Další pokus o vyhnání řidičů z pruhů pro autobusy. Novela řeší snazší pokutování
Vyhrazený pruh pro autobusy na Strakonické. Foto: Ropid
Tradiční nešvar velkých měst, kdy do vyhrazených pruhů pro autobusy, vozy integrovaného záchranného systému nebo taxíky zajíždí řidiči osobních aut,
nejlepsi jsou bus pruhy v kterych autobusy nejezdi. Viz Jizni Spojka Praha a Strakonicka.. .cesky mysleni
To zase bude povyku, že je to diškriminácia a škandální omezení svobody volby, když nemůžu jet všude, kam se mi zachce.
Do pruhů obvykle nevjíždím. Za posledních 10 let asi jen jednou – na Plzeňské. Když po půlhodinovém poskakování v koloně prohučelo vpravo asi 15 borců, jsem to nevydržel…
Ale asi by tyhle vyhrazené pruhy vzbuzovaly víc respektu, kdyby byly vyhrazené jen a pouze hromadné dopravě – a taxíky mezi ni rozhodně nepatří!
Taxíky mezi veřejnou dopravu patří a fakt, že občas projede buspruhem taxík nijak neomezí jeho funkci.
Že občas projede taxi nevadí, ale že občas projede jiné auto, by vadit mělo?
To by taky nevadilo, ale jak zařídit společensky akceptovatelnou selekci vozidel, která můžou? U buspruhů je důležité, že zůstanou volné v době, kdy další pruh(y) jsou ucpané. Nepodporuju porušování pravidel ani nerozporuju nutnost jejich dodržování vymáhat, aby mě nekdo špatně nepochopil.
Jednoduše. V MHD nesedi žádní nadlidé, kteří by měli mít nárok na nějaké zvýhodňování.
Co takhle vozidla v nichž jede víc osob ?
Kolik je „občas“, prosím?
No né – tak pozitivní (pro VHD) počin bych od toho arogantního škůdce rozhodně nečekal: že by si tím chtěl pojistit něco do budoucnosti?
To mně řekněte, co Vám ten Dolínek udělal, že tu na něj pořád tak nadáváte. Ne, že bych ho chtěl snad hájit, ale nepřijde mi, že by byl horší než průměrný politik (krade, lže, …). To mi naopak přijde horší současný pražský radní pro dopravu, který trpí nemocí, zachovávat vše staré za každou cenu.
Že se snaží prověřovat možnosti znamená, že zachovává vše za každou cenu? Třeba u mostu u Vltavské počítá s tím, že bude zbořen.
Viděl jsem asi dvě jeho veřejná vystoupení týkající se dopravy v Praze, a to, jak se tam předvedl, mi doživotně stačí jako dokreslení toho, jak ve funkci radního pro dopravu (pro niž měl kvalifikaci jen politickou a nikoli odbornou) rozhodoval – vzpomeňme namátkou třeba jeho veletoče ve věci chybějících eskalátorů ve vestibulu stanice metra Nádraží Veleslavín, atd., atd., atd. …
Nemám dojem, že by bus pruhy byly nějak masivně zneužívány. Jezdím často kolem těch v Horňátecké, Tupolevově, Jugopartyzánů, v Chabrech, na vysočasné estakádě a tam všude jsou pruhy respektovány. Občas tam někdo profrčí, ale nikdy tak, aby narušil funkci vyhrazeného pruhu. Já jsem pruh nikdy nezneužil, ale umím si představit situaci (dítě do nemocnice apod), kdy bych ho taky použil, i za cenu případné pokuty.
Pokud povezete dítě do nemocnice a prokážete to, nedostanete pokutu, ani když překročíte rychlost a profrčíte na červenou, neboť nebezpečnost rizika úmrtí dítěte převáží nebezpečnost vašeho konání. Jen je potřeba k tomu mít opravdu důvod, s rýmou by to neprošlo, s akutním astmatickým záchvatem ano.
Plné zodpovědnosti za důsledky případně způsobené nehody, zranění osob či dokonce usmrcení, vás přeprava do nemocnice nezbavuje. Pro přepravu nemocných vyžadující rychlý transport jsou záchranáři, které k tomu mají patřičnou výbavu a právo přednostní jízdy.
I řidiči vozidel s právem přednostní jízdy mají tutéž plnou odpovědnost…
Mají, ale na rozdíl od civilních aut mají houkačky.
Docela nedávno jsem potřeboval akutně do nemocnice. Když jsem zavolal na záchranku tak se mě operátor zeptal, jestli mě někdo do nemocnice múže odvézt. Domluvili mi tam, že mě doktor čekal. Při jízdě v dopravní špičce přes Brno jsem využil právě vyhrazené pruhy pro busy.
Dítě do nemocnice na červenou má právo vézt sanitka, ne vy.
Vy jste asi nikdy neřešil v noci dítě na pohotovost, že? Nebo akutní porod (uznávám, to není tak časté, ale měl jsem to „štěstí“). Na pohotovost sanitku – záchranku většinou není nárok, pokud to není úplně akutní (pak se samozřejmě volá 155), ale taky nehodlám v prázdném nočním městě dodržovat nesmyslné „zóny 30“ a čekat na prázdné křižovatce, samozřejmě s vědomím, že to je přestupek na pokutu. A při cestě do porodnice jsem tam byl vlastním autem rychleji než bych se vůbec domluvil se záchrankou a ano, jel jsem jednou jednosměrkou, jedenkrát jsem nečekal na zelenou a použil i vyhrazený… Číst vice »
Mám jeden pod okny a v případě kolony do něj směřuje dobrá třetina řidičů. Pokud jej „zneužijete“ v případě skutečné a prokazatelné nouze a to se týká i rychlé jízdy, tak to pravděpodobně obhájíte.
To asi moc často nejezdíte po Evropské…
Evropská je příklad zbytečného bus pruhu, kdy se konáním „dobra“ zprasí doprava v půlce MČ. A nejen tam.