Další problém pro ruské aerolinky. USA jim zavřou vzdušný prostor, Boeing přestane dodávat díly

Boeing 777-300 společnosti Rossiya Airlines. Foto: Papas Dos / Flickr.comBoeing 777-300 společnosti Rossiya Airlines. Foto: Papas Dos / Flickr.com

Ruští dopravci se aktuálně nedostanou k náhradním dílů od Airbusu i Boeingu.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr z Prahy

Ukrajinská železnice zveřejněje kam vlaky můžou a kam ne – tady je mapa.
https://www.facebook.com/Ukrzaliznytsia

Trochu se z toho dá posoudit postup ruské armády.

Šejdr

To by platilo v případě, pokud by šlo o pozemní útok. Jenže Rusové se na zemi posunují jen velice pomalu, pokud vůbec, takže se aspoň snaží ostřelováním raketami zničit všechno, co se zničit dá. Ostatně právě teď hlásí agentury další útoky na Kyjev, mimo jiné také velkou explozi u hlavního nádraží.

RHood

Prosím o lidi, kteří mají zkušenosti. Příklad, letí Boeing TK z IST do DME. Přistane a něco se na letadle pokazí. Co teď, asi náhradní díly na DME TK nebude mít. Půjčit si je od místních provozovatelů, to asi ano, ale asi by to bylo těžké. A pak, pokud by to tak bylo, nemohl by Boeing postavit na „černou“ listinu rovněž TK ?

Jirka Z

Tomu se říká riziko podnikání. Asi by to dopadlo tak, že by tam TK museli vyslat další letadlo s náhradními díly a partu svých techniků.

Růža

Nějaký přehled počtů typů letadel v tom Rusku by nebyl? Taková balšaja zemlja a oni používají západní techniku? No, fuj, tavárišči!

pils

Nebojte, oni to časem odlétají všechno supurjety. Při očekávaném růstu životní úrovně to v klidu pověrou, oba dva funkční, nebo kolik jich je..

pils

..poberou..

Miloš

masakr díky válce je benzin už za 42 CZK

Džamel

Tak se to holt bude kupovat přes třetí osobu. Takových případů už bylo v mnoha oborech a mnoha zemích světa… Může se udělat cokoliv, ale zboží se vždy ke svému kupci dostane, jen to bude dražší a cesta bude složitější…

Pavel

Akorát se ty třetí osoby vystavují riziku dosti přísných sankcí, podobně jako kdyby dodávaly Íránu, ISIS nebo Al-Káidě.

Apex

A do Íránu se i přes sankce náhradní díly nedostávaly? Asi ano, když tam létaly a létají obstarožní Boeingy, Airbusy, MD apod. Vždy se dá najít subjekt, který takový nákup zprostředkuje v zemi, kde si ze sankcí moc nedělají nebo vědí, že k žádným nedojde.

Adam H

U obstarožních letadel to nějak jde, protože vám to prodá firma přes firmu přes firmu přes firmu, která koupila někde na šroťáku. U moderních letadel to bude trochu větší problém.

Samo

Konkrétne v Iráne bol prípad kedy tam nejaká spoločnosť núdzovo pristála a potom kvôli sankciám nebola schopná odtiaľ to lietadlo dostať, až kým nedostali nejakú výnimku.

MikeO

Bol to Norwegian na lete z Dubaja. Bol to B737 Max. Stáli tam dosť dlho…

Igor Mauricio

Bily kun je bily kun. Viz treba bezdomovec v Monte Carlu 😀

Gwann

jasně, motor na boeing si koupí bezdomovec.

jednotlivý díl může projít. ale díly na stovky letadel ne.

xyz

Akorát je otázka, v jaké „tvrdé měně“ to (možná) půjde.

V dolarech, které se pro Rusko stanou poněkud nedostatkovými?

Nebo v „tvrdých“ rublech? 🙂

Otakar

Rubl bude v budoucnu stabilní měna, výkup za 6,50 Kč/kg.

Ondřej

🤣👍

Jirka Z

Směnný kurz 1:1. Za 1$ bude 1 kýbl rublů.

Y.K.

Otázka by chtěl dělat třetí osobu Putinově nevyzpytatelnému režimu, přivolat na sebe hněv momentálně celkem semknutého západu a sám není pod nějakými sankcemi a zvýšeným dohledem. Čína jako velmoc v regionu to spíše nebude, ta zřejmě bude mlčky přihlížet a čekat až se Rusko vysílí a přijde prosit o investice, k Rusku ji nějaká věrnost neváže, to už se ukázalo po invazi.

Navíc koupit nenápadně díly na dva Boeingy je něco jiného než na stovky letadel. To se maskuje mnohem hůře.

Gwann

a hlavně platby budou problém. banky si na tohle budou dávat extrapozor. nikdo nechce dostat zákaz na eura či dolary, pak obvykle přijde o všechny cizí měny a má fakt velký problém…

nehledě na to, že boeing nedoda každému, ale jen někomu s certifikaty/kvalifikaci.

a u každého letadla je naprosto přesná evidence, co se měnilo. tohle falsovat taky nebude sranda a nebude bez rizika, část dílů by měla být i nějak rozlisitelna atp

Gwann

a až tu třetí osoby vcetne banky, co zprostředkovala platby, najdou, tak skončila. i ta banka. respektive dostane až mnohamiliardovou pokutu jak banka tak dost možná dodavatel dílu, tedy boeing.