Další nové vlaky pro Paříž a okolí. Svařovat se budou v České Lípě
Jednotka RER NG. Foto: Samuel-Dhote / Alstom
Jde o jeden z největších kontraktů v historii francouzského železničního průmyslu.
Jde o jeden z největších kontraktů v historii francouzského železničního průmyslu.
Proč mají ty hnusný rovný čelní skla, když to jde i jinak?
Jen takové info. pro RER NG se dělají u nás i převodovky a to v Brně – firma Voith.
Tak a znova, v Lípě se nesvaruji skříně, ale jen podskupiny pro ně. Skříně RERu se svaruji ve Francii.
Jako cestujícího mě překvapilo jak ty nové vlaky pro Rer nejsou moc pohodlné. Nejvíce mě z těch velkých patrových souprav zaujaly nejnovější pro Trenitalia od Hitachi co jezdí v okolí Říma. Nečekal jsem tak povedený interiér.
Na těch se mi hlavně líbí to čelo. Je to krásný příklad toho, že TSI normy nemusí nutně znamenat nudný čumák. Chce to jem trochu odvahy.
Hlavně aby se jim to vešlo k peronu…
Předpokládám, že už si tu lekci vzali k srdci. 🙂
Takové pěkné vlaky se u nás vyrábí, ale bohužel ne pro nás. Nám musí holt stačit Regiopanteři 🙁
Já vám nějak nevím. Podle mě je Panter i slon mnohem lepší než vlaky RER. Z osobní zkušenosti musím říct, že nejsou moc dobré. U vlaků na lince A je to jako na horské dráze. Schody nahoru a dolu. Ve všech jsou sedačky strašně úzké a u spousty sedadel se stane, že ⅓ výhledu z okna zabere sloupek. Panteři jsou rozhodně mnohem pohodlnější.
Soupravy RER jsou optimalizované na maximální kapacitu, včetně míst k stání, a co možná rychlou výměnu cestujících. Plus na postavou spíš drobnější Francouze.
RER A je oficialne nejvytizenejsi predmestskou linkou na svete, ty 2 patra tam sou opravdu nutnost.
Navic to neni zdaleka jedinej typ jednotek kterej v parizskym regionu jezdi, krom techto 2systemovych (1500Vss/25kVst) tam jezdi na lince E nebo L moderni Z50000 od Bombardiera, ci Regio 2N na lince N, tak i muzejni Z6400 na C, U nebo D.
2 soupravy tohohle typu na našich kolejích byly už před … ehm … hodně lety, a už jsou (bohužel) dokonce oba v peci.
RIP Kraken a Uršula
Tak zrovna na téhle dvojici bylo ozkoušeno jak dál, a z těch znalostí se zrodil ešus.
A jak se vyplatilo mít raději třívozové a spojovat do dvojic, či do trojic, dle potřeby. A v případě poruchy jednoho Ešusu mít ten druhý samostatně provozní do hodiny.
Sousedova tráva je vždycky zelenější…
Není divu, pokud je pochybnost o férovosti soutěží.
Přemýslím, čím by se jezdilo, kdyby ČD netlačila konkurence. Ikdyž vlastně víme: 811, Push Pull, které dlouho nikdo neviděl a komu se nelíbí řada 460/560 ať si vezme černé uhlí.
Nedejbože kdyby jel autobusem, to raději popřít vlastní děti, aby se něco nestalo i jim.
Tak hlavně aby v nich pak byl vlakvedoucí a měl tam také nějaké zázemí, aby jim neutíkaly tržby, nebylo všechno na fírovi a cestující se cítili ve vlacích bezpečně. [ironie]
Ironii chápu (a provoz bez průvodčích v osobních vlacích mi žíly netrhá), nicméně mělo by zaznít, že na velkých stanicích RER jsou turnikety, což do značné míry eliminuje potenciální úniky tržeb.
Ale co se táká míry bezpečí a zdevastovanosti, vlaky RER jsou dobrou reklamou na provoz bez průvodčích.
Když už píšete o Paříži, co takhle zmínit Urbanloop ten co bude na olympijských hrách 2024? Urbanloop by se hodil i do budoucna místo taxikářů, tam kde nedosáhnou ani autobusy,vlaky a nevede METRO,RER,Translinien.
Île-de-France by měli využít Urbanloop i jako veřejný prostředek, když se projektuje i Lanovka C1. Paříž a
Île-de-France projektují GPE: Metro linky 15,16,17,18 a dle potřeby 19, mají tam narozdíl od Schanghaje provozní Translohr jako tramvaje T-linky. Urbanloop by neměl být jen reklama ale i prostředek budoucnosti….. Francie jako SNCF obnovují i lokálky za pomocí technologií: https://www.sncf.com/en/innovation-development/innovation-research/local-mobility-for-all