Další prohra ekologických spolků na D49. Ministerstvo potvrdilo změnu územního rozhodnutí
Stavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Důvodem pro změnu územního rozhodnutí je chystaná výstavba tří dodatečných protihlukových zdí.
Tak teď se ukáže, zda to bylo provedeno dle pravidel. Pokud ne, tak budeme mít další černou stavbu.
No výborně. Že by jsme nakonec měli opravdu nezávislé soudy?
Chápu správně, že ta partička jako opravdu bojovala proti protihlukovym zabranam?
To nevymyslíš. Ale do kontextu to zapadá – bojují proti všemu.
Když nevznikne zbytečná dálnice, nebude nutná ani ta protihluková stěna.
Ale tady se pise o situaci, kdy vznikne potrebna dalnice a s ni by mely vzniknout i potrebna protihlukova opatreni.
Nespokojení lidé dostali milion šancí se vyjádřit, tudíž nerozumím tté frustraci…Frustrace ze stavby dálnice, kterou teď pociťují různí ekologové se dá vybít například sázením stromků, udržováním mokřad a sběrem odpadků. Naopak se nedá vybít sledováním úředních desek ŘSD a deníku zdopravy.cz, abych mohl informace zde získané používat proti svým spoluobčanům.
Neznalým je třeba vysvětlit, že D49 z Hulína do Lípy je de facto obchvat města Zlína ve směru západ-východ, který dosud Zlín nemá.
Obchvat co ale. skončí před gottwaldovem
Kde berete tu jistotu že ta dálnice je zbytečná?
Tedy je alespoň vidět, zda těmto spolkům jde opravdu o životní prostředí či jen o vlastní ego. Kdyby uspěly, tak se to postaví bez protihlukových stěn, což jak životní prostředí ovlivní spíš negativně než pozitivně.
A to jim tam např vadí, že plot kolem dálnice nemá dostatečné průchody pro lidi v případě požáru. Oni napadají opravdu cokoliv, jen ať se nestaví. Jako ekospolky by se ale k tomu vyjadřovat neměly.
Předesílám, že mám radost, že bylo odvolání zamítnuto. Tvrdit, že jim jde jen o vlastní ego je krátkozraké. IMO pořád chtějí zabránit dokončení té stavby, a jejich myšlenkový pochod je zhruba takový:
Od vydání UR byli zpřísněny hygienické normy. -> ŘSD reaguje na změnu norem prodloužením PHS a změnou územního rozhodnutí. -> Napadnou změnu UR shodí ho a znemožní vyhovět novým hygienickým normám. -> Napadnou stavbu jako celek, protože nevyhovuje hygienickým normám.
Nesouhlasím s nimi, bývám rád když prohrají, ale myslím si, že ji o životní prostředí skutečně jde.
Tak to už jenom chybí, aby otrávili řeku: Ochrana stromů před bobry.
Tenhle trend se mi líbí. Po letech bázlivého uhýbání a bezradnosti se úřady i soudy konečně odhodlaly si se škodnou vytírat p***l. Jen tak dál!
Patriku, Patriku…. Začínáš být předvídatelný 😆😆. Asi budu muset do nemocnice na kýlu…. Směju se totiž, až se za břicho popadám a asi mne praskne.. MUHEHEHEHE…. Představa, že je někde aktivista, jehož jediná náplň života je škodit lidem a blokovat tyto stavby a najednou se to hroutí, protože mu dochází právní munice a „tupí“ úředníci si na to tak nějak zvykli. Co asi bude dělat?? 🤔 Zřejmě bude muset začít normálně pracovat 😆😆😆.
Takový neužitečný jedinec jako Patrik vlastníma rukama pracovat nikdy nebude, na to vemte jed. Bude hledat cestu, jak škodit a otravovat slušným lidem život dál
On motyku do ruky nevezme. On bude chtít, aby ji všem zakázali.
Dovolím si typ pro pana redaktora:
Nechtěl byste vždycky přidat na závěr podobného článku, jaké další právní mechanismy mohou ještě aktivisté, spolky a jini zemští škůdci použít?
Zlepšilo by to přehlednost procesu a upřesnil by to představu o našem právním státě.
Tip, nikoliv typ. Ale ano, bylo by to užitečné.
Daleko užitečnější by byl článek, který by zmapoval, kdo parazitům pana Patrika dává peníze.
No, možná na to není až tak těžké přijít. Položte si jednoduchou otázku, které profesi ty neustále procesní a jiné průtahy nejvíce vyhovují? Zároveň je to velmi vlivná skupina s detailní znalostí legislativy včetně slabých míst. A zároveň si umí správně ošetřit, aby se na to nedalo prvoplánově přijít. Tam, kde se toto všechno protne, tam bych hledal ty, kteří (nejen) Patrika pasou.
No jo.. Pardon. Psaní na mobilu a automatické upravovani textu.
Super zpráva! Bylo by ovšem lepší, kdyby se i v dohledném horizontu (nejlépe ihned) pokračovalo aspoň někam k Vizovicím. Pokračování dálnice by, dle mého skromného názoru, citelně ulevilo od tranzitní dopravy ve Zlíně.
Další úseky jsou bohužel „v nedohlednu“ (ŘSD uvádí zahájení 2027, ale známe to, že). Budeme rádi, když se kopne v této dekádě 🙁
ano bohužel, stejně tak je v nedohledu hned několik klíčových staveb sousedního Jihomoravského kraje… D52, D55 (Bzenec-Břeclav) a I/73 (Brno-Mor.Třebová)
souhlas, alespoň etapy ke Slušovicím, které jsou v plánu jako první… Nicméně Zlínu to ale skoro nepomůže jak by si mnozí mohli myslet… Problém Zlína je hlavně vnitřní a zdrojová/cílová doprava nikoliv tranzit… Ve směru západvýchod tvoří tranzit jen +/- 2000 voz/den, což je jen nějakých 6% z celkových intenzit co projíždí po I/49 kolem Náměstí Práce…
Tranzit na Slovensko je naprosto minimální, vždyť ve Střelné máte intenzity necelých 2tis/den.
Doporučuju se podívat do výsledků Generelu Dopravy Zlíny, které potvrdil i v letech 2021-22 realizovaný Plán udržitelné mobility, je tam zpracovaná i tranzitní doprava
V tom případě si to může vyřešit Zlín sám pořádnou MHD. Bez ohledu na dálnici, na kterou všichni ostatní čekají.
Z hlediska MHD a cesty do Zlína veřejnou dopravou je problém neexistence trati z Vizovic do Polanky, s čímž souvisí problém s auty hlavně od východu, tedy Vizovic, VM, Vsetína, VK,BB a k tomu to pak zahustí ty od Slavičína a Luhačovic. Nikdo nepojede autem na okraj Zlína, aby pak musel přestupovat na MHD, nebo 1,5h do Zlína busem, když tam dojede autem za 45 minut, jak nám chce kraj namluvit.
Proč by to Zlínu nepomohlo? Zlín je dlouhá pomalá nudle s mnoha světelnými křižovatkami, kde „zelenou vlnu“ neuznávají. Pokud někdo jede od D55 do severní/východní části Zlína, musí ho teď projet celý. S touhle částí D49 přijede rovnou na sever/severovýchod Zlína bez zbytečného průjezdu celým městem. Kolega, co jezdí z Kvítkové do Brna říká, že dojet do Otrokovic k dálnici trvá skoro stejně dlouho jako z Otrokovic do Brna.
konečně mají i úřednící rozum, ten pojeb na konci 😀 ted se z toho poserou a příští rok budou čumět na otvírání stavby.
Je v pořádku, že náš právní systém funguje. Je rovněž v pořádku, že se lidé zajímají o dění kolem sebe a aktivně se do tohoto dění zapojují (protesty, stížnostmi, vyvoláváním dialogu). Od toho demokracie je. Co ale není v pořádku, je stav, kdy se napadá jakékoliv rozhodnutí o stavbě bez čehokoliv v ruce; jen z principu. Tím pak (nejen ekologie) dostává na frak, protože právě ekologičtí aktivisté jsou z mého pohledu tím nejhorším pro ekologii a životní prostředí. U mnoha lidí totiž vyvolávají odpor jen při zaslechnutí slov ekologie, zelený/á/é, klima apod. Bohužel žádný takový aktivista si tento smutný stav… Číst vice »
Diky bohu za rozum!
Dá se někde dohledat, jestli ty protihlukové stěny budou i u obce Zahnašovice? V letáku takové detaily nemají.
Kolik budou tedy platit pokutu tito šmejdi za zbytečné zaměstnávání soudů, zdržování, obecnou újmu?
Nic.
A také proto:
To se nám to protestuje. To se nám to blokuje. To se nám to žaluje… a nakonec- To se nám to soudí.
A co přesně bylo trnem v oku těchto organizací?
Nemusí být nic trnem v oku .. to je prostě kategorické odmítání dálnic a kvalitní infrastruktury.
Dálnice D49
A D1, D0, D52, D3 … vlastně všech potřebných novostaveb.
Že není 18. století. Totiž jejich vysněná verze 18 století, verze, která nikdy nebyla, ale do které se musíme vrátit, jinak nastane…
Prostě mustr, jaký používají totalitní ideologie i sekty.
😭😭😭😭 Patrik musí bulet jak malý parchant….. Doufám že další prohra se bude týkat I/ 35 Úlibice -Turnov a bude se plánovat dálniční 4pruh.
aktuálně plánované šířkové uspořádání I/35 Úlibice-Turnov již schválila CK MD a připravuje se schválení zámětu projektu,k terý zřejmě bude finální a řekl bych že i navržený dostatečně kapacitně… navrženo je cca 40% délky od Turnova ve čtyřpruhu a zbytek ve směrově děleném třípruhu s MUK tj. s možností 110km/h, celá trasa bude jako SPMV
Takže budoucí scénář je jako s D48… Pozitivní je, že aspoň bude pořád práce. To je tak jediný co si můžeme říct k této variantě ..
Srovnáváte nesrovnatelné, I/48 se přestavuje na D48 hlavně kvůli bezpečnosti ne z kapacitních důvodů, protože to byl nedělený čtyřpruh pouze s dvojitou plnou.. Tady bude celá trasa Ulibice-Turnov směrově dělená buď středním dělícím pásem (S21,5/110) nebo betonovým svodidlem (S15,25/110). Jako dokázal bych si představit po celé trase čtyřpruh S21,5/110 ale plnohodnotný dálniční profil jako D26,0 potřeba není.. Ať chceme nebo ne tak vždy to bude z tahu I/35-D35 Lipník->Liberec nejméně zatížený úsek, protože v Jičíně uhýbá velká část (nyní většina) na Mladou Boleslav a v Turnově se přidává dominantní směr Praha-Liberec/Jablonec a tam se taky jedná o úsporný čtyřpruh S22,5… Číst vice »
v posledním letáku (z 11/2022) je aktualizovaná mapka i s provizorním napojení, které v mapce v článku chybí, tak doporučuji aktualizovat
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/84/infoletak_d49-hulin-frystak.pdf?t=2022-12-20%2011:59:11.481