Další nové vlaky pro Paříž a okolí. Svařovat se budou v České Lípě

Jednotka RER NG. Foto: Samuel-Dhote / AlstomJednotka RER NG. Foto: Samuel-Dhote / Alstom

Jde o jeden z největších kontraktů v historii francouzského železničního průmyslu.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xaver

Proč mají ty hnusný rovný čelní skla, když to jde i jinak?

Jirka

Jen takové info. pro RER NG se dělají u nás i převodovky a to v Brně – firma Voith.

z Lípy

Tak a znova, v Lípě se nesvaruji skříně, ale jen podskupiny pro ně. Skříně RERu se svaruji ve Francii.

liborvavrik82

Jako cestujícího mě překvapilo jak ty nové vlaky pro Rer nejsou moc pohodlné. Nejvíce mě z těch velkých patrových souprav zaujaly nejnovější pro Trenitalia od Hitachi co jezdí v okolí Říma. Nečekal jsem tak povedený interiér.

Jan

Na těch se mi hlavně líbí to čelo. Je to krásný příklad toho, že TSI normy nemusí nutně znamenat nudný čumák. Chce to jem trochu odvahy.

Nose Peak

Hlavně aby se jim to vešlo k peronu…

tarten

Předpokládám, že už si tu lekci vzali k srdci. 🙂

Josef

Takové pěkné vlaky se u nás vyrábí, ale bohužel ne pro nás. Nám musí holt stačit Regiopanteři 🙁

VojtaDrevik

Já vám nějak nevím. Podle mě je Panter i slon mnohem lepší než vlaky RER. Z osobní zkušenosti musím říct, že nejsou moc dobré. U vlaků na lince A je to jako na horské dráze. Schody nahoru a dolu. Ve všech jsou sedačky strašně úzké a u spousty sedadel se stane, že ⅓ výhledu z okna zabere sloupek. Panteři jsou rozhodně mnohem pohodlnější.

Kubrt

Soupravy RER jsou optimalizované na maximální kapacitu, včetně míst k stání, a co možná rychlou výměnu cestujících. Plus na postavou spíš drobnější Francouze.

Monsieur Gadebois

RER A je oficialne nejvytizenejsi predmestskou linkou na svete, ty 2 patra tam sou opravdu nutnost.
Navic to neni zdaleka jedinej typ jednotek kterej v parizskym regionu jezdi, krom techto 2systemovych (1500Vss/25kVst) tam jezdi na lince E nebo L moderni Z50000 od Bombardiera, ci Regio 2N na lince N, tak i muzejni Z6400 na C, U nebo D.

Tom

2 soupravy tohohle typu na našich kolejích byly už před … ehm … hodně lety, a už jsou (bohužel) dokonce oba v peci.

RIP Kraken a Uršula

tarten

Tak zrovna na téhle dvojici bylo ozkoušeno jak dál, a z těch znalostí se zrodil ešus.

Jiří Kocurek

A jak se vyplatilo mít raději třívozové a spojovat do dvojic, či do trojic, dle potřeby. A v případě poruchy jednoho Ešusu mít ten druhý samostatně provozní do hodiny.

Jiří Kocurek

Sousedova tráva je vždycky zelenější…

tarten

Není divu, pokud je pochybnost o férovosti soutěží.

Jiří Kocurek

Přemýslím, čím by se jezdilo, kdyby ČD netlačila konkurence. Ikdyž vlastně víme: 811, Push Pull, které dlouho nikdo neviděl a komu se nelíbí řada 460/560 ať si vezme černé uhlí.
Nedejbože kdyby jel autobusem, to raději popřít vlastní děti, aby se něco nestalo i jim.

David

Tak hlavně aby v nich pak byl vlakvedoucí a měl tam také nějaké zázemí, aby jim neutíkaly tržby, nebylo všechno na fírovi a cestující se cítili ve vlacích bezpečně. [ironie]

Kubrt

Ironii chápu (a provoz bez průvodčích v osobních vlacích mi žíly netrhá), nicméně mělo by zaznít, že na velkých stanicích RER jsou turnikety, což do značné míry eliminuje potenciální úniky tržeb.
Ale co se táká míry bezpečí a zdevastovanosti, vlaky RER jsou dobrou reklamou na provoz bez průvodčích.

risa.informace

Když už píšete o Paříži, co takhle zmínit Urbanloop ten co bude na olympijských hrách 2024? Urbanloop by se hodil i do budoucna místo taxikářů, tam kde nedosáhnou ani autobusy,vlaky a nevede METRO,RER,Translinien.
Île-de-France by měli využít Urbanloop i jako veřejný prostředek, když se projektuje i Lanovka C1. Paříž a
Île-de-France projektují GPE: Metro linky 15,16,17,18 a dle potřeby 19, mají tam narozdíl od Schanghaje provozní Translohr jako tramvaje T-linky. Urbanloop by neměl být jen reklama ale i prostředek budoucnosti….. Francie jako SNCF obnovují i lokálky za pomocí technologií: https://www.sncf.com/en/innovation-development/innovation-research/local-mobility-for-all