Další odklad pro zrychlení vlaků z Nymburka do Jičína. Výhybnu chtějí firmy stavět dráž
Dopravna Bartoušov. Pramen: Správa železnic
Výhybna by jízdní dobu zkrátila až o třináct minut. Jde o další ze zakázek, kterou Správa železnic musela zrušit kvůli příliš vysoké ceně.
„Výstup a nástup cestujících bude v Bartoušově možný až za výhybkami ve směru na Jičín, kde vznikne zastávka s názvem Žitětín“…
Vlak od Jičína zastaví v zastávce Žitěnín, aby se znova rozjel a křižoval po pár metrech v Bartoušově, kde čeká jiný vlak na Jičín. Ten se rozjede a znova zastaví o pár metrů dál, v zastávce Žitětín, která je od Žitěnína ještě dál, než současný Bartoušov.
To je řešení za 100 bodů!
Musel ho vymyslet fakt velký odborník.
Ono to zrychlení zní strašně krásně, ale reálně to bude k ničemu, protože návaznosti v Jičíně i v Nymburce….
1. V Jicine vice lidi zacina/konci, nez prestupuje. Tem se cesta zkrati. A v Nymburce to snad bude navazovat jako doposud.
2. Myslim, ze maji nasledovat nejake presuny krizovani na trati 041, ktere by ty prestupni doby v Jicine opet zkratily.
Když je tak komplikované obnovit jednu stanici, což teprve kdyby byla trať konzervovaná.
No už se těším, až příští rok bude SŽ soutěžit stavbu znova a bude opět překvapen, že to nejen drahé, ale i dražší než letos, páč něco jako inflace a velký počet zakázek jim nic neříká, takže za 10 let možná zde budeme číst, že opět nevybrali zhotovitele , ale nikdo se nemusí bát, všichni ty manažeři milionový prémie dostanou, sice nikdo nebude vědět za co, ale vždy na ně bude.
no, on by se měl „někdo“ podívat na ty železniční „monopoly“ a kvalifikační kritéria materiálu i zhotovitelů. a začít mohou třeba betonovými pražci, tam by to mělo být celkem jednoduché. co jsem slyšel, tak jiného než toho správného dodavatele odpuzuje celkem spolehlivě MD/SŽ už roky
V tomhle státě se už konečně musí začít něco dít, už toho mám opravdu dost.
Teď ta kauza ČD & Sekyra na Smíchově tomu už nasadila korunu. Jak dlouho nás ještě tihle šmejdi budou okrádat?
Dokud je lidí nevytriskaji a nepřijde někdo, kdo napíše jednoduché a přehledné zákony místo stávajících, zaplacených těmi, kteří na nich vydělávají.
Zákony jsou v pořádku. Ale není policajt, který by je odstíhal, státní zástupce, který by je obžaloval, a soudce, který by je odsoudil.
*Viz tunelování OKD. Po 10 letech zproštěni obvinění.
*Janoušek si v klidu běhá na svobodě
*Babiše ještě neobžalovali
To to opravdu nikomu nevadí? Všichni chtějí žít své malé živůtky?
No jo, jak to ale udělat. Teoreticky snadno, ale praxe?
Blbý je, že po volbách přijdou zase jiní šmejdi, kteří se ještě nenapakovali a začne to odznova 👺
A obávám se, že ještě v horší podobě.
Škoda, že už tu není Luděk S., ten by nám vysvětlil, proč se nemá nic obnovovat, stavět a místo toho mají jít peníze rovnou sudopu.
Pravda, …jeho bonmoty se nedali přehlédnout a i já, spíše fanda, jsem nechápal myšlenku, či podtext. Apropó tedy – Luďovi se něco stalo?
Ano, stalo, má funkci na ministrstvu dopravy.
Ehh…jakou?
To mu ale v komentářích nebránilo.
Ty ilustrační fotografie jsou někdy opravdu ilustrační.
Viz iDnes a Novinky, které železnici opravdu, opravdu nerozumí…
A ne jen železnici…
Máte nějakou zajímavější fotku z Bartoušova? Sem s ní:-)
Zrušení stanice Bartoušov bylo výstupem projektu ORI = optimalizace rozsahu infrastruktury, s cílem snížení nákladů, bez ohledu na „budoucnost“.
Podobně byla zlikvidována stanice Luka pod Medníkem, což má za následek „problematický“ jízdní řád na trati Vrané – Čerčany s vynucenými dlouhými pobyty v Jílovém a Týnci ….
Z dnešního pohledu to byla „dopravní prasárna“….a dalo by se jich najít více …..
Např. Kuks
vyborne, tak to mame oba dva pripady, ktere sotousci melou furt dokola, kdyz potrebujou jednoznacne dokazat jak je vsechno na hovno…
To je nahovno, když nevychází takt kvůli nemožnosti křižování tam, kde by se to nejlépe hodilo a cestující trčí 20 min. ve stanici, než přijede vlak v protisměru.
A které 🐖 vymyslelo takový takt na 💩?
tak asi někdo, kdo se ve staničce kopidlno rád dívá na trosky zašlé slávy lokálkové křižovatky
IDSK chce jízdní řád použitelný pro cestující, ne pro Spržel posílat krabičku když to zrovna vychází.
Takt má hodně výhod a není důvod mu dělat naschvály. (Mimochodem časovou polohu prahlavní – Vršovice si taky určuje spržel)
Ono to asi nejde posuzovat dnešnm pohledem. Já v té době byl děcko a nepamatuji si to, ale co vím tak 90. letech si dráha sáhla na úplné dno (vybydlená infrastruktura po komunistech a nedostatek peněz na cokoli), a u tratí typu Nymburk – Jičín nebo Vrané – Čerčany se nějaká „budoucnost“ asi nepředpokládala.
I v tehdejší době to byla úplně stejná blbost stejně jako při současných „optimalizacích“ podle zrovna aktuálního jízdního řádu a využití.
A proto se tehdá místo do oprav nasypaly prachy do vytrhání kolejí, to dává věru smysl.
Lidi, sám jste si tento režim zvolili, tak buďte rádi, či máte!
Ještě jednou, píše to blbosti: Lidí, sami jste si tento režim zvolili, tak buďte rádi, co máte!
To hodně velké zjednodušení. Část lidí volila strany, které se dostaly do parlamentu, z toho část lidí volila budoucí vládnoucí koalici, z toho většina volila kvůli jiným částem programu než „optimalizace železnic“ a z těch zbývajících asi jen malý zlomek chtěl vytrhávat koleje na lokálkách.
muzete nam rict, odkdy je trhani koleji vyznamnym parametrem politickeho rezimu, pripadne soucasti volebniho programu? pisete sem z nejakeho blazince?
Ne – smysluplná koncepce dopravy je potřebná. A ta schází. A s tím pak souvisí to nesmyslné trhání kolejí, likvidace vleček, nákladišť, neatraktivní železnice, atraktivní silnice apod. A to vše za naše peníze. Chápete?
I režim se může změnit do dalšího vývojového stupně…
Což mi připomíná – byli by v Liberci spokojenější, pokud by doba jízdy z Prahy byla 92 minut i s přestupem v Turnově?
Tenhle režim jsou ti stejní komunisti, kteří nás okrádali před rokem 1989. Jen převlékli kabáty. Sami jste si je vychovali.
jeste ze jsou mezi nami lide, kteri vidi dal…
Takže ČD jsou v tom vlastně nevinně, sám Havel jim to přikázal, oni sami by přece nic nerozhodli. Ano, ČD, tehdy to byla jedna firma.
Hloupost: nikoli Havel, ale Klaus (když čekal u závor na Pavlově cestou do Lán) a jeho modroptáčničtí řitilezci nejen z „pobřeží ch*joviny“, kteří mu to na očích viděli i na dálku …
spravne, jeste strasky a sip, at je mate vsechny pohromade. jeste ze je to na koho svest!
Abychom nezapomněli na mi(ni)stra Římana (Stráský byl jen Klausův poskok)…
Klaus prý jednou jel z JC na Poděbrady a divil se, kolikrát tam silnice I/32 kříží trať a musí se čekat na přejezdech…
A dnes je to jinak? Je to stále stejný postup. Likvidace za každou cenu, protože je to tak správně a hledat jiné řešení znamená pro řadu lidí i existenční problémy.
když nemám prachy, tak netrhám koleje. max můžu vyměnit rozsypanou veksli za rovnou kolej
Ne, v té době šlo o skutečnou snahu o likvidaci železnice. Z toho plynuly všechny ty záměry, činy. Nakonec stačí si najít třeba noviny z té doby a číst prohlášení ředitelů ČSD, ministrů MD apod., jak železnice jen doslouží a dochátrá. A toto jsou výsledky, za které opět nikdo nenese odpovědnost ani finanční, ani trestní, ani jinou. Prostě vše se zametá pod stůl. A v mnohém to pokračuje nadále. A lidi mají jen vztek.
Podobné je to v České Metuji kde musela být rychle zrušena dopravní kolej a z manipulační udělali kusou, nespíš kvůli 1 výhybce ztížili obsluhu nakládacího místa. Kraj dnes požaduje obnovení vyhýbny kvůli křížování.Je neuvěřitelné že kvůli pár Kč za údržbu vyhodili balík za odstranění (ale ty peníze byly z jiné hromádky )a to se počítá 👎 Pokud by se to dneska mělo obnovit bude to jako ve výše uvedeném případě ale SŽ o tom nechce ani slyšet. Docela věřím tomu že ti dotyční co o tom rozhodli stále na OŘ odpočívají.Vše je beztrestné, nikdo nenese odpovědnost a o náhradě škody… Číst vice »
Hezká manipulace s fakty. Jenomže si k těm pár korunám za údržbu připočtěte taky mzdy výpravčích a signalistů …a pak už jste někde jindy.
Můžete mít neobsazené nákladiště se zastávkou. Ze zrušením stanice ji nemusíte ihned likvidovat i fyzicky..
v odůvodňování toho, co nejde, jsme mistry vesmíru.
v jakémkoliv pokroku…někde na úrovni zimbabwe
Nikdy se to tak nedělalo!
resp.
Vždycky se to tak dělalo!
a ještě: není na to předpis
A pak přijde chvíle, kdy bude předpis na všechno, ale úplně jiný než ten starý…😂
V té době tam, jak už bylo řečeno žádný dopravní pracovník nebyl.
Jen to tam fyzicky bylo,v případě mimořádností které nejsou neobvyklé při množství vlaků a cestujících do Adršpachu by se mohlo vykřižovat a nepřenášet zpoždění.
Kalkulace nesmyslných cen byla dobře patrná na tabulce nákladů na údržbu nepoužívaný tratí, která se během několika dní zázračně změnila a chybu svadli na mluvčí.
I tak jsou čísla v té tabulce nesmyslná.
O tom žádná, vytasí se s jakoukoliv tabulkou a když to nikdo hlasitě nerozporuje tak to je už OK.
„Docela věřím tomu že ti dotyční co o tom rozhodli stále na OŘ odpočívají.“ Jistě jsou i takoví, ale já bych spíše tipoval, že mnozí z nich škodí už z ještě vyšších pozic, nebo aspoň jinde v síti (nechci spekulovat, že by to bylo pouze kvůli „zametení stop“, spíše myslím, že byli díky svým předchozím „zářným úspěchům“ vyslání jako „misionáři“ škodit jinam, kde tomu jejich předchůdci do té doby bránili). Bylo by zajímaví, kdyby někdo zkusil probrat archivy personálního obsazení vedoucích (řídících) pozic v SŽDC aspoň od doby jejího vzniku – asi bychom byli překvapeni z různých souvislostí, které nám… Číst vice »
Jj, tomu se taky říká: „Vykopnuti vejš“.
O tom to právě je, že přesunuli ještě víš a úspěšně brání odhalení,, prásáren“ .Kde není žalobce není soudce bohužel by museli přijít úplně jiní lidé a tu firmu provětrat nebo postavit znova bez zbytečných odborů s systémových specialistů kterých jsou tam mraky. Nejhorší je že pomalu každý tam na druhého něco ví tak se přeci nepotopí. Tak že se bohužel vůbec nic nezmění. Vždycky když se něco od členilo od Č(S)D byli u toho kupodivu dost vysocí úředníci z GŘ jako u firmy Chládek a spol. Tam se to docela dost tehdy řešilo ale nejspíš vyšumělo do ztracena-jako vždycky.… Číst vice »
To je pravda. Tenkrát to letělo rychlostí blesku . Když zrušili stanici v šedesátých letech , obvykle ji pouze zadeklovali , do bývalých dopravních kolejí (mimo hlavní kolej) dali výkolejky , na návěstidla kříže (pokud je třeba nevyužívali jako oddílová) a takto se fungovalo dalších 20-30 let. Na konci devedesátek jeden rok stanici zrušili a hned ji i zlikvidovali…
Protože z toho měl někdo vejvar. Za komančů se jenom nechtělo nikomu makat.
No, 2x 50 kg na metr, to mohlo být kolik v 300m výhybně? Za kolik bylo tehdy 30 tun železa?
Ze shnilých pražců a zaolejovaného štěrku se moc vyvařit nedá a ani nedalo.
to mu nevysvetlite, on neumi pocitat
Ne? Stavební firma dostala zakázku. To je ten vejvar, pane.
Zkuste nadhodit, jak by teda vypadal jízdní řád s dopravnou Luka p. M. a bez pobytů. Mě nic nenapadá. Jestli je na dolním Pacifiku někde potřeba výhybna, tak je to ve Svárově. Roky se o tom ví, a stejně po změně uzlu v Čerčanech na X:15/X:45 kvůli dokončení dalších částí koridoru, přijde velké divení, že vazby nejdou rozumně zajistit.
Obecně: Výhybny se mají stavět/udržovat/obnovovat tam, kde vychází, že jsou potřeba, což nutně nemusí být zrovna tam, kde je před 150 lety postavili.
Nicméně je pravda i to, že se zároveň má zajistit průjezdnost zpožděného/mimořádného vlaku bez zásadního poškození všeho kolem. A to to veledílo ORI skutečně přinejmenším dnes fakt nesplňuje. Doplňuji třeba Stránov ze stejné doby.
Tentokrát s vámi musím souhlasit. Skupina ORI i z mého pohledu dělá vše proto, aby se provoz komplikoval. Vypadá to tak, že nikdo znich nikdy nedělal v řízení provozu a nemá vůbec tušení, jak to v provozu vypadá. To, že se nějakou dobu nějaká kolej nevyužívá, ještě neznamená, že se nebude využívat v blízké budoucnosti. Zrovna včera jsem zjistil, že v jedné stanici navrhuje zrušit kusou kolej a příslušnou výhybku, která dělá odvrat . To že budou výluky a kolej by se velice hodila na odstavování Lv je nezajímá. Navíc se blíží termín plného provozu pod ETCS a bez toho… Číst vice »
přidejte si na seznam rajhrad
Tehdy do toho kraj nekecal, nic jako KORDIS neexistovalo, osobní vlaky objednávalo ministerstvo a nástupiště jako v Horních Heršpicích se zachovat nedaly. Bourat lidem domy nikoho nenapadlo.
a dělit mezistaniční úsek alespoň odbočkami nikoho nenapadlo, takže to rozkopeme nyní a znovu zadrátujeme?
jak vidite, nenapadlo. stejne tak nikoho nenapadlo peronizovat trat z brna do trebove, nebo udelat 4. koleje do libne…
Toto je dlouhodobý problém Dráhy jako takové měli veškeré profese od opravy vozů, lokomotiv, i opravy tratí až po stavby drážních objektů Bohužel toto vše díky vládám po 89 padlo a dráha teď musí za jaké koli i menší úpravy či opravy tvrdě platit A bude to čím dál víc horší Tak, že se nedivím že to tak dopadlo A to není jen tady to se děje na celé dráze
Nemuseli za to platit, tak za to neplatili a jak dopadlo? Údržba prvorepublikové technologie poněkud zaostávala, težké práce dělali polootroci z železničního vojska.
Bartoušov je hláska, nákladiště a zastávka[1] (někdejší železniční stanice) v okrese Jičín v Královéhradeckém kraji poblíž řeky Mrliny. Leží na neelektrizované jednokolejné trati 061 Nymburk–Jičín. V rekordně krátké době pouhých čtyř měsíců byla v roce 1881 vybudována železniční trať (dnes pod číslem 061) z Nymburka, respektive Velelib do Jičína. Železniční stanice původně nazvaná Jičíněves byla obsazena výpravčím a přednostou stanice. Po vybudování zastávky přímo v Jičíněvsi byla přejmenována na dnešní Bartoušov podle katastrálního území, na němž se nachází staniční budova. Změny v devadesátých letech dvacátého století se dotkly i železniční stanice Bartoušov. Postupně bylo zrušeno místo přednosty stanice a výpravčího.… Číst vice »
Vyskubeme vexle, aby jsme potom zjistili, že je potřebujeme.
Tomu se říká optimalizace milé děti.
Díky těmto optimalizacím, kdy ušetříme milion a po zjištění, že to co tam bylo, potřebujeme a za 10 milionů to vrátíme do původní podoby, funguje naše železnice jak funguje.
Zrovna ty vexle, které tam byly, tj. ručně stavěné, dnes určitě nepotřebujeme.
Tady jde spíš o to, že kdyby tam zůstaly, šlo by stavbu realizovat z hromádky provoz místo investice.
A to je takový problém, tam dodělat el. přestavníky nebo samovraty.
Nebo to je dle drážních paragrafů.
Výhybka je výhybka. To , když se mění způsob ovládání výhybek neznamená ještě že musí dojít k výměně výhybek…
Zrovna v tomto případě pravdu nemáte. Na historické výhybky v mizerném stavu (proto se vyndavaly) el. přestavník nedáte.
durazne vas zadam, abyste nikomu nekazil fakty jeho ideologicky zapal… 🙂
proste vyhybka se mela opravit nebo nahradit novou (sotousci vas upozorni, ze se jedna o paterni trat s mezinarodnim vyznamem) a cekat na dozizaci, ktera tam neni dodnes.
Jj, dêlaj to tak v Německu, tak Čecháčci musí taky. Vy jste autorem těch optimalizací, nebo proč se jich tak vehementně zastáváte?
Došlo ke zrychleni na daném úseku? Zlepšil se technický stav o řád?
Pokud ne, vytrhávat výhybky a rušit koleje je prostě ekonomický nesmysl.
Do původní podoby to naštěstí nikdo krom vás vracet nechce.
Jak „nikdo krom vás“? Rušení výhyben je v každém případě špatně, trať pak nejde využívat pro odklony, nákladní dopravu, mimořádné vlaky apod.. Když se jeden vlak zpozdí a další výhybna na trati je až za x desítek km, tak se zpoždění přenese i na opačný vlak a nic s tím nejde dělat. Každá výhybna se alespoň občas může hodit. Není žádoucí dělat podobné věci, jako byla např. „optimalizace“ trati Lovosice – Louny, která byla „optimalizována“ pouze na současný provoz a ve špičce, kdy tam jezdí vlaky každou hodinu, tam neproklouzne navíc „ani myš“. To rozhodně budoucímu rozvoji té trati nepomůže.… Číst vice »
Tak se podívejte na původní podobu Bartoušova – závory s klikotočem a výhybky přehazované ručně.
Lepší než nic. Pořád lepší výhybna s ručními výměnami a mechanickými závorami (které, zcela logicky, už dnes nikdo nově zřizovat nikde nebude), ve které se dá křižovat, než jen obyčejná zastávka (s nákladištěm nebo bez, to je jedno) ve které se křižovat nedá.
asi byste si mohl dat mokry hadr na hlavu a pak se zamyslet nad vyznamem trati a pozadavky, ktere tu predkladate…
Prosím? Asi nechápu o čem mluvíte. Nebo snad zpochybňujete význam trati 114 a také skutečnost, že každá výhybna navíc je jedině dobrá?
A proč se tam tedy plánuje křižovat a postavit znovu.
To se sice plánuje, ale určitě ne v původní podobě – ručně házené vexle a frajer s výpravkou a červenou čepicí.
A co píšu výše buď dodat el. nebo samovrat, ale to je i tak problém dodělat.
A to je zadarmo.
No rozhodně to vyjde levněji než vytrhat, propojit díry po vexlich a za pár let to znovu rozkopat a vexle tam dodat + znovu vybudovat dopravní kolej.
Pár je 20 a více?
Ano, to samé se stalo v pražských Hlubočepích…
Ano, ale tam to snad bylo tak i dobře. Výhybna tam tehdy nijak moc nechyběla, personál nebyl potřeba, úsek byl rozdělen automatickým hradlem asi kilometr na západ, cestující mohli nastupovat z celkem použitelného nástupiště a nemuseli krosit koleje. Teď už samozřejmě ta výhybna (nově postavená, s náležitě dlouhými kolejemi a výhybkami na vyšší rychlost do odbočky) potřeba je, pravidelně se tam křižuje mimo jiné R26 s S6, a nástupiště je tam kde se hodí víc, jízdenky prodává přilehlá hospoda.
„samozřejmě ta výhybna (nově postavená, s náležitě dlouhými kolejemi a výhybkami na vyšší rychlost do odbočky) potřeba je“
Jistě, je, ale koleje tam byly, myslím, původně delší než teď (a dopravní byly tři), a o vhodnosti přesunu zastávky pro cestující k přejezdu (zastavování ve stanici nikdy příliš využíváno nebylo) se mluvilo už za dob „bolševika“, kdy stanice ještě existovala – takže nic nového, jen zanikly v podstatě všechny zbytky zařízení využitelných jakoukoli nákladní dopravou.
Interval R26 je tak absurdní, že může rovnou začínat v Berouně.
Celkově mi R26 nedává smysl. Chtělo by to elektrifikovat S76, prodloužit vložené S7 z Řevnic do Jinců, zrušit R26 a zavést rychlík Příbram-Blatná-Nepomuk-Plzeň.
ze vam do tech fantasmagorii kecam, vam opravdu dava smysl prodlouzit neco, co nejezdi ani do berouna, do nejake vesnice v lese?
a rychlik z pribrami do pres blatnou plzne – to tu taky jeste nebylo. nemyslite, ze by z pribrami radsi lidi jeli do prahy nez do plzne?
A tak by jsme ze Třebaně do Litně a do Lochovic jezdili 60, po úpravách GPK a zabezpečení přejezdů 90 km/h jezdili vlakotramvají…😂
Zajímavé je, že každý myslíme jinak.
Já totiž to, že se zavede 30min interval Praha – Beroun s vloženými spojí (doprostřed, tedy 00 – 15 – 30 – 45) nikoliv do Řevnic, ale buď do Třebaně na 3.kolej, nebo taky do Berouna.
Po usměrnění dálkoviny bude kapacity dost, žádný strach…
Jste si jist, že by ty veksle vydržely přes 20 roků s obsluhou a údržbou za 0 kč?
Milon na mzdy za dvacet roků? No jestli jsou u dráhy takováhle rozpočtáři, tak bude problém především tady. To je asi 2.200 Kč/měsíc. Za to nepracuje ani číňan, ani pakistánec.
znovuobnovení výhybny je za 135 mio Kč a nikdo se nehlásí. ne za mega.
část nákladů by se musela vynaložit tak jako tak, prostě nic netrvá věčně.
ale údržba + modernizace stanice na lokálce normálně asi nestává 135 mio, ne?
jenze 135 mio je vcetne elektronickeho stavedla a zapojeni do dalkoveho rizeni. to tam drive taky nebylo.
za kolik je to elektronické stavědlo a kabeláž k tomu všemu?
pokud má stát jedna bezvýznamná výhybna na relativně bezvýznamné lokálce 135 mio a ještě to za to nikdo nechce postavit, pak je asi něco někde blbě. a začal bych drážními normami aj.
protože jedna výhybna za 135 mio vs. jezdíme šukafonem protože není na lepší vozidlo / rušíme provoz na tratích kvůli úspoře 10-20 mio / rok
to jsou pak zajímavé kontrasty
A za co? Můžete mi to rozpoložkovat?