Další P+R parkoviště u nádraží. V Hostivici vznikne 480 míst, kraj žádá o povolení
Parkovací dům ve Skladištní ulici v Opavě. Ilustrační foto: Město Opava
Stavba začne souběžně s modernizací tratě do Jenče.
Stavba začne souběžně s modernizací tratě do Jenče.
Nejsem příznivcem těchto megastaveb, protože většina řidičů jede do centra autem kvůli pohodlnosti což mu přesunutí na vlak nezajistí, za P+R se chce platit max. občasným navstevnikum Prahy a ne každodenně dojíždějicim. Mnohem efektivnější řešení by bylo omezit dopravu v centru Prahy a lidi co jedou do centra by mohli parkovat v těchto P+R, ale když jede do centra bez omezení, proč by sedal na vlak.
Pokud nebude příjezd od D6, tak se zhorší podmínky občanům Hostivice. K nádraží to bude minimálně 1000 prijezdu/odjezdu ve většině případů v rámci cca 5 hod (ráno zhruba 6:30 až 8:30 a odpoledne 16:00 až 19:00). Nemám studií, pouze o tom přemýšlím.
Pochybuji, že bude využívaný…
Taky nerozumím odkud by se nabrali ti cestující, kteří by zrovna v Hostivici odložili auto. Protože D6 v podstatě „kopíruje“ tu koněspřežnou dráhu Praha-Kladno-Rakovník. Kdo po ní chce jet z Kladna, Stochova, Nového Strašecí či Rakovníka, tak na ten pomalý vlak už přece nastoupí ve své obci. (zrychlení vlaku – dá-li Bůh – bude jen z Kladna). Žádné větší sídlo už pak kolem D6 není – až Karlovy Vary
P+R nemá smysl stavět pro provoz z větších sídel – tam má být kvalitní veřejná doprava už z obce. P+R má smysl stavět pro lidi z pidiobcí a samot, které obsloužit jinak v nějakém smysluplném taktu by bylo ještě dražší než ta P+R (a že ta jsou sakra drahá)…
Nevíte, které umístění parkovacího domu se nakonec bude realizovat? Četl jsem o těchto dvou variantách https://mapy.cz/s/dedutugucu
Má by to být bod 2! Ve studi byl plánován sjezd z D6. Parkovací dům byl měl být propojen stezkou pod Višňovkou s novým podchodem v žst. Hostivice. To bylo ve studii, ovšem jak to dopadlo dál v dalších stupních, to nevím.
Taky doufám v bod 2. Já jestli si to dobře pamatuji nejdřív viděl studii od SŽDC s bodem 1, a pak spíš jen článek, že to umístění je blbost, že se tam těma uličkama provoz nevleze a že by bylo lepší mít parkovací dům zavtratí hned u sjezdu z D6.
Tak snad to v další fázi opravdu takto změnli.
Ještě doplním zdroje. Video od SŽ nemá parkovací dům ale parkování všude: https://www.youtube.com/watch?v=czvb2-7q9eI
A pak je studie přednádraží, kde už je parkovací dům a píšou tam že tu změnu udělali právě pro tu snažší dostupnost: http://prednadrazi.hostivice.eu/
Nevíte zda se na tom Praha nějak finančně podílí? Kdysi jsem zaslechl že ano, ale nevím zda je to aktuální.
Piráti z Prahy o tom kdysi blábolili – ale protože je to na území stř. kraje (a majetkově uď kraje, obce, nebo SŽ) – tak by se pro to muselo něco i „papírově“ a složitě udělat. Takže reálně žádnou dotaci ze strany Prahy nečekám. Navíc pochybuji, že by to pražští voliči „skousli“ – dotovat ty „zlé“ středočechy 😉
Super, zase jedno stání téměř za milion korun. Nebylo by lepší, aby ti lidé jeli MHD už od bydliště a auto nechali doma? To by se docela ušetřilo. A jestli máme milion na každého, kvalitnější MHD dokážeme zajistit…
Supeééér 🙁
Takže díky aktuánímu nastavení dotací EU, právě masově začínáme stavět podle modelu 80. let na západě, a připravujeme se na boom kancelářské práce v centrech velkých měst.
Jenže je tu ten drobný rozdíl s nyní všudypřítomným internetem, a už jasně viditelným umíráním kanceláří i na tom západě.
Skutečná výdělečná přelomová budoucnost jsou automatizované vysoké sklady kontejnerů na vlakovém nádraží buď ve středu města nebo u městského okruhu.
Předpokládám, že bude možné lehce dojet z dálnice a k tomuto parkovacím domu, když vidím, že je od sebe kousek. Na druhou stranu tam vidím ten logistický park, tak nevím. Škoda, že není situační nákres. Z Prahy jistě přijde děkovný dopis, že jim pomáhají snižovat zatížení v Praze.
Myslím že by se mohlo využít sterkove parkování vedle nádraží, které už nyní funguje jako parkoviště pro dojíždějici? To by bylo úplně ideální místo, je to opravdu kousek od dálnice.
Kolik by mohli rejžovat za štěrkové stání? Když mimopražští jezdí autem k metru, tak tam město udělá placené zóny namísto „stání na štěrku“ za cenu jízdenky! Nebo v docházkové vzdálenosti od nádraží je všude zákaz zastavení. Cílem je především vydělávat, a ne usnadnit cestování. A než to postaví, tak zavřou dálnici nebo sjezd kvůli opravám…
Co viděláte na stavbě a provozu parkovacího domu jehož pořizovací cena je takřka 1 000 000Kč na jedno parkovací místo?
To se finančně nikdy nemůže vrátit, ale vyplatí se to snížením počtu vozidel zajíždějících většinou jen s jednou osobou do malého prostoru, kam potřebuje víc lidí než je tam místa pro auta!
Nevidelam nic. Možná vydelam. To jen na okraj. Veřejná doprava je taky dotovana. Jsem odpůrce dotací, nicméně pokud budeme vše řešit jen podle zisku, tak se nám stát asi zcela rozpadne. Veřejná doprava, zdravotní, školství, sport atd.
Kolik aut osdtavíte na štěrkové či i vybetonované ploše 10 x 5m?
Dle mě 3, ale když na té ploše bude celkem 6 podlaží tak je to 18!
Je cenější zabírat rozlehlou plochu, z jejíž velké části bude všude daleko nebo investovat do výstavby a následného provozu podlaží?
480 míst : 6 podlažími = 80 míst potřebujících plochu cca 1350m2 na vlastní parkování (když na cca 50m2 jsou 3 místa) + příjezdové/odjezdové cesty mezi nimi, a teď si tu plochu vynásobte 6, když 480 míst nechcete dát do 6 podlaží!
Já osobně si myslím, že pokud bude možnost dojet až na Dlouhou Míli, kde už bude řidič v pásmu Prahy, tak radši pojede tam. Takže buď to nějak finančně zvýhodnit nebo převést stanici Hostivice (třeba jenom ji) do pásma Prahy…? (čistě úvahová myšlenka)
Spíš se Praha rozdělí do více pásem (sever, jih, východ, západ a centrum) a budou platit jiné jízdenky v metru a v tramvajich
Úžasný nápad, rozdělit PID uprostřed Prahy.
A úplným středobodem bude Můstek, každý konec nástupiště bude jiné pásmo:-)).
Další znepřehledňení pásem PID nikdo určitě nepotřebuje a nechce, značný výpadek z příjmů za jízdné by to stejně zastupitelům ani jednoho kraje nedovolil.
Na Dlouhé Míli bude pouze 1000 míst, to bude plné už v 7 jako v Letňanech, dle mého nebude problém Hostivice zaplnit, na této straně Prahy bude stále chybět tisíce míst.
Ale zase to bude pro lidi z okolí Hostivice časová ztráta, než autem na tu Dlouhou Míli dojedou. Navíc v Hostivici bude stavět i nějaká zrychlená vrstva a také se odtud dá jet vlakem i směr Smíchov – třeba do kanceláří na nové Waltrovce někteří jezdí vlakem už dnes, byť jde o 810 po hodině. Když už bude chtít někdo ušetřit za první pásmo, zkusí to spíš u nádraží Ruzyně, pokud tam bude ovšem kde zaparkovat.
Přesně proto jsou zóny špatně a měl by být jen jeden tarif a časové jízdenky. Dvojnásobek za kupón z těch dojíždějících moc lidí platit nebude.
S počty pásem pro SčK na tzv. jednorázových jízdenkách (aktuálně do 8 pásem – https://pid.cz/jizdne-a-tarif/#region-kratkodobe ) roste i časová platnost (4 pásma pro Prahu / 5 pásem = i 1 SčK pásmo a 4 pásma Prahy jsou na 90minut, ale 6 pásem je na 120 minut)! Stojí upozornit, že jízdenky v SčK na 8 a více pásem platí aktuálně stejný čas 180minut, protože si někdo všiml, že při delší časové platnosti byly neojediněle používány na jízdu méně pásmy pro cestu tam i zpět! Když zrušíte pásma (což dokonce ve Středočeském kraji navrhoval radní pro dopravu p. Borecký), tak jak u… Číst vice »
Nějak nechápu, co myslíte jedním tarifem.
No jestli nakonec nebude čas prostě pásmo 1 pidu zařadit mezi ty, na který platí normální lítaćka, město prostě roste a aktivně tomu bránit mi přijde jako marný boj. I když by to asi musel vytopit stč. kraj, jsou to jeho voliči.
Vesničané řídící dopravu v Praze si neuvědomují, že většina pražského obyvatelstva se vystěhovala do Středočeského kraje, ale za prací stále jezdí do původního místa. Rozšiřování měst asi zabránit nelze, ale řízení měst se maximálně snaží kasírovat všudemožně. Zavádějí placené zóny i v místech, kam jezdí jen dodávky se zbožím, lidé si vyzvednout něco ze servisu a nebo na Dopravní inspektorát. Když je DI zavřený, jsou ulice prázdné – platíte městu za úkony DI a ještě za stání před úřadem, kde v okolí nikdo nebydlí!
Ovšem kdyby tu dopravu řídili pražané s původem po 3 generace prokazatelným …
Ne? Fakt ne? Ringhofferovi nestačilo ani 5 generací, stejně byl vyhnán.
Pane Kocurku, jeden Ringhoffer byl starostou, ale cechu kotlářského a další byl poslancem cca do r. 1892. Od té doby se doprava v Praze poněkud změnila… Poukazuji především na to, že by dopravu v tak velkém městě měl spíše řídit člověk znalý v oboru než kdokoli, komu to „správně politicky a zeleně myslí“. Už jen omezování výjezdových cest z velkého města je kravinimum! Ale odborníka přes likvidaci odpadu z vesnice s 300 obyvateli, co jiného čekat….