Další povolení pro rozšíření tramvajových tratí v Praze. Na jihu má být hotovo v roce 2027
Vizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: Metroprojekt

Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou.
Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou.
Velký díky týmu náměstka Petra Hlaváčka, který inicioval celý rozvoj území a na jeho popud Adam Scheinherr odpracoval skoro celou přípravnou část prodloužení TT. Hřib si zaslouží poděkování, že to nezařízl a nechal to bezpečně doklouzat až ke stavebnímu povolení.
Chvála bude na místě, až dotyční dokážou donutit DPP (a TSK) k alespoň jednomu takovýmu projektu, kterej bude opravdu dobrej z hlediska kvality veřejnýho prostoru v těch ulicích. To tady opravdu zase nenastalo.
Pozor, nějak se do toho zapojil Hřib, tak v tom bude zase spousta problémů pro Prahu a Pražany…..
DESÚ jede. Při takovéhle kadenci povolení pro nové tratě ani nebude moct vyřazovat staré T3 a hned bude muset navázat na objenávku 52T v plné opci.
Vyřadí se jich dobře tři čtvrtiny a zbytek bude jezdil za plefkama. Doufám, že budou 52T dost dobré na to, aby se vyčerpala celá opce na 200 ks celkem. Pak bude na čase změnit názor a pořídit konečně pár obousměrných.
Vypadá to, že DPP zřejmě čeká, jak se 52T osvědčí v reálném provozu, jinak nevím, proč by už nevyužil opci na dalších 160, když nové TT mají povolení a cíl zbavit se newanizovaných T3 se asi také nezměnil.
Jenže dodat 160 kousků 52T nebude jen tak. Zatím je to tak, že se letos má dodat 20 kusů a v roce 2026 také dvacet kusů. Takže asi každý další rok po dvaceti kusech také a řekl bych, že mají v Plzni co dělat, aby takto nastavené dodávky tramvají do Prahy stíhali, neb tam nemají na práci jen zakázky v podobě dodávek tramvají pro Prahu, ale například i pro Německo.
Zatím mu na opci nikdo (ani dotace, ani město) nenasypal do peněženky 🙂
poměrně dost jich ještě v Krnově změní na T3R.PLF , tuším na konverzi čeká ještě asi cca 70 kusů. Dokonce i bourané tramvaje jsou zdrojem dílů pro přestavbu tak jako v případě vozů z bouračky na Vítězném náměstí ( T3R.P číslo 8344 šla na náhradní díly) . Ty tramvaje jsou částečně nízkopodlažní , řidič tam má pohodlí, mohou jezdit v soupravě nebo samotné a klidně mohou nakroutit ještě milion km …
To právě už tolik nebude. DPP objednal ke stávajícím 35 kusům dalších 65, celkem tedy má mít stovku. No a z nové serie se zběžným pohledem dostalo do provozu nějakých 28 vozů, tedy skoro půlka a čeká nás už jen necelá čtyřicítka. Tyto dodávky průběžné nahrazují rušené T3R.P a to jak ty nejstarší (20+ let po modernizaci), tak často poškozené po nehodách. Jenže já nepsal o nových PLF, ale o těch zhruba 330 vysokých vozech, ze kterých budou při současném tempu stavby nových tratí a dodávky nových 52T vlažným tempem stále potřeba většina pro běžný provoz.
Nicméně jestli chtějí v nějaké rozumné době staré T3něco vyměnit skutečně všechny a zároveň pokračovat v rozšiřování sítě, po skončení uvedených dodávek plefek, dvoustovky 52T a nějaké série obousměrných by byla potřeba zas nějaká větší série jednosměrných.
Dodávka 40 kusů 52T stačí při rozšiřování sítě sotva na vyřazení T3M (19 kusů). Při využití opce na dalších 160 kusů jsou dodávky plánovaně průběžně až do roku 2032. T3R.PLF (i některé T3R.P) jsou vzhledem k rozsahu přestavby nové vozy s předpokládanou životností cca 30 let.
Dodávka pouhých 40 kusů 52T přece nestačí při rozšiřování sítě na vyřazení vůbec ničeho, jen na zalátání děr.
19 T3M = 9,5 52T, na to by to ještě stačit mohlo
K jedné PLF, neboli Waně, je třeba vždy jedna klasická modernizovaná T3, čili T3 RPV, nebo jak se to správně jmenuje. Asi by bylo možné spojovat i dvě Wany do dvojice, ale zatím se to nejspíš nechce, neb nám tu stále lítají soupravy spřažených T3 bez nízkopodlažní části a to je velmi špatně.
PLF dost dobře do dvojic spojovat nejde, ten celý krám je moc dlouhý. Potřebujete k tomu T3R.P (reko staré) nebo T3R.PV (defacto nová).
Do zastávek by se dvojice wan vejít měla, protože samotná KT8 je nepatrně delší.
Dlouhé ani ne. Z pohledu řidiče je rozdíl v průjezdním profilu, wana ho má o dost horší (profil KT) a řidič je v obloucích rád, že uhlídá první vůz. Když projede první, druhý T3R.P bez problému. Dvě wany v soupravě udělají jeden částečně nízkopodlažní spoj, 2 wany v soupravách s T3R.P udělají dva spoje. Žádoucí je více spojů. Poslední wany už ani nemají vepředu zásuvku na kabel.
Zdá se mi to, nebo ta jízda smyčkou po směru hodinových ručiček vytvořila na vjezdu/výjezdu nutné křížení? Ví někdo jaký to má důvod?
Opačné projíždění té smyčky by znamenalo víc odbočování doleva a opačnou orientaci zastávek. Něco z toho tipuju převážilo to jedno křížení navíc.
Pokud vím, tohle řešení znamená přímý přestup mezi tramvají a metrem (bez nutnosti přecházet koleje). Navíc pak ta tramvaj nebude jezdit Libušskou „v protisměru“.
přestup na metro bude asi pro většinu jednodušší na Libuši, Nové Dvory v hloubce asi 30 m, Libuš nějakých 12 m.
a na lidi jedoucí z/do nakonec snad dvou (místo jen jedné) TRAM zastávek mezi stanicemi =M=D Nové Dvory a Libuš kašlete – resp. pro pravděpodobně častější jízdu od cetra Prahy si jako podle Vás mají zajíždět o stanici metra dál na Libuš?
Kde jsem něco psal, že by museli jezdit o stanici dál? Kdo pojede od města a bude chtít přestoupit na tramvaj směr Modřany (např. do zastávky Sídliště Libuš) si může vybrat, kde přestoupí, možná si vybere ten, který bude pohodlnější, tedy nejspíš ten kratší. Kdo pojede na Nové Dvory tramvají od Modřan, tak asi nebude přestupovat vůbec. A kdo pojede metrem z města a bude chtít jen do těch zastávek mezi Novými Dvory a Libuší, si může vybrat sám, co se mu bude líbit víc. Když z toho vynecháme ten překryv jednoho mezistaničního úseku, tak je rychlejší jet delší část… Číst vice »
To sice jo, ale nikdo nebude jezdit v protisměru své cest proto, aby si ušetřil pár metrů eskalátoru
O jednu zastávku tramvají to ale lidi často dělají, protože to bývá i rychlejší.
To dělám běžně. Je rychlejší z Letňan jet na IP Pavlova, tam právě ty mini eskalátory a tramvaj jedna za druhou na Karlovo náměstí, než přesedat na Florenci (+ +5 minut přestup, sprint běh cca 3 minuty a čekat 3-10 minut na Bčko) a pak fárat z metra na Karlově náměstí (zase +3-5 minut)
A od jižního města analogicky stejně jěšr
Což ovšem neznamená, že těm, kteří budou přestupovat na Nových Dvorech, je potřeba přestup zpestřit ještě přebíháním kolejí. V jiných diskusích se pořád řeší, že řidiči projíždějí přejezdy ve výstraze, chodci přecházejí na červenou atd. Úplně nejlepší způsob, jak tyhle problémy řešit, je vůbec ty konfliktní situace nevytvářet. Takže když se tady ta smyčka dá bez větších problémů udělat tak, aby cestující nemuseli přecházet přes tramvajové koleje, má se to tak udělat. A nezáleží na tom, kolik cestujících tam bude přestupovat. Mimochodem, pro lidi přestupující z metra na tramvaj může být motivace přestoupit dřív, protože budou do tramvaje nastupovat ve… Číst vice »
Ano, nejlepší je se kolizním místům vyhnout. Mimochodem stejné schéma má i plánovaná smyčka ve Zdibech.
To, že tramvaj pojede až na Nové Dvory může být i částečně odůvodněno tím, že Nové Dvory by mohly být na nějakou dobu konečnou, protože ještě není dořešená stanice Libuš, jen traťové tunely…
To už tady v diskuzích bylo. Sice je tam jedno křížení, kde se možná někdy potká tramvaj s tramvají, ale je tam mnohem méně kolizních míst všude jinde.
Rozumím a děkuji všem za odpovědi.
Škoda, že neudělali výběrko na zhotovitele už loni, aby se mohlo začít stavět už letos. Byl strach, že stavební povolení někdo shodí?
To nutně ani nemusí, spíš tam není garantovaný výsledek a termíny, takže zasmluvnit nějaké ceny a pak riskovat zpoždění by mohlo celou věc dost komplikovat.
Jak bude konkretne vypadat konečná zastávka Nové Dvory? Bude výstupní zastávka, dlouhý prostor pro odstavení tramvají a pak nástupní zastávka? Nebudou daleko od sebe a od vstupu do metra? Nebo to bude vypadat jinak?
Výstupní a nástupní s krátkými rozestupy, nejbližší vstup do metra bezprostředně za vozovkou v prostoru před poštou.
Nákres např. zde (ze staršího článku): https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/11/TT_Nove_Dvory.pdf
Jó, to je krásný výkres pro oznámení EIA. Pokud vím, do společného povolení šel návrh s jedinou kolejí v Durychově, vpravo od vozovky u chodníku, s výstupní/manipulační a nástupní zastávkou. Původní řešení Durychovy by prý blokovalo vjezdy do plánovaných budov… Předjízdná kolej jen v Novodvorské, s prospojkováním uprostřed.
Tzn. pokud by tam jezdila 1 linka, odmanipulovala by to asi na těch dvou zastávkách. Při 2 linkách by tramvaj musela vysadit cestující u metra Nové Dvory, manipulačně objet 3/4 bloku na předjízdnou kolej v Novodvorské, potom 1/4 bloku manipulačně najet k metru Nové Dvory, kde by teprve nabrala cestující…
A zase kvůli autům (mimochodem – „vjezdy do budov“, už tato absurdita mluví za vše) máme provozně nevýhodné a drahé řešení. Ach jo.
„vjezdy do budov“, už tato absurdita mluví za vše
No tak pokud někde máte podzemní parkování, tak aspoň ta auta nepřekážejí na ulici. Kéž by vjezdy do budov byly všude.
Pročetl jsem si SP a bohužel máte pravdu. Nabízí se otázka, proč tedy před poštou v Durychově neudělali v rámci jedné koleje výstupní zastávku + manipulační odstav a nástupní zastávka by byla až za rohem pošty v Libušské, prostorově by to problém nebyl a od plánovaného výstupu z metra před vchodem na poštu to je o nějakých třicet kroků dál. Předjízdnou kolej v Novodvorské nechat jako zálohu.
Manipulační odstav by pro 2 linky potřeboval předjízdnou kolej, což je s rozjezdovou a sjezdovou výhybkou a navazujícími oblouky delší, a pochopitelně 2 koleje jsou širší než jedna… Za rohem by pak zastávka vyžadovala ostrůvek a přecházení vozovky, což by popíralo snad jedinou výhodu povoleného záměru: kolej hned u chodníku.
Chtělo by to pokračovat s tramvají k IKEM a k výzkumným ústavům, pak koridorem na východ od SAPA do Depa Písnice a případně dál do Jesenice.
Je třeba také vidět tramvajovou trať Chododec – Opatov – Újezd – Průhonice. Přijde mi logické pak vytvořit spojku/radiálu kolem Kunratic na to co píšete. To vše v kontextu toho, co bude za 20-30 let, v době, kdy se bude v Praze pohybovat o cca. půl milionu lidí více než nyní a periférie se posune.
Je v navrhu i nejaky P+R terminal a napojeni na Prazsky okruh?
Patrně až v souvislosti s výstavbou depa v Písnici a stanicí metra/terminálem PID tamtéž.
Prodloužení Vestecké spojky ke Kunratické spojce je ve hvězdách, hovořilo se o protažení východním směrem a potenciálním napojení na D1 před Průhonicemi poblíž ČS Orlen, ale ÚŘ bylo loni zastaveno: https://zdopravy.cz/peripetie-vestecke-spojky-uzemni-rizeni-bylo-preruseno-sotva-zacalo-zasahl-soud-195010/
„Tady nové koleje dávají perfektní smysl“ To jako vážně? Tady koleje budou mít smysl akorát pro lenochy, kteří si nedojdou pěšky k novým stanicím metra. Stanice metra umí mít pěknou atrakční vzdálenost (viz třeba Ládví). Nic, co by nepopovezl nějaký stávající bus, jako je třeba 197. Koleje zde větší smysl dají lidem z Modřan (z údolí, ne z oblasti Beránku), že si popojedou sem k metru, namísto kodrcání na Palačák. A propo, metro k Písnici (klíčový přestupní terminál) – už se fakticky kopnulo? Bez metra mnoho smyslu tramvajové koleje na Nových Dvorech mít nebudou, nikdo nepojede z Nových Dvorů na… Číst vice »
Ne všichni jsou mladí zdraví muži bez závazků, aby pro ně nebyl žádný problém jít dál ke stanici metra. Ono by stačilo, kdybyste si zlomil nohu a chodil nějaký čas o berlích, abyste změnil názor.
Navíc teda nevím, jak tím metrem dojedete třeba na polikliniku do Modřan nebo na radnici.
jako existuje “ těhotenské břicho“ pro muže měla by existovat umělá sádra a dvě berle povinně pro lidi, kteří si myslí, že metro po několika km nebo hluboké stanice bez výtahů, či s výtahem o dvě ulice dál, jsou “ dostačující“ pro celou populaci, pro lidi kteří si myslí, že pojízdné schody jsou “ bezbariéra“ …
Ony by mnohdy stačily pouta. Třeba 14 dní je připoutat ke kočárku s panenkou vybavenou pár čidly a sirénou, kdykoli opouští domov… Komunální politiky a vedení DPP jako první.
Já nevím jestli jste slepý, nebo moc líný, ale kolem celého toho vašeho Ládví jezdí tramvaj.
A autobusy.
My prazaci dle naseho vedeni jsme strasne lini. Tramvaje musi jezdit vsude po soubeznych tratich co jeden kilometr a parkovat se musi jedine primo pred domem. Naopak pro cyklisty nebo chodce se nemusi delat vubec nic, maximalne chodniky k nejblizsi stanici tramvaje.
Ono by se už několik let kopalo, ale pár exotů s podobnými výkřiky dalo X podnětů na hospodářskou soutěž. Takže to bude o pár miliard dražší a několik let později
Taky bych chtěl být plánovačem a přehazovat linky sem tam. Takže nebude jezdit dvacítka na Barrandov? A sedmnáctka do Libuše?
Někdy mi to měnění linek v Praze přijde, jakoby to prováděli obzvlášť zavilí Brňáci.
Dvacítka už je jasná dlouho kvůli Dvoreckému mostu, spojení na Smíchovské nádraží a Anděl bude důležité, tak má asi smysl protáhnout tuto linku až dozadu na Nové Dvory. Současná dvacítka na Barrandov je vlastně totéž co dvanáctka už od Malostranské.
Spojení Smíchov-Libuš před Dvorecký most je logické vzhledem k tomu, kam směřuje metro D a k tomu, že Smíchov je zásadní cíl dojíždky z Braníku/Modřan/Libuše (a bude ještě víc).
Smyslem těchto vizí je ukázat městským částem možné varianty linkového vedení aneb „co můžete mít za spojení, až dojde ke zprovoznění něčeho nového“. Může to nakonec dopadnout úplně jinak (nedivím se Modřanům, že chtějí zachovat 190, ty důvody jsou totiž logické). Ale linka 20 na Nové Dvory je pravděpodobná a k ní se pošle půlka sedmnáctek, nebo trojka. (Budou tam vozit až do dostavby Déčka vzduch.) Na Barrandov pojede místo dvacítky patnáctka, kterou v Košířích zas nejspíš nahradí linka 21. Nebude se akorát vědět, co s dvojkou, ta se má točit na smyčce v Hlubočepích (takže by byla víte k… Číst vice »
Souhlas, 5 linek na Barrandov zní jako úlet minimálně do zprovoznění TT Dvorce – Budějovická… To by už možná dávala větší smysl 2. noční linka… Trojsvazek Nádraží Smíchov – Malá Strana je taky trochu nesmysl, zvlášť když chybí třeba večerní/víkendové spojení Nádraží Smíchov – Vinohrady… To už by do budoucna dávalo větší smysl spojení alá Sídl. Spořilov-Budějovická-Dvorce-Nádraží Smíchov-Řepy (možná je v plánu, teď nevím:)).
Čím víc různých přímých spojení, tím míň prokladových svazků, a čím míň prokladů, tím delší (respektive rušnější) čekací doby a tím také nepravidelně plné vozy.
Neznám přesnou situaci v Praze (to by chtělo asi nějaký počítačový model, který nemám), jen chci upozornit, že to je složitější problém, než si to mnozí představují
Chápu význam metrolinek/svazků, ale obávám se, že velká část populace má odpor k přestupům (zejména k více než jednomu) a často to bude volba auto vs. přímá tramvaj v relacích typu Barrandov-Brumlovka/Košíře, Sídl. Spořilov-Anděl, Lihovar-Vinohrady (o víkendu/večer)… S jedním přestupem se pak přes Nádraží Smíchov dostanete z mnoha nových míst na Zličín, do Řevnic nebo třeba Strakonic.
nezdá se mi, že by z mezi Libuší a Modřany TRAM vozily vzduch a hrozilo to samé z Nových dvorů – oncy totiž zajišťují spojení s radnicí Prahy 12 a poliklinikou, jež je obé v Modřanech, stejně tak jako 2 jiné supermarkety než v Libuši a na Nových dvorech/Lhotky! 🙂 🙂
Dále ta TRAM už teď je, a po sprovoznění Dvoreckého mostu ještě více bude, výhodnější pro spojení jmenovaných částí se Smíchovským nádražím – včetně =M=B přes něj jezdícím, a tedy celým západním břehem Vltavy v Praze než jsoua budou jakákoliv kfykoliv přetížení spojení těch částí přes centrim Prahy.
Ulice široká jak kráva a zase cyklorpuhy. Ach jo a zrovna je to naše cesta k babičce, tam děti vezmu až vyrostou
Co je špatně na cyklopruhu? V těchto místech byste chtěl čtyřpruh? Na co?
Chtěli bychom stavebně oddělenou cyklostezku
Ani by se v těch místech nemusela stavět. Chodník je tam velmi široký, takže stačí přeznačit a hotovo.
Naopak, on tam nejspíš nechce čtyřpruh, ale pořádnou bezpečnou cyklostezku – a ne ten cyklopruh, kde mě z jedné strany sfoukne náklaďák a z druhé strany mi někdo ze zaparkovaného auta otevře dveře těsně před řídítky.
Je neuvěřitelné kolik peněz se do rozvoje MHD v této části Prahy nasype…:-/
Je neuvěřitelné, že jsou části Prahy, kde se investici a podstatnému zlepšení do MHD brání.
Spíš je neuvěřitelné, že má dosud Praha takto hustě obydlená katastrální území, kam jezdí jenom autobus.
Dotace do kolejové dopravy dokážou pokrýt i 80% nákladů
Autobus 215 tam nestačí na ty 2 zastávky? Akorát se Libuš a okolí této zastávky bude muset opět upravit pro prodloužení tratě… plus je asi jen to, že se zruší úvrať
215 obsluhuje trasu od sídliště Libuš, resp. ZŠ Meteorologická, a jezdí pravidelně narvaná k prasknutí. Od toho se staví trasa D, aby navýšila kapacity pro cestující z jižních sídlišť, kteří teď hromadně jedou na Kačerov a pokračují dál do centra. Mimo to tím části z nich ubude jeden přestup.
A jak je u akcí DPP zvykem, všechno, co v té ulici není přímo tramvajová trať, navrhnou jako hnus vypadlej z devadesátek.
Nejspíš zas nějaká ta Hřibova pověstná „úzká gotická ulička“, že se tam nevejde z „cykloinfra“ nic lepšího než rozlitá barva v dveřní zóně parkujících aut… Zajímavý, že parkování se tam zase zázračně vešlo. Přitom ty nižší stavby před panelákama na úvodním obrázku jsou parkovací domy…
Na co si pořád stěžujete? Žádný jiný sport na světě nemá takovou podporu, jako cyklistika. Představte si, že by na té silnici byl třeba vyhrazený pruh pro kopání do míče, nebo cvičení s kužely.
Jízda na kole je jedna z nejefektivnějších a nejméně zatěžujících druhů dopravy na krátké vzdálenosti. Váš komentář o sportu je úplně mimo. I země jako Albánie mají ve městech lepší cyklo infrastrukturu než Praha…
Jízda na kole není forma dopravy, ale její náhražka. Městská cyklistika má kořeny v chudých asijských aglomeracích, kde nebyla pro masy dostupná alternativa. Dnešní módní vlna dělá de facto z nouze ctnost. Věčně však trvat nebude.
Toto je s prominutím mimořádně hloupý komentář. Je vidět, že opravdu netušíte, o čem hovoříte. Zjistěte si prosím více informací.
Vaše „dočasná znouzectnost“ funguje již více jak 50 let v Nizozemsku, které mimochodem má 3x větší HDP jak ČR. A ani o Dánsku, Švýcarsku, Německu či Rakousku se nedá říct, že by zde na kolech jezdila nějaká chudina. Jízdní kolo je plnohodnotný dopravní prostředek a je velmi efektivní, často lepší jak mhd či auto.
Zajímavé pak je, když tihle chytráci zjistí, kolik stojí takové e-cargo kolo (začínají těsně pod sto tisíci a dá se u některých modelů snadno dostat přes 1/4 milionu). Najednou to jako lusknutím prstů není náhražka pro chudé, ale zbohatlický výstřelek. ono měnit názory častěji než ponožky je někdy snazší než uznat realitu.
> Jízda na kole není forma dopravy, ale její náhražka.
jakože ve skutečnosti jsem do práce na kole nedojel a všechno se mi to jen zdá?
Nejde o cyklistiku jako sport, ten možná podporu má, upřímně řečeno nevím, nijak zvlášť mě cyklistika jako sport nezajímá a nesleduju ji. Co se týče jízdního kola jako dopravního prostředku, je v tom Praha naprosto marná a zoufalá a postupně se propadá na úplnej konec Evropy. Už nám zdaleka neujíždí jen města, která se člověku vybaví jako první, když se řekne cyklodoprava (Kodaň, Nizozemí, Skandinávie) nebo velký západní metropole, který s podporou cyklodopravy začaly relativně nedávno, ale s využitím nabízenejch zkušeností z výše jmenovanejch (Londýn, Paříž, Berlín, atd.), ale předjely a předjíždí nás v tom už i města v Polsku,… Číst vice »
Když už zmiňujete to kopání do míče… takový FAČR bude na dotacích inkasovat víc, než co stojí pouhé nakreslení cykloprohů na asfalt 🙂
FAČR je dotačně vůbec největší neziskovka, sosá okolo půl miliardy kaček ročně , to je krásný příklad pro ty lidi co tolik nenávidí neziskovky…
To máte bohužel pravdu.
Cítíte se úplně zdravý?
Psst… Nerušit! Počítám cyklisty.
Ty parkovaci domy jsou ale tak maximalne na zbourani, minimalne ten jeden je podle vzhledu nefunkcni a ten druhej se sice asi pouziva, ale asi to taky neni zadna parada. Urcite bych ale delal spis jidni pruh, vedle toho misto na parkovani a pak teprve cyklopruh, prislo by mi to bezpecnejsi, na druhou stranu tady je ta ulice tak siroka, ze by se klidne ten cyklopruh vesel nekam na chodnik a nemuselo by se klickovat mezi autama.
Přesně tak, ta ulice má šířku spíš jak náměstí, ale bezpečná cykloinfrastruktura se zas nevešla. Lépe řečeno, někdo ji v Praze za žádnou cenu nechce.
Soudruh ehm Herr Svoboda? Či jiný dinosaur starých věků?
Kéž by, ale ten spí a tohle je mu jedno. Bohužel je to o dost horší, tohle je práce těch takzvaně „na Prahu progresivních“…
Na místě těch parkovacích domů jsou připravené rezidenční projekty.
Takže parkovací domy tam byly a chátraj a budou nahrazený. Zřejmě o ně nebyl dostatečný zájem. To je vlastně dobrá zpráva, Praha (i celá ČR) může konečně uvolnit nesmyslně striktní parkovací minima, když i parkovací domy na sídlišti se zavírají pro nezájem….
Není důvod, aby DPP stavěl infrastrukturu pro jiné segmenty dopravy. To je starost města a městských částí, aby zajistily koordinaci s dalšími požadavky a jejich následnou realizaci. Navíc pokud se plánují v blízké budoucnosti další stavby, dá se stavba samostatných pásů pro cyklisty v případě jejich poškození při další akci považovat za zmařenou investici. Dalším omezením může být dispozice ulice, že se třeba nevejde všechno v odpovídajících či požadovaných parametrech. A někteří by měli těžké ujímání i z toho, že by se měl cyklistům vyasfaltovat kus „zeleně“, i kdyby to byl jen udupaný trávník. Není projekt ten, který by se… Číst vice »
Kdyby to byl jeden projekt, ale ono je to pravidlo. Kde do toho mluví DPP, je cyklodoprava bita…
Tramvaje neskutečně jedou, to je paráda. Kdyby takhle stejně šlo i metro, okruh, radiály a pořádné cyklostezky místo trapných piktogramů k ničemu.
Tramvaje jedou na množství v těch relativně snadnejch směrech, pokrok v tom opravdu zásadním, což jsou tangenty, není nic moc. Jasně, oproti minulosti je i to úspěch. A v minulým období se podařilo prosadit Václavák, což bude zásadní posílení odolnosti sítě v centru. A taky je tu z minulýho a předminulýho volebního období Dvoreckej most. Obojí bez pochyb super akce, ale těch zejících děr v pokrytí Prahy MHD jsou bohužel furt desítky. Se zadrhnutím metra D se vzdaluje i okružní linka, kterou by Praha nutně potřebovala co nejdřív. O naprosté absenci odvahy jakkoli regulovat přemnoženou IAD v centru nemluvě. Jo,… Číst vice »
Já bych řekl, že je pokrok i v méně snadných směrech jako Zdiby (a dále Odolena Voda), Bohnice a dál přes Vltavu, Strahov a na druhou stranu do Suchdola, prověřuje se propojení z Želivského na jih kolem nemocnice, z Vypichu do Motola kolem druhé nemocnice a další. Nejvíc brzděné jsou dnes asi úseky kolem Hlaváku (protože se neví jak to dopadne s tou králíkárnou) a tuhý odpor na Praze 4 kolem Budějovické.
Strahov je na Prahu vlastně jednoduchej, To ostatní je hodně v zárodku a uvidíme, jak rychle to půjde. Podbaba-Bohnice se spíš hodně zdrželo nesmyslným zaříznutím lanovky, tramvaj v tom terénu bude extrémně náročná a drahá, strašně snadno torpédovaná tím, že tam přece zas tak moc lidí nejezdí (jasně, že ne, když tam není reálně použitelný spojení, lanovka to tam mohla pěkně ukázat), navíc Bohnice a jejich pověstnej odpor k tramvajím…
Torpédovaná a odporovaná byla varianta do sídliště. S kolejema podél Bohnic tolik problémů nebude a až si místní zvyknout, tak je rádi přivítají i jako náhradu busů až k domu. A terénní náročnost, když se postavila Trojská s 80 promile tak tady to snad nebude horší.
Co si pamatuju, tak tam chystaj pomerne dlouhej tunel.
Zařízli jak lanovku, tak tramvaj.
jj, na to, jak budou obhajovat, že tramvajová trať nenaruší krajinnej ráz, kterej by nepřípustně narušila lanovka mám připravený megabalení popcornu…
Na to stačí zdravý selský rozum, že lanovka s dvacetimetrovými stožáry zničí krajinný ráz
Ano, v tom my Brňáci můžeme Praze jen závidět. V Brně ohledně rozvoje tramvajové dopravy zdechl pes, až na pár výjimek (zaplaťpámbu alespoň za trať do kampusu). Prodloužení na Lesnou není, revitalizace trati do Líšně není, jakákoli tangenta ve vnitřním městě, která by odlehčila zoufale přetíženému vnitřnímu okruhu není a nebude v dohledu. Cestovní rychlost díky nepreferenci na řadě důležitých křižovatek zoufalá, mnoho zastávek morálně za horizontem desítky let (např. trať Technologický park – Zahradníkova, kde je u většiny zastávek výstup na vozovku, je doslova skanzen; sem vodíme na exkurzi kluky z Wiener Linien, protože ve Vídni už dávno není… Číst vice »
Zase akýkoľvek zásadnejší upgrade severnej polovice linky 12 by mal počkať za výsledkami štúdie SJKD, keďže sa môže ľahko stať že sa stane nadbytočnou. Ale ak SJKD pôjde do kopru, a peňazí nebude, resp. ak sa zvolí SBahn prístup ktorý bude mať po ceste do centra tak maximálne dve tri zastávky, tak by sa patrilo spraviť s uličnou čiarou kde vedie linka 12 aspoň niečo podobné ako sa už urobilo na ulici Vojtova/Vsetínská. Nazvime to napríklad low-cost Stadtbahnizácia. Čo mi pripomína, pán redaktor, s tou štúdiou na SJKD je nejako mŕtvo a orgány nám ich sľubovali už pred nejakým časom,… Číst vice »
Já bych to srovnání zas tak tragicky neviděl. Praha je o dost bohatší, a historicky má mnohem větší dluhy na rozvoji tramvajové sítě, takže výrazně rychlejší tempo stavby tratí je celkem logický. V Brně aktuálně nejvíc chybí TT Kamechy, která je ve fázi výběru zhotovitele, a zároveň se jedná o značně nákladnou stavbu. Neexistence TT Lesná, kterou by to taky chtělo, je čistě politický problém. Nebýt dlouholetého tuhého odporu velmi vlivné místní radnice, ta trať by už dávno byla v provozu v celé své délce až na Haškovu. Další tramvajové tratě zanesené v ÚP jsou spíš svázané s rozvojem území… Číst vice »
Tramvajová trať, která bude minimálně pět let k ničemu :-).
Chtělo by to bez ohledu na (ne)výstavbu trasy D pokračovat po Novodvorské a Vrbově dále do Braníka a u zastávky Přístaviště se napojit na současnou tramvajovou trať z Modřan na Výtoň.
V Novodvorské budiž – pokud se zredukuje podélné parkování a využije se středový pás od Zálesí po Vavřenovu. Ale v té už teď vytížené Vrbově a hlavně pak Ke Krči ty koleje povedou kde? Vzduchem?
Představa, že tu tramvaje budou poskakovat v každodenní ranní a odpolední špičce, je přinejmenším zajímavá. Mimo to se tím nijak neřeší propustnost úseku Modřanské od Branické po Dvorecký most, pouze to zkracuje časy od Libuše do Braníka, kde nyní obslužnost stejně zajišťují autobusové linky 196 a 197.
Zářez a estakáda podél stávající ulice. Pak ideálně nějak protáhnout na Mlejnek, kamžto výhledově (podjezdem) zapojit i modřanskou trať, aby se k ní nemuselo podchodem kamsi, a spoje obsluhovaly Braník ze společných zastávek. Co se týče propustnosti, dnes tam jezdí poloprázdné spoje ukončené u nádraží za dálnicí, které by bylo možné k Novodvorské úplně v klidu odklonit.
Podjezd pod Modřanskou? Proboha proč? Od Novodvorské ke Kunratickému potoku je to bezmála 80 m výškového rozdílu a vy byste tramvaj posadil ještě níž?Kromě toho je tam Jižní spojka a dvě železniční tratě. Když už estakáda, tak vytáhnout z ohybu Vrbovy přes železnici a JS do sportovního areálu a dále ji táhnout západně Pálkařskou a Za Mlýnem, aby křížila Vrbovu paralelně se sjezdem na Modřanskou, i když napojení na současnou TT by bylo pořád prostorově dost náročné. Ten sportovní areál má mimochodem projít celkem rozsáhlou přestavbou a kultivací, tudíž zahrnout do něj výstavbu TT by dávalo smysl. Nicméně představa, že… Číst vice »
Ohybáte to na špatnou stranu, Z Vrbovy do Branické a pak Na Strži nahoru k napojení na Jeremenkovu.
Vždyť o tom píšu. Ale na čtyřce je představa, že by čtyřpruhy nebo nedejbože uliční parkovací místa ustoupila TT, úplné sci-fi. Např. obnova trati po Budějovické ve shodné trase jako při jejím rušení v r. 1970.
Tak zrovna u Novodvorské těch míst je skutečně dost málo, na jeden vchod (24 bytů) jsou tam tak tři parkovací místa. Už Vrbova je kapacitním obchvatem dnešní ulice Ve Studeném.
Tak Ke Krči je souběžná Branická, kdysi byly úvahy bez tramvaje mít je jako souběžné jednosměrky, navíc přebytečná auta by se směřovala do celkem poloprázdné Údolní.
Do Údolní můžou směřovat už dnes, ale naprostá většina to nedělá. A i kdyby se udělaly Ke Krči a Branická jednosměrky, pořád budou dvě úzká hrdla – u křižovatky s Modřanskou a na Branickém náměstí, kde se na jednom místě budou muset směry překřížit. Ta oblast to prostě kapacitně nezvládá, navíc ji při jakémkoli problému na Barrandovském mostě či v Mrázovce okamžitě zavalí auta, která se tudy pokoušejí objet zácpu.