Další posun pro D35 kolem Vysokého Mýta. ŘSD se dohodlo s Pardubickým krajem na nových silnicích
Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD
Nejdražší stavbou bude přes kilometr dlouhý přivaděč k dálnici na jihu Vysokého Mýta.
Kdyby k té dálnici dali souběžně 2-4 elektrifikovaná koleje na 160-200. . Zasnil jsem se. I když za 30 let to těleso třeba na koleje použijeme ( auta už nebudou a analogicky jak z lokální cyklostezky, tak z jedné poloviny dálnice železniční trať )
Chtelo by to dostavet cele lipnik Liberec bez zbytecnych sjezdu v kazde prdeli a pack see s Nima mozna bavit
Co múk Lyt. Sever? Nějaký posun? Hlavně že múk džbánov napojuje dálnici na silnici III Třídy. Ale když se DVĚ silnice II třídy z dvou měst ( z toho jedno OKRESNÍ) skoro sbíhají k dálnici tak je vybudování múk blbost. Pochopí to někdo? Já ne.
tomu nerozumí asi nikdo kromě starosty MuN, který tvrdil že se z MuN bude jezdit na D35 přes Choceň k VM… 😀
MUK Litomyšl-sever jen tak nebude.. možná někdy v budoucnu..
no a MUK Džbánov není primárně kvůli napojení silnice III.třídy, ale kvůli funkčnímu obchvatu VM
Tak to se mi chce něco říct. Podle pana strosty teda pojedu z České Třebové přes Ústí (jednička, ale furt v obci), poté odbočím na Hrádek, zamáčknu slzu. Brzdu, ne slzu, !!! takového. Otočím to, vezmu to Andrlákem nahoru, přes Sloupnici na exit Džbánov. Nebudu se mrcasit do Chocně, když můžu jet Andrlák.
Až mě Andrlák omrzí a budu chtít zkusit jinou trasu, tak pojedu po II/358 a budu se mrcasit v Litomyšli. O jedno mrcasení míň.
Tak hlavně příští rok po otevření dalšího úseku bude Mýto a Litomyšl bohužel největší zásek na téhle trase ( možná ještě ten krátký paskvil před Olomoucí). Ale jinak ,,jednou,, po kompletním dokončení je to lákavá představa Praha-Ostrava za tři a půl hodiny
3.5 h? Já doufám, že po otevření to bude pod 3h v noci za 2.5 h.
Za 3,5h se to dá sjet i dnes.
Mě nezajímá za kolik se to „dá“ sjet, ale za kolik to dá normální člověk, co rámcově dodržuje rychlost, musí vykličkovat mezi kamionama a nezapomene tankovat.
Kde píšu o nedodržování rychlosti? Jinak já na cestě z Ovy do Prahy nepotřebuji tankovat každou jízdu, natankuji a otočím to zpátky a ještě mi zbyde.
Jasně, s tankováním, svačinou, oběděm a povinným šlofíkem se nesmíte divit, že Vám to trvá půl dne.
Třeba s kamionem při normálním provozu to mám za rovné 3h z Olomouce k ceduli Prahy (Ostrava bude +1h). A to s kamionem, kde nevyužiji dálničních 130 (další zkrácení doby). Na druhou stranu ignoruji nyní uzavírku Hřebče, kde se člověk zdrží objíždkou, ale to je dočasný stav.
mapy.cz počítají 3:47 z centra do centra a 346 km vzdálenost. Což při 3,5 hodiny dává průměr lehce pod 100 km/h a žádná střelba supersportem se nekoná.
Připomínám, že „dá se“ jet i o víkendu, což řeší kličkování mezi kamionama.
Dokonceni D11 a D35 v useku HK-Mohlenice jsou narodni priority, ktere by mely byt dokonceny i za podminek, ze se jine stavby zpozdi ci odlozi a chybejici finance se presunou prave sem tyto 2 zminene.
Tak určitě, a co D0, D3, D1 u Přerova, D52? Desítky obchvatů jedniček, stovky mostů v havarijním stavu? Předpokládám že D11 a D35 by se týkala vašich pravidelných cest nebo poblíž bydlíte 🙂
taky mě to napadlo… mezi vládní priority (alespoň co prohlásili) aktuálně nejvíce patří právě D35, D0 a D1, dále pak středočeská D3. S tím bych asi souhlasil. D52 ideálně taky, ale ta je aktuálně dost v nedohlednu kvůli novému procesu EIA
D3 je skoro stejné scifi a o D0 na severu je taky ve hvězdách.
přesně tak, takže z prioritních staveb které se můžou zahájit ještě v tomto volebním období je komplet D35 z Úlibic u Jičína až k Mohelnici + D1 u Přerova a když se hodně zadaří tak D0 D1-Běchovice, dále D11, tam by se mělo stihnout aspoň Trunov-PL, část kolem Dvora Králové se uvidí…
Dále pak jsou úseky D6, D7, D55 které se asi budou odvíjet od finančních možností. Třeba část D6 v KV kraji je favoritem na odklad…
Priorita je v tomto state prakticky vsechno, protoze se dlouhe roky vystavba zanedbavala. Ergo nema realnou prioritu prakticky nic.
Prioritu má to, co má razítko.
Laický dotaz: opticky mi přijde D35 od Hradce užší nez D11 na Jaroměř, přičemž provoz, odhaduji, bude větší na té D35. Pokud moje předpoklady platí, jaká je v tom logika?
D 35 je podle normy D26/130. D11 je podle normy D27,5/120. Takže ano, D35 je teoreticky o 1,5 metrů užší, ale vliv to má asi minimální. Provoz bude nejspíš srovnatelný.
jen bych doplnil, je to tím že D35 (původně R35) je řazena do dálnic II.třídy.. Zásadním rozdílem mezi D27,5 a D26 je v tom že na D27,5 (šířka zpevněného pásu 11,5m) je možné převést dopravu do zúžených 2+2 pruhů na jedné polovině, zatímco na D26 (šířka 10,75m) to nejde a reko. je nutné dělat 2+1/1 Nicméně D27,5(28) se vyskytuje v ČR až v posledních letech (modernizovaná D1, ostravská D1, D3, D11 (HK-Jaroměř), sever D8).. Zatímco všechny původní dálnice I.třídy (D2, D5, D8, D11 do Hradce, D1 Mirošovice-Kývalka před modernizací, D1 Kývalka-Lipník) jsou v kategorii D26,5 (šířka zpevnění 2x 10,75m) která… Číst vice »
D11 od Poděbrad do Hradce je taky v D27,5. Původní úsek Praha – Poděbrady je v D26,5.
díky za doplnění, to mi uniklo.. každopádně to pak koncepčně aspoň dává smysl, když se výhledově do Poděbrad rozšíří na 3+3 pruhy a dále pokračuje D27,5…
..ještě je v D27,5 obchvat Plzně na D5
mne se hrozne moc libi tyhle posuny, jedine co je na nich smutne je ze neni rok 2005, ale 2022…
Furt lepší, než většina staveb v česku, co mají termín začátku výstavby „furt“ (každý rok se termín o rok posune).
a to zase jo…