Další problém s motory dreamlinerů. Z letadla Norwegian padaly po vzletu jeho kusy

Boeing 787 společnosti Norwegian. Foto: NorwegianBoeing 787 společnosti Norwegian. Foto: Norwegian

Letadlo Boeing 787-8 registrace LN-LND letecké společnosti Norwegian Air Shuttle se musel dnes krátce po vzletu na lince Řím –

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Vždyť říkám, že kvalita konstrukce i motorů Dreamlinerů je pod psa. Boeing čeká velké smršťování.

Y.K.

Zdá se, že třírotorový dizajn motoru RR sice dal chtěné paramtery, ale problémy s korozí a životností lopatek ne a ne zažehnat. Omezování ETOP asi aerolinky dost bolí.

Martin V.

A souvisí nějak problémy s korozí a životností lopatek s počtem rotorů? Nebo prostě dostatečně nevyladili nové materiály použité pro vyšší teploty?

Přemek

Celkově upadá schopnost konstruktérů Boeingu vyladit u civilních letadel jejich konstrukční charakteristiky s ohledem na nezbytnou spolehlivost provozu. Vše se cpe do vojenské části, která na rozdíl od civiliní vynáší, ale ani tam to není růžové, spíše naopak.

Y.K.

RollsRoyce Přemku, britsky Rolls vyrábí ty motory.

Dalibor

to zamrzí, když na rolse zaparkovaneho před vchodem do sídla spadne rols z boeningu…

Y.K.

Je to nový koncept motoru, má jiný průběh teplot a otáčky, asi to souvisí. Nicméně být kritikem konceptu se neodvažuji, jen žamyšlení jestli to souvisí.

HonzaX

Reputační pověsti s kvalitou dreamlinerů čelí v poslední době i Boeing…
A kdo ještě, když je to článek o Boeingu ???

Pája

No motory nejsou od Boeingu, Honzíku….

MildaIV

Rolls-Royce na tom není vúbec dobře. Na rozdíl od PW, který má taky velké problémy za ním nestojí silná korporace. Aby jej britská vláda zasenemusela zachraňovat.

Adam

Boeing 787 Nightmareliner

Yellowhammer

A Boeing 737 CrashMAX, to jsou ale prodejní trháky 😂

Y.K.

A co pěkného a zaručeně bezchybného umí vyrobit takoví dva posmíváčci z diskuse?

Přemek

Tihle nic, ale bohuže jde o systémové problémy, nikoli něco, co se včas odchytí v zárodku a neovlivní běžné lety. A propos, to, co u starších Boeingů měl na svědomí lidský šlendrián při údržbě, to má dnes na svědomí přímo konstrukce, a to je podstatný rozdíl.

Dalibor

to je holt vývoj, výroba se snaží údržbě ulehčit a pracuje v tomto případě za ně.

Adam

Zaprvé nejsem posměváček, ale to je jedno. Zadruhé Boeingu fandím a Dreamliner je perfektní letadlo. A nakonec zatřetí, jsem strojní konstruktér takže vím, že nic bezchybné vyrobit nejde. Ale pokud nevidíte vtip v použití „nightmare“ místo „dream“ tak s tím vám nepomůžu.

Y.K.

Tak já to pochopil, ale i tak to myslím vážně. Délat si legraci, když se sám nepohybuji v tak kritickém prostředí a nefrozí mi takové galaktické škody je povrchní. Aneb kdo nic nedělá, nic nezkazí (v tomto ořípadě ketadla či jejich komponenty). Jinak problémy s motory nejsou zrovna oblast, která by trápila jen Boeing. Motory si vybírají aerolinky, takže zejména ty si asi škubou vlasy, že vzali Trent1000 a ne GEnx. Tenhle obor je nepředvídatelný.

Yellowhammer

A přesně takhle to dnes je.. Dělat si legraci z vážných a „složitých“ věci je povrchní.. Černý humor je zas nekorektní.. Z jiného náboženství je to xenofobní.. Ach jo 😂

Dalibor

bacha na ten černej humor.. správně je afroamerickej, ne?

Y.K.

No žlutáku, vyžaduje to si dělat srandu i ze sebe, pak lze černý humor brát s humorem. Jinak je to vysmívání se. Velmi tenká hranice.