Další posun pro Pražský okruh. ŘSD požádalo o stavební povolení na úsek Běchovice – D1

Ještě letos má začít soutěž na stavbu za 12 miliard korun.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr

Ted jeste dalnici Brno – Jihlava – Plzeň a v Praze muze byt zas blaze.

Joker

Přesně tak. Chceme dálnici D19 místo nedostačující silnice I/19.

Dalnice

Bylo by to krasne ale asi to není realne. Byl bych vdecny aspoň za nejakou silnici ve stylu benešovského privadece I/3, MUK, silnice pro motorova vozidla 1+1 se stoupaky. To same v trase Jihlava Znojmo. Hodne by se tim ulehčilo i D1, D0

Jiří Kocurek

Ohledně 1/19 by stačilo, aby vedla mimo sídla, tedy nastavět obchvaty. Sice to naindukuje v obcích dopravu zcela jiného typu: Více se bude přecházet přes silnici, ale tohle by snad vadit nemělo.

Vladimír

Už aby se stavělo.
Ještě pohnout s výstavbou severní části.
I kdyby měla Praha nechat Suchdol a Březiněves finančně vyhladovět.

Jaroslav Toman

Kéž by, kéž by už!!

Pako

Dobrých správ není nikdy dost. Díky.

Slávek

Snad nemyslíte SŽ?

MaT

Raději dobrých zpráv. Správa některých věcí je právě to, co v našem státě často tak dobře nejde. I když i kdyby to se zlepšilo, tak by to taky bylo fajn…

Jiří Kocurek

Přitom by stačilo prohnat motorkáře po jižní spojce, aby tam udělali pořádný randál a na jednání s obcemi se vykašlat. (Analogie k Sergeji na trati na Kladno).

Jarda

ona to není správa, ale ředitelství. Ale mohli by dělat i do železnice, třeba by to bylo podstatně lepší jak současná SŽ.

LKB

Pak by to bylo Ředitelství silnic, dálnic a železnic. To zni hezky :-)).

Jiří Kocurek

Ředitelství silnic, železnic a dálnic. Ředitelství SŽDC…

Jan

U SŽ(DC) platí spíš „dál nic“.

Tomas

Kdyby tu nebyly id…. jako Chabry tak už to stojí

Jarda

Tak už to konečně postavte.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jardo, zklamu vás. Já to stavět nebudu. Obávám se, že ani nikdo z redakce zdopravy.cz.

Zbynek

Relativne pozitivni zprava pro Sporilov, smutná zpráva pro dopravu v pražské aglomeraci.

Lord Pitzbudka

naopak. nejlepsi.

Kebab

Buď brilantně trollíte, nebo jste zdrogovaný.

Zbyněk

Dopravní indukce.

Lord Pitzbudka

a ta by se tam vzala kde?

Kebab

Spíš LSD.

mgr.pavel

Takovou drogu neznám. To se šňupe nebo píchá?

(princip dopr.indukce znám(e), celkově doprava o něco poroste, ale celkový dopad na živ.prostředí vyjde šul-nul: o něco se zlepší vyvedením tranzitu, o něco zhorší kvůli indukci – celkově tedy převažují klady)

Y.K.

No nevím, indukce je spíše problém zkapacitňování komunikací a nebo přidávání vnitřních tras. Tohle je
chybějící spojka mezi dálnicemi, dnes ženoucí provoz do města. Spořilovské spojce to rozhodně odlehčí, že by zůstala na stejných hodnotách díky indukci vážně pochybuji.

Filip Jirsák

Nejde o to, že by jedna silnice zůstala na stejných hodnotách. Jde o to, že celkový počet aut, který vjede do Prahy, bude vyšší, než dnes. Protože se to většímu počtu řidičů, než dnes, vyplatí.

Jiří Kocurek

Tak to proženem všecko přes Magistrálu, celkový počet vozidel klesne…

Démon

Nikdo do Prahy nevjede, protože bude SOKP. Auta projedou okolo a natáhnou auta, která projíždějí díky Waze po okolních vesnicích.

Karel Mio

Nezlobte se, ale to je strasna hloupost. Zaprve ten tranzit diky 511 do Prahy ani nevjede, a zadruhe, me jako tranzitujiciho ridice fakt pri volbe dopr. prostredku na relaci napr. C. Budejovice – Liberec neovlivni, zdali stoji nebo nestoji 511. Kdyz tim autem jet z jakehokoli duvodu potrebuju, tak holt pojedu klidne i po magistrale, z cehoz ale nebudu mit radost ani ja, ani obyvatele Prahy.

Vajgl

Nebude, protože ty co pojedou po okruhu už do Prahy nevjedou, okruh je totiž za cedulema.

David

Kolony na nových úsecích jsou dopadem toho, že každou dekadu naroste počet auto platící povinné ručení o milion a ne obráceně!

Démon

Naopak. Absence SOKP generuje dopravu v aglomeraci !!!

Zbyněk

Stejně jako Blanka nyní generuje dopravu u Karlova mostu.

Adam Ř

Sorry jako, to že jste si přečetl o jednom pojmu ještě neznamená, že rozumíte dopravě. Máte nějakou představu, odkud kam by musely vést cesty, které by tahle stavba naindukovala a které by vedly přes město?

devnull

Tak dopravní indukce funguje obecně. Jezdíme s kamarády lézt po práci na skály. Před mnoha lety jsme jezdívali, převážně vlakem, jen kolem Prahy. Teď už je běžné jet i 100km, po dálnici je to hodina. Jsem ze SV Prahy a pokud mi ten okruh ušetří 15 minut cesty, je dost možné, že prostě budeme jezdit někam dál, kam bych bez něj nejel.

Filip Jirsák

Trasy odkudkoli v okolí D1, D11 a mezi nimi a vedoucí dále do města. Dopravní indukce totiž neznamená, že začnou auta jezdit mezi dvěma body, mezi kterými se dříve projet nedalo. Znamená, že dříve mezi těmi dvěma body cesta trvala déle, takže se někomu nevyplatilo ji autem absolvovat – ale nově bude rychlejší, takže už se vyplatí jet autem.

Ten Onen

Cesta trvala dele? Dele nez co? Jako ze driv se nevyplatilo jet autem, proto se misto toho jezdilo treba…vlakem, protoze ten byl rychlejsi. A ted bude rychlejsi auto, takze lide presednou treba z toho vlaku do auta. 🙂

Prosim o vyjmenovani aspon 3 tras, kde bylo dosud rychlejsi jet vlakem nebo cimkoliv jinym nez autem a vybudovani silnice nebo dalnice by tento stav zmenilo ve prospech aut 😉

Prozoze jak sam tvrdite, dopravni indukce neni o tom, ze by se tam autem drive vubec nedalo jet…

Jiří Kocurek

A těch lidí, které naindukuje nová železnice… neměla by e zjednokolejnit?

Vajgl

SŽ už prý přemýšlí, že koridor NeMaŠe nedostaví, prý kvůli ceně, ale ta indukce by asi byla šílená.

Vajgl

No a když se tak nějak dostavěl koridor do Ostravy a začalo jezdit pendolino, tak už se nevyplatilo do Ostravy létat a proto ty čtyři lety denně skončili. Říká se tomu rozvoj a vede to ke zvyšování životní úrovně, HDP, blahobytu, atd.

Démon

Blanka je přeplněná kvůli absenci SOKP 518-519.

Černohorský K.

Je fakt, že takový letňany (Kbelská a pseudookruh) jsou v háki už teď ,,,

Honza11

Mám jen dvě otázky. Kde a za kolik to kupujete?

Vajgl

To by mě taky zajímalo.

Vajgl

Škoda, že to píšete anonymně na internetu a nejdete to vysvětlit lidem ze Spořilova, ale i severní části Zahradního Města osobně.

Démon

V roce 2008 bylo také vydáno územní rozhodnutí. Ale je pravda, že žádost o stavební povolení tu ještě nebyla. Smutné je to, že je to všechno vyprojektované 15 let. Může do toho kecat kde kdo a to nemluvíme o socioekonomických ztrátách, které jsou dnes 1 mld. měsíčně. Z pohledu efektivity je SOKP nejtragičtější stavba.

Hajnej

Jojo, zrovna nedávno jsme vzpomínali, že to mělo být hotovo už v roce 2018…

CarlosEV

původně byl termín 2012

Jan

Buďme rádi, že je nová EIA, nové územní rozhodnutí, protože jestli se nepletu, pokud by se začalo stavět podle původních rozhodnutí, jednalo by se pouze o klasický čtyř pruh… Tím, že prošla nová EIA a nové územko, mohli jej projektovat jíž na intenzity dnešní dopravy. Nevýhodou je to, že to trvalo tak dlouho…

Nabrak

To co píšete vlastně poukazuje na nevhodnost trasování okruhu. Intenzita dnešní dopravy vzrostla, město se rozrostlo, ale okruh musí být v trase navržené před půl stoletím.
Pak se to dohání přidáváním pruhů, 6 metrů vysokými protihlukovými zdmi…

Dalnice

Okruh je nakladna etapovita stavba, jejíž budovani trva mnoho let v zavislosti na dostupných financích a rychlosti povolovacího procesu. Rozrustani města by se mělo mj. přizpůsobovat trasovani budoucího okruhu. Nebo budeme každých 5 let trasu okruhu menit podle toho kde který developer skoupil louku a vystrih na ni ve vzdalenosti 100 m od plánovaného okruhu dalších par radovek, které proda jelitum, co se ani nepodivali do uzemniho planu a když zjisti, co se tam ma za par let stavet, zalozi si „Za lepší Chabry“, „Zdravé životní prostředí“ nebo „Tudy ne, hodte to sousedum za kopec“? Asi ne, zejo?

Vajgl

No rozrostlo, když je někdo tak blbý a postaví si barák vedle plánované silnice a pak kňučí, že je tam hluk, tak sorry jako. To je stejné, jako si lidi koupili nové bytu u nádraží Libeň a pak si stěžovali, že se tam v noci posunuje. No posunuje, to nádraží tam je 170 let…

Démon

Pořád lepší 10 let 2+2 než nic 🙁

Hurá

Neříkají 80% pozemků už rok, možná dva?

Jarda

Neuvěřím, dokud se nekopne.

Jan

Já neuvěřím preventivně ani potom, protože česká propatrikovská legislativa umožňuje leccos i během stavby…

Démon

Kdo je Patrik? dlouho jsem o něm neslyšel. možná s ním ŘSD začala mluvit a projekty jsou envi flendly 🙂

Jiří Kocurek

Teď jsem sledoval cosi o jedné stavbě v USA, proces EIA tam mají taky.
Tolik k tomu, jak Patrik překecal parlament i senát.

Bram

Očekávám, že i zde prohraje Správa železnic v rychlosti přípravy staveb s Ředitelstvím silnic a dálnic. Tohle byl neskutečný oříšek a stavba tohoto druhu by pod taktovkou Správy železnic neměla šanci vzniknout ani v daleké budoucnosti. Ředitelství silnic a dálnic je mnohem schopnější podnik, než kterým je Správa železnic. Nerad to říkám, ale stavba, kterou je modernizace trati Kladno – Praha-Ruzyně zcela jistě bude zahájena později než stavba tohoto úseku okruhu D0. Přitom zde by měla být (je) Správa železnic dál a měl by to být relativně snadný úsek na přípravu.

Démon

z optiky SOKP 518-519 o tom silně pochybuji 🙁

Walker

+520

Vlad

Takže v profilu 3+3 (D 34,5/100), obdobně jako úsek Lipník nad Bečvou – Bělotín (D 34/120). A to opravdu nikoho z ŘSD ani MD nenapadlo to rovnou stavět v profilu 4+4?

Lord Pitzbudka

a proc ne rovnou 5+5? nebo 6+6?

Pako

Mne napadá, jak Američan na dovolené najde zázračnou Aladinovu lampu a v ní ukrytý Džin mu slibuje splnit jakékoliv přání. Američan se zamyslí a říká: „Já bych rád jezdil do Evropy a sem do Arábie po dálnici. Nešlo by udělat dálnici přes Atlantik?“
– „Hele já jsem mocný Džin, ale přeci jen neměl bys tam něco lehčího?“
– „Chtěl bych porozumět ženské logice … “
– „Hmmm. … A chtěl bys 4+4 nebo ti bude stačit šestipruh?“

Jan

4+4 je naprosto zbytečné. Češi se v prvé řadě musí naučit jezdit po 3+3. Stačí se podívat na úseky, kde už 3+3 jsou. Většina s prominutím ignorantů jede v prostředním pruhu, i když v pravém nic nejede (kamiony široko daleko nikde). Doby, kdy pravý pruh byl nepoužitelný jsou dávno pryč (z pohledu kvality silnice). Ale stále se to drží u nás jako tradice….

Jindřich

Třeba na Jižní spojce chybí připojovací pruhy, tam to v pravém pruhu moc nejde.

Lord Pitzbudka

ale samozrejme, ze to jde.

ale myslete si to dal, ono jento jedine dobre. diky tocvolantum, kteri pravy pruh ignoruji, je ten pravy pruh casto ten nejrychlejsi 🙂

Nabrak

Neměl by se spíše intenzivně začít řešit skutečný tranzitní okruh?
To co se plánuje na 511 a 518+ už je spíše druhý vnitřní okruh.

Lord Pitzbudka

slava. slava. slava.

Majkl

Jo to mě potěší vždy to číst. Míň kamionů u nás na Chodově.👍

Broge

O to víc jiných aut. Necekam zadne zlepseni pro obyvatele…

Jindra

A kdepak se nám doteď ta auta schovávají? Zindukují se?

Miloslav

Ano, každé zlepšení přivede další dopravu, viz centrum Prahy po otevření tunelu Blanka.

Kebab

512 vede do centra?

Kebab

Oprava – 511.

Walker

Asi jak kde. Jel jste nekdy ulici Milady Horakove po a pred otevrenim Blanky. To se neda srovnat. Predtim ty kolony pres Letnou byly neuveritelne.

Lord Pitzbudka

okruh je od centra 10+ km.?jak se ta auta do centra dostanou?

Hajnej

Jojo, nějakej Zbyněk je o kus vejš už pilně indukuje hubou…

Kebab

Kterých? Sice se o 511 mluví desítky let, ale že by se na ni jezdili lidi po dokončení z daleka dívat, to nelze předpokládat.

Ondra

Ale ano, výrazné zlepšení, doprava přes Barrandovský most je sice silná a došlo k jejímu nárůstu během let, ale situace se ani zdaleka nedá srovnávat s tím, co Barrandovském mostě dělo před otevřením úseků 512-514

Hajnej

No hlavně tam byl co chvíli převrácenej kamión (za což dle Vrchního lidového soudu mohl projektant a ne to prase, co to dolů valilo jak pominutý)…

Pepa

Znám Barrandovsky most před a po otevření jižní části okruhu. A můžu Vám říct, ze zlepšení je markantní i po těch letech 😉

Ondra

Sto mínusů za 4 hodiny, to je snad zdejší rekord..

Jiří Kocurek

Stále se čeká na nárůst mnohakilometrových kolon po otevření dálničního obchvatu Plzně. Že by to stálo po celé délce Rokycanské.

FrenkyUL

Vaše ideologie, těžko argumentovat.

Majkl

Mě bude stačit, když tam nebudou prudit TIRáci na D1 a Spořilovské a zmizí snad i ti zbloudilci a zkracovači si s kontejnery co jezdí přímo skrz sídliště do a z Metransu.