastavují. Takže ani teoreticky to nejde, protože výstraha na přejezdu se spouští koly vozidla, která jsou na všech vozidlech stejná.a
To, že se výstraha spouští koly vozidla a přejezd nemá žádné další informace, ovšem není fyzikální vlastnost křížení silnice a dráhy. Je to vlastnost současné implementace přejezdů. Tam, kde bude implementované plnohodnotné ETCS, může klidně projíždějící vlak dostat takové povolení, které mu umožní projet přejezd plnou traťovou rychlostí, zatímco zastavující vlak bude mít povolení jen na konec zastávky a povolení k jízdě přes přejezd získá teprve tehdy, až se přejezd uzavře – a uzavírání přejezdu bude odloženo tak, že bude počítat se zastavením vlaku v zastávce.
Ale teď reálně, kolik času se tím ušetří, při těch půl minutových až minutových pobytech?
15 vteřin? Půl minuty? Stejně přejezd bude muset být ve výstraze dostatečně včas na to, aby vlak mohl včas odjet, tudíž už při zastavování (pokud se nezkrátí vyklízecí doby) už bude muset být ve výstraze, časově ušetřeno v čase nula nula nic vs náklady, které to přinese navíc.
Já jsem nikde nepsal, že se to tak má dělat. Jenom že je to možné.
Každopádně při půlminutových nebo minutových pobytech se ušetří více než půlminuta nebo minuta – ušetří se doba pobytu plus doba, o kterou vlak jede déle, protože zpomaluje nebo zrychluje a nejede plnou traťovou rychlostí.
Důležité je také to, že ten promarněný čas je čas řidičů a cestujících v autech. To se to dráze rozdává z času někoho jiného. Oni by asi řidiči k přejezdům také přistupovali trochu jinak, kdyby dráha tak velkoryse nerozhazovala jejich čas.
Nesouhlasím, při půlminutovém pobytu se ušetří max čas při zpomalování, ale už během zastavení musí být PZZ v činnosti, aby vlak odjel včas, spouštět PZZ až v čase odjezdu je pozdě. Při minutovém pobytu ušetří tedy čas přibližování plus tak 20 vteřin při stání, takže celková úspora bude max minuta, když budeme optimističtí. U ETCS jste mluvil, že vlak zastavující by měl povolení pouze na konec zastávky. To samozřejmě by možné bylo, ale opět by to byla opět úspora do cca minuty, protože PZZ prostě musí být v činnosti tak včas, aby vlak včas mohl odjet. Navíc co úkony dopravce… Číst vice »
Já jsem ale nikde nepsal, že by se PZZ spouštělo až v čase odjezdu. Nesouhlasit můžete jak chcete, ale když si to nedokážete představit nebo spočítat, tak si to namalujte jako grafikon, abyste viděl, v jakém čase kde bude ten vlak. Jak jsem psal, při minutovém pobytu by ta úspora byla minuta (za ten pobyt) a k tomu ještě čas získaný pomalejší jízdou vlaku při brzdění a rozjezdu.
V plné traťové rychlosti, takže moc zpomalit asi nestihne.
Navíc to chcete jak? Budeme homologovat další zařízení a strojvedoucím přibude na stanovišti další obrazovka?
Na vyfocení RZ toho auta není potřeba, aby se na mašině cokoli měnilo.
Na zpomalení vlaku – představme si to jako padáček, přejezdník těsně před přejezdem.
Samozřejmě vyfotit RZ s tím nesouvisí, vyfotit a automaticky papíry aspoň na rok do čistírny.
Zpomalení padáček v podobě přejezdníku? Gratuluji, takže rychločinné brzdění, a přejezdník bude stejně v takové vzdálenosti, že už vozidlo na přejezdu stejně uvidím ve valné většině případů, riziko střetu nesníženo.
Pokud se pamatuji, tak na Slovensku na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno na přejezdech bylo zrovna Regiojetu poškozeno asi pět jednotek z toho jedna nebo dvě byli totálky,
Řidič by měl do konce života platit odškodné strojvedoucímu.
Fyzické tresty ..pro řidiče. Včera jsem viděl video jak ty kundy jezdily přes přejezd i když dvoucestný bagr daval navest pozor .. někde na Slovensku to bylo.
Jojo, a strojvednoucím za projetá návěstí taky. Kolik jich je ročně? Dvě stovečky?
Zajímalo by mě odkud spíš jelo to auto.Od zahrádek a nebo k nim ?
Docela vy mě zajímalo kolik lidí, kteří se stanou „oběťmi“ takové nehody jelo v posledních 10 letech alespoň jednou vlakem? Podle mě každý kdo ten vlak viděl z blízka si dovede představit jak velký a mohutný stroj to je a nikdy by je nenapadlo udělat takovou blbost. Odhaduji, že většina (všichni) lidí, kterým se taková nehoda „přihodí“, vlak nikdy z blízka neviděli a prozřou až při jejich prvním setkání (pokud ho teda přežijí).
Omyl, na známém nebezpečném přejezdu v Polance nad Odrou jsem viděl hned 4 auta za sebou OBJÍŽDĚT slalomem polozavory, které tam tehdy byly. A to krátce před tím se po přejetí vlaku zvedly a pak zase zapnul výstražnik červené, takže z pozice auta museli ten rozdíl váhy vidět. Bylo to vysloveně hazardování, za které se zabavuje řidičák. Jenom si každý takový myslí, že “ já to ještě stihnu“.
při čekání na železničním přejezdu nestojíte 1m od projíždějícího vlaku ve sorvnání se situací, kdy do něj nastupujete. Je velký rozdíl ve vnímání, když věc vidíte ze vzdálenosti 1m a 10m.
Pár z nich jezdilo za mlada šukafonem.
Tak trochu off-topic, ale docela mě zaujalo, že ve vlaku byli jen čtyři cestující. Nejprve jsem si myslel, že to musí být spoj z Děčína proti špičce a on to byl vlak ráno do Děčína (podle času srážky Os 6264), což je trochu zvláštní. Pak jsem se ale podíval do jízdního řádu a bylo jasné, která bije. Příjezd do Děčína 7:54 je na školu trochu pozdě a předchozí spoj o 2 hodiny dřív. Když je nevhodný jízdní řád, tak ani nové jednotky cestující nepřilákají a vozí se vzduch. To jenom informace pro ty, co budou tvrdit, že vlak pro čtyři… Číst vice »
V srpnu je na školu pozdě?
A teď se jezdí v jiné časy, než na podzím?
Moje chyba, už do školy nechodím a ratolesti zatím nevedu, tak mi to nedošlo.
Půl hodiny před tím jede Bus 450. A co si budeme povídat, tak ten ty nácestné stanice obslouží bohužel lépe, stejně jako Děčín i Ústí.
Opačným směrem jedou prakticky současně. Také je dobré připomenout, že bus tam jezdí po hodině. A z Děčína do Ústí se většinou jezdí po druhé straně Labe.
Hele, Pavle, poslechni podcast zdopravy.cz s koordinátorem Dúk a pochopíš. Jezdím tímto spojem v různé časy a obsazenost max 20 lidí
Ten jsem neslyšel, dík za upozornění.
Samozřejmě, za nízkou vytíženost velmi často může nevhodný jízdní řád. Jenže „optimalizátorům“ tohle nevysvětlíte, ti mají prostě v hlavě pevně zakotveno, že vlak prostě ne a ne a za žádnou cenu ne a o možnostech zatraktivnění či přizpůsobení časů se odmítají bavit a hned to všechno zavrhují.
Mě zase napadlo, že hlavní směr v době centralizace je ráno už spíše do Ústí než do Děčína…
Tak zrovna tady je spádovost na oba směry. Ústecký kraj je polycentrický region, tam vše nespáduje jen na krajské město.
Deset minut před tímto vlakem jede z Ústí jiný osobák, který dojede jen do Děčína na hlavní v 7:24, tenhle jede jinudy a obsluhuje další dvě Děčínské oblasti 7:42 a 7:46. Jestliže je někde v jejich blízkosti škola, tak se to na osmou stihnout dá.
To je linka, kde jezdí dobré jednotky, ale obsazenost sotva deset procent.
Protože je pro Střekovské jednodušší a rychlejší jet trolejbusem (autobusem) na hl.n. a jet z něj vlakem do Děčína než jet na střekovské nádraží, tam čekat nějakou dobu na vlak a ještě jet vlakem déle než po levobřežce. Další věc je chování Regiojetu na U7 (přístup personálu, …).
Když jsem dojížděl do Děčína ze Střekova, tak se mi prostě časově vyplatilo jet trolejbusem do centra a pak vlakem na levobřežce než jet po pravobřežce. A tak to má víc lidí, nejen já.
Já jsem s tím jel několikrát a přístup personálu v pohodě. Trasování z Ústí nad Labem, západ – Střekov (změna směru jízdy) – Děčín východ (změna směru jízdy) – Děčín hlavní nádraží je dlouhá hlavně díky změnám směru jízdy.
Směr jízdy v DC východ nemění.
Nevhodný jízdní řád? Spíše souběh vlak autobus.Ale to je na objednavateli kterým je Ústecký kraj.
Ještě můžeme doufat, že školy v Děčíně nejsou duchem stále v době Franze Josepha a vyučování začíná později než v 8:00.
Na středních školách jsou některé dny na devátou, ale to podle mě jízdní řády obecně moc nerespektují a všichno jezdí na osmou tak jako tak.
U této trati to bylo sjízdními řády vždy špatně, stejně jako u tratě na Oldřichov. Proč asi?
Že by zase profesionál, který nepočkal, po průjezdu jednoho vlaku na to, až zhasnou světla a překvapil ho vlak z protisměru?
Smím se zeptat, proč je odhadovaná výše uvedená v eurech?
Protože účet za opravu bude jistě v eurech. Stejné to je u Vectronů.
Aha, to smysl dává. Formulace v článku ale naznačuje, že se jedná o škodu celkovou, tedy i na infrastruktuře a na nákladním automobilu, což pak působí trochu matoucím dojmem.
Výrobcem poškozené ele. jednotky je PESA Bydgoszcz, takže když už jiná měna než Kč, tak polský zlotý 😉
Docela bych pochyboval, že PESA uzavírá zahraniční kontakty ve zlotých. Ostatně i spousta obchodů v rámci ČR se už dnes dělá v eurech, jen si to leckdo nedokáže přiznat.
Myslím si, že v tomto případě bude spíše záležet na tom, jak se domluví s pojišťovnou viníka 😉
Já si spíše myslím, že tady se pojišťovna viníka nebude ničím zabývat. Zvláště pokud se zjistí, že došlo k porušení nějaké povinosti.
Z povinneho ruceni bude plnit. Zda to bude ci nebude vymahat je jina vec.
Plnit bude, otázkou je jak to bude vymáhat. Pokud to byl úmysl nebo byl řidič pod vlivem, dá mu to k úhradě přímo. Pokud to byla nedbalost, tak nepřímo – provozovatel přijde o bonusy, slevy na pojištění.
I před tím se hodně kšeftovalo v Markách. Nicméně Marky byly čistě německé, takže do toho mohlo i u pragmatického obchodníka vstupovat národní cítění.
Ať to nácky vytáčí sebevíc, všechny mezistátní obrchody v EU se účtují v eurech.
Prosím, začněte to už těm lidem za volantem sbírat. Jezdím jako strojvedoucí, mám mezi nimi kamarády a kolegy. Všichni chceme přijet domů. Nejen fyzicky, ale i psychicky zdraví.
Uvědomte si, že velmi casto první, kdo vidí zraněného, když j pro nás na mašině příznivá situace, vidíme my. Kdo z vás řidičů by chtěl řešit nárazník vedle hlavičky dítěte v autosedačce???
Když nemám řidič pud sebezáchovy, ať sedí za mnou na vlaku, ale neleze na silnici.
Moje řeč, kolego. Jel jsem teď ve svém volnu a viděl další hovado s tatrou na přejezdu se stopkou…co se asi stalo….šlápl na plyn. Jo profesionál s psychotesty. Asi měl po úspěšné lobotomii
A jak jim ten řidičák chcete brát před vjezdem na přejezd, pane kolego…
Prosím trošku soudnosti.
To, že by se Policie měla prevenci na železničních přejezdech podstatně více věnovat, to vůbec nezpochybňuji, ale výkřiky typu „berte řidičáky“ jsou k ničemu.
Co třeba fotopast která by byla aktivní při uzavřeném přejezdu?
Vždyť se to dá dělal při preventivní kontrole, po případném incidentu, kamerovým dohledem…
Je nezbytné to prostě začít dělat.
Ale o tom se nepřu.
Můžeme být rádi, že jsme tak pořádku a mírumilovný národ, když jen v Praze chybí tisíc policistů, především těch dopravních. Ti, kdo to dnes dělají, sotva stíhají šetřit dopravní nehody.
https://denikn.cz/minuta/1208945/
Máme snad nejvíc policajtů na obyvatele v EU, takže nejspíš problém s organizací.