Další rána pro A380. Qantas zrušil zbývající objednávky

Airbus A380 společnosti Qantas. Foto: AirbusAirbus A380 společnosti Qantas. Foto: Airbus

Airbus může ze seznamu svých odběratelů největšího osobního dopravního letadla na světě vyškrtnout dalšího zákazníka. Zrušení objednávek na osm letadel

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kulhán

Jeden z hlavních problémů který není zmiňovaný je, že A380 pak prý nejde předělat na cargo.

DPDP

Tak ona i kdyby šla, tak má furt 4 motory a její nákladní konkurent B 777 má jen 2.
Tzn. zase jsme u nákladů 🙂

Kulhán

Jumbo má taky 4 motory a je o ně zájem viz článek tady.
Náklady na palivo ač jsou velké neznamenají vše. Kor v zemích kde není drahé.

Jen tak

Zase “ulhan”

Spousta letadel nejde – nebo se nepredelava – na cargo.

Problem a380 je uplne nekde jinde.

Kulhán

Zase “Jen tak” který se tady ujal pozice Všeználka.

Y.K.

Na cargo by předělat šla, proč by ne, ale nedává to moc smysl. Nejde přestavět na přední nakládání, což je velký benefit B747F, pro boční nakládání lze upravit jakékoliv dvoumotorové éro i „z výprodeje“, které bude vždy efektivnější.

Jen tak

Bohuzel moc nesla . Resp technicky sla, ale ekonomicky A380 jako cargo je tezce mimo.

Neuveze tolik carga aby se oplatila.

Démon

Myslím, že by měla zasáhnout EU a omezit spotřebu paliva letadel. Nejlépe nařídit plnou elektrizaci 🙂

Jen Tak

EU by zasáhnout měla, ale nezasáhne. Airbus je přece projektem EU a výkladní skříní spolupráce evropských zemí.

Jen tak

Ha, tady nekdo vystupuje pod mym nickem

...

Skvely napad. Vybavime letadla sberaci a nahore v deseti kilometrech nad zemi natahneme trolej.

mikiqex

Sběrači ano, ale na blesky. Létat se tak bude smět jen za bouřky.

DPDP

je to jedině dobře, letadlo zanechává moc velkou uhlíkovou stopu , a let s A 350 nebo B 787 je o dost lepší i kvůli vetším oknům a dalším vymoženostem 😉

Pavel

A jsou ta větší okénka v B 787 nebo A 350 alespoň výklopná?

Y.K.

Tvl, to je ironie, nebo to někdo myslí vážně? Uhlíková stopa Dreamlineru je malá?

DPDP

No tak chlape, když jeho motory mají min. o 30% menší spotřebu než ostatní éra a jsou jen 2, tak to je docela dost ne? 🙂
Prostě pokrok a vývoj poráží nostalgii, a to je dobře…
Taky nikdo nemá doma vytačený net a sviští rychlostí min. 50 MB 🙂

Y.K.

„Nemá moc velkou uhlíkovou stopu“ je sdělení o hodně jiného typu než „má menší uhlíkovou stopu než…“. Uhlíkovou stopu má stále dost velikou (desítky tun na let). Takové škádleníčko.

Já jinak vím, že spotřeba B787 či A350 jsou poměrně imozantně nižší na PAX než u čtyřmotoráků a jsem za to rád, to škádlení je právě za nejasnost. 🙂

DPDP

Jasně v poho. 🙂
Spíše je zajímavé kolik je tady fanoušků A380 i když není moc ekologická.
Je to vidět u těch palců dolů. 🙂
Já se vždy snažím letět A350 nebo B787.
I když by A380 byla třeba levnější tak myslím na naši „planetu“. 🙂

tomáš

Ještě, že je tady Fischer, objedná jich 20 a Airbus bude zachráněn:-)

Vojta

na chartery do Bulharska, Řecka a Turecka v létě, jako dělaný..!
možná by mohl být první zákazník, který by si ho objednal v jednotřídové konfiguraci pro 853 cestujících..:)

mfr

doporučuji někde pohledat a podívat se na dokument o výrobě a uvádění A380 do provozu, bylo to někdy v 12/2018 na ČT2, bohužel již to televize nemá v archivu… Z toho je zřejmé, že 20 letadel by A380-ku „nezachránilo“, podle mě je to konec této verze (a průser pro Airbus)

Y.K.

Průser pro Airbus to vyloženě není, ale jasně to naznačuje, že výroba podle všeho předčasně skončí a nepodaří se ji udržet v běhu (na druhou stanu skončí i Boeing s B747-8, tahle kategorie čtyřmotoráků prostě vymizí).

Nekdo

to je zcela logicke. dvoumotory dnes uz na jeden motor muzou nouzove doletet k nejblizsimu letisti temer uplne odkudkoliv na teto planete a ekonomika provozu je taky neuprosna. tri i ctyrmotorova letadla proste nejsou unosna. bohuzel se s tim musime smirit…

Ondra

Proč bohužel? Naopak, je to nehospodárné, tak klidně ať to zmizí ze světa.

mikiqex

Protože jsou to nádherné (747) a úžasné (A380) stroje. Královna a král nebes.