Další pokus o opravu peáže. Hejtman řešil s novým maršálkem, jak ukončit rychlost 40 km/h
Jedním z řešení, jak zapojit polskou stranu, je vybudování zastávky v Porajówě.
Liberecký kraj nevzdává své úsilí o rekonstrukci peážní trati přes Polsko mezi českým Hrádkem nad Nisou a německou Žitavou. Trať v majetku polského správce infrastruktury PKP PLK je dlouhodobě ve špatném stavu a narušuje plány českého i německého objednatele veřejné dopravy na zavedení pravidelného taktu mezi Libercem a Žitavou.
Po prvním oficiálním jednání hejtmana Libereckého kraje Martina Půty s novým polským maršálkem Dolnoslezského vojvodství Pawlem Gancarzem označil kraj toto téma jako první v tiskové zprávě.
„Všechna projednávaná témata se týkala toho, aby se obyvatelům v pohraničí žilo o něco lépe. Mluvili jsme o železnici, o spojení mezi Libercem a Zhořelcem, ale i o zlepšení úseku železniční tratě na polském území mezi českým Hrádkem nad Nisou a německou Žitavou. Podle reakce pana maršálka jsem vyrozuměl, že má zájem o to, aby na polském území vznikla železniční zastávka, která by usnadnila polským občanům cestování do sousedních zemí,“ uvedl Půta.
40 km/h nechceme. Politici z česko-polsko-německého trojzemí chtějí lepší trať
Česká i německá strana o modernizaci polského úseku usilují desítky let, u PKP PLK ale prakticky není zájem s neutěšeným stavem něco udělat. Jednou z možností, jak Poláky více zapojit, je vybudování zastávky v Porajówě, která by umožnila přímé spojení z této části Polska do obou sousedních zemí.
Trať před pár lety prošla z havarijního stavu alespoň částečnou opravou, kdy došlo ke zvýšení rychlosti na 40 km/h na celkem 2,7 kilometru dlouhém úseku. Takové omezení rychlosti ale stále komplikuje zavedení taktové dopravy mezi Libercem a Žitavou.