Další posílení nočních vlaků i stejný ceník. ÖBB představily nový jízdní řád
Souprava NighJet před odjezdem z Vídně. Foto: ÖBB
Rakouské dráhy ÖBB startují s pravidelným nočním spojem do Amsterdamu.
Rakouské dráhy ÖBB startují s pravidelným nočním spojem do Amsterdamu.
To som zvedavý či sa niekedy podarí ten Štokholm, to by ma mimoriadne potešilo. Aj keď za mňa by asi stačilo aj Malmö (ťahať nočák až do Štokholmu mi príde nadbytočné, radšej nech má dlhšiu trasu na „kontinente“).
Amsterdam je tiež super, to určite v 2021 využijem ak sa prestane blbnúť s rúškami.
Příští rok Berlin – Stockholm, paráda.
https://www.snalltaget.se/en/increased-cross-border-night-train-services-2021
To už jezdí po mnoho let. Ale koukám, že nově to už nepojede trajektem z Trelleborgu do Sassnitz, ale po mostech přes moře.
Ten vlak ale končil v Malmo ne?
Ha… to jsem si neuvědomil. Zřejmě máte pravdu.
O. K., tak tedy změna v podobě prodloužení do Stockholmu + přesměrování po trase bez trajektu.
Že by i státem vlastněné firmy mohly fungovat relativně optimálně? 🙂
Relativně záleží jen na hromadě peněz, která je jim dána k rozfofrování.
Vídeň- Salzburg-Innsbruck-Bregenz se běžně v RJ v páteční špičce stojí a tak vítám posílení. Závidím plánování a hlavně uskutečňování dalších linek. Snad něco pojede i přes nás.
Možná jsem něco přehlédl, ale přijde mi, že tam už není jak posilovat co do délky soupravy – 1x za 2 h dvojitý Railjet Vídeň – Salcburk – Innsbruck – Feldkirch, tam rozpojení a dále jedna z jednotek do Curychu a druhá tam buď obrací na protijedoucí rj, anebo pokračuje do Bregenzu; v prokladu s tím 1x za 2 h dvojitý Railjet Vídeň – Salcburk, tam rozpojení a dále jedna z jednotek do Mnichova a druhá dále směr Innsbruck – Feldkirch – Bregenz. Tzn. dvojité řazení přinejmenším v části trasy již praktikováno. A delší už být nemůže (i tak má… Číst vice »
** Z předchozího příspěvku mi vypadl text, že (1x za 2 h dvojitý Railjet Vídeň – Salcburk – Innsbruck – Feldkirch, tam rozpojení a dále jedna z jednotek do Curychu a druhá tam buď obrací na protijedoucí rj, anebo pokračuje do Bregenzu) a druhá z jednotek pokračuje z Feldkirchu do Curychu.
A v druhé hodině se to zas dělí v Salzburgu (na München a na Feldkirch).
Ano, to jsem také napsal (+ zpětně se dívám, že ten text o Curychu mi v tom původním příspěvku nevypadl, tzn. doplňující komentář byl zbytečný).
NightJety se budou rozšiřovat podle toho, z které země se podaří vymámit dotaci.
„modernizací na standard CityJet“ … rád bych věděl, co to přesně konkrétně znamená. Všimnul jsem si, že polepy CityJet se vyrojily třeba i na rozsáhlé flotile Desir, ale reálná změna sotva patrná, jakási revitalizace a náhrada části sedaček za ty CityJetí. Zásuvky nula, WiFi nula.
Reálná změna je v interiéru těch Desir, kde nadpoloviční část sedadel je nově v tzv. leteckém uspořádání namísto dřívějšího výhradního uspořádání „po čtyřkách“.
Stejně tak i starší typ Talentů je „cityjetován“ do podoby s pohodlnějšími sedačkami, vybavenými mj. i opěrkami rukou mezi dvojicí sedadel.
A to je dobře nebo špatně? „Letecké“ uspořádání v 845 zde šotouši moc nekvitují….
Nejlepší je, když si cestující může vybrat. Třeba takové Bmpee má z mého pohledu rozumný poměr čtyřek a dvojek.
Letecké uspořádání mi nevadí v letadle. Tam to nikdy není čumákem dozadu. Ale když si ve vlaku objednávám místenku a vagon je pak zařazen opačně, bere mne čert.
Není to zcela nevídané ani v letadlech. U ČSA (a dalších) je jedna řada sedadel v protisměru v ATR, v minulosti to měly třeba i Southwest a USair ve svých 737 (https://www.airliners.net/photos/airliners/6/3/8/0408836.jpg)
Docela hodně aerolinek dnes má sedačky v protisměru v business…
Já kupuji v protisměru, ale nepoznám to ze schématu. Pak navíc zjistím, že je to stejně úplně jinak (mluvím o ČD).
Také nevím jestli je „standard CityJet“ někde definován, ale zrovna u těch Desir je ta změna dost patrná – nejen ty sedačky o dva řády lepší než ty původní, ale i útulnější barevné ladění interiéru s imitací dřeva (srovnání s novými Pantery z té doby je k pláči) a snad i WC se modernizovalo. Je pravda, že jsem se také trochu divil, proč nedošlo alespoň na ty zásuvky (v CityJetech Desiro ML jsou), když už wifi může být postradatelná.
Je možné tiskovou zprávu doplnit něčím konkrétním? Například jízdními řády nových vlaků.
Je možné, že o přesných časových polohách se ještě jedná. V jednotlivých státech jsou různé požadavky.
Že by v Rakousku nebyl kompletně hotov GVD, který za necelé dva měsíce vstupuje v platnost? No nevylučuji to, ale …..
Tak třeba se dělají ještě nějaké minutové korekce, to je vcelku normální.
k cemu to když stejně z Říma i Benátek obvykle odjíždí s hodinu a více zpozděním
Ještě do 25.11. je skutečně možné provádět změny.
A pri súkromných dopravcoch aj po 25. 11. Nové spojenia ako prekvapenia na poslednú chvíľu.