Další rána pro A380. Qantas zrušil zbývající objednávky
Airbus A380 společnosti Qantas. Foto: Airbus
Airbus může ze seznamu svých odběratelů největšího osobního dopravního letadla na světě vyškrtnout dalšího zákazníka. Zrušení objednávek na osm letadel
Jeden z hlavních problémů který není zmiňovaný je, že A380 pak prý nejde předělat na cargo.
Tak ona i kdyby šla, tak má furt 4 motory a její nákladní konkurent B 777 má jen 2.
Tzn. zase jsme u nákladů 🙂
Jumbo má taky 4 motory a je o ně zájem viz článek tady.
Náklady na palivo ač jsou velké neznamenají vše. Kor v zemích kde není drahé.
Zase “ulhan”
Spousta letadel nejde – nebo se nepredelava – na cargo.
Problem a380 je uplne nekde jinde.
Zase “Jen tak” který se tady ujal pozice Všeználka.
Na cargo by předělat šla, proč by ne, ale nedává to moc smysl. Nejde přestavět na přední nakládání, což je velký benefit B747F, pro boční nakládání lze upravit jakékoliv dvoumotorové éro i „z výprodeje“, které bude vždy efektivnější.
Bohuzel moc nesla . Resp technicky sla, ale ekonomicky A380 jako cargo je tezce mimo.
Neuveze tolik carga aby se oplatila.
Myslím, že by měla zasáhnout EU a omezit spotřebu paliva letadel. Nejlépe nařídit plnou elektrizaci 🙂
EU by zasáhnout měla, ale nezasáhne. Airbus je přece projektem EU a výkladní skříní spolupráce evropských zemí.
Ha, tady nekdo vystupuje pod mym nickem
Skvely napad. Vybavime letadla sberaci a nahore v deseti kilometrech nad zemi natahneme trolej.
Sběrači ano, ale na blesky. Létat se tak bude smět jen za bouřky.
je to jedině dobře, letadlo zanechává moc velkou uhlíkovou stopu , a let s A 350 nebo B 787 je o dost lepší i kvůli vetším oknům a dalším vymoženostem 😉
A jsou ta větší okénka v B 787 nebo A 350 alespoň výklopná?
Tvl, to je ironie, nebo to někdo myslí vážně? Uhlíková stopa Dreamlineru je malá?
No tak chlape, když jeho motory mají min. o 30% menší spotřebu než ostatní éra a jsou jen 2, tak to je docela dost ne? 🙂
Prostě pokrok a vývoj poráží nostalgii, a to je dobře…
Taky nikdo nemá doma vytačený net a sviští rychlostí min. 50 MB 🙂
„Nemá moc velkou uhlíkovou stopu“ je sdělení o hodně jiného typu než „má menší uhlíkovou stopu než…“. Uhlíkovou stopu má stále dost velikou (desítky tun na let). Takové škádleníčko.
Já jinak vím, že spotřeba B787 či A350 jsou poměrně imozantně nižší na PAX než u čtyřmotoráků a jsem za to rád, to škádlení je právě za nejasnost. 🙂
Jasně v poho. 🙂
Spíše je zajímavé kolik je tady fanoušků A380 i když není moc ekologická.
Je to vidět u těch palců dolů. 🙂
Já se vždy snažím letět A350 nebo B787.
I když by A380 byla třeba levnější tak myslím na naši „planetu“. 🙂
https://www.planes.cz/cs/article/202129/jak-je-to-vlastne-s-a380
Ještě, že je tady Fischer, objedná jich 20 a Airbus bude zachráněn:-)
na chartery do Bulharska, Řecka a Turecka v létě, jako dělaný..!
možná by mohl být první zákazník, který by si ho objednal v jednotřídové konfiguraci pro 853 cestujících..:)
doporučuji někde pohledat a podívat se na dokument o výrobě a uvádění A380 do provozu, bylo to někdy v 12/2018 na ČT2, bohužel již to televize nemá v archivu… Z toho je zřejmé, že 20 letadel by A380-ku „nezachránilo“, podle mě je to konec této verze (a průser pro Airbus)
Průser pro Airbus to vyloženě není, ale jasně to naznačuje, že výroba podle všeho předčasně skončí a nepodaří se ji udržet v běhu (na druhou stanu skončí i Boeing s B747-8, tahle kategorie čtyřmotoráků prostě vymizí).
to je zcela logicke. dvoumotory dnes uz na jeden motor muzou nouzove doletet k nejblizsimu letisti temer uplne odkudkoliv na teto planete a ekonomika provozu je taky neuprosna. tri i ctyrmotorova letadla proste nejsou unosna. bohuzel se s tim musime smirit…
Proč bohužel? Naopak, je to nehospodárné, tak klidně ať to zmizí ze světa.
Protože jsou to nádherné (747) a úžasné (A380) stroje. Královna a král nebes.