Další odklad pro alternativní koridor. Ministerstvo rozcupovalo územní rozhodnutí
Trať Hradec Králové - Týniště nad Orlicí. Pramen: Správa železnic
Pro úsek Hradec Králové (mimo) - Týniště nad Orlicí (mimo) klade interaktivní mapa SŽ aktuálně budování do let 2026 až 2028.
Stačí se podívat nedaleko… Kdy bude hotová druhá kolej do HK z Pardubic…? V téhle republice nic nebude..
Pro ty osobáky zatím jedna kolej stačí, tady mají jezdit náklady, osobáky a možná i rychlíky…
No, tak evidentně je na místě když kladli stavbu do vzdálenější budoucnosti… brzo se nekopne.
A tak nějak se ptám jak se výrazně ovlivní okolí (kromě hluku, tam se to dá předpokládat kvůli zvýšení objemu dopravy) rozšířením trati o jednu kolej, což by mělo představovat cca nějakých 5 metrů na šířku? To zrovna v takovém úzkém proužku leží něčích jediná přístupová cesta k domu nebo tak něco?
Koukněte na leteckou mapu,místo tam je,ale každý by chtěl zachovat tu svoji cestičku jak ji léta používá…
Jako vždy. Ne špatná legislativa, ale špatná práce odpovědných pracovníků. Je neskutečné, jak vůbec může toto tak dlouho trvat – tedy řadu let. Asi se všichni mohou přetrhnout a otázkou je, zda skutečně kvalifikace a schopnosti odpovědných pracovníků jsou na požadované úrovni. Z tohoto hlediska je skutečně vzorem práce lidí třeba v 19. století, kde se stavěly ročně stovky km železnic.
Njn, nejni nad to vyhnat z pozemků, kdo jde, sedlákům uhnout a pak nechat umírat lidi na úrazy a nemoci při stavbě i jednoduchých úseků.
Rakousko-uherská byrokracie sice byla pomalá a konzervativní, ale dá se říct, že právní stát na úrovni tehdejší doby přinejmenším v „naší“ (tj. předlitavské) části monarchie fungoval, a to i pro „obyčejné“ lidi.
Tak důležitá stavba a příprava se tak neskutečně odflákne. 🤦🏼♂️😔
Jejda, nějaký nový úředník na MD, který rozboural zajetou praxi úřednické nadřazenosti? Že by se občan nemusel o svá práva až soudit, ale měl skutečně zastání i na úřadě? Neuvěřitelné!
Snad se konečně blýská na lepší časy a SŽ s kraji začnou dělat své povinnosti pořádně.
A není náhodou rozdíl mezi dělat „pořádně“ a „tak aby si nikdo nestěžoval“?
Vítejte v zemi, kde čas nehraje roli 👎
Jak nehraje roli??? Čím později a pomaleji, tím lépe!
No a jonak. vse je o komunikaci, SZ, Kraj, Obce se musi ptoste dohodnout a musi byt vule se dohodnout, jinak se nikam nepohneme a budeme jen koukat xa hranice jak oni stavi a jak se jim dari…
Teď si zkusme srovnat, jak asi funguje takové dohadování v Dánsku, kde těch obcí mají 98, a jak v tuzemsku, kde jich je 6250.
A takových a podobných argumentů z praxe pro výrazné snížení počtu obcí se dá dnes a denně najít x.
Komunikace by to vyresila, ale tady ma prednost byrokracie.
A kdy ministerstvo srovna limity hluku de silnici, tsk aby mebyla zel. znevyhodnena, i kdyz hluk z xel. trati ke snesitelnejsi oproti silnicnimu provozu?
Zhruba ve chvíli, kdy se naučíte psát.
Neschopnost stávající SŽ v přímém přenosu. Neměla by vzniknout konkurence?
To jako že by plánovalo a stavělo železnice v Česku více subjektů? Že by dva subjekty zároveň plánovaly, projektovaly a žádaly o všemožná povolení pro stejnou stavbu?
Nebo jak myslíte, že by ta konkurence měla vypadat, prosím?
(btw ŘSD nemá konkurenci a funguje dost dobře. Problém není v nedostatku konkurence)
No asi ne pro stejnou stavbu, že? Například VRT by připravovala (a později se o ně starala jiná – zcela nová – organizace). Něco na tom je.
Hehe, jakože nestačí nový odbor VRT na SŽ (což jsou jen vyhozené peníze za další organizační jednotku dělající totéž, co stavební správy), ale musela by to být samostatná organizace s vlastním zákonem, generálním ředitelstvím a vlastními předpisy? 😀
Kocourkov už by nemohl být větší!
Vždyť přece budou dělat něco úplně jiného než plánovat umístění kolejí do terénu, to spolu nijak nesouvisí, takové organizace by přece nemohli sdílet žádné rozumné ressourcy (budovy, sekretářky, auta, internet, odborníky…) že…
Neboli: dražší by to bylo zcela určitě, lepší možná, nevím, spíš jen náhodou
A takhle to dělají velcí kluci, co spolu mluví:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-skryta-hra-metrostavu-jak-jeho-manazeri-orchestrovali-zakazku-za-30-miliard-237125
Největší sranda je, že ať teď udělá ÚOHS cokoli, bude to špatně. Hlava 22.
UOHS může zakázku zrušit. Když ne, udělá to Vinci žalobou. Prostě metro nebude, však co…
Proč takhle stát sám sebe sabotuje? Investorem je zde stát, SŽ je jenom prostředník kterého stát vlastní, a který dělá na základě pokynů státu. Tak proč sám sobě stát hází klacky pod nohy?
Protože stát není stát, ale smečka personálně i zájmově propletených mafií, které někdy spolupracují, jindy se ignorují a často si jdou navzájem po krku.
to není sabotáž – v článku je to napsané – šlendrián na entou
Kdo už jiný by měl dodržovat zákony než stát?
Stát by měl přijmout takové zákony, které ho nebudou omezovat.
Náznak takových zákonů jsme tu již měli. Mimo jiné díky nim padla jedna z nejkrásnějších nádražních budov v Evropě. Díky bohu je tato doba již dávno pryč.
To přece nemůžete myslet vážně… Jako, že stát si řekne a všichni kolem mu to odkývou a ještě poděkujou, že jim komplikuje život?
Tak v tom případě by byla ideálním státním zřízením absolutistická monarchie. Stát jsem já.
(Pro jistotu: Ironie.)
Jenže i za toho Krále Slunce vládly šedé eminence.
Proč to množné číslo. Na to by stačil jediný zákon s jediným paragrafem: „Stát může všechno. Ostatní mají pouze právo držet hubu.!
Rychlé spojení H. Králové a Moravy je blábol SŽ. Ani po zdvoukolejnění trati to nebude rychlejší než přestup v Pardubicích. Pomůže to ale nákladní dopravě…
Tak určitě 45km bez přestupu bude pomalejší než 57km s prestupem. Přímý vlaky do Chocně by byly rychlejší už teď
Jasně, ale to předpokládá nová spojení typu point-to-point… bylo by OK kdybysme měli dostatek volné kapacity tratí, jenže jaksi moc nemáme… nejde o vzdušné cesty kterých je (téměř) neomezeně.
Teoreticky to rychlejší bude. Prakticky tu není v plánu žádný rychlý segment v objednávce MD. A ano, může projevit zájem některý ze soukromých dopravců. Nicméně z hlediska přepravní poptávky, pokud pominu kapacitu koridoru, je v zájmu každého to, aby na cestě z HK na Moravu obsloužil i Pardubice.
V létě jsme sjížděli Orlici, takže jsem si v rámci přesouvání projel obě tratě. Ač elektrifikované, jezdí po nich nejrůznější slepence Regionov, 810 a dalších historických vozů, které dobře pamatuji z 80. let….
Tak pokud bude jízdní doba srovnatelná, tak by dávalo smysl aby jedna půlka vlaků z Prahy na východ jezdila přes Pardubice, a druhá přes Hradec.
A proto se mezi nimi postavila dvojkolejka se 160 km ?
Z Prahy do Pardubic se autem jezdí také po dálnici D11 přes opatovický rozplet, lobuje někdo za dálnici Praha-Kutná hora-Kolín-Pardubice?
Ukázkové míchání jablek s hruškama…
Ono k tomu možná jednou dojde, ale myslím, že ani MD neplánuje vzdušné zámky. Takže o tom, co tam bude jezdit, se může začít jednat, až budou nějaké reálné obrysy toho, že Chocně do Prahy povede dvojkolejka (z části trojkolejka) přes Hradec, Nymburk, Čelákovice. Takže dřív než za 8-10 let to nebude.
No to absolutně nejmíň za 10 let…
Ona bude srovnatelná jen když bude vyjíždět z Hradce… aspoň teda když nehledíme do středně vzdálené budoucnosti.
Naopak by bylo dobré, když by tady alespoň dva, čtyři vlakem tudy mezi Prahou a Brnem projeli, Hradec je sám velké město a spádují do něj široké oblastí, rychlíkovou vrstvu Choceň-Kolín zastanou Žilinské „expresy“, tak by se hodil alespoň nějaký Panter Hradec-Brno na přímo.
Dobrý den, nevíte náhodou někdo, kdo a za jakou cenu zpracovával pro tuto stavbu DÚR? Našel jsem jenom, že v červenci vyhlásili soutěž na DSP na 157 mil., ale o dokumentaci pro ÚR nic.
Podejte si žádost podle 106/99 Sb. na SŽ, milerádi vám odpoví.
1) Vypadá to jako pěknej bordel a slendrian, o tom žádná.
2) Fakt to muselo ministerstvo řešit skoro 2 roky, když je to tak strašně (tím pádem na první pohled) odfláknutý?
3) Obecně bych nepožadoval, aby stavba byla připravena, a všechny námitky vypořádány, před zahájením stavby. Jak se sedláček dostane na louku a jak vysokou protihlukovou stěnu chce mít někdo před barákem lze řešit průběžně, dodatečně, případně i s nějakým odškodněním.
Nedostanete se k baraku, sorry, nekdy za 10 let to vyresime, pokud budete dost rvat.
A jinak jste zcela zdrav…?
No tak to jste krásně sfouknul slaměnýho panáka. Teď si to zkuste přečíst ještě jednou, bez vytrhávání z kontextu a.s dovysvětlením:
1) Žadatel nemá ani zkoušet něco takovýho jako odříznout někomu přístup k baráku – to je na vyhazov.
2) Jestli tam byl nějakej takhle zavaznej problém, tak to má posuzující úředník shodit že stolu v řádu týdnů, ne let.
3) Malichernosti a ptákoviny řešit za pochodu. (Článek neuvádí jestli tam jsou jenom byrokratický problémy, nebo i skutečný problémy)
Jaký je rozdíl mezi odříznutím přístupu k domu a odříznutím přístupu ke zdroji obživy (louka pro sedláka)? Co je pro vás malichernost pro jiného malichernost není.
Rozdil nemusi byt zadny, ale nevim o jakem odriznuti pristupu se tady vubec bavime. Zase jednou zauradovala vehlasna ceska schopnost improvizace – tady improvizace pri vymejsleni problemu. Delate jak kdybychom se bavili o zapadlych koutech amazonskeho pralesa a ne o Polabi. Jak se dostanu na louku za kolejema (ktery tam mimochcodem uz jsou)?! Tak asi pres prejezd nebo z druhy strany, ne?
Zajimavy, ze kdyz je tu zprava z druhy strany zemekoule, tak je tu spoustu rad a napadu, jak to meli udelat lepe. Ale jak dostat sedlaka s traktorem na louku v Trebechovicich budeme resit 15 let.
Vy byste to chtěl zažít na vlastní kůži z pozice toho sedláčka, nebo majitele obytného domu? Fakt?
Spoustu veci nechci zazivat a stejne mi nic jinyho nezbejva. Rika se tomu zivot. V kuzi toho sedlacka bych treba taky nechtel, aby byrokrat ve zcela jasnem pripadu rozhodoval 2 roky.
,,Serendipitní způsob“. Ach, jak je ta čeština malebná!
Jak vidím jak ten státní aparát funguje, chce se mi brečet.
Mně spíš zvracet.
No, taková pochybení, to jde na hlavu SŽ, ředitele stavební správy. Ale jak už je v našich luzích a hájích běžné, odnesou to maximálně pěšáci.
I ta pochybení úřadu?
Nejde jenom o koridor.V úseku Hradec Králové – Třebechovice p.O. je i silná poptávka po příměstské dopravě ,pro kterou chybí kapacita.
V nazvu te investicni akce je tolikrat (mimo), ze uz i to uzemni rozhodnuti bylo mimo (zakonne pozadavky :-)).
Chtěl bych se zeptat, kdo je obeznámen s aktuálním stavem.. Elektrifikace Týniště nad Orlicí – Solnice?? Diky
Podejte si žádost podle 106/99 Sb. na SŽ, milerádi vám odpoví.
Sliby,chyby ..už se mělo stavět.. nekoplo se do země,údajně chybí penízky a lobby Das Skoda Auto už taky slábne…
Nesoulad s ÚP obcí. To si nevšiml investor nebo projektant? Jaké budou za to opatření/pokuty?
Něco takového má řešit HIP, hlavní inženýr projektu, spolu se zadavatelem a z takového jednání by měl být vyhotoven zápis obsahující následující kroky kdo co bude dělat.
Projektovat v nesouladu s ÚP je naprosto nestandardní postup, který projektant sám od sebe neudělá. Taková věc se dělá striktně na pokyn investora.
U takovýchto staveb soulad s ÚP být nemusí, stačí soulad se ZÚR kraje
Tak či tak ministerstvu ten nesoulad s UP zjevně vadil.
Tak především by takový stav, kdy je nesoulad mezi ZÚR a ÚP, vůbec neměl nastat. A protože šedivá je teorie a zelený strom života, tak existuje spousta ministerských metodik, směrnic k dohodovacím řízením a dalších úředních dokumentů, podle kterých se takové případy nesouladů a nedohod řeší. Nicméně nikdo jiný než obec nemůže ÚP – třeba i podle rozhodnutí kraje, MMR, vlády nebo správního soudu – změnit. A ÚP se podle mého názoru změnit musí, pokud by stavba plánovaná v souladu se ZÚR byla s ÚP v rozporu. Základními dokumenty jsou stavební zákon a správní řád. Příslušná legislativa mi sice jako… Číst vice »
U takovýchto staveb soulad být musí, pokud stavba zasahuje do intravilánu.
Nemusí jinak by se takováto stavba nepostavila nikdy. Obec nemáte šanci nějak donutit změnit si územní plán.
„Obec nemáte šanci nějak donutit změnit si územní plán.“ To je přece nesmysl. Jak už jsem napsal dřív (čte tady vůbec někdo něco, než se tu k něčemu vyžvejká?), existuje celá sbírka právních předpisů – základem jsou stavební zákon a správní řád – a dalších závazných dokumentů, s nimiž ÚP musí být v souladu. Když je některá obec natolik zatvrzelá, že ho odmítá upravit tak, aby byl v souladu se zákony, může k tomu být donucena soudně. (Správní agendu řeší krajské soudy a Nejvyšší správní soud.) Zkus si přečíst třeba tohle: https://www.mvcr.cz/clanek/uzemni-plany-a-spravni-soudy.aspx Z odkazovaného dokumentu vyplývá, že jen v letech… Číst vice »
Na povinou změnu ÚP, pokud je v nesouladu se ZÚR, existuje taky metodika MMR. Má to jenom 1 stranu, tak by si to všichni mínusáři a speciálně nick Leštění mohli přečíst tady:
https://www.mmr.cz/getmedia/c241fd35-3fc0-449d-b8dd-05be50c591cf/MMR-12856_2020_81-Metodika-povinna-zmena-UP-2020-03-03.pdf.aspx?ext=.pdf
To je sice hezké, ale když zastupitelé pro změnu nezvednou ruku a raději rezignují na jakékoliv změny územního plánu (on totiž v mnoha případech stačí na desetiletí dopředu), tak uděláte co? NIC! Správní soud může návrh změny územního plánu pro rozpor se ZÚR kraje jen zrušit, ale nemůže žádný územní plán ani jeho změnu schválit.
Trestem je „pouze“ to, že pak nejde obecní ÚP jakkoliv změnit, protože ho soud vždy shodí, jelikož se nezabýval tím, čím měl.
Ostatně proč tak dlouho platil brněnský ÚP a pořád byl soudy shazován?
No tak jestli v té obci žijí aspoň trochu příčetní voliči, tak v momentě, kdy zjistí, že si kvůli neplatnému ÚP nepostaví ani králíkárnu, vymění zastupitelstvo. A jestli ne a je jim to jedno nebo si s tím nevědí rady, pak pámbu s nimi. V takovém případě už jim nepomůže ani svěcená. Jinak je samozřejmě pravda, že správní právo sice leccos nařizuje, ale sankce za neplnění neexistují. A pravda je i to, že nikdo jiný než obec nemůže ÚP změnit. Nicméně bez platného ÚP obec leccos nemůže. Pak jde o to, nakolik takový stav dopadá na občany a voliče. Naštěstí… Číst vice »
Hádám tedy původně chtěli dostavět tady v době, než na Kolín-Choceň znovu začnou. To by mohlo být dobře alespoň proto, že trať přes Havlbrod už tehdy mimo možná stanice bude kompletně hotová a že by do té doby mohlo zároveň napadnout začít stavět i dál na Blansko-Třebová-Ústí ať se udělají ve spojení mezi dvěma největšími městy polovina jeho kolejí zaráz třeba zase se dvěma nebo třemi jízdními řady. I když při počtu prací co si SŽ plánuje na konec 20.let a začátek 30.let, tak nevím jak finance nebo nebo stavební kapacity, to by už mohli zachránit jen když sem opravdu… Číst vice »
A já myslel, že alternativa ke koridoru je VRT přes Vysočinu …. Pořád mi není jasné proč se nestaví raději nová trať podél D11, která by vyšla levněji, byla celá mimoúrovňová, tak jako se připravuje Vrt podél D1 na Moravě. Něco jako Westbahn v Rakousku. Dál by pak mohla pokračovat podel D35 přes Svitavy do Mohelnice. Přibyla by rychlost pro osobní dopravu i kapacita pro nákladní dopravu.
Jenže ta kopcovitá a alternativou jen od Brna, od Olomouce jezdí ale taky kvanta vlaků. Tedy v našem případě krátkých osobních vlaků se uživí v budoucnu uživí všechny čtyři tratě západ-východ.
Alternativa ke koridoru je to pro nákladní vlaky a rychlíky do Hradcce. Prvně jmenované na VRT nemohou, zavazely by tam.
Pokud by se po té nové kolem D11 mělo jezdiz 200-230 jako po Westbahn, tak by tam nákladní vlak taky moc nemohl a na Brno by to bylo o 50 km delší, dražší.
Jak to může být alternativa pro rychlíky do Hradce? Jezdí dnes snad nějaké jinudy, než tudy, protože by tam nebyla kapacita? Nějaké brněnské rychlíky by tam natáhnout šlo, ale to by bylo samozřejmě za cenu prodloužení jízdní doby pro lidi z JMK do Prahy.
Dobře: … alernativou pro nákladní vlaky a také pro pravidelných provoz rychlíků do Hradce. Pro případné odklony z koridoru je to taky alternativní trasa. Napsal jsem to ve zkratce.
No a nebude to delší na Sever Moravy právě přes Brno ?
Delší není vždy pomalejší, plán je právě jezdit z Prahy do Ostravy přes Brno mimo Pardubice a Olomouc.
Trať podél D11 by sice byla pěkná, jen by stejně jako D11 míjela všechna větší sídla. Takže by po ní asi mohly jet náklady a přímá expresní vrstva Praha – HK, ale nic jiného. Tím neobsloužíte (Čelákovice, Lysou) Nymburk, Podébrady, Chlumec, tedy místa se značnou místní frekvencí.
Tvrdě přitom zkritizovalo hradecké úředníky i Správu železnic jako žadatelku.
Promiňte, ona je Správa železnic žena, nebo jen organizace ženského rodu? To slovo „žadatelku“ si opravte na žadatele. Nebo chcete říct, že Správa železnic je „provozovatelkyně“ dráhy?
„Si opravte“ asi nemá cenu psát autorovi článku, pokud to takto už stojí v rozhodnutí.
A píše se „provozovatelka“, vy koni.
Asi jste nepochopil, proč a jak to píšu, vy inteligente
Ano Petře, Správa je ženského rodu a označuje se tedy jako žadatelka. Vidíte snad první úřední rozhodnutí/rozsudek v životě?
Ach ten náš jazyk, je smutné, když ho ani my sami neumíme používat.
Ano, neumíte jej používat.
Jaké slovo je podmětem v dané větě? Správa.
Jakého je slovo „správa“ rodu? Ženského.
Jaký tvar podstatného jména „žadatel(ka)“ použijeme pro osobu či instituci rodu ženského? Žadatelka.
Není zač.
No, ale v úředním slangu se slovo žadatelka používá u fyzických osob ženského pohlaví. U investic SŽ se také nepoužívá slovo „investorka“.
To je ovšem omyl. Když je zapsaný název organizace v ženském rodu, veškeré právní dokumenty toho ženského rodu používají. Takže Správa železnic je žadatelka.
Stačí přečíst si jako příklad nějaká soudní rozhodnutí, kde figurují akciové společnosti. Všechny se uvádějí v ženském rodě.
A proto se zavedlo tolik všelijakých pohlaví, aby i ta SŽ se do některého vešla.
Má i svoji toaletu?
Záchody budou pro všechna pohlaví společné.
Soudě dle výkonů SprŽel je celá tato instituce jedno velké pohlaví.
Ano, a dokonce si může vybrat, které!
A ředitel má právo kdykoliv rozhodnout, že se SŽ cítí být osobou jiného pohlaví, než dosud, a své rozhodnutí může i poté kdykoliv změnit!
Právnická osoba.
Tak… nevím, školy nemám,, ale zdá se mi, že pokud by někdo chtěl demonstrovat rozdíl mezi současným přístupem k rozšiřování sítě tak, jak je praktikován na ŘSD a jak na SŽ, má tu ideální materiál.
Ale samozřejmě nepochybuji, že gang z České Třebové, Žiliny a Pardubic se nějakou takovou lapálií nenechá rozhodit – vždyť penízky proudí, tak o co jde, ne?
Škol, odkud se rekrutují příslušníci toho vašeho „gangu“, je ovšem mnohem víc a působí v mnohem více lokalitách, než jen v těch vámi vyjmenovaných. A možná budete překvapen, ale mnohé z těch škol ani nejsou specializovány na dopravní obory, ale přesto jejich absolventi nakonec zakotví třeba zrovna v institucích spojených právě s železnicí.
Hláska forever!
my jsme opravdu východní evropa, taková lenost a neschopnost se jen tak nevidí…
Tohle není ani ta východní Evropa. Dokážete si představit, co by s takovými podřízenými provedl, řekněme, Lazar Kaganovič?
Popisovane stalinske praktiky patri jeste dal na vychod. K tomu se snad upinat nebudeme. Nebo tu nenapadne podporujete hnuti smerujici k potlacovani prav?
Polsko je také líná a neschopná východní Evropa?!
Polsko je naopak východní Evropa schopná všeho.
Sprostá sabotáž!
Ano, ze strany SŽ.
Nepřipravoval to náhodou třeba SUDOP HK?
Ne.
Mozna stoji za to to Ne rozvinout. SUDOP PRAHA mel/ma/soutezi na VOChoc stavby Chlumec-HK, HK, Tyniste-Chocen (vse pracoviste HK, v kraji ma realizovane Pardubice a Pardubice-Steblova) a Tyniste plus veci na Solnici (pracoviste Praha). Kanin-Chlumec meli v pripravce Mott MacDonald (vedouci ucastnik) s PRODEX CZ, HK-Tyniste PRODEX SK s VALBEK. U obou zminenych probiha hodnoceni nabidky na projekt, da se ocekavat, ze chteji pokracovat ti, kteri na tom delali a nebudou se do toho slozite vpravovat… v dobe pripravy VRT projekce nemaji volne kapacity a schopny volny projektant na kooperaci se prakticky sehnat neda. Vse vygooglitelne. Minus za podsouvani dezinformace… Číst vice »
Díky za užitečné podrobné rozvinutí, jímž jste navíc „rozblikal kontrolku“ pokud jde o další nějak zúčastněné firmy (Valbek).
Z mé strany nemělo jít o podsouvání dezinformace, ale jen o mírně jízlivou reakci na původní příspěvek v tomto vláknu (resp. na osobu jeho autora).
Krajský úřad na tom má stejný podíl, tohle měl připomínkovat úplně stejně a už to mohlo být vyřešené.
Zajímavá změna dikce Zdopravy. Když píšete o odvolání v případě silniční stavby, jsou to „zlí“ ekologové. Tady jste uznali, že problém je na straně investora a státní správy. 😀
Nemáte pravdu, zhruba před rokem jsme téměř stejně psali například o tunelech ŘSD u Benešova. Ve zpravodajství se držíme faktů.
https://zdopravy.cz/ministerstvo-rozcupovalo-dalsi-dokumentaci-k-uzemnimu-rozhodnuti-rsd-neuspelo-s-tunelem-u-benesova-128287/
Pavezi, váš komentář je lehce“ mimo“. Je opravdu velký rozdíl mezí tím, když dojde k fatálním pochybení v přípravě stavby ( což je tento případ) versus stav, kdy blokují stavbu ekologičtí aktivisti, kteří záměrně vyhledávají slabá místa a droné chybičky projektu. Na stavby se kladou tak široké legislativní požadavky, že není v reálných možnostech projektantů naprosto perfektně stavbu vyprojektovat. A zelený strom života ještě říká, že žádná stavba se nikdy neudělala 100% podle projektu. Na některé chyby se zkrátka dojde až při realizaci stavby, neboť se např zjistí, že inž sítě vedou ve skutečnosti jinak než ukazovaly podklady; že je… Číst vice »
O co vám jde? Novinář nemá co uznávat, nebo do věci vnášet svoje pocity a názory. Musí mít odstup a držet se faktů (ověřených), a to se v daném případě také stalo.
„Novinář nemá co uznávat, nebo do věci vnášet svoje pocity a názory.“
To platí pro zpravodajství. Tzn. i pro článek, pod kterým se vede tato diskuse. Budiž nicméně pro úplnost řečeno, že jiné novinářské formy – komentáře, fejetony, sloupky apod. – naopak z názorů a pocitů autorů vycházejí.
Posaďte do vedení SŽ Mátla z ŘSD a pojede to jako po másle. Tohle neustálý odkládání a takový chyby nemaj obdoby…
Jasný ŘSD zadny odvolání nemají a nikdo jim rozhodnutí nevrací D0, D1, D35, D52, ….
Odvolání mají. Ale taky mají žádosti, které přes úřady projdou.
Ty podklady (žádosti) k řízení ve věci ale zpracovávají podřízení, nikoli „velitelé“.
Když velký úřad udělá jednu chybu, jde to nejspíš za úředníkem.
Když ale (plácnu) třetina výkonu úřadu je nekvalitních, problémem nemůže být dílčí úředník, ale systém. Za který je zodpovědné vedení úřadu.
Pojede to jako po mátle.
Ve zdůvodnění MD je uveden celkem šlendrián ze strany SprŽel i kraje.
Budou vyvozena nějaká opatření, aby příště k tak velké nedbalosti a tutlání nedošlo?
Áno, na stěžovatele naskáče Úderka z Dlážděné. To aby všichni věděli, že se sprostými majiteli nemovitostí bude zatočeno!
Teda možná, OČTŘ budou proti takovému postupu, zase se proti Dráze spikli.
Odnese to prostý úředník, nikoli papaláš. 🙂
Když čtu, jak stát není schopný roky připravit modernizaci stávající tratě, přepadá mě skepse při pomyšlení na to, že by měl ještě za našich životů zvládnout připravit k výstavbě stovky kilometrů novostavby VRT.
Ono to VRT přeci jen bude jednodušší, protože se hledá nový koridor a bude se výhybat intraviánu měst a obcí, kde to pochopitelně „musí“ drhnout.
Nicméně úplně bez problémů to určutě nebude. 🙂
Nevím v čem by to mělo být jednodušší. Účastníků bude stejně, EIA bude taky a vyhnout se veškeré zástavbě je nemožné. Ano při realizaci to bude jednodušší, když kolem vás nebudou jezdit vlaky, ale v přípravě žádný rozdíl není.
V přípravě to bude dost podobné již hotovým úsekům III. koridoru, které jsou vesměs v nové stopě.
Ono je dost rozdíl poblíž obce a přímo před barákem. Tam může být dost obtížné vše splnit i při nejlepší snaze všech stran. V přípravě rozdíl není, ale v tom co stavba přímo ovlivní a zasáhne ano.
V Česku ale skoro každá liniová stavba vede blízko nějaké obce. Bohužel dostatečně blízko, aby se k tomu mohli obyvatelé těch obcí vyjadřovat (a aby opět hrozil stejný scénář, kdy státní správa ignoruje jakýkoliv požadavek či námitku dotčených a ti pak se zařeknou a stavbu blokují i když by jinak nemuseli).
Tak o tom jsem ale nepsal a je to právo obyvatel hájit své zájmy. Rozdíl je v tom co ta stavba ovlivní a jaký bude mít dopad a tedy pozice a průchodnost. Nikdo netvrdí, že to bude snadné.
Opět. Škoda špatné přípravy Správy železnic. Specializovaná státní instituce, která to moc neovládá. 👎🏻
Rozhodnout o odvolání po 20 měsících je opravdu skvělý počin. MD klidně mohlo kritiku rozšířit i o sebe, protože z jejich strany je to také tragédie
Tak MD k tomu dodává, že jim práci aktivně komplikoval krajský úřad, který se snažil zahlazovat stopy.
MD v tom hlavně nechalo pořádně vykoupat ty, kdo z nějakého jeho (tentokrát dokonce zjevně mimořádně kompetentního) úředníka chtěli udělat blbce – to hodně dlouho trvající řízení bych považoval spíše za jakousi docela oprávněnou zlomyslnost než za něčí obyčejné lemplovství.
Jak se to říká? Svoboda ven?
Tak určitě to zlepší kvalitu úředníků na kraji
O (ne)kvalitě práce úředníků krajského úřadu v Hradci Králové čtu prvně. O impotenci SprŽel snad každý týden. To první může být náhoda, nevím, těžko soudit. Ale impotence SprŽel připravit nové stavby, to už je jednoznačně systémový problém dané organizace, za který je zodpovědné vedení.
Ten projekt spachali na kraji? Primarni zodpovednost je SZ, kraj sekundarni
A to se jedná jen o přidání druhé koleje- nedokážu si představit, jak by to vypadalo v případě zcela nové trasy.
Přidání druhé koleje je skoro tak náročné jako výstavba úplně nové trasy. Výkup pozemků, stavba mostů pro druhou kolej, úprava přejezdů i samotných stanic.
U nové trati si můžete vybrat, kudy tu trať povedete. U přeměny z jednokolejky na dvojkolejku moc ne.
Původní trať Třebovice – Rudoltice je příkladem, že i v takovém případě si lze trasu 2. koleje zvolit.
Hrozná ostuda plnou zúčastněných. Budou padat nějaké hlavy na SSV? (jasně že nebudou…)
Nebudou, to je jasné.
Tady ale tipuji, že to odflakli projektanti a nezkontrolovali si, že mají všechny dotčené sousedy v tabulkách. Na SŽ to asi taky nekontrolují…
Projektanti to asi odflákli, ale odpovídá za to přeci investor, tedy jednoznačně SŽ, a tam to přece musí mít na starosti někdo konkrétní – tak ať si to s těmi, kdo jej dostali do průšvihu, vyřídí sám. A jen na okraj: chybí mi tady aspoň drobná omluva těch, kdo soustavně plivou jedovaté sliny na různé ekologické a podobné instituce, že jen kvůli nim se v ČR soustavně zdržují přípravy potřebných staveb: tady je důkaz, že se asi často odvolávají oprávněně a podstata těch odvolání je asi skutečně ve většině případů právě v nedůslednosti a šlendriánu těch, kdo měli pracovat dobře.… Číst vice »
Co je oprávněného na tom, když nějaký eko spolek blokuje výstavbu na druhé straně republiky, která se lidí v tomto spolku ani nedotkne?
Třeba snaha o zajištění dodržování zákonů?
V případech tohoto druhu státní správa, samosprávy a někdy i represivní orgány státu porušují zákony jako na běžícím pásu a neziskové organizace bývají často jediné, kdo na to poukazují. A když pak dojde na soudní spory (protože stát, kraje, radnice a ve vyhrocených případech i policie přece ani náznakem nepřipustí, že něco porušily…), tak je neziskové organizace skoro vždycky vyhrávají.
V tomto konkrétním případě je role ministerstva spíš pozitivní. Rád bych věřil, že to je náznak tendence ke změně situace.
Takže jen truc akce, aby náhodou obecně prospěšná stavba neprošla moc hladce, za každou cenu hledat byrokratické chyby (pokud ostatní je v pořádku, a místní nemají problém s trasováním, atd…) je spíš kontraproduktivní. A takové akce jsou jen škodičské, než aby poukazovali na skutečné problémy (a jasně že soud vyhrají, protože přeci nemůže vyhrát ouřad, když tam mají byrokratickou chybu). Takové soudy, kde jsou jen byrokratické chyby, bez reálných škod bych končil pokutou pro úřad za chybu s tím, že stavba může pokračovat.
Kontrola účastníků řízení (a dotčených orgánů státní správy) je povinností orgánu vydávajícího předmětné rozhodnutí.
Je to opravdu skoda, jelikož to je opravdu potřeba. Bohužel si ale myslím, že i kdyby vše bylo papírove v pořádku, tak by se v roce 2026 nezačalo, protože by na to stejne ministerstvo dopravy nemělo rozpočet. Avšak tady je problém nejen u nedostatku peněz, ale taky u predrazenych zakazek. Snad se s tím něco udělá, ať zazijeme podobný boom i na železnici, jako tomu je teď na dálnicich:)
Po dálnicích už to bude bohužel celkem k ničemu, pokud mělo být cílem převedení dálkových přeprav na koleje; leda by bylo cílem zvyšování přepravních objemů do nekonečna… Dostavějí-li D35 a D11, zůstane patrně u jednokolejky Hradec – Choceň i Hradec – Jaroměř – Trutnov – Královec, včetně úvratě do Náchoda a uřezaných propojení do Polska v okolí. Budeme rádi za druhé dvě koleje z Chocně do Ústí, pokud někdy… Nic, no. Mohli jsme, nechtěli jsme.
Ne, nemohli jste sebrat lidem přístup k nemovitostem. Ikdyž jste chtěli.
u dalnic to jde, u zeleznice to pujde taky…
A proto se nadává, že vedle dálnice vede dvojka silnice pro místní dopravu…
Zbytečný pesimismus. Přesun ND částečně na koleje bude i tak pozitivním krokem pro realizované dálnice (snížení provozu kamionů, snížení opotřebení vozovky, …..).
Hlavně že teď většina spojů v úseku Choceň Týniště jezdí v motorové trakci. Měl být zachovan model minulých let jezdit to elektrickou trakcí a v Týništi uskutečnit přestup na okolní neelektrifikované tratě.
Takže spěšňáky Choceň – Náchod (Teplice n.M.) zrušit a tím ještě víc zhoršit dopravu do Sudet?
Sp do Náchoda mohou klidně zůstat, ale na osobáky Týniště – Choceň není důvod motoráky nasazovat.
Ono se do budoucna počítá s 1h taktem Sp Choceň – Náchod s tím, že osobáky skončí.
To je ovšem zjevně ještě hodně daleká budoucnost, pokud tedy k modernizaci trati opravdu v dohledné době dojde
Ono ty některé osobáky pendlují Choceň – Týniště – Rychnov n.K jak si to HK kraj přeje a objednává…a cestující jezdí.. Je zde u Čermné hranice s PA krajem,a tam zas dohoda na soupravách el.trakce trochu skřípe… Jezdí 163+3Bymee když už..
O zrušení nepadlo ani slovo ale realizovat přestup v Týništi. Samozřejmě s garantovanou návaznosti.
A to samé v Jaroměři směrem na Liberec a Trutnov! Vy jste expert! 🙂
Ono i na to může dojít, až budou všude ty dálnice a přivaděče. Vlaky jen, aby se neřeklo…
To je teda katastrofický scénář téměř hodný Axela.
Proč? Cesta je elektrifikace nebo duální vozidla.
Já bych spěsňáky odklonil přes Holice do Pardubic. Přece jen Pardubice jsou mnohem větší uzel a i samotný cíl než Choceň.
A jaký by to mělo význam? Do Pardubic lze přímo přes HK. V Chocni je vazba na Brno. Jestli má nějaký koncept pro tuto trať smysl, tak právě tento. Je si toho vědom i KHK a do budouna se počítá s 1h taktem.
Drazí cestující, nepojedete tam, kam potřebujete, ale tam, kde je bydlí více lidí. Super!!! 😀
Směrem na Moravu se bude přestupovat v Moravanech a do čeho? Asi až v Pardubicích… to jsou mi nápady.
Nehledě na to, že přes Choceň do Pardubic je to o 15 minut delší než s úvratí přes Starkoč a přestupem v Hradci.
No co, tak by v Moravanech začali stavět rychlíky a hned máme přestup 😁
Jen by se nejdřív musela trať převézt z režimu D3, do provozování podle D1 (ideálně DOZ), jezdit tam ještě Sp, a být to dle D3, by akorát na dvě věci.