Další rok zpoždění. Rychlejší železnice do Mladé Boleslavi se začne stavět nejdříve v roce 2030

Železniční stanice Mladá Boleslav město. Foto. Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční stanice Mladá Boleslav město. Foto. Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stavba má zkrátit jízdní dobu z Prahy do Mladé Boleslavi na 45 minut.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Místní

Když to klapne, tak co se stane se současnou tratí do Milovic, která byla nedávno za naše daně nákladně modernizována a elektrifikována? Jestli bude zrušena, tak je to zmařená investice a ministr dopravy musí vyvodit politickou odpovědnost.

p.n.

300 milionu resp. 150 s eurofondy je moc?

Hojek

VRT jsou úplně ve hvězdách.

Tom

No bóže. Nic hrozného se nestalo. Když Chci jet do mb tak autem nebo busem, které jsou nejrychlejší. Doufám že co nejdříve bude 3+3 směr mb

Joachimstahl

Cajk klídek… takže zatím můžeme jít na jedno…

Kolemjdoucí

Pitomejch pár kilometrů trati nejsme schopni postavit jak vlastně dlouho? Jak dlouho se o týhle spojce už mluví?

To je fakt zoufalství.

Jaaa

To je zájem místních papalášů.

David

SZ umí jen uzavřít trať na rekonstrukci a dát novou fasádu nádraží. Co byste jako za ty peníze chtěl?

PetrM

tohle nemůže nikoho překvapit… vždyť i ty VRT se pomaličku potichoučku začínají odsouvat: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/stavby-zeleznice-vysokorychlostni-moravska-brana-jizni-morava.A240325_163143_eko-doprava_cfr

Tom

Jestli z někdo z místních šotoušu věří ve vrt, tak buď jede na dobrém materiálu anebo je hodně naivní. Do roku 2050 rozhodně nic stát nebude, co by připomínalo plnohodnotné VRT

MilanSima

Nejdříve v roce 2030. Takže reálně 2040.

Jaaa

2050, když už to nebude potřeba. Něco jako dálnice v ČR.

Jenda První

Říkám si, zda by nebyla když už lepší nějaká taková koncepce s přestupním terminálem na MHD u Olympie – https://mapy.cz/s/balocunube (samotnou trasu berte s rezervou – neznám všechny místní poměry). Při takovém trasování by se to mohlo stavět na vyšší rychlost bez propadů rychlosti.

Jan

Takže to bude už jen o 15 minut delší než autem, to si Škodováci přesednou…

Ivan_pha

Ovšem ve špičce by to občas mohlo být vlakem i rychlejší, to ovšem zjistíme nejdříve za 15 let.

gwann

V soutezi o nejdrazsi a nejneschopnejsi vetev statu Dobra sprava opetovne upevnuje sve prvenstvi. O parnik pred dopravni policii a hospodarskou kriminalkou.

tarten

Ale kdepak. Dokud nezruší 1000 km tratí s pravidelným provozem pro neschopnost je udržovat, nemůže vůbec pomyslet na soupeření s Českou poštou.

Zdeněk

proč tak troškaři ? posuňte to rovnou na rok 2040

Petr

Jako vždy. Slibem neurazíš.

Mirek

V ČD pro Vás kdysi vyšel velmi optimistický článek, kde se psalo: „Výstavba rychlého spojení Praha – Liberec začne po dokončení čtyř hlavních koridorů v roce 2016.“ 😉

FilFee

V Lysé nad Labem na nádraží je stále plakát s rokem 2012 🙂

RedFox

Jasně, nikdy…je konec, řeči. V této zemi už rostou jen skladové haly a provoz kamionů.

p.n.

Tzn. nezačne se to stavět nikdy.

xyz

45 minut není nijak málo.

janvagala

Plány a vizualizace to jim jde. Ale tím to všechno končí. Smutné.

Frantisek X

Jim? Nám. Klíčová je dopravní politika země. A v té – bohužel – vlaky pro každodenní použití zůstávají prakticky kdesi na konci zájmu. Čest výjimkám.

Dachs

Jeden my si myslel, že se připravuje železnice v nové rychlé a přímé stopě Praha – MB – Liberec, která (kromě vstupu do uzlů) nebude zatěžovat nic ze stávajícího a mimo jiné přivede rychlou železnici třeba do BnL&SB a Benátek. Přitom tady se řeší „jen“ jakási spojka, nebo poloměr a zpomalení jízdy (na přání vlivného místního politika). A mimo všechny kategorie je manažerské zoufalství SŽ, přesněji neefektivita.
To podstatně dříve bude D10 v 3+3 🙂

zyx

To je ta naprostá nepochopitelnost jednání SŽ: na jedné straně vymýšlejí VRT o stovkách kilometrů tak podivně, že prakticky se uplatní až po dokončení obrovských celků, a tady se již dlouhá desetiletí perou s celkem krátkou spojkou, která může vylepšit dopravu poměrně rychle.

RedFox

Vizualizace…nic jiného, žádnè VRT tu nikdy nebude….prohospodařené prachy. Místo údržby a dílčích zlepšení, jen obrázky a prezentace. Nemakat, toť práce úředníků.

Frantisek X

Toť státní dopravní politika a její zadání. Ostatně – i nová trať podél dálnice by byla už jen „konkurencí“ té dálnici, ničím více. Asi, aby se soutěžilo, kolik dalších přeprav může ještě vzniknout, protože proč jinak by tam potom měla být ta silnice…

kix

trat pres brandys a benátky by byla fajn,ale to je nereálný..paradoxně se na obojim udelají dílčí trate či spojky..bude to stát stejně a bude to na úrovni jako po 2.světové válce..ale tak pořád lepší než naše současná železnice z 19.století.. https://zdopravy.cz/po-kolejich-z-prahy-do-brandysa-obce-a-kraj-se-dohodly-kudy-povede-nova-trat-193081/

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

On je pořád ještě nepřešel ten nesmysl s výletem k divokým koním?

kix

ty divoký koně tam neměl nikdo co dávat, tenhle záměr je starší

Jaaa

Nejde o divoké koně, ale o tu přírodní rezervaci.

kix

„Přírodní rezervace Milovice je nestátní přírodní rezervace, která byla založena v roce 2015 neziskovou organizací Česká krajina, jejímž hlavním cílem je ochrana přírody, krajiny a životního prostředí.“ A jak dlouho se plánuje všejanská spojka?

Dan

Může mně někdo říct, jak dlouho ještě bude v čele Dobré správy výpravčí, který není schopen mít nějaké relevantní výsledky v organizaci z rozpočtem téměř 60 mld. korun?

Miroslav

Tak dlouho, dokud to bude vyhovovat MD, že nemusí hledat peníze na další stavby kromě dálnic.

Původní Pražák

Možná by pan Sůra, který jako novinář zjevně má přístup přímo k panu ministrovi, mohl tento dotaz tlumočit?

zyx

Tak dlouho, dokud státu, tedy MD, to nepřijde divné, že u SŽ mají za hodně peněz málo muziky.

Ostatně to že v jedné hromadě jsou schované peníze za provoz+údržbu ale i investice, a to vše dohromady za koleje i budovy, tak to je přání MD. Protože kdyby to tak MD nechtělo, tak už je to dávno alespoň účetně rozděleno.

Frantisek X

Státu to divné nepřijde, státu to tak vyhovuje. Čím větší podíl silnic, tím (podle něj) zjevně lépe. Dělá pro to očividně vše. Základem je přece zadání těm organizacím, ony si nemohou dělat, co se jim zlíbí, i kdyby nakrásně chtěly.

Franta Chcípák

„Základem je přece zadání těm organizacím, ony si nemohou dělat, co se jim zlíbí“ Hluboký omyl. Aparát je vůči nějakému „zadání“ setrakra odolný: jednak dokáže snadno docílit toho, aby buď vůbec žádné zadání nevzniklo, nebo bylo formulováno v souladu s představami úřednictva, jednak, pokud už nastane to neštěstí a k nejakému tomu zadání skutečně dojde, zapracuje na něm do té míry kreativně, že se toto spolehlivě mine účinkem – chcete-li příklad, podívejte se na požadavek na minimalizaci zpoždění, který skončil prodloužením jízdních dob. Jediná páka, kterou ministerstvo na ústav pro duševně méněcenné v Dlážděné má, je jnenování managementu. A pokud… Číst vice »

Jaaa

Výměnou generálního si nepomůžete. Náměstci, ředitelé a šéfové odborů jsou ti, kdo to reálně řídí.

Franta Chcípák

Na partu kamarádů z České Třebové, Žiliny a Pardubic je nějaký ministr krátký.

nádražák

Tak to už bude zbytečný, to budem dávno používat levitaci🤣🤣

Frantisek X

Tuším, že „auta navěky“ postačí.

Clovek

Ajaj, 2030 = nikdy, v lepším případě až naprší a uschne. Kolem roku 2027 se tato zkratka změní na 2040

Martin

To mi nepřijde, SŽ je poměrně dost schopná v přepisování časových údaju na mapě staveb a držení termínů, za jak dlouho to bude. Takže pokud je tam dnes, že by to mělo být hotovo v roce 2031, tj. za 7let, tak kolem roku 2027 bude termín 2034-2035. A tak dále.

VTT

Umí ta SŽ taky něco jiného, než posouvat termíny?
Tedy ano, taky opravovat nádražní budovy na lokálkách.

PeDazOl

Umí i uspořád potulnou výstavu přes 40 let starého TGV, jakožto reklamu na VRT, aniž by však do roku 2050 byla schopná postavit jediný kilometr VRT. 🙂

Agsgfldjfjejd

Ale no tak. Nebuďte pesimista. To nejdůležitější – Vrta a Vrtka, už máme.

PeDazOl

Who is Who? 🙂

Martin

A vite co je na tom nejhorsi, ze se v 90 letech u nas predstavili postupne ICE, TGV (myslim dokonce novejsi verze), Pendolino,… a tesili se na VRT…
Je neuveritelny, jak za tu dobu clovek zestarne…

PeDazOl

Ty předváděčky taky pamatuju. Proto dnes všem říkám, prosím pěkně až příjde čas tak po mojí kremaci, trochu toho popela odsypte do piksly od kakaa. Schovejte to a až bude v Česku VRT, tak mě vezměte tím vlakem v tašce. Já bych se chtěl fakt po Česku tím rychlovlakem aspoň takhle projet, když to jináč nejde. 🙂 🙂 🙂 Všem říkám, že i tu pikslu od kakaa doma mám…. Tak ať na to nezapomenou. 🙂

Jaaa

Člověk zestárl, ale na odpovédných místech se drží stále stejní šíbři, kteří stárnou s vámi. 😉

Tom

Ještě nezapomenout na stavění zábradlí! 🙂

Frantisek X

Na údržbě samotné ovšem nic špatného není, nebo mají nechat vše ostatní v rozkladu? Priority přece zadává nadřízená státní správa, ty si nemohou cucat z prstu.

VTT

Na údržbě nic špatného není, pokud se prioritně opravuje to nezbytné.
Jak je to ve skutečnosti, to jsme viděli nedávno – poblíž zastávky, jejíž zrekonstruovaná budova dostala ocenění za nejkrásnější nádražní budovu, byla trať v takovém stavu, že ničila vozidla a nedalo se tam jezdit.