Další problém tramvají 15T s koly. Vůz museli mimořádně odstavit
Vykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal Chrást
(Aktualizováno 14:20) Dopravní podnik hl. města Prahy musí opět řešit problém s kvalitou kol na tramvají Škoda 15T ForCity. I
https://twitter.com/HasiciPraha/status/1194633518216704001?s=19
Prý to byla T3
Možným vysvětlením je převzetí GHH a expanze v Asii (indická pobočka 2016) a subdodávky odtamtud.
Opakovaný závadný stav kolejového vozidla nebezpečný pro cestující a účastníky silničního provozu je již jednoznačným pochybením Drážní inspekce a Drážního úřadu.
Pět zdokumentovaných závadných stavů nebo mimořádných událostí a preventivní opatření dělá pouze DPP. V reálu těch případů bylo více, zbytek se ututlal. Problém je, že opatření DPP neřeší příčinu, ale jen zpřísňuje kontroly a diagnostiku, aby byl případný následek závady menší.
Příslušné úřady v Německu by jednotky nechaly odstavit a konkrétní šarže kol kompletně, nekompromisně vyměnit. Tady se asi opravdu čeká na nehodu s většími následky…
To je docela jednoduché. Když se míchají v síti dva profily kolejnic, tak dochází k náhlým změnám průměru otáčení kola. A to je v kombinaci se synchronními motory s permanentními magnety smrtící úder. Proto u tramvaje 14T, která má jen 3 podvozky a vyšší nápravové tlaky, nejsou problémy. Asynchronní motory nevyvodí ve vztahu ke kolu tak extrémní síly. Volám sláva, sláva, sláva. Fyzika nepodlehla manažerským rozhodnutím a koná své dílo bez ohledu na ně. Jen by mě zajímalo, kdy začne konat DÚ. Sice bylo pro míchání různých profilů kolejnic nařízené zvýšení okolků z důvodu bezpečnosti proti vykolejení, ale upadlé nebo… Číst vice »
No a co velkoúhlá či kolmá křížení, kdy se chvíli jede po jízdní ploše a chvíli po okolku? Tam je přeci změna efektivního průměru kola řádově větší než při pouhé změně profilu kolejnice. Na Strossmayeráku tramvaje chrastí jako pojízdné železářství.
Tak jest. Ono to chce tu fyziku aplikovat v reálném prostředí a s reálnými parametry.
Třetí problém s koly v letošním roce? Spíš tak třicátý třetí.
Treti medializovany.
Medializovány byly (ukládám si to):
9278 – 05.04.2019
9410 – 4.6.
9315 – 19.7.
9280 – 17.9.
9277 – dnes
a ještě mě svrbí v hlavě jedna událost na Plzeňské, to se taky medializovalo. Taky letos.
5. dubna 2019
Na voze č. 9278 se v Dejvicích uvolnila obruč kola a došlo k vykolejení tramvaje. Tramvaj museli vrátit na koleje hasiči.
Vážený pane redaktore, prosím opravte informaci, že jde o třetí letošní závadu na kole tramvaje 15T. Letos jde o už o pátý incident s kolem.4. června 2019 Na voze č. 9410 se ve Vysočanech uvolnila obruč kola a došlo k vykolejení tramvaje. Tramvaj museli vrátit na koleje hasiči. 19. července 2019 Na voze č. 9315 na Vinohradech se zadřelo tramvajové kolo a došlo k vykolejení tramvaje. Tramvaj pokračovala s vykolejeným podvozkem 400 m. Tramvaj musel na koleje vrátit jeřáb za asistence hasičů. 17. září 2019 Na voze č. 9280 se na Petřinách uvolnila obruč kola a došlo k vykolejení tramvaje.… Číst vice »
asi toľko k tým ich každodenným preventívnym prehliadkam, ktoré sú očividne len na papieri a nič sa nebude riešiť až kým niekto konečne nezomrie
Tak snad drážní inspekce tentokrát stihne vyšetřování zahájit včas a nebude opět muset čekat na další nehodu, jak se její zástupce nedávno v jedné reportáži zmínil…
Zatímco se ramvaje T6 prodávají do Bulharska, na Ukrajinu a do Brna
…jak zmínil reportér ČT na konci reportáže.
Hele n nezavid Brnu ojety saliny a venuj se tomu svymy hopsani. My to tu taky nekecame do choreografie! 😀
Eschede hadra. Spíš mě zajímá kdy dražní úřad zakáže tento typ tramvají do vyřešení problému, to přece není normální, až se nedejbože stane něco horšího ve spojitosti s tímto, tak kdo to odskáče ? Řidič ?
ono naštestí šaliny nesviští 200, ale i tak když náhle vybočí, může udělat v provozu pěknou paseku. Zatím se žádný velký průser nestal, ale nedráždil bych zbytečně hada bosou nohou.
úplne stačí aby vykolajila na rusnej krizovatke vedla chodcov, náhoda je blbec, DPP evidentne pokúša dokedy mu vydrží šťastie, 15T mali byť dávno odstavene, kým nebude náprava
Nevím, ale tady se zřetelně nedaří najít optimální konfiguraci onoho plech guma plech řešení. Přičemž je toto docela běžný v konstrukci kol. I u vlaků se to hojně používá.. Jiný technologický postup? Jiný materiál??
Plech-guma-plech,jo?
A něco konkrétního z té hojnosti?
Je to cele na plech.
Blby je ze se musi pruzny clen rvat tak blizko styku kolo kolejnice. to se neda najit vhodne reseni na homogeni kolo? Aby se dosahlo stejne hlucnosti a priblizne stejneko komfortu?
Že je to problém materiálu – některých šarží gumových segmentů – se už nějakou dobu ví. Mě by spíš zajímalo, zda tato vědomost nějak ovlivnila postup výměny segmentů – jestli se tedy ví, které tramvaje tyto mají??
V článku píší, že technologii zvládli. Jen později začali dodávat zmetky (asi změnili dodavatel těch pryžových částí).
Nejspíš nedodrželi technologickou kázeň.