Další pokus o pořízení ETCS do railjetů a pendolin. Dráhy spustily tržní konzultace

Vzácná návštěva, pendolino se v ČB běžně nevyskytuje. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVzácná návštěva, pendolino se v ČB běžně nevyskytuje. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy se po prvních neúspěšných tendrech znovu pokusí pořídit zabezpečovací systém ETCS do pendolin a railjetů. Nic jiného jim

České dráhy se po prvních neúspěšných tendrech znovu pokusí pořídit zabezpečovací systém ETCS do pendolin a railjetů. Nic jiného jim ani nezbývá, pokud chtějí tyto stroje vysílat na české koleje i po roce 2024. Od roku následujícího bude ETCS na koridorech povinné.

České dráhy se chtějí vyhnout blamáži z prvních tendrů, kdy nabídky jediného zájemce (AŽD Praha, nebo ČD-Telematika) o desítky procent překročily odhady. Před samotným vypsáním nových tendrů spustily proto tržní konzultace, během kterých chtějí zjistit představy možných dodavatelů. V Evropě mezi ně patří Alstom, Siemens a Bombardier.

Předmětem veřejných zakázek bude vybavení vozidel řad 380 (Emil Zátopek), 680 (pendolino), railjet, 471 (CityElefant), 440 (RegioPanter), 640 a 650 (RegioPanter) nebo 660 a 661 (InterPanter). Celkem má jít zhruba o 300 vozidel.

„Termín a rozsah tendrů bude vycházet mimo jiné ze skutečností, které získáme v rámci tržních konzultací, proto je v současné chvíli předčasné hovořit o konkrétních termínech, rozsahu, respektive rozdělení vozidel do jednotlivých nových tendrů,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Dráhy sérii tendrů na dodávku mobilní části ETCS pro svá vozidla vypsaly už loni, letos na jaře je ale kvůli vysoké ceně a neúspěchu následného vyjednávaní zrušily. Učinily jedinou (a svou první) objednávku ETCS. Za 1,4 miliardy korun vybaví tímto systémem 102 lokomotiv řad 162, 162 WTB, 362 a 362 WTB. Zakázku získalo sdružení ČD-Telematika a AŽD Praha. To vychází téměř na 14 milionů na jeden stroj.

Tagy České dráhy ETCS
37 komentářů