Další problém tramvají 15T s koly. Vůz museli mimořádně odstavit

Vykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal ChrástVykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal Chrást

(Aktualizováno 14:20) Dopravní podnik hl. města Prahy musí opět řešit problém s kvalitou kol na tramvají Škoda 15T ForCity. I

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Možným vysvětlením je převzetí GHH a expanze v Asii (indická pobočka 2016) a subdodávky odtamtud.

Zirecek

Opakovaný závadný stav kolejového vozidla nebezpečný pro cestující a účastníky silničního provozu je již jednoznačným pochybením Drážní inspekce a Drážního úřadu.
Pět zdokumentovaných závadných stavů nebo mimořádných událostí a preventivní opatření dělá pouze DPP. V reálu těch případů bylo více, zbytek se ututlal. Problém je, že opatření DPP neřeší příčinu, ale jen zpřísňuje kontroly a diagnostiku, aby byl případný následek závady menší.
Příslušné úřady v Německu by jednotky nechaly odstavit a konkrétní šarže kol kompletně, nekompromisně vyměnit. Tady se asi opravdu čeká na nehodu s většími následky…

VM profil

To je docela jednoduché. Když se míchají v síti dva profily kolejnic, tak dochází k náhlým změnám průměru otáčení kola. A to je v kombinaci se synchronními motory s permanentními magnety smrtící úder. Proto u tramvaje 14T, která má jen 3 podvozky a vyšší nápravové tlaky, nejsou problémy. Asynchronní motory nevyvodí ve vztahu ke kolu tak extrémní síly. Volám sláva, sláva, sláva. Fyzika nepodlehla manažerským rozhodnutím a koná své dílo bez ohledu na ně. Jen by mě zajímalo, kdy začne konat DÚ. Sice bylo pro míchání různých profilů kolejnic nařízené zvýšení okolků z důvodu bezpečnosti proti vykolejení, ale upadlé nebo… Číst vice »

Martin V.

No a co velkoúhlá či kolmá křížení, kdy se chvíli jede po jízdní ploše a chvíli po okolku? Tam je přeci změna efektivního průměru kola řádově větší než při pouhé změně profilu kolejnice. Na Strossmayeráku tramvaje chrastí jako pojízdné železářství.

Přemek

Tak jest. Ono to chce tu fyziku aplikovat v reálném prostředí a s reálnými parametry.

Radek

Třetí problém s koly v letošním roce? Spíš tak třicátý třetí.

dada

Treti medializovany.

Radek

Medializovány byly (ukládám si to):
9278 – 05.04.2019
9410 – 4.6.
9315 – 19.7.
9280 – 17.9.
9277 – dnes
a ještě mě svrbí v hlavě jedna událost na Plzeňské, to se taky medializovalo. Taky letos.

Rudolf

5. dubna 2019
Na voze č. 9278 se v Dejvicích uvolnila obruč kola a došlo k vykolejení tramvaje. Tramvaj museli vrátit na koleje hasiči.

Rudolf

Vážený pane redaktore, prosím opravte informaci, že jde o třetí letošní závadu na kole tramvaje 15T. Letos jde o už o pátý incident s kolem.4. června 2019 Na voze č. 9410 se ve Vysočanech uvolnila obruč kola a došlo k vykolejení tramvaje. Tramvaj museli vrátit na koleje hasiči. 19. července 2019 Na voze č. 9315 na Vinohradech se zadřelo tramvajové kolo a došlo k vykolejení tramvaje. Tramvaj pokračovala s vykolejeným podvozkem 400 m. Tramvaj musel na koleje vrátit jeřáb za asistence hasičů. 17. září 2019 Na voze č. 9280 se na Petřinách uvolnila obruč kola a došlo k vykolejení tramvaje.… Číst vice »

Xyz

asi toľko k tým ich každodenným preventívnym prehliadkam, ktoré sú očividne len na papieri a nič sa nebude riešiť až kým niekto konečne nezomrie

Lesan

Tak snad drážní inspekce tentokrát stihne vyšetřování zahájit včas a nebude opět muset čekat na další nehodu, jak se její zástupce nedávno v jedné reportáži zmínil…

Harapes

Zatímco se ramvaje T6 prodávají do Bulharska, na Ukrajinu a do Brna

Harapes

…jak zmínil reportér ČT na konci reportáže.

dada

Hele n nezavid Brnu ojety saliny a venuj se tomu svymy hopsani. My to tu taky nekecame do choreografie! 😀

Martin

Eschede hadra. Spíš mě zajímá kdy dražní úřad zakáže tento typ tramvají do vyřešení problému, to přece není normální, až se nedejbože stane něco horšího ve spojitosti s tímto, tak kdo to odskáče ? Řidič ?

Dáda

ono naštestí šaliny nesviští 200, ale i tak když náhle vybočí, může udělat v provozu pěknou paseku. Zatím se žádný velký průser nestal, ale nedráždil bych zbytečně hada bosou nohou.

Xyz

úplne stačí aby vykolajila na rusnej krizovatke vedla chodcov, náhoda je blbec, DPP evidentne pokúša dokedy mu vydrží šťastie, 15T mali byť dávno odstavene, kým nebude náprava

Dáda

Nevím, ale tady se zřetelně nedaří najít optimální konfiguraci onoho plech guma plech řešení. Přičemž je toto docela běžný v konstrukci kol. I u vlaků se to hojně používá.. Jiný technologický postup? Jiný materiál??

Chronosphere

Plech-guma-plech,jo?
A něco konkrétního z té hojnosti?

Sitgestravel

Je to cele na plech.

dada

Blby je ze se musi pruzny clen rvat tak blizko styku kolo kolejnice. to se neda najit vhodne reseni na homogeni kolo? Aby se dosahlo stejne hlucnosti a priblizne stejneko komfortu?

Kubrt

Že je to problém materiálu – některých šarží gumových segmentů – se už nějakou dobu ví. Mě by spíš zajímalo, zda tato vědomost nějak ovlivnila postup výměny segmentů – jestli se tedy ví, které tramvaje tyto mají??

Filias

V článku píší, že technologii zvládli. Jen později začali dodávat zmetky (asi změnili dodavatel těch pryžových částí).

Martin V.

Nejspíš nedodrželi technologickou kázeň.