Další omezení aut či nové zastávky. Plzeň chystá úpravy nejvytíženější páteřní trolejbusové linky
Soubor 19 opatření má dál zatraktivnit a zrychlit veřejnou dopravu.
Město Plzeň a Plzeňské dopravní podniky představily nový plán, jak zrychlit a zatraktivnit cestování městskou hromadnou dopravou. Pod projektem Koridor MHD: Linka 16 připravily soubor celkem 19 opatření, která mají zkvalitnit a zrychlit jízdu trolejbusem po lince spojující Bory a Doubravku. Jde o nejvytíženější páteřní linku.
Projekt má speciální stránky, na kterých jsou jednotlivá opatření představena. Město na plánu spolupracuje s dopravním inženýrem Vojtěchem Novotným, který v Česku prosazuje do zákona například takzvané sdílené zóny.
V seznamu je například zavedení vyhrazených jízdních pruhů, prioritní průjezd vozidel MHD křižovatkami, aplikaci smart-technologií i zvelebení ulic a veřejných prostranství včetně zlepšení podmínek pro chodce a cyklisty. Počítá se například s doplnění zastávky Železniční poliklinika i ve směru do centra.
Návrh řeší i vyloučení individuální automobilové dopravy z Wilsonova mostu a další části Americké. Důvod je prostý: auta blokují kapacitnější veřejnou dopravu. Součástí opatření je i zřízení nové zastávky Denisovo nábřeží. Auta mají zmizet i z mostu Ivana Magora Jirouse. Na Jižním Předměstí pak má vzniknout nová zastávka Zikmunda Wintra, která má zlepšit dopravní obslužnost celé lokality.
Všech 19 opatření je na stránkách Koridor 16, kde jsou detailně popsány důvody těchto změn. V Česku jde o vzorovou ukázku komunikace plánovaných dopravních řešení dlouho před jejich uskutečněním. „Realizace všech dílků skládačky přinese rychlejší a spolehlivější MHD, energetické úspory, město, ve kterém se zdravěji žije, a hezčí ulice pro Plzeňany. Linky 16 a 17 převezou každý den přes 28 000 cestujících a jedná se tak o nejvytíženější linku ‚na pneumatikách‘. Realizace opatření zároveň pomůže mnoha dalším linkám, které se s ní v části trasy potkávají,“ uvedly PMDP na svých stránkách.