Další povolení pro rozšíření tramvajových tratí v Praze. Na jihu má být hotovo v roce 2027

Vizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: MetroprojektVizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: Metroprojekt

Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou.

Pražský dopravní podnik má pravomocné stavební povolení pro další prodloužení tramvajové trati. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) povolil stavbu zhruba dvou kilometrů nové trati z Libuše do Nových Dvorů. Jde o úsek, který by v budoucnu mělo pokrývat i metro D.

Povolení bylo vydáno v závěru loňského roku, protože se nikdo neodvolal, je už pravomocné. O nabytí právní moci informoval DPP v tiskové zprávě.  Stavba nové trati by měla navázat na předloni otevřený úsek z Modřan do Libuše. Dokumentaci zpracoval Metroprojekt. DPP letos vyhlásí veřejnou zakázku na jejího zhotovitele s předpokládaným zahájením stavby v roce 2026 a zprovozněním v roce 2027. Předpokládané stavební náklady této tratě činí cca 1,5 miliardy korun z důvodu rozsáhlých přeložek distribučních vodovodů v rámci akce.

Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou. Trasa povede po Novodvorské ulici jako dvoukolejná, na křižovatce s Durychovou začne jednosměrná a jednokolejná smyčka. Tramvaje odbočí do Durychovy a Libušské, Chýnovskou se napojí znovu na Novodvorskou. Ve stanicích Libuš a Nové Dvory bude tramvajová trať v budoucnu funkčně propojena s trasou metra D.

Tramvajová trať Libuš - Nové Dvory. Foto: DPPPředstava organizace dopravy v oblasti Nových Dvorů. Ilustrační foto: PIDChystaná trať z Libuše do Nových Dvorů. Pramen: Praha.eu

„Tady nové koleje dávají perfektní smysl – v okolí se chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory,“ říká náměstek primátora Zdeněk Hřib.

Na nové tramvajové trati vzniknou celkem čtyři zastávky. Konkrétně půjde o zastávky Libuš (obousměrná, s přímou návazností na podchod od metra i povrchové pěší vazby), Přírodní (oboustranná zastávka se společným provozem autobusů), Nové Dvory (samostatná manipulační a výstupní zastávka a samostatná nástupní zastávka) a Chýnovská (pouze jednosměrná zastávka). Díky blokové smyčce budou do Libuše a dál do Nových Dvorů jezdit jednosměrné tramvaje.

Praha mění plány na pokračování metra D. Stanice Libuš má dostat nový vestibul

Území Nových Dvorů patří k největším lokalitám podél nového metra D, kde hlavní město plánuje velký rozvoj včetně bydlení a nových škol. Akce je tak koordinována nejen s přípravou metra D v této oblasti, ale také s rozvojovými projekty výstavby bytových domů plánovanými jak sesterskou městskou Pražskou developerskou společností (PDS), tak i soukromými firmami na Nových Dvorech a v Libuši. Další koordinace proběhla s Pražskou vodohospodářskou společností (PVS), protože součástí výstavby této tramvajové tratě bude také rozsáhlá přeložka vodovodních přivaděčů DN 1200 v Novodvorské ulici v celkové délce téměř dvou kilometrů potrubí dvou paralelně vedených řadů.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp tramvajová trať Libuš - Nové Dvory
40 komentářů