Bylo by to krasne ale asi to není realne. Byl bych vdecny aspoň za nejakou silnici ve stylu benešovského privadece I/3, MUK, silnice pro motorova vozidla 1+1 se stoupaky. To same v trase Jihlava Znojmo. Hodne by se tim ulehčilo i D1, D0
Ohledně 1/19 by stačilo, aby vedla mimo sídla, tedy nastavět obchvaty. Sice to naindukuje v obcích dopravu zcela jiného typu: Více se bude přecházet přes silnici, ale tohle by snad vadit nemělo.
Vladimír
1 rok
Už aby se stavělo.
Ještě pohnout s výstavbou severní části.
I kdyby měla Praha nechat Suchdol a Březiněves finančně vyhladovět.
Raději dobrých zpráv. Správa některých věcí je právě to, co v našem státě často tak dobře nejde. I když i kdyby to se zlepšilo, tak by to taky bylo fajn…
Přitom by stačilo prohnat motorkáře po jižní spojce, aby tam udělali pořádný randál a na jednání s obcemi se vykašlat. (Analogie k Sergeji na trati na Kladno).
(princip dopr.indukce znám(e), celkově doprava o něco poroste, ale celkový dopad na živ.prostředí vyjde šul-nul: o něco se zlepší vyvedením tranzitu, o něco zhorší kvůli indukci – celkově tedy převažují klady)
No nevím, indukce je spíše problém zkapacitňování komunikací a nebo přidávání vnitřních tras. Tohle je
chybějící spojka mezi dálnicemi, dnes ženoucí provoz do města. Spořilovské spojce to rozhodně odlehčí, že by zůstala na stejných hodnotách díky indukci vážně pochybuji.
Nejde o to, že by jedna silnice zůstala na stejných hodnotách. Jde o to, že celkový počet aut, který vjede do Prahy, bude vyšší, než dnes. Protože se to většímu počtu řidičů, než dnes, vyplatí.
Nezlobte se, ale to je strasna hloupost. Zaprve ten tranzit diky 511 do Prahy ani nevjede, a zadruhe, me jako tranzitujiciho ridice fakt pri volbe dopr. prostredku na relaci napr. C. Budejovice – Liberec neovlivni, zdali stoji nebo nestoji 511. Kdyz tim autem jet z jakehokoli duvodu potrebuju, tak holt pojedu klidne i po magistrale, z cehoz ale nebudu mit radost ani ja, ani obyvatele Prahy.
Sorry jako, to že jste si přečetl o jednom pojmu ještě neznamená, že rozumíte dopravě. Máte nějakou představu, odkud kam by musely vést cesty, které by tahle stavba naindukovala a které by vedly přes město?
Tak dopravní indukce funguje obecně. Jezdíme s kamarády lézt po práci na skály. Před mnoha lety jsme jezdívali, převážně vlakem, jen kolem Prahy. Teď už je běžné jet i 100km, po dálnici je to hodina. Jsem ze SV Prahy a pokud mi ten okruh ušetří 15 minut cesty, je dost možné, že prostě budeme jezdit někam dál, kam bych bez něj nejel.
Trasy odkudkoli v okolí D1, D11 a mezi nimi a vedoucí dále do města. Dopravní indukce totiž neznamená, že začnou auta jezdit mezi dvěma body, mezi kterými se dříve projet nedalo. Znamená, že dříve mezi těmi dvěma body cesta trvala déle, takže se někomu nevyplatilo ji autem absolvovat – ale nově bude rychlejší, takže už se vyplatí jet autem.
Cesta trvala dele? Dele nez co? Jako ze driv se nevyplatilo jet autem, proto se misto toho jezdilo treba…vlakem, protoze ten byl rychlejsi. A ted bude rychlejsi auto, takze lide presednou treba z toho vlaku do auta. 🙂
Prosim o vyjmenovani aspon 3 tras, kde bylo dosud rychlejsi jet vlakem nebo cimkoliv jinym nez autem a vybudovani silnice nebo dalnice by tento stav zmenilo ve prospech aut 😉
Prozoze jak sam tvrdite, dopravni indukce neni o tom, ze by se tam autem drive vubec nedalo jet…
No a když se tak nějak dostavěl koridor do Ostravy a začalo jezdit pendolino, tak už se nevyplatilo do Ostravy létat a proto ty čtyři lety denně skončili. Říká se tomu rozvoj a vede to ke zvyšování životní úrovně, HDP, blahobytu, atd.
Škoda, že to píšete anonymně na internetu a nejdete to vysvětlit lidem ze Spořilova, ale i severní části Zahradního Města osobně.
Démon
1 rok
V roce 2008 bylo také vydáno územní rozhodnutí. Ale je pravda, že žádost o stavební povolení tu ještě nebyla. Smutné je to, že je to všechno vyprojektované 15 let. Může do toho kecat kde kdo a to nemluvíme o socioekonomických ztrátách, které jsou dnes 1 mld. měsíčně. Z pohledu efektivity je SOKP nejtragičtější stavba.
Buďme rádi, že je nová EIA, nové územní rozhodnutí, protože jestli se nepletu, pokud by se začalo stavět podle původních rozhodnutí, jednalo by se pouze o klasický čtyř pruh… Tím, že prošla nová EIA a nové územko, mohli jej projektovat jíž na intenzity dnešní dopravy. Nevýhodou je to, že to trvalo tak dlouho…
To co píšete vlastně poukazuje na nevhodnost trasování okruhu. Intenzita dnešní dopravy vzrostla, město se rozrostlo, ale okruh musí být v trase navržené před půl stoletím.
Pak se to dohání přidáváním pruhů, 6 metrů vysokými protihlukovými zdmi…
Okruh je nakladna etapovita stavba, jejíž budovani trva mnoho let v zavislosti na dostupných financích a rychlosti povolovacího procesu. Rozrustani města by se mělo mj. přizpůsobovat trasovani budoucího okruhu. Nebo budeme každých 5 let trasu okruhu menit podle toho kde který developer skoupil louku a vystrih na ni ve vzdalenosti 100 m od plánovaného okruhu dalších par radovek, které proda jelitum, co se ani nepodivali do uzemniho planu a když zjisti, co se tam ma za par let stavet, zalozi si „Za lepší Chabry“, „Zdravé životní prostředí“ nebo „Tudy ne, hodte to sousedum za kopec“? Asi ne, zejo?
No rozrostlo, když je někdo tak blbý a postaví si barák vedle plánované silnice a pak kňučí, že je tam hluk, tak sorry jako. To je stejné, jako si lidi koupili nové bytu u nádraží Libeň a pak si stěžovali, že se tam v noci posunuje. No posunuje, to nádraží tam je 170 let…
Teď jsem sledoval cosi o jedné stavbě v USA, proces EIA tam mají taky.
Tolik k tomu, jak Patrik překecal parlament i senát.
Bram
1 rok
Očekávám, že i zde prohraje Správa železnic v rychlosti přípravy staveb s Ředitelstvím silnic a dálnic. Tohle byl neskutečný oříšek a stavba tohoto druhu by pod taktovkou Správy železnic neměla šanci vzniknout ani v daleké budoucnosti. Ředitelství silnic a dálnic je mnohem schopnější podnik, než kterým je Správa železnic. Nerad to říkám, ale stavba, kterou je modernizace trati Kladno – Praha-Ruzyně zcela jistě bude zahájena později než stavba tohoto úseku okruhu D0. Přitom zde by měla být (je) Správa železnic dál a měl by to být relativně snadný úsek na přípravu.
Takže v profilu 3+3 (D 34,5/100), obdobně jako úsek Lipník nad Bečvou – Bělotín (D 34/120). A to opravdu nikoho z ŘSD ani MD nenapadlo to rovnou stavět v profilu 4+4?
Mne napadá, jak Američan na dovolené najde zázračnou Aladinovu lampu a v ní ukrytý Džin mu slibuje splnit jakékoliv přání. Američan se zamyslí a říká: „Já bych rád jezdil do Evropy a sem do Arábie po dálnici. Nešlo by udělat dálnici přes Atlantik?“
– „Hele já jsem mocný Džin, ale přeci jen neměl bys tam něco lehčího?“
– „Chtěl bych porozumět ženské logice … “
– „Hmmm. … A chtěl bys 4+4 nebo ti bude stačit šestipruh?“
4+4 je naprosto zbytečné. Češi se v prvé řadě musí naučit jezdit po 3+3. Stačí se podívat na úseky, kde už 3+3 jsou. Většina s prominutím ignorantů jede v prostředním pruhu, i když v pravém nic nejede (kamiony široko daleko nikde). Doby, kdy pravý pruh byl nepoužitelný jsou dávno pryč (z pohledu kvality silnice). Ale stále se to drží u nás jako tradice….
Ale ano, výrazné zlepšení, doprava přes Barrandovský most je sice silná a došlo k jejímu nárůstu během let, ale situace se ani zdaleka nedá srovnávat s tím, co Barrandovském mostě dělo před otevřením úseků 512-514
Mě bude stačit, když tam nebudou prudit TIRáci na D1 a Spořilovské a zmizí snad i ti zbloudilci a zkracovači si s kontejnery co jezdí přímo skrz sídliště do a z Metransu.
Ted jeste dalnici Brno – Jihlava – Plzeň a v Praze muze byt zas blaze.
Přesně tak. Chceme dálnici D19 místo nedostačující silnice I/19.
Bylo by to krasne ale asi to není realne. Byl bych vdecny aspoň za nejakou silnici ve stylu benešovského privadece I/3, MUK, silnice pro motorova vozidla 1+1 se stoupaky. To same v trase Jihlava Znojmo. Hodne by se tim ulehčilo i D1, D0
Ohledně 1/19 by stačilo, aby vedla mimo sídla, tedy nastavět obchvaty. Sice to naindukuje v obcích dopravu zcela jiného typu: Více se bude přecházet přes silnici, ale tohle by snad vadit nemělo.
Už aby se stavělo.
Ještě pohnout s výstavbou severní části.
I kdyby měla Praha nechat Suchdol a Březiněves finančně vyhladovět.
Kéž by, kéž by už!!
Dobrých správ není nikdy dost. Díky.
Snad nemyslíte SŽ?
Raději dobrých zpráv. Správa některých věcí je právě to, co v našem státě často tak dobře nejde. I když i kdyby to se zlepšilo, tak by to taky bylo fajn…
Přitom by stačilo prohnat motorkáře po jižní spojce, aby tam udělali pořádný randál a na jednání s obcemi se vykašlat. (Analogie k Sergeji na trati na Kladno).
ona to není správa, ale ředitelství. Ale mohli by dělat i do železnice, třeba by to bylo podstatně lepší jak současná SŽ.
Pak by to bylo Ředitelství silnic, dálnic a železnic. To zni hezky :-)).
Ředitelství silnic, železnic a dálnic. Ředitelství SŽDC…
U SŽ(DC) platí spíš „dál nic“.
Kdyby tu nebyly id…. jako Chabry tak už to stojí
Tak už to konečně postavte.
Jardo, zklamu vás. Já to stavět nebudu. Obávám se, že ani nikdo z redakce zdopravy.cz.
Relativne pozitivni zprava pro Sporilov, smutná zpráva pro dopravu v pražské aglomeraci.
naopak. nejlepsi.
Buď brilantně trollíte, nebo jste zdrogovaný.
Dopravní indukce.
a ta by se tam vzala kde?
Spíš LSD.
Takovou drogu neznám. To se šňupe nebo píchá?
(princip dopr.indukce znám(e), celkově doprava o něco poroste, ale celkový dopad na živ.prostředí vyjde šul-nul: o něco se zlepší vyvedením tranzitu, o něco zhorší kvůli indukci – celkově tedy převažují klady)
No nevím, indukce je spíše problém zkapacitňování komunikací a nebo přidávání vnitřních tras. Tohle je
chybějící spojka mezi dálnicemi, dnes ženoucí provoz do města. Spořilovské spojce to rozhodně odlehčí, že by zůstala na stejných hodnotách díky indukci vážně pochybuji.
Nejde o to, že by jedna silnice zůstala na stejných hodnotách. Jde o to, že celkový počet aut, který vjede do Prahy, bude vyšší, než dnes. Protože se to většímu počtu řidičů, než dnes, vyplatí.
Tak to proženem všecko přes Magistrálu, celkový počet vozidel klesne…
Nikdo do Prahy nevjede, protože bude SOKP. Auta projedou okolo a natáhnou auta, která projíždějí díky Waze po okolních vesnicích.
Nezlobte se, ale to je strasna hloupost. Zaprve ten tranzit diky 511 do Prahy ani nevjede, a zadruhe, me jako tranzitujiciho ridice fakt pri volbe dopr. prostredku na relaci napr. C. Budejovice – Liberec neovlivni, zdali stoji nebo nestoji 511. Kdyz tim autem jet z jakehokoli duvodu potrebuju, tak holt pojedu klidne i po magistrale, z cehoz ale nebudu mit radost ani ja, ani obyvatele Prahy.
Nebude, protože ty co pojedou po okruhu už do Prahy nevjedou, okruh je totiž za cedulema.
Kolony na nových úsecích jsou dopadem toho, že každou dekadu naroste počet auto platící povinné ručení o milion a ne obráceně!
Naopak. Absence SOKP generuje dopravu v aglomeraci !!!
Stejně jako Blanka nyní generuje dopravu u Karlova mostu.
Sorry jako, to že jste si přečetl o jednom pojmu ještě neznamená, že rozumíte dopravě. Máte nějakou představu, odkud kam by musely vést cesty, které by tahle stavba naindukovala a které by vedly přes město?
Tak dopravní indukce funguje obecně. Jezdíme s kamarády lézt po práci na skály. Před mnoha lety jsme jezdívali, převážně vlakem, jen kolem Prahy. Teď už je běžné jet i 100km, po dálnici je to hodina. Jsem ze SV Prahy a pokud mi ten okruh ušetří 15 minut cesty, je dost možné, že prostě budeme jezdit někam dál, kam bych bez něj nejel.
Trasy odkudkoli v okolí D1, D11 a mezi nimi a vedoucí dále do města. Dopravní indukce totiž neznamená, že začnou auta jezdit mezi dvěma body, mezi kterými se dříve projet nedalo. Znamená, že dříve mezi těmi dvěma body cesta trvala déle, takže se někomu nevyplatilo ji autem absolvovat – ale nově bude rychlejší, takže už se vyplatí jet autem.
Cesta trvala dele? Dele nez co? Jako ze driv se nevyplatilo jet autem, proto se misto toho jezdilo treba…vlakem, protoze ten byl rychlejsi. A ted bude rychlejsi auto, takze lide presednou treba z toho vlaku do auta. 🙂
Prosim o vyjmenovani aspon 3 tras, kde bylo dosud rychlejsi jet vlakem nebo cimkoliv jinym nez autem a vybudovani silnice nebo dalnice by tento stav zmenilo ve prospech aut 😉
Prozoze jak sam tvrdite, dopravni indukce neni o tom, ze by se tam autem drive vubec nedalo jet…
A těch lidí, které naindukuje nová železnice… neměla by e zjednokolejnit?
SŽ už prý přemýšlí, že koridor NeMaŠe nedostaví, prý kvůli ceně, ale ta indukce by asi byla šílená.
No a když se tak nějak dostavěl koridor do Ostravy a začalo jezdit pendolino, tak už se nevyplatilo do Ostravy létat a proto ty čtyři lety denně skončili. Říká se tomu rozvoj a vede to ke zvyšování životní úrovně, HDP, blahobytu, atd.
Blanka je přeplněná kvůli absenci SOKP 518-519.
Je fakt, že takový letňany (Kbelská a pseudookruh) jsou v háki už teď ,,,
Mám jen dvě otázky. Kde a za kolik to kupujete?
To by mě taky zajímalo.
Škoda, že to píšete anonymně na internetu a nejdete to vysvětlit lidem ze Spořilova, ale i severní části Zahradního Města osobně.
V roce 2008 bylo také vydáno územní rozhodnutí. Ale je pravda, že žádost o stavební povolení tu ještě nebyla. Smutné je to, že je to všechno vyprojektované 15 let. Může do toho kecat kde kdo a to nemluvíme o socioekonomických ztrátách, které jsou dnes 1 mld. měsíčně. Z pohledu efektivity je SOKP nejtragičtější stavba.
Jojo, zrovna nedávno jsme vzpomínali, že to mělo být hotovo už v roce 2018…
původně byl termín 2012
Buďme rádi, že je nová EIA, nové územní rozhodnutí, protože jestli se nepletu, pokud by se začalo stavět podle původních rozhodnutí, jednalo by se pouze o klasický čtyř pruh… Tím, že prošla nová EIA a nové územko, mohli jej projektovat jíž na intenzity dnešní dopravy. Nevýhodou je to, že to trvalo tak dlouho…
To co píšete vlastně poukazuje na nevhodnost trasování okruhu. Intenzita dnešní dopravy vzrostla, město se rozrostlo, ale okruh musí být v trase navržené před půl stoletím.
Pak se to dohání přidáváním pruhů, 6 metrů vysokými protihlukovými zdmi…
Okruh je nakladna etapovita stavba, jejíž budovani trva mnoho let v zavislosti na dostupných financích a rychlosti povolovacího procesu. Rozrustani města by se mělo mj. přizpůsobovat trasovani budoucího okruhu. Nebo budeme každých 5 let trasu okruhu menit podle toho kde který developer skoupil louku a vystrih na ni ve vzdalenosti 100 m od plánovaného okruhu dalších par radovek, které proda jelitum, co se ani nepodivali do uzemniho planu a když zjisti, co se tam ma za par let stavet, zalozi si „Za lepší Chabry“, „Zdravé životní prostředí“ nebo „Tudy ne, hodte to sousedum za kopec“? Asi ne, zejo?
No rozrostlo, když je někdo tak blbý a postaví si barák vedle plánované silnice a pak kňučí, že je tam hluk, tak sorry jako. To je stejné, jako si lidi koupili nové bytu u nádraží Libeň a pak si stěžovali, že se tam v noci posunuje. No posunuje, to nádraží tam je 170 let…
Pořád lepší 10 let 2+2 než nic 🙁
Neříkají 80% pozemků už rok, možná dva?
Neuvěřím, dokud se nekopne.
Já neuvěřím preventivně ani potom, protože česká propatrikovská legislativa umožňuje leccos i během stavby…
Kdo je Patrik? dlouho jsem o něm neslyšel. možná s ním ŘSD začala mluvit a projekty jsou envi flendly 🙂
Teď jsem sledoval cosi o jedné stavbě v USA, proces EIA tam mají taky.
Tolik k tomu, jak Patrik překecal parlament i senát.
Očekávám, že i zde prohraje Správa železnic v rychlosti přípravy staveb s Ředitelstvím silnic a dálnic. Tohle byl neskutečný oříšek a stavba tohoto druhu by pod taktovkou Správy železnic neměla šanci vzniknout ani v daleké budoucnosti. Ředitelství silnic a dálnic je mnohem schopnější podnik, než kterým je Správa železnic. Nerad to říkám, ale stavba, kterou je modernizace trati Kladno – Praha-Ruzyně zcela jistě bude zahájena později než stavba tohoto úseku okruhu D0. Přitom zde by měla být (je) Správa železnic dál a měl by to být relativně snadný úsek na přípravu.
z optiky SOKP 518-519 o tom silně pochybuji 🙁
+520
Takže v profilu 3+3 (D 34,5/100), obdobně jako úsek Lipník nad Bečvou – Bělotín (D 34/120). A to opravdu nikoho z ŘSD ani MD nenapadlo to rovnou stavět v profilu 4+4?
a proc ne rovnou 5+5? nebo 6+6?
Mne napadá, jak Američan na dovolené najde zázračnou Aladinovu lampu a v ní ukrytý Džin mu slibuje splnit jakékoliv přání. Američan se zamyslí a říká: „Já bych rád jezdil do Evropy a sem do Arábie po dálnici. Nešlo by udělat dálnici přes Atlantik?“
– „Hele já jsem mocný Džin, ale přeci jen neměl bys tam něco lehčího?“
– „Chtěl bych porozumět ženské logice … “
– „Hmmm. … A chtěl bys 4+4 nebo ti bude stačit šestipruh?“
4+4 je naprosto zbytečné. Češi se v prvé řadě musí naučit jezdit po 3+3. Stačí se podívat na úseky, kde už 3+3 jsou. Většina s prominutím ignorantů jede v prostředním pruhu, i když v pravém nic nejede (kamiony široko daleko nikde). Doby, kdy pravý pruh byl nepoužitelný jsou dávno pryč (z pohledu kvality silnice). Ale stále se to drží u nás jako tradice….
Třeba na Jižní spojce chybí připojovací pruhy, tam to v pravém pruhu moc nejde.
ale samozrejme, ze to jde.
ale myslete si to dal, ono jento jedine dobre. diky tocvolantum, kteri pravy pruh ignoruji, je ten pravy pruh casto ten nejrychlejsi 🙂
Neměl by se spíše intenzivně začít řešit skutečný tranzitní okruh?
To co se plánuje na 511 a 518+ už je spíše druhý vnitřní okruh.
slava. slava. slava.
Jo to mě potěší vždy to číst. Míň kamionů u nás na Chodově.👍
O to víc jiných aut. Necekam zadne zlepseni pro obyvatele…
A kdepak se nám doteď ta auta schovávají? Zindukují se?
Ano, každé zlepšení přivede další dopravu, viz centrum Prahy po otevření tunelu Blanka.
512 vede do centra?
Oprava – 511.
Asi jak kde. Jel jste nekdy ulici Milady Horakove po a pred otevrenim Blanky. To se neda srovnat. Predtim ty kolony pres Letnou byly neuveritelne.
okruh je od centra 10+ km.?jak se ta auta do centra dostanou?
Jojo, nějakej Zbyněk je o kus vejš už pilně indukuje hubou…
Kterých? Sice se o 511 mluví desítky let, ale že by se na ni jezdili lidi po dokončení z daleka dívat, to nelze předpokládat.
Ale ano, výrazné zlepšení, doprava přes Barrandovský most je sice silná a došlo k jejímu nárůstu během let, ale situace se ani zdaleka nedá srovnávat s tím, co Barrandovském mostě dělo před otevřením úseků 512-514
No hlavně tam byl co chvíli převrácenej kamión (za což dle Vrchního lidového soudu mohl projektant a ne to prase, co to dolů valilo jak pominutý)…
Znám Barrandovsky most před a po otevření jižní části okruhu. A můžu Vám říct, ze zlepšení je markantní i po těch letech 😉
Sto mínusů za 4 hodiny, to je snad zdejší rekord..
Stále se čeká na nárůst mnohakilometrových kolon po otevření dálničního obchvatu Plzně. Že by to stálo po celé délce Rokycanské.
Vaše ideologie, těžko argumentovat.
Mě bude stačit, když tam nebudou prudit TIRáci na D1 a Spořilovské a zmizí snad i ti zbloudilci a zkracovači si s kontejnery co jezdí přímo skrz sídliště do a z Metransu.