Další spolková země nakupuje vlastní vlaky. Budou nejtišší v Německu, slibuje Dolní Sasko
Nové elektrické jednotky Alstom Coradia HC pro Dolní Sasko. Foto: LNVG
Dolní Sasko chystá ještě soutěž na provozovatele vlaků. Nové jednotky vyjedou v roce 2024.
Není výhoda v tom, že objednavatel ví přesně co dostane za kvalitu (vozidla)?
Není výhoda v tom, že dopravce nemůže vydírat objednatele tak jednoduše (že nevyjede)? Asi je rychlejší sehnat lidi (personál) či licencovaného dopravce, než je doba nutná pro získání „volných“ vozidel.
Chlubit se vnitřní hlučností 61–68 dB mi přijde divné, když mám zkušenosti i takové, že jsem ve vlaku za jízdy neslyšel nic …
Takže tam bylo 0 dB? To gratuluju. Toho se nedosáhne ani ve zvukové komoře
Z jakého důvodu jsou vložené vozy jednopodlažní?
Aby bylo kam dát výzbroj.
Tipnul bych, že tam jsou na střeše trakční motory.
Trakční motory snad ne, to by museli mít hodně komplikovanou převodovku.
Tam je od motoru na střeše k dvojkolí řemen.
Hřídel vede dutým madlem. Tohle by šlo použít i u trolejbusů a autobusů – agregát na střeše a pohon hřídelí skrz madlo 🙂
Mno, ten design je takový poněkud asijský.
Asijský? Zkuste mi přirovnat asijský produkt, ke kterému se ten design podobná. 🙂
Neříkám, že se musí něčemu podobat, ale že je takový kýčovitý 😉
Welcome in France 🇫🇷🍷🥖
Bienvenue en France! Muslim territoriar
Mě to připomíná jednotky Hyundai Rotem. Třeba ty co jezdí na Ukrajině. A některé jsou už 10 let staré.
Dnes je trend ostře řezaných hran.
Také si myslím. TPal.ovi bych odpověděl tak, že Asie se vyznačuje připodobňováním neživotných věcí k živým tvorům, tudíž čelo tohoto vlaku asijsky opravdu vypadá. Nevím jestli je to dobrý trend, obecně ze strojů a především z těžkých nákladních aut a vlaků přestávají mít lidi respekt, doufám že jednou nebude každý vlak vypadat jako beruška. Mě osobně se více líbí styl polských výrobců.
Vidím to podobně. Design věcí by měl mít vlastní svébytnou estetiku, která má vycházet z funkce daného předmětu, ne z touhy se něčemu podobat. Ten styl kdy dům vypadá jako kniha, auto jako beruška také moc nemusím. V současnosti mi připadá nejprogresivnější polský design kolejových vozidel. ( Ale to je subjektivní).
Velmi zajímavý pohled, děkuji za něj.
Tento vlak je zhnusený až po grafické úpravě kupující firmy. Ale je možné, že máte doma TV nebo notebook ve tvaru žáby.
Barevné řešení.
Mně se ten design od výrobce libí, za kýčovitost může LNVG , která si to takhle kýčovitě dala přizdobit. Podíval jsem se na „výzdobu“ dalších jejich jednotek, a bylo mi to jasné. Je to podobné jako ČD a Slovenská spoločnosť. také upraví čelo jednotky tak, že se na to nedá koukat.
“ Nasadí je na linky RE1 Hannover – Brémy – Oldenburg – Norddeich Mole/Wilhelmshaven“
Tak snad už v té době bude hotova elektrizace (+ s ní spjaté plné zdvoukolejnění) tratě z Oldenburgu do Wilhelmshavenu.
Ta stavba se docela vleče už slušnou řádku let.
Nějak mi nesedí počty vozů a z nich vytvořených souprav.
Z 68 řidičáků a 86 vložených vozů se poskládá 25 čtyřvozových a 9 šestivozových souprav, tedy 34 souprav celkem.
To budou řidičáky na obou koncích?
Jasně, hnací vozy jsou ty vnitřní. Pro nás neobvyklé, ale proč ne.
Už dávné TEE jezdily v podobném uspořádání, tedy pohon uprostřed soupravy a na obou koncích řídící vozy. V některých místech západní Evropy ještě stále jezdí dvě poschoďové jednotky s řídícími vozy na jednom konci a uprostřed mezi těmi dvěma soupravami je elektrická lokomotiva.
Ne. Na jednom a zpět bude couvat
Mě by naprosto seriózně a vážně zajímalo, co u podobného systému, kdy jednotky vlastní s udržuje kraj či jiný objednavatel soutěží dopravci.
Dodává v podstatě jen personál, takže rozdíl v nabídnuté ceně je pak co? To o kolik úředníků má méně nebo o kolik méně dokáže vydat na mzdách? Nebo o kolik OPP vydá těm zaměstnancům méně, či méně často uklízí?
Jasně, náklady na aparát, míra zisku. Mzdy zaměstnanců ani ne, ty musí „dopravce“ držet v závislosti na situaci na trhu práce. Kvalitu úklidu taky ne, tam musí splňovat požadavky objednavatele.
A maj tam brutto nebo netto smlouvy? Pokud jdou tržby objednateli, nezbývá toho na soutěžení pravda moc, pokud dopravci, je celkem co soutěži (může lákat lidi úrovní služeb).
Je to i o tom, že pokud patří tý vládě, tak ta se může dostat i na lepší cenu, a pak za totožnej vlak budou menší odpisy, což zase objednateli ušetří. Hlavní motivace je mít to co objednatel chce za co nejmíň.
Nebojím se že i u náš na jížní Moravě by nebyl zájem dělat jen dopravce.
Soutěžit se to musí, protože je na to zákon. A ano je to víceméně jen o tom kdo má menší režii a marži.
Není výhoda v tom, že objednavatel ví přesně co dostane za kvalitu (vozidla)?
Není výhoda v tom, že dopravce nemůže vydírat objednatele tak jednoduše (že nevyjede)? Asi je rychlejší sehnat lidi (personál) či licencovaného dopravce, než je doba nutná pro získání „volných“ vozidel.
Přesně tak, výsledkem je víceméně prekarizace zaměstnanců.
Lidí z východu s nižšími nároky na plat lze dovézt miliony.
Tomu se říká šetření za každou cenu.