Infrastruktura Lidé Železnice

Další personální změny na SŽDC. Náměstek pro řízení provozu Josef Hendrych končí

Náměstek pro řízení provozu SŽDC Josef Hendrych. Foto: SŽDC
Náměstek pro řízení provozu SŽDC Josef Hendrych. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC)  bude mít po více než čtyřech letech nového náměstka pro řízení provozu. Josef Hendrych po čtyřech letech jednu z nejvyšších funkcí na české železnici opustí.

Informaci už generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda oznámil oficiálně tento týden nejbližším podřízeným. „Mohu potvrdit, že pan generální ředitel Svoboda informoval kolegy, že k poslednímu říjnu dojde ke změně ve vedení úseku řízení provozu,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Hendrych odmítl svůj konec na postu náměstka SŽDC komentovat.

K oficiálnímu odvolání má dojít příští týden na zasedání správní rady. Hendrych je již ve věku, kdy může odejít do penze. I plánovaný odchod až na konci října naznačuje, že půjde o rozchod v dobrém.

Podle informací deníku Zdopravy.cz má Hendrycha vystřídat dosavadní ředitel centrálního dispečerského pracoviště v Praze Miroslav Jasenčák. O něm se mluvilo už před příchodem Hendrycha před čtyřmi lety, tehdy ale post odmítl.

Pod úsek řízení provozu patří například všichni výpravčí, tvorba jízdních řádů nebo organizace výluk.

Správa železniční dopravní cesty zažívá letos velké personální změny, které začaly se jmenováním nového generálního ředitele, zatím se týkaly ale manažerských pozic pod náměstky.

Josef Hendrych se od studií věnuje železnici: po absolvování Vysoké školy dopravy a spojů v Žilině postupně vystřídal profese výpravčí a dispečer až po hlavního nákladního dispečera pro celou síť. Byl posledním přednostou služby dopravy ČD v Plzni, vedoucím provozu, náměstkem pro řízení provozu v Plzni, náměstkem na odboru osobní dopravy ČD, naposledy ředitelem RCP ČD Plzeň a pak ředitelem OŘ SŽDC Plzeň. V současné pozici je od 1. srpna 2014. Není členem žádné politické strany. 

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Takže varianta řízení regionálních tratí z RDP (regionálních dispečerských pracovišť) padá? Přece bývalý ředitel CDP nebude říkat, že je to varianta špatná…

    • Tady je otazka,zda se novy namestek dokaze odvazat z minule funkce a prekroci svuj stin. Rizeni provozu z CDP bude velka rana do lidskych zdroju,nebot nemuzeme chtit mobilitu po zamestnancich bez zajisteni zazemi. Napr. ZSR prispiva na ubyt.v 250€ mesicne po 3 roky pro ty,co jdou na misto,kde chybi lidi. A SZDC? Par posteli na cerno ma CDP,nebo spani v aute na parkovisti.

  • Hlavně už proboha vyhoďte všechny na vedoucích pozicích, co mají vystudovanou hnojárnu v Suchdole a podobné školy. Tito lidi vlakem v životě nejeli a nemají o železnici ani páru.

    • Když studoval Pepa Hendrych (je ročník narození 1954), tak v Suchdole byla skutečně jen „klasická hnojárna“ (VŠZ), žádná „ČZU“, kde teď lze studovat kde-co – a tehdy neexistovala vlastně ani současná „DF ČVUT“, ani „DF UJP“, byla jen VŠD v Žilině (se dvěma „civilními“ a jednou „vojenskou“ fakultou) a jinde se „doprava“ jako taková (jako specializovaný obor) skutečně studovat nedala. A pokud jde o něho samotného, železnici rozumí a vztah k ní má od malička, protože je původem ze železničářské rodiny.
      A bude-li jeho nástupcem Mirek Jasenčák, tak to nejspíše také nebude „šlápnutí vedle“.

      • A koho dostaneme, jako náhradu za Jasenčáka, na CDP ? Všichni se hrozíme, aby to nebyl jeden nejmenovaný manažer. (-:

        • Karel.
          …aby to nebyl jeden nejmenovaný manažer.
          Jo, tak ten to bude.
          A pokud sa nenaučíte plánovat a dělat opravy a údržbu v noci od 0:00 do 04:00 tož sekec mazec. A ještě jednou zavřete trať na tédeň, kvůli sekání trávy a náletovky, tož mu koupíme aj bič, na vás všecky.

          • Dělat většinu výluk ( těch na sekání trávy a podobně ) v noci by nebyl problém. Jen by to chtělo trochu upravit předpisy o bezpečnosti práce a hlavně to vysvětlit těm stěžovatelům, co svýma stížnostmi na to, že je to v noci ruší, ty noční výluky defacto znemožnili.

            • Převezměte manuály od DB netz.
              Ani nevíš, jak se cítí fíra co přejede hranice.
              Převezme vlak zpoždědej, protože u Kostomlat šmrdlijou pár kiláků údržby.
              Na druhé straně projede pěti,šesti výlukama, klidně celkem o sto kilometrech.
              A je jedno jestli je to oprava přejezdu, mazání vexle, výměna drátu, broušení, zasouvání propustků nebo vybagrování spodku a kompletní obnova štreky.
              Bezpečnost práce je tam díky zábradlí, technice a sicherungs posten na vysoké úrovni.
              Když je potřeba, tak si klidně v noci zavřo celo trať, bo vědí, že zrobijo hromadu roboty.
              Holt se u nás rozhazuje marama, jak Onasisové. Robí se pár hodin denně a kolik ekonomické a aj morální škody to působí, to nikeho nezajímá. Holt jsme bohaté stát, s vyžranéma lidima co se jim nechce robit.

              • A kosení trávy, sa robí přes den a za plnyho provozu.
                Přinejhoršim sa hodí pod glajze mobilní zabradlí. Ale dost často ani to ne.

        • Pan Kolář jde na místo pana Jasenčáka..nic se v podstatě nemění.

Newsletter

Partneři


Výběr editora