Další průchozí pražské nádraží. Pod kolejemi v Holešovicích jde projít až k Vltavě, vzniká tu i nový park
Nový podchod pod holešovickým nádražím. Foto: Ropid
Celá oblast náplavky v Praze 7 u holešovického nádraží prochází velkou proměnou.
Tak jsem se na to jel do Prahy podívat – projekt vypadá pěkně – je hotová první fáze, druhá fáze – 2 mensší budovy jako ty pos tranách ještě nemají ani základy.. Kolem vody posekáno, asfaltová trasa pro kola a bruslaře, vedle mlatová pro pro ty co si chtěj zaběhat, vysazeno pá novejch stromů.. nahraně pozemku kotví nějaká loď – ze kteé to strašně řve tuc-tuc-tuc strašně to rezonuje mezi tou podlouhlou kancelářskou budovou z projektu a protější hodně vysokou trojskou skálou s terasovými vinicemi a lesíkem… Jak je v článku napsáno – podchod byl probourán skrz boční protipovodňovou zeď… Číst vice »
Tak snad už konečně by mohly nové objekty nabídnout slušné a komfortní místo pro čekání na vlak. Vzhledem k nabídce na samotném nádraží byli cestující dosud odkázaní na zevlování mezi zevly po nádraží, nebo (při delším čekání) na přeplněný Mekáč. Když nám před lety zavřeli i tu čekárnu…
Škoda jen, že kvůli tomu průchodu definitivně padla vlečka do holešovického přístavu, která díky tomu již nikdy nebude moct být obnovena.
A všiml jste si, že na místě Prefy stojí tento areál a většina bývalého přístavu je již zastavěna. A řekl bych, že si brousí zuby, pardon bagry, i na zbytek.
Ale tím se zabila možnost vozit lejstra do kanclů nákladními vagóny! 🙂
Z pohledu projektanta me zarazi, jak je to cele barierove, schody nemaji zabradli, cyklostezka nema vodici linii, nijak to cele nezacina ani nekonci. Jak tohle proslo pres NIPI? Vyhlasku 398/2009 Sb. to ve spouste bodu nesplnuje.
Tohle se mi hrozně líbilo v Ústí nad Labem. Ujel mi vlak a do města se mi už nechtělo, tak jsem si koupil pivko a šel si sednout k řece. Mnohem příjemnější čekání na vlak, než přímo na nádraží.
Ústí nad Labem hl.n. je jedno z nejhorších nádraží na čekání na vlak. Není tam žádná pohodlná a dostatečně kapacitní čekárna ani žádná restaurace nebo jiné zařízení, kam by si cestující mohl složit hlavu při delším čekání třeba při přestupu nebo na zpožděný vlak. Při pěkném počasí je dobře, že se dá zajít k řece, ale hnusný počasí to neřeší.
Čekal jsem tam asi před třemi týdny a bylo tam podle mě až zbytečně moc restaurací. Říkal jsem si, zda se při tom počtu uživí …
Podle mě je ÚnL hl.n. nejpraktičtější nádražní budova, jaká u nás ve srovnatelných městech je. Žádná megalománie jako v Budějovicích nebo Liberci.
Když jsem tam potřeboval pár minut čekat, tak to u pokladen nebyl problém.
Nesouhlasím. Pokud čekáte na vlak přes den, je tam naopak velice pestrá směsice možností, jak trávit čas. Při horším počasí se nabízí hned několik kaváren v kójích v zanádraží. Problém je brzy ráno, kdy není nic otevřeno a později večer, kdy je nejbližší slušná otevřená putyka až Na Rychtě a v okolí nádraží se potulují partičky a individua, kterých se nebojí jen otrlý severočech.
Můžete do bistra na chlebíček a limču 😁
Škoda, že skanska nezadala vytvoření vzhledu budovy port 7, aby byla hezká. Požadavek na hnusný vzhled ve stylu šedého moru údajně vzešel přímo ze skansky. Také je port 7 na to, jak dobře je dopravně obsloužen, dost malý. Ale s ekoteroristy ve vedení Prahy 7 se investorovi nechtělo čekat, jestli se někdy schválí územní plán s vyššími budovami.
Vnitřek portu 7 je také šedý mor. Například oční klinika, skoro vše šedé jak na pohřbu. Spolehlivě to odradilo…
A doma mate jednu místnost vymalovanou žlutě, další zelene… a jste šťastný, ze?
To mi přijde málo. Takový člověk potřebuje každou stěnu jiného materiálu/vzoru/barvy (ideálně vzorník červeno-bílé zábradlí). To stejné platí o nábytku.
Víc mě zajímá proces vyčištění prostoru od bezdomovců, žebráků a zlodějů.
Toto je opravdu šílené. Určité prostory opravdu deprimující. Tunelu pro pěší hýřícímu všemi barvami je lepší se vyhnout. Jeden známý z ciziny na tomto nádraží okraden.
Ahoj ! udivuje mě, že nikoho neudivuje to, že:
– se tim definitivně zazdil kolejový rozvoj nádraží Holešovice
– při povodních se tim oltevřenym podchodem rozleje voda minimálně do půlky Holešovic… (Ta operná zeď nádraží směrem k vodě z logiky věci sloužila jako protipovodňová…)
Jinak jsem samozřejmě všema deseti pro prokopávání podchodů na druhou stranu a spojování – alespoň pěší – protilehlých území rozdělených železnicí – viz, Vršovice a Hlavák.. ale zrovna v tomhle konkrétním případě… (developer „namazal“ a díra do protipovodňové zdi se vykopala – no je to o prioritách města….)
Co tam chcete rozvíjet?
Proti povodním tam bude určitě nějaké úpravy pro protipovodňové zábrany, viz mostní otvor vedle: https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=94760881&newest=1&yaw=1.975&fov=0.854&pitch=0.205&x=14.4370504&y=50.1107045&z=19
Pokud teda sama niveleta v podchodu už není dostačující.
1) Tak by byl dražší o podchod. Nebo by se zase podchod zaslepil.
2) Skutečně je to o tolik níž, než jiné cesty? Rád bych věřil, že tam něco je naprojektováno(povodňový val, možnost zavření,….)
Argentinská bude o dost níž.
ano Argentinska jakožto hlavni tepna Holešovic a její rozlehlé okolí je opravdu níž než ten prokopanej podchod….
A když ta povodeň přijde shora, ocaď? https://mapy.cz/s/jetokozobo
Tak ještě nějak humanizovat ten prostor na druhé straně…
Přesně tak. Zlikvidovat ten sqot, nebo jak se to píše.
Squat 😉
Tak nějak celý ten prostor mezi magistrálou, tratí a tramvají.
Tak tenhle prostor je uz temer vyresen. Byla vsude stavebni uzavera kvuli cekani na vyreseni uzemniho planovani v cele oblasti. To se postupne pres vsechny kroky dokumentace dodelava, takze se zacne stavet od Vltavske az po Nadrazi Holesovice. https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory
Kvůli podchodu byla zrušena vlečka do zatím fungujícího přístavu. V klesající rampě je vysoký schod. OK, změny se dějí, ale ten prostor po vlečce zůstane navždy nevyužitelný. Taková kaskáda opěrných zdí k ničemu. Proč se developer nedohodl se sž na odkupu toho pozemku, mohl by mít barák větší, nebo tam nacpat nějakou technickou přístavbu, nebo zahrádku. Takhle mají z prvních dvou pater novostavby výhled do špinavé počmárané zdi.
Je to ovšem (bohužel) dávno nefunkční vlečka do funkčního zbytku přístavu. Pokud tam nadále bude nějaké malé překladiště z lodí, bylo by vhodné naopak vlečku oživit (klesání by snad šlo mírně posunout, aby se podchod vešel. Dávat tam namísto toho více betonu (větší dům, přístavbu) – proč? Zahrádku snad… Výhled do zdi je nemilý, leč v současnosti poměrně běžný. Dá se řešit třeba popínavými rostlinami, je-li zdi potřeba.
Jo, to je sen každého obchodníka: Dovezou mu to do Prahy lodí, přeloží se to na vlak a on si to z vlaku na nádraží v Bubnehc vyzvedne. Nebude se muset trmácet až do přístavu, vlak mu to přiblíží o celý jeden kilometr. A pak pojede s rudlem na Hrad.
Otázka je, jak dlouho bude tahle část přístavu funkční, a jestli se nechystá něco podobného jako je kousek vedle „Prague Marina“?
Z fotomapy vidím hromady písku a štěrkopísku. Nejčastější využití je pro obsypy potrubí při stavbách ve městě. Takže pro rekonstrukci kanalizace, vodovodu, pokládku kabelů… na rozvoz po městě to fakt nemá smysl překládat z lodě na vlak.
Obecně je nesmysl tahat písek tak daleko, aby se to vyplatilo vozit vlakem. Pokud si ovšem omezovači dorpavy neprosadí dlažbu na náměstí ze skandinávské žuly, protože omezovat se musí ti druzí.
Vypadá to tam velmi dobře, jenom nechápu, proč Správa železnic najednou opouští svůj vlastní grafický manuál.
Vsadil bych se, že toto jde na vrub stavebníkovi a investorovi, jelikož jde o ceduli na jejich nemovitostech a SŽ s tím nemá nic společného, jelikož to je mimo jejich správu.
Jako že nebylo možné se domluvit? Že se ani jedna strana nezajímala, jak by to mohlo/mělo vypadat?
Takový průchoďák, jak to snášejí nádražáci?
Kdo? Tam jsem kromě jedné pokladní nikoho neviděl.
Sídlí tam Oblastní ředitelství Správy železnic Praha 🙂
V tom průchodu?
Kousek od tý pokladní.
Mohou si jít odpočinout k řece bez zacházky. 🙂
Ty pravé modré gumy, co vyžadovali vstupenky na nástupiště už vymřeli. 🙂
Obávám se, že lidí obsesivně posedlých kontrolou kontroly a mikromanagementem je okolo dráhy stále přes příliš. Kdosi se vedle ptal, proč pan prezident nejezdí služebně lokálkou na dálkové cesty, že aha!
Chystá z město stezku prodloužit aspoň po Císařský ostrov? Dříve jsme jezdili vlakem z Vršovic bez přestupu na Holešovice a pak pěšky do ZOO těmi příšernými cestami a teď už přímé vlaky nejezdí avstrašné cesty jsou tam dál
Jeďte tramvají na Cčko a pak do Holešovic na tohle nádraží. Pak můžete přejít most a pěknou procházkou podél Vltavy se dostanete přímo před ZOO.
Když tam končily vlaky z Budějovic tak bych to ocenil ale jelikož tam teď nejezdí nic příjemého z Vršovic tak je mi to na nic
Děkujeme. Jsme rádi, že to víme.
Když tam končily vlaky od ČB, byl jsem tam každou chvíli na přestupu. Teď to využije ne tolik cestujících jako předtím nebo když mezinárodní vlaky nezajížděly na hlavák.
Jenže ty rychlíky měly rok od roku delší prostoje na Wilsonu, takže bylo rychlejší jet maetrem tam, i za cenu delšího přestupu. Při cestě na sever odjížděly tyhle vlaky z hl. n. s častým zpožděním, takže zase bylo výhodnější jet metrem.
Z Vršovic jezdí přímá TRAM 6
Vídíte támhle tu kočku? https://assets1.cbsnewsstatic.com/hub/i/r/2016/08/02/a4fd4c19-625e-4f66-bb21-24f7b319036c/thumbnail/620×450/d3429419321bf48a21b3cb98aadc37f1/cat.jpg
Tak té je to taky k ničemu.
Z mého pohledu se to architektonicky nevyvedlo, ale to platí asi u všech chystaných projektů skansky properties, jejich připravovaný projekt Key na Pankráci jako by přímo z devadesátek vypadl… Také je ten projekt nedodělaný a nedošlo k výstavbě hotelu a budovy s nájemním bydlením, což je docela škoda, bude tam zbytečný stavební humbuk přímo uprostřed za pár měsíců/let?!
Ale zpřístupnění Vltavy a ten nový parčík je rozhodně super a při čekání na vlak do němec to přijde hodně vhod.
Kdyby byl z devadesátek, byl by krásný barevný, protože v devadesátkách si i sknska všimla, že existují barvy. Toto je právě současnýá architektura, styl šedý mor. Hnus.
Doporučuji navštívit Dubinu. Bude vám to připadat jako ráj. https://www.google.com/maps/@49.7752531,18.2506299,3a,75y,31.46h,117.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTkTc8epW-McNic716r-pWw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
U kruhového objezdu se nachází i dům s reklamou na fasádě. Ale hlavní je, že když se otočíte o 360°, budete moct napočítat přes 40 různých odstínů barev na max 20 budovách. Dále se tam nachází i nádherné červeno-bílé zábradlí.
Zrovna včera jsem po nové náplavce jel na kole, je pěkná a vypadá jak z vizualizace. O to víc praští do očí, že nikam nevede a na obou stranách se po krátké době změní v hnusnou prašnou cestu. Chtělo by to systémová řešení.
Podobně je o před nákupním cenntrem v Bratislavě u Dunaje…
Před nástupem automobilismu byly cesty pouze takové a nebo kostkami dlážděné.
Já vím. To byla doba. A každé dva kilometry stála budka cestářů, ve které měli koště, lopatu a kolečko, což pro údržbu dostačovalo. Občas uhrabat, zamést a cesta jako nová. Jen po dešti bylo třeba zavézt vymleté díry. 😀
Tenhle kus se dělal ve spolupráci se Skanskou, která financovala ten park kolem. Z jedné strany by měl navázat nový park U Vody (včetně cyklostezky), stavět by se mělo začít ještě letos. Z druhé strany jsou betonové panely, nic extra, ale průjezdné. Snad i ten prostor za Trojským mostem se jednou dočká nějakého vylepšení.
Pravda, jsou tam 250 metru panely, a az pak drsny usek prasne cesty, kde ma mene schopny cyklista slusnou sanci spadnout do vody..
Spadnout do vody? Proboha kde? Párkrát jsem tam jel, ale takový úsek si nepamatuji… Nebo možná hodně podceňujete méně schopné cyklisty. 🙂