Další omezení pro Brno. Začíná výluka Chrlice – Křenovice horní nádraží
Stanice Sokolnice-Telnice. Autor: RomanM82 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26561021
Komplikace pro cestující spojené s velkou dlouhodobou výlukou v Brně na hlavním nádraží se počínaje pátkem ještě o něco prohloubí.
Blbý je, že zároveň je zavřená silnice z Chrlic na ulici Roviny, takže autobus to musí objíždět přes Tuřany, takže cesta z Chrlic směr Újezd, Křenovice je teď o 20 minut delší. Ne, že by tak jezdily extra davy, ale nějací lidi tak jezdí…
Dobry den. Dokaze mi prosim nekdo vysvetlit, proc Brnaci rekonstrujou za stamiliony Hlavni nadrazi, kdyz ho za rok budou za miliardy stavet o kilak dal?
Bez rekonstrukce by se muselo hlavní nádraží uzavřít, protože má staré zabezpečovací zařízení, kterému by již nikdo neprodloužil bezpečností certifikaci.
Za rok se nové odsunuté nádraží určitě stavět nebude, odhaduju to tak za 50 let když to půjde dobře 😀 a do té doby je potřeba mít provozuschopné hlavní nádraží.
No me to spis prijde jako mala domu zainteresovanejm firmam. Neco jako kdyz se zrekonstuje koridor na 160,aby se za 10 let moh delat na 200, proroze udelat ho rovnou by prineslo jen polovicni zisk.
SŽDC rekonstrukci dlouhou dobu odkládalo, protože doufalo v to, že se Brno definitivně rozhodne kde chce mít hlavní nádraží a začne se se stavbou, ale nastal čas kdy už nebylo kam rekonstrukci odsunout. Malá domů bude spíše stavba odsunutého nádraží.
No tak mohla SZDC Brnakum nadrazi proste odstavit, dokud se nerozhoupou. To by je popohnalo.
Jenom to ne :D. Já sice nejsem Brňák, ale jezdím denně do Brna za prací vlakem. A toto řešení by se mi moc nelíbilo 😉
To chapu. Ja jedu do Brna za 20 minut a jsem rad, ze aspon jeden vlak jede z Hlavaku na Hlavak. Na druhou stranu, spousta lenochu se rozhejbe, kdyz jde domtuhyho.
Takže SŽDC nemusí dodržovat smluvní závazky o přístupu k dopravní cestě. Jak je vidě, tak zastáncům odsunu není cizí ani vydírání a braní si rukojmích.
Modernizace brněnského železničního uzlu, jehož mediálně nejznámější „položkou“ je výstavba nového brněnského hlavního nádraží na místě dnešního provizorního Dolního, by mohla být hotova do 10-15 let. Ale do té doby musí být zachován provoz na tom starém (horním) nádraží. Zásadní opravy se odkládali, ale už to takto dál nešlo. Podobně se čtenář může divit, proč jsou letos o prázdninách výluky na jednokolejce z Brna na Vyškov a Přerova, když se tu za rok či dva začne stavět nová dvoukolejná trať. A ano, kdybychom se rozhodli dříve, ušetřili bychom stovky milionů korun za opravy starého nevyhovujícího. Jenom letošní opravy v Brně… Číst vice »
No a ja si pokladam otazku, jestli se jedna o manazerske selhani nebou umysl.
Nerozhodnost, pohodlnost a neochota činit rozhodnutí. Každé rozhodnutí vyvolá negativní reakce. Což není pro politiky žádoucí. Proto se stavby odkládají, soudně napadají, obecně je tu nechuť stavět. Většina lidí chce jen oprašovat stávající stav, taková posedlost starými „dobrými“ časy. Třeba jednokolejka na Vyškov – v 80.letech byly plány na její zdvojkolejnění a elektrifikaci + přeložky. Nakonec pro nedostatek peněz byla v 80.letech realizována jen elektrifikace. A pak 40 roků už plánujeme „nevyhnutelnou“ druhou kolej …
Elektrifikace rozhodně nebyla v 80. letech, v tu dobu jsem jezdil do Brna na střední školu a tak starý fakt nejsem. Pokud si správně pamatuji, bylo to někde v roce 1995, 1996…
Máte pravdu, elektrifikace trati na Vyškov proběhla v letech 1993 – 1996. Já věděl, že to bylo kolem 90.roku.
Plánovala se v podobě přilepení další koleje k původní, tedy nic, nad čím by se dalo ze současného pohledu jásat.
Za rok se nádraží o „kilák dál“ stavět nebude a určitě ho nebudou stavět Brňáci, jelikož náklady by spotřebovaly asi tak 4,5 letý rozpočet celého Brna. Těch předpokládaných 65 mld. se doufám nevydá ani ze státního rozpočtu a na celou „záležitost“ odsunu se postupně zapomene.
To je jednoduché: Bydlíš v bytě, ale za rok si začneš stavět rodinný domek. Takže nemá cenu měnit v bytě ledničku, která se pokazila – staré rozvody elektřiny z hliníku nutně potřebují vyměnit.
To se někdo snaží o blokádu Brna? Nechtěli by zároveň rozkopat ještě Židenice, Heršpice a D1 stáhnout do jednoho střídavého pruhu?! Nebo že by to byl plán na zklidnění veškeré dopravy? Možná je škoda že se rovnou nepostaví dvojkolejka, pokud je navíc snad v plánu v Křenovicích (možná se pletu) spojka z Horního na Dolní nádraží, tak by dávalo smysl vést vlaky na Kyjov spodem přes Chrlice a Křenovice, místo vrchem přes jednokolejnou Komárovskou spojku. Kilometricky je to nastejno, ale po trati, která by nemusela mít problém se dostat na 160km/h. Pokud by mělo dojít k salámové přestavbě Brněnského uzlu… Číst vice »
K prvnímu odstavci: Asi útočí Švédové, takže je potřeba zákopy okolo Brna.
Druhá kolej by se hodila už z Komárova do Chrlic a Skolnic, nicméně se čeká na přestavbu uzlu a tak by to byla od dálnice do Komárova vyhozená investice na „několik málo“ roků. Neudále se to, není na to stavební povolení.
Tahat směr Kyjov přes Chlice a Vyškov přes Šlapanice a Slatinu/letiště vypadá vcelku logicky, taky to je docela stará myšlenka. Možná se dožije století nerealizace. Jenže už Komárovská odbočka (propojit trať 300 s černovickou spojkou) je šoto, natož Křenovická spojka. Tunel v placce u Hustopeč nekomentuju.
Ovšem problém je návrh variant A jen s jednokolejkou na Chrlice, to mi moc smysl nedává, stejně jako trvání na severním zapojením, když by se dalo celkem krásně realizovat jižní, ale to znamená nějaké demolice, ale ne nijak zásadní, řekl bych. Ovšem ve variantách 0 a „dvě nádraží“ by to bylo průchodné bez problému. Myslím že nejpravděpodobnější řešení ŽUB je buď varianta 0 s nějakými drobnými úpravami na Hlavním, nebo situace kdy bude jen přestavěno Dolní (možná se přidá hrb na Chrlické trati v nadjezdu aby se dalo dolní o pár metrů zvednout) a osobní vlaky budou jezdit jak přes… Číst vice »
Minulý víkend jsem tkato jel ND z Brna, stanoviště Křenová do Hulína (- a vlakem pokrčoval do Ostravy). Letos jezdí v Brně autobusy náhradní dopravy za vlak ze stanoviště Uhelná, další ze stanoviště Křenová, pak tu máme autobusy ND na Dolní nádraží a z Dolního nádraží. Vše je bráno jako náhrada za hlavní nádraží.
Na tomto webu jsou ty stanoviště vyfocena a popsána, tak ať nebloudíte http://www.onemanbrnoblog.cz/nd-aneb-autobusy-za-vlak-v-brne/
Doufejme, že se opraví všecko na trase a ne že příští rok bude ta trať zavřená kvůli opravě z Komárova do Chrlic.
Měl by se dělat nový viadukt na jižním obchvatu Chrlic, byla snaha to zkoordinovat, ale nakonec to nevyšlo, takže nás opět bude čekat několikaměsíční výluka 🙁
To má být něco z tohoto? https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/oupsr/urbanisticke_studie/WEB_II_380/graficka_cast.htm
Počkat, to si doufám děláte legraci. ten vlak do Chrlic nejezdil loni, protože se opravoval úsek Komárov-Chrlice, nejezdí letos, protože se opravuje hlavas (!!!a opět po roce opravují Komárov-Chrlice!!!) a příští rok se bude opravovat Chrlice -Sokolnice? (co je to za partu zpi… bu…???)
Zodpovědní úředníci.
Nějak ty lidi do těch aut nacpat musejí…
Nekončí vlaky od Křenovic v Chrlicích celý rok? Jak pak tedy bude provoz na brněnském hlavním nádraží ještě víc ochuzen?
„Správa železniční dopravní cesty začne s opravami a údržbou tratě číslo 300 do Přerova v úseku Brno-Chrlice – Křenovice horní nádraží. Provoz na brněnském hlavním nádraží se tím ještě více ochudí.“
Neochudí, protože již dnes (resp. po celý GVD 2018/19) zavedena NAD Brno hl. n. – Brno-Chrlice.
Díky, upravil jsem.