Další Plecháč v retrokabátě. ČD Cargo na lokomotivě obnovilo chebskou vizáž
Lokomotiva 242.239 Plecháč v chebském nátěru. Pramen: ČD Cargo
U Českých drah to byl poslední Plecháč v tomto nátěru.
U Českých drah to byl poslední Plecháč v tomto nátěru.
Není to jedno čim to pomalujou ??? Leda by nějakej narcis se chtěl u toho vyfotit.
No,je a není…. toto retro malování u srdéčka zahřeje….
Skvělé je, že se po letech konečně ČD Cargo probudilo a tvoří retrolaky. Jistě, když si pakoni vymysleli „korporatní“ modrý blitky najmrd atd., všeobecná nechuť všech k těmto modrým hnusům pak musela vyústit k potřebě s tím něco dělat… Naskýtá se otázka, když se léta všude píše, že uvadle modrý firemní nátěr je fuj (nojo, zase na druhou stranu to přesně charakterizuje molochizmus a nepružnost firmy, čili z tohoto pohledu je ten nátěr v pořádku), tak proč se modrého shittu nezbavit a natírat všechny mašiny nějek jinak, prostě „normálně“…?
Nátěr pěkný, kolik vůbec takovýhle celolak lokomotivy stojí? Když vidím tu pracnost a zároveň precizně odvedenou práci na tak velké ploše, dosadím si kolik stojí lakování jen částí auta, tak si řikám že to musí být otázka i několika milionů.
Stojí to nemalé peníze, ale pracností není velkého rozdílu mezi modrou a červenou, finančně též. Pohybujeme se v řadu jednotek statisíců za lok.
Automobily se stříkají barvou, která se posléze vypaluje, je trvanlivá, odolná. Drážní vozidla se lakují PURem, mnohem levnějším, přesto vysoce kvalitním.
Osobně se mi líbí původní nátěry lokomotiv. Ty korporátní nátěry se mi zdají příliš nudné.
Škody, že se nepodařilo zachovat i stříbrné rámečky světel, byť s LED optikou. I tak – sympatické 🙂
Chebský nátěr měl tmavší červenou, zajímavý byl právě ten kontrast se žlutou. Pokud fotka neklame, byl zvolen odstín Zemanových trenýrek a není to ono. Ale záměr se mi líbí.
Alespoň že letos přijde ke Cargu 10 nových Vectronů MS A54. Nemusí pršet, stačí, když jen kape…
Bude i rudá hvězda?
Asi by být neměla, když se jedná o vzhled z 90. let.
Pepo, doučování z historie by neuškodilo… 🙈
Musíš počkat a budou i hvězdy.
Jen tak dál.. 👍👏 Proti modré nic nemám, ale všeho moc škodí.
A bude sloužit?
A proč? Opravdu bude zachovávat starý vrak?
Presne starej zgarb se bude lecit ale porad to bude starej zgarb
Do 230 se údajně ETCS nevejde a Vectron a Traxx stojí nemalý peníze. Je to podobně sporný jako se ETCS instaluje do 130.
Jak velká ta mobilní jednotka ETCS proboha je? To ji „výhradní dodavatel“ založil na vyřazeném sálovým počítači nebo proč by měl být problém najít místo na lokomotivě?
Vraky sešrotovat
Je to o něco míň sporný, neb střídavky mají hospodárnou regulaci výkonu a střídavá soustava má budoucnost.
Tak 130 tam při reko na ETCS podělali co mohli.
Zabývat se retrolokomotivami a retronátěry, místo pořizování moderní trakce a ještě navíc u toho chrochtat blahem, jak skvělý počin to je. Retrotrakce s ETCS plus JVZ rovná se budoucnost a šotouši nás milují. U ÖBB probíhá výprodej 1144. Proč rakouské pobočce nepořídí také retrolokokomotivu?
Že se vždycky najde nějaký takový …
Protože Rakouský stát nabízí nákladním dopravcům dotace na nové lokomotivy, kterých tam již Cargo využilo?
Nevyužilo.
Jsem zastáncem toho co funguje, tak ať funguje do úplného konce. Nerad vyhazují staré věci. Nahrazovat potom novými je v pořádku, ale vše potřebuje svůj čas.
I když se to nachází za morální životností? A co na to říkají strojvedoucí od Carga, že si jejich firma buduje muzeum a ještě se v tom vyžívá? Mimochodem, 1144 jsou mladší, silnější a mají WTB.
Parní mašiny taky fungovaly a stejně je vyřadili, tak proč stále reinkarnovat techniku hodnu šedesátých let minulého století?
Nejlepší nátěr na 230 je bezesporu ten ČD nebo ČSD.
A to s plecháčem (242.2) souvisí jak?
Všechny tyhle křápy bych místo Nových laků poslal do Nové hutě. Lituji strojvedoucí kteří v těchto strojích musí jezdit přes republiku a kazit si v nich své zdraví.
Nová huť už taky brzo půjde do hutě. Leda Třinec. Nebo zahraničí.
Občas lepší stárej poctivej křáp, jak nový křáp narvaný počítačem.
A kde je hvězda?
Vrátily se snad časy socialismu, či co…?
Co by prosím vás dělala na našem chebském nátěru z 90. let???
Někteří očividně žijí v socialismu ještě nyní, nebo by si to tedy spíše přáli aspoň formou hvězdy na loko.
Zaslouženě v propadlišti dějin.
Tak. Na muzejní lokomotivu budiž, ale ne na pracovní stroj. Podobně říšské výsostné znaky – v muzeu ano, ale ne na komerční lety s Ju-52.
Poměrně hloupé hodnocení. Mašina jednoduchá na údržbu, odmakala toho hodně. Na propadliště bych viděl jiné adeptky.
Kolega mluví o hvězdě, ne o mašině.
Sám si Hvězda.sundej si ji že stromečku.🙂
Nejhezčí je ten krémově-rudý v tom novém PUR laku. Připomíná mi to původní nátěry DB.
Snad tam zase nedají hvězdu
Proč by to dělali?
Toto je nátěr let devadesátých 🙈
Máš ji na čele.zpiva o tom skupina Oceán.
A ETCS už od ČD mají nebo, je bude ČDC dodatečně instalovat?
Od ČD asi těžko. Jen by mě zajímalo zda se bude dodělávat nebo ho dělají teď při opravách.
Dodělávat později.
Opravdu si myslíš že tam před prodejem nacpou etcs?co?????🙂