Další oblast čeká integrace do PID. Na Benešovsku skončí některé autobusy, nahradí je vlaky
Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid
Ropid a Integrovaná doprava Středočeského kraje zahne nově od 13. července do systému Pražské integrované dopravy další oblast. Nově se
Malá technická (překlep) – „Ropid a Integrovaná doprava Středočeského kraje zahne…“ – spíš asi zahrne. 😁☺️
nebo zahyne 🙂
Pochopil jsem správně, že PID a IDSK objednavají dálkové autobusy Praha – Jihlava/Pelhřimov, kde jezdí dopravci bez dotací.
„Ropid a IDSK chtějí, aby lidé z Benešova do Prahy jezdily hlavně vlaky.“
…aby lidé jezdili…
>> Ropid a IDSK chtějí, aby lidé z Benešova do Prahy jezdily hlavně vlaky.
Dojde také k posílení železniční dopravy?
K posílení už došlo. Zavedení několika spěšných vlaků, téměř celodenní půlhodinový takt osobních vlaků. Na více vlaků nasazení druhé soupravy City Elefant.
To je samozřejmě pravda. Nicméně lidi jezdí osobáky do Benešova spíš z nouze – motivuje je k tomu dlouhý (mimošpičkový) takt rychlejších vlaků, úsekové přeplňování rychlíků a případně nekvalita rychlíků/spěšňáků. Bohužel to asi nenaláká lidi z aut, pro to by bylo třeba mít CD/CT půlhodinu R/Sp s kvalitními vozy (časem ve špičce i 15 minut?)… To by navíc mohlo přilákat do vlaků i víc lidí například z Týnce či Sázavy (každou hodinu přestup v Čerčanech na Sp)… A osobáky mezi Strančicemi/Senohraby a Benešovem by pak šlo mírně omezit (dle zastavování Sp)…
Jihočeši by se od nich měli učit. Hodně učit.
Ví se, kdy dojde na Slánsko?
24.8. Snad už definitivně.
Na to jsem zvědav, protože to je zatím snad největší oblast, která se najednou začlenila do PID a v rámci které vznikne nebo bude změněno asi 30 PID linek, 4 PID linky budou zrušeny a spousta linek na Slánsku do okolních vesnic pojede úplně jinudy, než jsou lidi zvyklí. Na to asi 1 leták stačit nebude 🙂
Tak když se připojovalo Kladensko včetně MHD Kladno tak toho bylo podle mě víc? Ale Slánsko a Rakovnicko by už bylo potřeba ať je to ucelené.
Ono toho bylo zhruba stejně, ale teď je navíc to, že dobrá polovina tehdy integrovaných linek se bude celkem zásadně měnit, vyjma linek čistě MHD Kladno. Rakovnicko by také mělo být ještě v tomto roce.