Další povolení pro rozšíření tramvajových tratí v Praze. Na jihu má být hotovo v roce 2027
Vizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: Metroprojekt
Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou.
Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou.
DESÚ jede. Při takovéhle kadenci povolení pro nové tratě ani nebude moct vyřazovat staré T3 a hned bude muset navázat na objenávku 52T v plné opci.
Vyřadí se jich dobře tři čtvrtiny a zbytek bude jezdil za plefkama. Doufám, že budou 52T dost dobré na to, aby se vyčerpala celá opce na 200 ks celkem. Pak bude na čase změnit názor a pořídit konečně pár obousměrných.
Zdá se mi to, nebo ta jízda smyčkou po směru hodinových ručiček vytvořila na vjezdu/výjezdu nutné křížení? Ví někdo jaký to má důvod?
Opačné projíždění té smyčky by znamenalo víc odbočování doleva a opačnou orientaci zastávek. Něco z toho tipuju převážilo to jedno křížení navíc.
Pokud vím, tohle řešení znamená přímý přestup mezi tramvají a metrem (bez nutnosti přecházet koleje). Navíc pak ta tramvaj nebude jezdit Libušskou „v protisměru“.
Škoda, že neudělali výběrko na zhotovitele už loni, aby se mohlo začít stavět už letos. Byl strach, že stavební povolení někdo shodí?
To nutně ani nemusí, spíš tam není garantovaný výsledek a termíny, takže zasmluvnit nějaké ceny a pak riskovat zpoždění by mohlo celou věc dost komplikovat.
Jak bude konkretne vypadat konečná zastávka Nové Dvory? Bude výstupní zastávka, dlouhý prostor pro odstavení tramvají a pak nástupní zastávka? Nebudou daleko od sebe a od vstupu do metra? Nebo to bude vypadat jinak?
Výstupní a nástupní s krátkými rozestupy, nejbližší vstup do metra bezprostředně za vozovkou v prostoru před poštou.
Nákres např. zde (ze staršího článku): https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/11/TT_Nove_Dvory.pdf
Chtělo by to pokračovat s tramvají k IKEM a k výzkumným ústavům, pak koridorem na východ od SAPA do Depa Písnice a případně dál do Jesenice.
Je třeba také vidět tramvajovou trať Chododec – Opatov – Újezd – Průhonice. Přijde mi logické pak vytvořit spojku/radiálu kolem Kunratic na to co píšete. To vše v kontextu toho, co bude za 20-30 let, v době, kdy se bude v Praze pohybovat o cca. půl milionu lidí více než nyní a periférie se posune.
Je v navrhu i nejaky P+R terminal a napojeni na Prazsky okruh?
Patrně až v souvislosti s výstavbou depa v Písnici a stanicí metra/terminálem PID tamtéž.
Prodloužení Vestecké spojky ke Kunratické spojce je ve hvězdách, hovořilo se o protažení východním směrem a potenciálním napojení na D1 před Průhonicemi poblíž ČS Orlen, ale ÚŘ bylo loni zastaveno: https://zdopravy.cz/peripetie-vestecke-spojky-uzemni-rizeni-bylo-preruseno-sotva-zacalo-zasahl-soud-195010/
„Tady nové koleje dávají perfektní smysl“ To jako vážně? Tady koleje budou mít smysl akorát pro lenochy, kteří si nedojdou pěšky k novým stanicím metra. Stanice metra umí mít pěknou atrakční vzdálenost (viz třeba Ládví). Nic, co by nepopovezl nějaký stávající bus, jako je třeba 197. Koleje zde větší smysl dají lidem z Modřan (z údolí, ne z oblasti Beránku), že si popojedou sem k metru, namísto kodrcání na Palačák. A propo, metro k Písnici (klíčový přestupní terminál) – už se fakticky kopnulo? Bez metra mnoho smyslu tramvajové koleje na Nových Dvorech mít nebudou, nikdo nepojede z Nových Dvorů na… Číst vice »
Ne všichni jsou mladí zdraví muži bez závazků, aby pro ně nebyl žádný problém jít dál ke stanici metra. Ono by stačilo, kdybyste si zlomil nohu a chodil nějaký čas o berlích, abyste změnil názor.
Navíc teda nevím, jak tím metrem dojedete třeba na polikliniku do Modřan nebo na radnici.
Já nevím jestli jste slepý, nebo moc líný, ale kolem celého toho vašeho Ládví jezdí tramvaj.
Taky bych chtěl být plánovačem a přehazovat linky sem tam. Takže nebude jezdit dvacítka na Barrandov? A sedmnáctka do Libuše?
Někdy mi to měnění linek v Praze přijde, jakoby to prováděli obzvlášť zavilí Brňáci.
Dvacítka už je jasná dlouho kvůli Dvoreckému mostu, spojení na Smíchovské nádraží a Anděl bude důležité, tak má asi smysl protáhnout tuto linku až dozadu na Nové Dvory. Současná dvacítka na Barrandov je vlastně totéž co dvanáctka už od Malostranské.
Spojení Smíchov-Libuš před Dvorecký most je logické vzhledem k tomu, kam směřuje metro D a k tomu, že Smíchov je zásadní cíl dojíždky z Braníku/Modřan/Libuše (a bude ještě víc).
Smyslem těchto vizí je ukázat městským částem možné varianty linkového vedení aneb „co můžete mít za spojení, až dojde ke zprovoznění něčeho nového“. Může to nakonec dopadnout úplně jinak (nedivím se Modřanům, že chtějí zachovat 190, ty důvody jsou totiž logické). Ale linka 20 na Nové Dvory je pravděpodobná a k ní se pošle půlka sedmnáctek, nebo trojka. (Budou tam vozit až do dostavby Déčka vzduch.) Na Barrandov pojede místo dvacítky patnáctka, kterou v Košířích zas nejspíš nahradí linka 21. Nebude se akorát vědět, co s dvojkou, ta se má točit na smyčce v Hlubočepích (takže by byla víte k… Číst vice »
Souhlas, 5 linek na Barrandov zní jako úlet minimálně do zprovoznění TT Dvorce – Budějovická… To by už možná dávala větší smysl 2. noční linka… Trojsvazek Nádraží Smíchov – Malá Strana je taky trochu nesmysl, zvlášť když chybí třeba večerní/víkendové spojení Nádraží Smíchov – Vinohrady… To už by do budoucna dávalo větší smysl spojení alá Sídl. Spořilov-Budějovická-Dvorce-Nádraží Smíchov-Řepy (možná je v plánu, teď nevím:)).
Ulice široká jak kráva a zase cyklorpuhy. Ach jo a zrovna je to naše cesta k babičce, tam děti vezmu až vyrostou
Co je špatně na cyklopruhu? V těchto místech byste chtěl čtyřpruh? Na co?
Chtěli bychom stavebně oddělenou cyklostezku
Naopak, on tam nejspíš nechce čtyřpruh, ale pořádnou bezpečnou cyklostezku – a ne ten cyklopruh, kde mě z jedné strany sfoukne náklaďák a z druhé strany mi někdo ze zaparkovaného auta otevře dveře těsně před řídítky.
Je neuvěřitelné kolik peněz se do rozvoje MHD v této části Prahy nasype…:-/
Je neuvěřitelné, že jsou části Prahy, kde se investici a podstatnému zlepšení do MHD brání.
Spíš je neuvěřitelné, že má dosud Praha takto hustě obydlená katastrální území, kam jezdí jenom autobus.
Autobus 215 tam nestačí na ty 2 zastávky? Akorát se Libuš a okolí této zastávky bude muset opět upravit pro prodloužení tratě… plus je asi jen to, že se zruší úvrať
215 obsluhuje trasu od sídliště Libuš, resp. ZŠ Meteorologická, a jezdí pravidelně narvaná k prasknutí. Od toho se staví trasa D, aby navýšila kapacity pro cestující z jižních sídlišť, kteří teď hromadně jedou na Kačerov a pokračují dál do centra. Mimo to tím části z nich ubude jeden přestup.
A jak je u akcí DPP zvykem, všechno, co v té ulici není přímo tramvajová trať, navrhnou jako hnus vypadlej z devadesátek.
Nejspíš zas nějaká ta Hřibova pověstná „úzká gotická ulička“, že se tam nevejde z „cykloinfra“ nic lepšího než rozlitá barva v dveřní zóně parkujících aut… Zajímavý, že parkování se tam zase zázračně vešlo. Přitom ty nižší stavby před panelákama na úvodním obrázku jsou parkovací domy…
Na co si pořád stěžujete? Žádný jiný sport na světě nemá takovou podporu, jako cyklistika. Představte si, že by na té silnici byl třeba vyhrazený pruh pro kopání do míče, nebo cvičení s kužely.
Jízda na kole je jedna z nejefektivnějších a nejméně zatěžujících druhů dopravy na krátké vzdálenosti. Váš komentář o sportu je úplně mimo. I země jako Albánie mají ve městech lepší cyklo infrastrukturu než Praha…
Nejde o cyklistiku jako sport, ten možná podporu má, upřímně řečeno nevím, nijak zvlášť mě cyklistika jako sport nezajímá a nesleduju ji. Co se týče jízdního kola jako dopravního prostředku, je v tom Praha naprosto marná a zoufalá a postupně se propadá na úplnej konec Evropy. Už nám zdaleka neujíždí jen města, která se člověku vybaví jako první, když se řekne cyklodoprava (Kodaň, Nizozemí, Skandinávie) nebo velký západní metropole, který s podporou cyklodopravy začaly relativně nedávno, ale s využitím nabízenejch zkušeností z výše jmenovanejch (Londýn, Paříž, Berlín, atd.), ale předjely a předjíždí nás v tom už i města v Polsku,… Číst vice »
Když už zmiňujete to kopání do míče… takový FAČR bude na dotacích inkasovat víc, než co stojí pouhé nakreslení cykloprohů na asfalt 🙂
Cítíte se úplně zdravý?
Ty parkovaci domy jsou ale tak maximalne na zbourani, minimalne ten jeden je podle vzhledu nefunkcni a ten druhej se sice asi pouziva, ale asi to taky neni zadna parada. Urcite bych ale delal spis jidni pruh, vedle toho misto na parkovani a pak teprve cyklopruh, prislo by mi to bezpecnejsi, na druhou stranu tady je ta ulice tak siroka, ze by se klidne ten cyklopruh vesel nekam na chodnik a nemuselo by se klickovat mezi autama.
Přesně tak, ta ulice má šířku spíš jak náměstí, ale bezpečná cykloinfrastruktura se zas nevešla. Lépe řečeno, někdo ji v Praze za žádnou cenu nechce.
Soudruh ehm Herr Svoboda? Či jiný dinosaur starých věků?
Na místě těch parkovacích domů jsou připravené rezidenční projekty.
Tramvaje neskutečně jedou, to je paráda. Kdyby takhle stejně šlo i metro, okruh, radiály a pořádné cyklostezky místo trapných piktogramů k ničemu.
Tramvaje jedou na množství v těch relativně snadnejch směrech, pokrok v tom opravdu zásadním, což jsou tangenty, není nic moc. Jasně, oproti minulosti je i to úspěch. A v minulým období se podařilo prosadit Václavák, což bude zásadní posílení odolnosti sítě v centru. A taky je tu z minulýho a předminulýho volebního období Dvoreckej most. Obojí bez pochyb super akce, ale těch zejících děr v pokrytí Prahy MHD jsou bohužel furt desítky. Se zadrhnutím metra D se vzdaluje i okružní linka, kterou by Praha nutně potřebovala co nejdřív. O naprosté absenci odvahy jakkoli regulovat přemnoženou IAD v centru nemluvě. Jo,… Číst vice »
Já bych řekl, že je pokrok i v méně snadných směrech jako Zdiby (a dále Odolena Voda), Bohnice a dál přes Vltavu, Strahov a na druhou stranu do Suchdola, prověřuje se propojení z Želivského na jih kolem nemocnice, z Vypichu do Motola kolem druhé nemocnice a další. Nejvíc brzděné jsou dnes asi úseky kolem Hlaváku (protože se neví jak to dopadne s tou králíkárnou) a tuhý odpor na Praze 4 kolem Budějovické.
Strahov je na Prahu vlastně jednoduchej, To ostatní je hodně v zárodku a uvidíme, jak rychle to půjde. Podbaba-Bohnice se spíš hodně zdrželo nesmyslným zaříznutím lanovky, tramvaj v tom terénu bude extrémně náročná a drahá, strašně snadno torpédovaná tím, že tam přece zas tak moc lidí nejezdí (jasně, že ne, když tam není reálně použitelný spojení, lanovka to tam mohla pěkně ukázat), navíc Bohnice a jejich pověstnej odpor k tramvajím…
Torpédovaná a odporovaná byla varianta do sídliště. S kolejema podél Bohnic tolik problémů nebude a až si místní zvyknout, tak je rádi přivítají i jako náhradu busů až k domu. A terénní náročnost, když se postavila Trojská s 80 promile tak tady to snad nebude horší.
Co si pamatuju, tak tam chystaj pomerne dlouhej tunel.
Zařízli jak lanovku, tak tramvaj.
Ano, v tom my Brňáci můžeme Praze jen závidět. V Brně ohledně rozvoje tramvajové dopravy zdechl pes, až na pár výjimek (zaplaťpámbu alespoň za trať do kampusu). Prodloužení na Lesnou není, revitalizace trati do Líšně není, jakákoli tangenta ve vnitřním městě, která by odlehčila zoufale přetíženému vnitřnímu okruhu není a nebude v dohledu. Cestovní rychlost díky nepreferenci na řadě důležitých křižovatek zoufalá, mnoho zastávek morálně za horizontem desítky let (např. trať Technologický park – Zahradníkova, kde je u většiny zastávek výstup na vozovku, je doslova skanzen; sem vodíme na exkurzi kluky z Wiener Linien, protože ve Vídni už dávno není… Číst vice »
Zase akýkoľvek zásadnejší upgrade severnej polovice linky 12 by mal počkať za výsledkami štúdie SJKD, keďže sa môže ľahko stať že sa stane nadbytočnou. Ale ak SJKD pôjde do kopru, a peňazí nebude, resp. ak sa zvolí SBahn prístup ktorý bude mať po ceste do centra tak maximálne dve tri zastávky, tak by sa patrilo spraviť s uličnou čiarou kde vedie linka 12 aspoň niečo podobné ako sa už urobilo na ulici Vojtova/Vsetínská. Nazvime to napríklad low-cost Stadtbahnizácia. Čo mi pripomína, pán redaktor, s tou štúdiou na SJKD je nejako mŕtvo a orgány nám ich sľubovali už pred nejakým časom,… Číst vice »
Tramvajová trať, která bude minimálně pět let k ničemu :-).
Chtělo by to bez ohledu na (ne)výstavbu trasy D pokračovat po Novodvorské a Vrbově dále do Braníka a u zastávky Přístaviště se napojit na současnou tramvajovou trať z Modřan na Výtoň.
V Novodvorské budiž – pokud se zredukuje podélné parkování a využije se středový pás od Zálesí po Vavřenovu. Ale v té už teď vytížené Vrbově a hlavně pak Ke Krči ty koleje povedou kde? Vzduchem?
Představa, že tu tramvaje budou poskakovat v každodenní ranní a odpolední špičce, je přinejmenším zajímavá. Mimo to se tím nijak neřeší propustnost úseku Modřanské od Branické po Dvorecký most, pouze to zkracuje časy od Libuše do Braníka, kde nyní obslužnost stejně zajišťují autobusové linky 196 a 197.
Zářez a estakáda podél stávající ulice. Pak ideálně nějak protáhnout na Mlejnek, kamžto výhledově (podjezdem) zapojit i modřanskou trať, aby se k ní nemuselo podchodem kamsi, a spoje obsluhovaly Braník ze společných zastávek. Co se týče propustnosti, dnes tam jezdí poloprázdné spoje ukončené u nádraží za dálnicí, které by bylo možné k Novodvorské úplně v klidu odklonit.
Podjezd pod Modřanskou? Proboha proč? Od Novodvorské ke Kunratickému potoku je to bezmála 80 m výškového rozdílu a vy byste tramvaj posadil ještě níž?Kromě toho je tam Jižní spojka a dvě železniční tratě. Když už estakáda, tak vytáhnout z ohybu Vrbovy přes železnici a JS do sportovního areálu a dále ji táhnout západně Pálkařskou a Za Mlýnem, aby křížila Vrbovu paralelně se sjezdem na Modřanskou, i když napojení na současnou TT by bylo pořád prostorově dost náročné. Ten sportovní areál má mimochodem projít celkem rozsáhlou přestavbou a kultivací, tudíž zahrnout do něj výstavbu TT by dávalo smysl. Nicméně představa, že… Číst vice »
Ohybáte to na špatnou stranu, Z Vrbovy do Branické a pak Na Strži nahoru k napojení na Jeremenkovu.
Vždyť o tom píšu. Ale na čtyřce je představa, že by čtyřpruhy nebo nedejbože uliční parkovací místa ustoupila TT, úplné sci-fi. Např. obnova trati po Budějovické ve shodné trase jako při jejím rušení v r. 1970.
Tak Ke Krči je souběžná Branická, kdysi byly úvahy bez tramvaje mít je jako souběžné jednosměrky, navíc přebytečná auta by se směřovala do celkem poloprázdné Údolní.
Do Údolní můžou směřovat už dnes, ale naprostá většina to nedělá. A i kdyby se udělaly Ke Krči a Branická jednosměrky, pořád budou dvě úzká hrdla – u křižovatky s Modřanskou a na Branickém náměstí, kde se na jednom místě budou muset směry překřížit. Ta oblast to prostě kapacitně nezvládá, navíc ji při jakémkoli problému na Barrandovském mostě či v Mrázovce okamžitě zavalí auta, která se tudy pokoušejí objet zácpu.