Další omezení aut či nové zastávky. Plzeň chystá úpravy nejvytíženější páteřní trolejbusové linky
Trolejbus linky 16 vyjíždí z Doubravky. Foto: Koridor16.cz
Soubor 19 opatření má dál zatraktivnit a zrychlit veřejnou dopravu.
Plzen = mesto pro dojizdejici auty z okoli
Tak holt budou muset jezdit četnými tramvajemi a trolejbusy…
Pokud se ale nezjistí, že to dojíždění není nutné a můžou pracovat z domova…
Tak napřed zastávku Denisovo nábř. zřizovat nechtěli a teď to není problém 😁
Chybí tam tomu konkrétní vyčíslení přínosů ( např. zrychlení linky o 5 minut nebo co chtějí dosáhnout), kromě pár nesmyslů je to ale hezky zpracované.
Taky tomu teda chybí kontext ostatních dopravních staveb, např. uzavření mostu na Jižáku většinou zablokuje Klatovskou, nicméně, taky je plánu nový most přes koleje vedle – pak už by to nevadilo…
No a taky tomu chybí veřejná diskuze – v tzv. „jiném světě“ nejdřív dostanete poštou dopis, že se Gumpendorfer strasse bude předělávat, jaká je časová osa a kdy budou veřejná jednání, etapizace, výzva k aktivní účasti… Ale v „jiném světě“ nežijeme, bohužel. 🙂
A podle čeho se v jiném světě vybírá, kdo dopis dostane a kdo ne?
A z jiného soudku: Přes deset let jsem se věnoval plánování a organizování dopravy. Když si představím, že se má k něčemu vyjádřit veřejnost, běhá mi mráz po zádech. Co člověk, to názor, k tomu naprostá neschopnost vidět věci v souvislostech a respektovat cizí názory
Podle trvalého bydliště, tedy k místním změnám zájem o názor místních.
Tak v Plzni existoval projekt „Názorová mapa dopravy“, kde mohl prostý lid komentovat, co chce, a město s tím naložilo taky jak chce. To je myslím funkční model, k ničemu nezavazuje a přitom dává zpětnou vazbu a nějaké orientační průzkumy potřeb.
Klatovská třída dostala obchvat. Tranzit tak po Klatovské již nemusí, teď by tak měly nastat změny na Klatovské, které by ji tranzitujícím řidičům znepříjemnili (např. odstranění rondelu, ale i zpomalení v centru). Kapacita pro provoz IAD odkloněných z Jižáku tak je.
Tohle už se vyzkoušelo. Klatovské obchvat ulevil, ale pak týden nešlo jezdit přes jižák a byla ucpaná komplet. Pokud půl krajského města nacpeme do jedné ulice tak to holt fungovat nebude, já bych Klatovskou nepřetěžoval, i u ní bydlí lidi a léta se jim slibuje jak se tam zklidní doprava…
Musím Vás zklamat. Letošní zasypání Rondelu se posunulo a nové vedení by ho chtělo zasypávat až někdy v roce 2033.
https://www.plzen.cz/rondel-se-zatim-nezasype-nove-vedeni-mesta-odklada-prestavbu-nejvetsiho-kruhoveho-objezdu-ve-meste
Evidentně čekají na vytvoření průtahu městem, tj. silnici I/27, která by měla vést asi 700 metrů západně od Klatovské.
Ještě si dovolím odkaz na ilustraci od ŘSD, která ukazuje kudy by měla nová silnice (skoro dálnice) tzv. „městského typu“ jít:
https://www.youtube.com/watch?v=7ixSkcL_d1A&t=117s
Na co nový most? Cca 300 metrů na obě strany od mostu I.M.Jirouse jsou dvě alternativy, které kapacitně více než dostačují.
Nepostačují, jak píšu, zkoušelo se to asi před měsícem. Nepostačuje to tak jak je to teď, postačovat to může pokud se postaví ostatní plánované dopravní stavby v okolí.
K tomu je má připomínka k předmětnému dokumentu, že neuvažuje kontext ostatních plánovaných staveb.