Další pokrok s D35. Budování dálničního obchvatu Vysokého Mýta začne příští týden

Příprava území pro stavbu D35 okolo Vysokého Mýta. Foto: ŘSDPříprava území pro stavbu D35 okolo Vysokého Mýta. Foto: ŘSD

Stavba uleví Vysokému Mýtu od tranzitní dopravy.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ála

A nevíte jak to mají rozdělené ty emka s eurovií?

Lukáš Kníže

Bylo by fajn, kdyby se Mýto inspirovalo v Litomyšli a zadalo architektonicko-urbanistickou soutěž na revitalizaci ulic, které nyní slouží jako průtah městem.

abc

Co tam chcete revitalizovat? Je to jeden pruh v každém směru, možná přidat víc zeleně, ale běžné dopravy nějak moc neubude. Ubudou kamiony a osobní tranzit.

Honza1 a 1

Píše se rok 2052 a pár kilometrů vedle dálnice D35 probíhá modernizace železniční trati Velký Osek – Choceň. 🙂

Luke

Kéž by 🍀

Kodl

Kázání nevěřím svým očím. Jaktoze najednou tak všechno odsýpá? 🤗 PS: Díky Radku!

Kodl

* Já snad nevěřím.. sorry 😁

Michael D.

Jestli to bude konec tranzitu, jako například v Kolíně (tedy ve dvou směrech že čtyř a ještě mimo průmyslovou zónu) tak potěž pánbůh…ale zase alespň něco….

Šťoural

Já hlavně doufám, že se myslí i na zkapacitnění D11 mezi Hradcem Králové a Prahou. Z Hradce se pomalu ale jistě stává velmi významný dálniční uzel (směrem na Prahu, Wroclav, Olomouc, Liberec) a už po vybudování prvního kousku D35 od Opatovic dále na Olomouc dost výrazně stoupnul provoz na D11 HK-Praha, což teprve až se tyto dálnice dodělají. To pak dálnice D11 mezi Hradcem a Prahou fakt nebude zvládat.

PetrN

Planuje se do Podebrad, ale kdy, to je s otazníkem. V mapě ŘSD je zatím jen úsek po Jirny a pak i nezbytné zkapacitneni MUK D0xD11 a přilehlého useku D0 k Bechovicim..

yxc

Dle „Rozvoje dopravní infrastruktury do roku
2050“ MD předpokládá 3+3 až po MUK Sedlice.

lojzik

to plánované nezbytné zkapacitnění ovšem moc fungovat nebude. Po dokončení okruhu se podle mikrosimulace na sjezdu D11->D0 čekají průměrně kilometrové kolony, maximálně až 4km a na samotné D0 tam bude popojíždějící kolona.

platamond

Ono by to chtělo nějaký „kolektor“ na D0 mezi D10 a D11, kde by D0 byla 2 x 2+ 2 v kolektoru a byl tím oddělen tranzit.

Hans1934

Mohl bych vědět , kde jsou ke zhlednuti ty simulace ?
Je to dost pravděpodobné, nárůst dopravy během par let bude na D11 až do HK enormní .. vůbec by mě zajímalo, zda někdo uvažoval , kolik % dopravy se přesune z D1 na na D11/D35… trasa je téměř po rovince až ke Svitavám, méně sněhu než přes Vysočinu a každý nejede jen na BA/Wien

panda

Spíš by ji měli už konečně opravit. Značka s doporučenou osmdesátkou v pravém pruhu nepůsobí příliš dálničně.

Luke

Kdo ji jezdí denně ve špičce, tak už teď je to od Poděbrad špatný. Prostě 3+3 je nutnost A čím dál víc bude chybět pražský okruh mezi D1-D8.

Fero

V 2025 se má D11 rozšiřovat od Prahy do Poděbrad tak snad to protáhnou až do Hradce Králové

Lukáš Kníže

Supeeer! 🥳🥳
Jen tedy nechápu, proč se nezačalo se stavbou rovnou v létě, kdy se podepsala smlouva. Chápu, že nejde zahájit realizaci v den podpisu… ale nevíte, proč se čekalo 4 měsíce?

Vojta

Důvod může být třeba finanční. Každý den práce něco stojí. Takhle by se část prací přesunula na další rok. Ale nemusí to tak být u této stavby.

Tomáš

Zahájení stavby čekalo na dokončení archeologického průzkumu.

punicz

Ano, čekalo se na průzkum a dělaly se tam i nějaké přeložky.

Lukáš Kníže

Díky moc za vysvětlení.

Lojza

Kolik km včetně tohoto bude tedy nyní rozestavěno? Jede to krásně… 👌 Kéž by to bylo o 20 let dříve…

JiP

Pres dlouha leta zpozdeni, stavba D35 ted konecne poradne jede. Hlavne aby zmizel konecne prujezd Mytem a Litomysli, Hlavne Myto se svoji kaskadou semaforu je uz dnes opravdu utrpeni.
A co SZ a zeleznicni alternativa? D35 slusne hodi vidle do konkurenceschopnosti 1. koridoru v trase Praha-(UO+CT+Zabreh a Sumperk + Olomouc).

Frantisek

Právě. Železnice už nebude potřeba, když řešíme přemíru přeprav primárně rozléváním dalších asfaltových lánů.

Původní Pražák

Jestli je vaším cílem diskreditovat ochranu a ochránce přírody, tak na to jdete celkem chytře.

PvvS

No tak si vemte rukavice, lopatu a hajdy stavět tratě,,

František

SZ má přes 40 mld ročně, co by tak ještě chtěli?

Prostě i myšlenkově zamrzli někde u konkurovani koňským a volským povozum. Bez personálních čistek se to prostě neobejde.

Michael D.

No hlavně, že kamionland s klukama od kulatý lopaty s IQ houpacího koně (denně nehody) je vrchol pokroku 😂😂😂

Michael D.

Nic nehodí….D11 je už dnes od Prahy „totál“ natož, až propojí Prahu s Olomoucí….😂😂

Data

Jakože železnice, kde se jede na 99% bude najednou brečet? Nejdřív data, pak mozek a ne mozek bez dát 🤷‍♂️ pak se nedivím proč je tu tolik hňupů 😅

JiP

Az nato ze tech 99% je necelych 20% v celkovem objemu nakladu a asi 3% osobni dopravy na silnicich. Osobnich vlaku pojede treba stejne, ale jejich obsazenost bude nizsi.

PvvS

No tak to by s tím asi měla SŽ něco dělat..

SYN

No právě, zvláště když tu jeden ze silných hlasů zněl : Na co VRT, dodělejte „pořádně“ koridor… takže už skoro je, a „rozhodí“ ho dálnice co se plánuje už půl století??
Srovnatelné náklady jako dálnice, přidaly by se další koleje, a efekt? Ano, větší kapacita pro náklady (ale kromě ucelenek pro (polo)kusovky dost vysoké náklady a špatná operativnost) a dokonce trochu větší rychlost pro osobku… ale pořád to zůstane hlavně pro toho kdo z nějakého důvodu auto nemůže použít. Plus v okrajových časech se zřejmě objeví konkurence autobusů…

Jan

Bylo by možné ke článku doplnit informace o chystaných střednědobých uzavírkách vedlejších silnic západně od Vysokého Mýta,

Jan

způsobených touto stavbou?

Vojtěch C

Po zprovoznění obchvatu by se mohla původní sinice I/35 přesunout do nižší kategorie a nový správce by mohl určit jak vysoké mýto bude vybírat za průjezd přes Vysoké Mýto.

Hafan

Pun detected! 😀

Michael D.

Ano, žádné…jako je to dnes ve většině obcí 😂😂

panda

Asi jim zchudne obecní pokladna. Teď tam je docela přeradarováno a určitě to sype slušný balík.

Otakar

Radar je tam tuším jeden nebo dva. Ale těch kamer na červenou … Jo, rito.

abc

Radary jsou dva stacionární na křižovatkách. Ten na příjezdu od HK není úsekový, i když podle označení se řidičům zdá, že ano, a tak tam jezdí čtyřicítkou.

Jan M

vznikne tak potřeba pro přejmenování obce. Název už nebude odpovídat stavu…

Gawain

Už se to rýsuje :). Co bude nejbližší zahajovaný úsek v 2024?

bumbik

vypadá to na Džbánov – Litomyšl …

Beekee

1. Křelov – Slavonín 2.et.
2. Ostrov – Vysoké Mýto
3. Sadová – Plotiště
4. Litomyšl – Janov

PetrN

Rozhodně Džbánov-Litomyšl bude zahájený jako první, čekám že už někdy na přelomu roku, následovat bude tunel Homole.
Přibližně ve stejný čas bych čekal někdy zjara Křelov-Slavonín a Ostrov-VM,
Sadová Plotiště ke konci léta 24 (podle VŘ), Litomyšl-Janov nejdříve na konci roku 24…

OndraG

Každý kousek této dálnice je dobrý!

Gregyros

Yeeeees, ještě snad zamítnou rozklad u Litomyšle a konečně trasa Brno-Liberec nebude takové utrpení

Tomáš

Rozklad bude v nejbližší dnech stažen a SP bude pravomocné.

Gregyros

Jestli je to pravda, tak budou vánoce letos nějak brzo

PetrN

došlo k dohodě mezi ochránci a ŘSD, podepisuje se memorandum

Kanil83

Bude to velký špatný na úrovni Turnov – Jicin. Až se dostaví úsek alespoň po Svitavy , je zde reálná šance na změnu tranzitních tras Dánsko ->Balkan a tím usek mezi Turnovem a jicinem bude aspirovat na ještě větší divočiu než tady je nyni

Jan M

A taky u směru Svitavy-Brno si začnou místní všímat, že silnice M. Třebová-Brno je superdůležitá