Další peníze nedostanete, rozhodla vláda. Norwegian čeká boj o přežití

Boeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen SyversenBoeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen Syversen

Facka do tváře, říká šéf aerolinek o rozhodnutí norské vlády neposkytnout firmě další státní pomoc.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldas

Samozřejmě, dávat státní podpory je o tom, že se rychle utratí a žádá se znova. Není nic jednoduššího….tenhle příklad systému státních podpor v letectví je ukázkový

Miroslav

48 miliard NOKu celkových dluhu je prilis mnoho i pro Norský stát pro mozneho garantistu a platce podpor.

VíKo

At jsou Norwegian jakýkoli, chci už cist jiny zprávy, než problémy aerolinií. Chci aby přibývalo letu. Nejen z Prahy. Proste nebe plny a flightradar na terase na kline. Kafe a pozorovat ten cvrkot. A samozřejmě. Hledat si letenky, kamkoli, kde mě to zaujme. Zaletet si tam. To mi strašně chybí.

Jaaa

Hm, to „chci“ naprosto chápu, ale příroda prostě pláče, a odnese to další generace.

VíKo

V čem? Letecky provoz zatěžuje zivotni prostředí 2%. Je kde hledat daleko větší možnosti, jak omezit emise CO2.

Kalanis

Námořní přeprava, hlavně kontejnerové megalodě a tankery. A v nich naprosto neexistující filtry jako třeba katalyzátory v autech. Žádné věci jako Euro3. Naopak gigantické příspěvky zájmovým skupinám.

Vlk

Letecký provoz zatěžuje životní prostředí z dvou procent ?
Nebyl jste na návštěvě u Klause ? Ten měl zrovna takové názory, třeba že globální oteplování není. Vy tady píšete stejná hovna a nesmyslné výplody fantazie !
To jste normální blázen, jestli si tohle myslíte !!!

Lukáš

tvl pamatuju že dřív kdo něco nevěděl, tak radši mlčel…
The global aviation industry produces around 2% of all human-induced carbon dioxide (CO2) emissions. Aviation is responsible for 12% of CO2 emissions from all transports sources, compared to 74% from road transport.

První údaj pro passenger jet, druhý údaj pro letectví jako celek, včetně carga…. Poslední údaj silniční doprava…

Y.K.

Jenže je to tak (někde se uvádí až 3,5 %), vulgaritami to nezměníte. Stačí použít Google.

Anonymas

Jestli příroda pláče, tak v první řadě z odlesňování amazonie a sibiře, rozhodně ne proto že se někdo chce někam podívat. Ty si seď na frdeli a choď max do hospody, prodej auto a choď pouze pěšky, ty rádoby ekologu.

Jirka B

Tak sup, pekne ekologicky a hlavne plne recyklovatelny pytlik na hlavu at nezatezukete planetu zbytecnym CO2.

DrFj

Vsak si zaletet muzete, nikdo vam nebrani. V soucasne dobe bych doporucil sluzby KLM, pripadne Turkish Airlines, kteri vsak neletaji do PRG denne.

VíKo

Úmyslně obracíte myšlenku prispevku.

DrFj

Prosim? Umyslne se snazim podelit se se svymi zkusenostmi z teto nejiste doby. Do niceho vsak Vas nenutim…

Kalina

Ve výsledku se jedná o milióny tun paliva, které se nevyrobí ani nesplálí a je přitom irelevantní odkazovat na jiné případy znečištění, to je čistá demagogie. A považuji za vrchol arogance a drzosti chce-li někdo znečišťovat prostředí, jen aby si pan „víko“ jen tak pro zábavu, na úkor jiných, mohl „hrát na terase s flighradarem“.

jam

divne je jen to,ze kochat se fl prijde irelevantni vam,ale nechat se ovladat tendencni nepravdou a filtrovanim informaci a postoju, ktere vas omezuji na zakladnich pravech, je pro vas prijatelne

Y.K.

Proč je to demagogie? Někam si zaletět na výlet je na úkor jiných, ale OK je třeba popojíždět autem po okolí a na chatu a na výlet, pálit elektriku zbytečně, nesnažit se mít bezobalovou domácnost (pálení zpracování odpadů), nakupovat zboží co se dováží z dálky…? Omezení letectví se svými 2 % opravdu planetu nespasí. Dokonce někdo kdo létá může (nemusí) mít menší uhlíkovou stopu než někdo kdo nelétá, jen kvůli životnímu stylu.

On totiž i ten internet má dopady. Dokonce zhruba dvojnásobné než letectví (odhad je 3,7 % skleníkových plynů).

Kalina

Argumentace stylem, že škodlivin je v prostředí spousta, tak je jedno když se přidají další, je naprosto zcestná. Letecká doprava je ať přímo nebo nepřímo navázanými činnostmi, jedním z významných znečišťovatelů, to je nepopiratelný fakt.

Y.K.

Proč by to mělo být zcestné? Životní prostředí je jen jedno, klima je také jen jedno. Já jsem vůbec nepsal, že je jedno, že se přidá další, ale letectví je jen malý střípek mozaiky (jak už jsem psal, asi 2 – 3% podíl v celkové sumě) a ani úplným zrušením letectví se nic nestane. Vy se snažíte vyvolat dojem, že letectví je problém dominantní, nutný k regulaci a ostatní je podružné a není třeba řešit, ale to není pravda. Letectví je je jen dílek celkového obrázku. Hodně slyšet bylo hlavně kvůli strmějšímu růstovému trendu (před covidem). Nicméně produkuje 3x méně… Číst vice »

VíKo

Pan Víko si chce létat a hrát si s FR24. Dokonce jezdím autem. Pokud se nebude létat, bude se jezdit jinak. Zatím moc jiných moznosti není. Takže ano. Tesim se na plne nebe.

leviathan

Nás učili, že se soukromé podníkání musí vypořádat i s politickým rizikem bez podpor. Nejen že si pamatuji, ale také se tak chovám. O podpory nežádám, mám spotřebu hluboce pod úrovní nejlepších lidí a rezervy stále nadprůměrné, k státu ruku nenahuji.

Y.K.

Vy jste bez příjmů?

Roman

Spíše podniká v oboru který krize nijak nezasáhla.

Jirka

Ty aerolinky byly ztratové už před krizí, takže zamítnutí podpory je naprosto správné rozhodnutí. Strategický letecký dopravce pro Skandinávii je prostě SAS.

Marťas

Už jsem to tady kdysi psal a byl patřičně omínusován, že letecká doprava se bude obnovovat pomocí národních aerolinek a low-costy si případně budou muset najít zemi, která vlajkového dopravce nemá (Maďarsko, Slovinsko apod.). Norsko ho má, přesně jak píšete, jsou to Scandinavian Airlines.

Milmic

Norsko nemá podíl v SAS.

Marťas

A pointa? Třeba Rakousko taky nemá podíl v Austrian Airlines.

Miroslav

Česko taky nemá podíl v ČSA a je to prý národní a strategický dopravce, nebo co to blábolí…

Já, kdo jiný

Ale blbost. Zase příjde Ryan s 9,90 € a všechno bude jinak.

Anonymus

Konecne spravne rozhodnuti. Za ty penize se muzou postavit v norsku super tunely pro dalnice a vlaky atd misto dotovani ztrstovych aerolinek. A ze Norsko je superbohata zeme diky rope… ale jsou rozumni!

Mata

Ty jseš vždycky ten nejchtřejší, ale zrovna taková poměrně vzdálená země od zbytku evropy určitě bude potřebovat letecké spojení a to nemluvim o přítomnosti ,ale o budoucnosti

Milan_86

Z Tromso do Osla je to 22h. Maximalni rychlost na dálnici je tam 110km/h… takže určitě mnoho tunelů pomůže.

Anonymus

Tak Norsko je velka zeme… z Tromso do Osla urco je cyhodne letet. Ale obecne to musi byt ekonomicky aspon na nule (kdyz by Norove meli aerolinku statni, ktera by to chtela letat). Na druhou stranu kdo chce zit na severu Norska za polarnim polem, musi byt smiren, ze vse ma daleko. Neco za neco z logiky veci.

Anonymus

Polarnim kruhem 🙈

jam

dopravni obsluznost statu s obtiznou geografii nemusi byt ekonomicky rentabilni a pri nepritomnosti nejakych kolonii norska v klimaticky vlidnejsi oblasti, je povinnosti statu nejakym zpusobem zajistit moznost dostat se z jednoho konce uzemi na druhy, to je take duvod, proc se dotuji lety vsech na tomto uzemi (sas, norwegian, wideroe) a proc dokonce tento stat neudelal kartel jen se sasem. cisla norwegianu jsou bohuzel nyni hodne neprizniva a spolu s vlastnickou strukturou spolecnosti, je to podle me, spravne rozhodnuti-nedat dalsi pujcku teto spolecnostiz penez vsech tech, kteri normalne prispivaji ze svych deani na to, aby jejich spoluobcane mohli nezustat jen… Číst vice »

jam

pomuze naplneni statni kasy z poplatku za jejich projeti z kapsy beznych ovcanu:)

Kalina

Postrádám informaci, zda firma snížila náklady úměrně stavu a rozsahu poskytovaných služeb.

Roman

Aerolinky jsou téměř v hibernaci, zůstaly jen u letů po Norsku a Evropě. V říjnu firma provozovala pouze 21 letadel, více než stovka jich zůstala na zemi včetně kompletní dálkové flotily. Firma propustila téměř tři čtvrtiny zaměstnanců.

Kalina

Provozují šestinu z původního počtu letadel, ale není zde ani slovo o v tomto smyslu adekvátním snížení nákladů.

MartinS.

Když firma prooustí 3/4 zaměstnanců, tak vám to nepřijde jako adekvátní snížení nákladů? U těch letadel totéž, pokud nelétají, nespotřebovávají palivo, není potřeba handling atd. Na druhou stranu leasingy a platby za stání těch letadel asi stále běží, ale s těmito náklady nic moc nenaděláte.

Y.K.

Vždyť vám píše že propustili téměř 2/3 zaměstnanců. Co byste si představoval jako adekvátní snížení nákladů firmy? K tomu omezení provozu (tedy nákladů).

kulhán

Takže došlo už i na aerolinku, která má livery použitého dámského tampónu… Jojo a bude hůř.

Milmic

Vnitrostátní lety Wizz spustil od 5. listopadu.

Anonymus

Jsem zvedavy, jak se jim to povede. Zadne dotace,doufam,nedostali a nedostanou.