lot
Dopravci Mimořádné události Stavebnictví Železnice Zprávy

Další narušení železničního provozu stavebním strojem. Vlak v Troubsku „lízl“ náklaďák

Střet rychlíku Rožmberk a nákladního automobilu na trati Brno - Střelice. Pramen: Zdopravy.cz
Střet rychlíku Rožmberk a nákladního automobilu na trati Brno - Střelice. Pramen: Zdopravy.cz
Další stavební stroj zastavil provoz vlaků. Nákladní automobil ze stavby tratě se střetl u Brna s rychlíkem.

(Aktualizováno 16:00) Jen dva dny poté, co stavební jeřáb zastavil provoz vlaků v pražském uzlu, narušil železniční provoz další stavební stroj. Mimořádná událost se tentokrát týkala jižní Moravy a tratě z Brna do Střelic, která prochází velkou modernizací. V Troubsku se střetl rychlík Rožmberk jedoucí z Brna s nákladním autem, které pracuje na stavbě.

Provoz na trati byl přerušen, České dráhy zajistily náhradní autobusovou dopravu v úseku Zastávka u Brna – Brno hl.n. Podle mluvčí drah Gabriely Novotné nedošlo k žádnému zranění, fakticky prý jde jen o poškrábané plechy. Předpokládaný konec mimořádnosti byl původně uváděn v 17:00, nakonec se provoz znovu rozjel před půl čtvrtou.

Stavbu provádějí firmy Skanska a Elektrizace železnic Praha, smluvní cena je 2,23 miliardy korun.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ján

Čo riešite,hlavne že to dobre dopadlo bez zranení.Kto nič nerobí ten nepokazí a mudruje že by to urobil ináč.

Alexandr Mikulka

Nenaaranžovali to polomajitelé Vechtrovny?

Martin

Přál bych vám všem rozumbradum si jít na jeden den do toho náklaďáku sednou hubou seto mele pěkné někde od stolu

Alexandr Mikulka

Že jo? Kdo se při práci neumaže, nemá ani právo na výplatu!

Lukáš

Přesně

Leinad

Pochybuju že to řidič dělal úmyslně, nicméně poslední dobou bylo hodně průšvihů na dráze, dost lidí jelo vlakem s hodinovým zpožděním, tak už jsou lidi nasraní.
A riziko taky jde omezit, instalaci zábradlí/svodidel mezi koleje a stavbu.

mates

Jo,tak tohle je ale jelito.Asi jako stoupnout si pod dráty s sklápět.Vždyť tam má místa tři prdele!!

Martin

Na trati kde se dělá elektrifikace a stojí tam jen nové sloupy sklápí pod dratama ha ha ha

Michael

Jestlipak dali líznout i řidičovi stroje stavebního?

Sirokko

Jak může psát někdo na rádoby odborném serveru věnujícímu se dopravě, když nerozezná rozdíl mezi náklaďákem a stavebním strojem? Jak titulek, tak článek a zejména diskuze ukazují, že původně seriózní stránky se už skutečně dostaly po úroveň nejen bulváru, ale i legendárního Káčka!

vydra

Je to prostě náklaďák s oranžovým majákem.

Vencl

To zase trouba z náklaďáku vypnul mozek…. Asi předpokládal, že se vlak vyhne. Postaví to těsně u kolejí a pohoda…..

Pivlis

Tak mohlo se třeba stát, že zrovna objížděl lidi motající se kolem niveláku, když ho ten vlak štrejchl, prostě shoda náhod. Nebo kolem předtím projelo něco jiného a vešli se, tak to tam nechali stát, těžko říct.

Pivlis

Každopádně jeho chyba, samozřejmě. Mohl urvat ruku mávajícímu cestujícímu. E pericoloso sporgersi.

Dalibor

Nenahýňajte sa u okien nebo jak to bylo po slovensky…

Tomáš Gottschalk

A dá se čekat v Troubsku něco jiného, než trouba?

Martin

Trouba seš jediňe ty hňupe

Martin

Jasně schválně najiždime do kolejí abysme bourali do vlaku hňupe!!!!!!

Vašek

Jak říkám.,, Léto železnice“. Jen se neví, kde bude další akce.

None

Měl bych řešení. Všechny výluky na rok zrušit, nasmlouvat veškeré evropské firmy a pak na tři měsíce zastavit kolejovou dopravu a udělat celou republiku najednou. Nebudou ani zpoždění, ani nehody.

xyz

Ale lidi se veřejnou dopravou nedostanou kam potřebují, protože autobusové firmy to všechno naráz neodjezdí.

Gwann

Tak si dáme…zase nějakou corona pauzu 🙂 a budeme ty tři měsíce doma. Jen tak nevím kde na ty kompenzace a stavebni aktivity bude.

Ze by Bureš dal do frcu agrofert se kterým nemá nic společného…nepocitame

Martin V.

Proč tři měsíce doma? Inteligence na pomoc stavebnictví. Každý vyfasuje lopatu a půjde házet štěrk. 🙂

Dalibor

tak do tohoto řešení, byť z říše fantazie, bych sklidem šel. ty 3 měsíce to nějak vydržím.

None

Taková celostátní akce Z 😉

Karel

Překvapuje mě, ze to ještě nikdo nehodil na vládu. Podle některých muže za všechno. A ten řidič auta je vůl.

Rosťa

Z to vláda nemůže, ale Kalousek !

MildaIV

To bohužel patří k naší povaze, tvářit se že já sem dokonalý a všichni ostatní jsou neschopní pitmoci. Hlavně nikdy nepřiznat, že jsem něco podělal…

Vojta

Zhruba od 4 už se zase jezdí. Aspoň podle houkání vlaků

MiKi

No koukám, že tam bude nějaký systémový problém .Člověk by čekal, že když včera tam stavaři měli smrťák, když pracovní stroj se dostal pod jedoucí vlak, tak dneska budou mít oči na šťopkách.

Dalibor

vcera smrtak? tak to se ke mne nejak nedoneslo.

MiKi

Za jízdy vlaku 11542 v km147.750 došlo k zachycení pracovního stroje na rekonstruované koleji a usmrcení pracovníka obsluhy. Dnes kilometr 146,9.

Dalibor

tak tahme MU mne uplne minula… nestiham sledovat!

Zrzek

Tak jestli tam byl včera smrťák, není opravdu poslední dobou den, aby nebyl na kolejích nějaký průser, který zastaví dopravu. Ještě ta včerejší tramvaj vs. autobus. Všechno co se motá okolo kolejí je nějaké splašené.

Gwann

A copak se stalo? Borec se pretlacoval s Brejlovcem?

Pivlis

Může za to strojvedoucí. Jednak jel beztak ve svém volnu a za druhé se měl náklaďáku vyhnout. Jaké doporučení z toho vyvodí SŽ?

Zlámalík

A pořádný lokomotivy mívaly volant. Už to holt není, co bývalo.

kulica

Když se vám ráno nezdaří velká potřeba na záchodě, tak za to taky může SŽ?
Za tento komentář si běžte na 10 minut pustit studenou vodu na hlavu.

kakov

nerozumíte ironickému pohledu ??

kulica

Ne, v tomto případě nevidím k němu důvod. Řidič náklaďáku udělal chybu, stejně jako ji udělá strojvůdce když projede stůj, stejně jako když např. výpravčí postaví špatně cestu – jsme lidi, děláme chyby. Jen někteří jedinci za každým prdem vidí SŽ …

Bob

Jedna věc je alibismus a jiná věc jsou skutečné příčiny a řízení rizik. I chyby mají své příčiny a nehody nejsou náhody.

MildaIV

Dúvodem k této ironii je naprosto neakceptovatelný alibismus SŽ.

TomikV

Aaaa pán asi je ze SŽ(DC),

Dalibor

to neni pravdam traba za temi mojimi odpolednimi prdy bude spis ta cocka, co je k oobedun nez SZ

Leinad

To byla ironie? Při existenci foukacich rozkazů bych se nedivil stavebnímu rozkazu, stahovačka na 10 km a jízda podle rozhledu. Nebo aspoň stahovačka v tunelu kde mají smraďoši zakázáno táhnout, takže by vyproštění probíhalo tak že cestující tlačí.

Gwann

Ale co cestující, v blízkém JZD či MNV neverbuji všechny voly a ti to odtáhnou…

Dalibor

Ale to se mýlíte. Za vše nemůže SŽ, za vše tady u nás může přece Kalousek!

Vojta

Ze začátku měli zrovna kolem Troubské zastávky takové žluté zalomené tyče, které vypadaly, že jsou tam právě kvůli zvýraznění průjezdného profilu
https://ibb.co/6wTYfVS
Podle aktuální fotky už to tam není, asi jim to zavazelo 🙂

X 1

DB Netz používá zábradlí, jež také zvýrazňuje profil. Bez něj lze provádět stavbu ale ve velmi omezeném režimu. V drtivé míře se zábradlí používá. Zábradlí má jediné pravidlo. Je pro pracovníky psychologicky nepřekročitelné. Na jedné straně je bezpečno, na straně druhé smrt. Stavby DB Netze vybavené zábradlím, povětšinou umožňují plnou traťovou rychlost (klidně i přes 200). Bez zábradlí musí být snížena. Zábradlí se instaluje povětšinou na vytížené úseky, kde by poklesem rychlosti došlo ke snížení propustnosti. Snížení kapacity pro Správce sítě znamená velmi vysoké kompenzační platby dopravcům. Pokud dopravce vypraví vlak přesně na čas, správce sítě za vlak přebírá spoluzodpovědnost… Číst vice »

Nekdo

Nikdy se to tak nedelalo. Neni to mozne. Neni na to predpis. Zakaznici by to zneuzili.

Ladakl

Tohle je dobrý nápad.Jen se ho chytit a kde to jde použít.

MiKi

Osobně jsem zažil, kdy si stavební firma odmontovala uzamčený dočasný přejezd a začala v kolejišti pracovat. A výpravčí se potom divil i ušima.

MJS

27. července jich tam bylo ještě vícero, 15. srpna mám na fotce už jen asi dvě u zastávky Troubsko.

MJS

Prošel jsem videa a byly ještě o víkendu na vícero místech, někde dokonce spojené červenobílou páskou, ale už jen dost sporadicky.

PETR.

Tak je potřeba si dávat odstup od kolejí a každý den se přeci podepisuje papír o pracích na koridoru tak že pochybení je na straně řidiče.

Bob

Jojo, každý řidič drážního vozidla by si měl držet odstup od kolejí.

Erik Ziak

Nehodu pre dnešný deň si môžeme odškrnúť.

Strýček Fido

Vůbec se tomu nedivím, ta firma idiotů co tam dělá, neví, co je průjezdný průřez, je tam 50 rychlost, ale i tak jsem brzdil, houkal, blbeček sedí v autě a směje se jak dement…

Napůl Laik

Nechápu tato chechtající se individua. To si jako myslí, že strojvůdce brzdí zbytečně nebo co?

medical_examiner

V Praze předvádějí řidiči automobilů věci, nad kterými zůstává rozum stát, např. předjíždění tramvaje zleva…

On.

Že se nám vracely devadesátá léta a počátky rekonstrukcí koridorů? Tenkrát to bylo snad denně, než se firmy vůbec naučili pracovat vedle provozovaných kolejí.

bebebuldok

S tím souhlasím. Většina diskutujících tady neví o čem mluví, neznají Bp1, Zam1 a pod , po přečtení zjistí , že ani ten řidič možná za to nemůže.

Karel

Kulatá lopata nepočítala s tím že je vlak širší než koleje.

jozka

Njn, kulata lopata jela jako vzdycky a trochu si neuvedomila, za v tomhle sporu je mensi on. Obvykle mu totiz kazdej uhne…

Jiří Kocurek

Podle vyježděných stop ve štěrku jezdili celou dobu s dostatečným odstupem. Jen tenhle to vzal o dobrých 30 cm blíž. Se podívejte, kde má kola.

Eda

A ještě k tomu couval…

Jiří Kocurek

Někdy se to jinak udělat nedá a nezbyde než na místo zacouvat. To bych mu nevyčítal, to si nejspíš vybrat nemohl.

Eda

Couvání mu nevyčítám (jinak někdy protě nejde), při rekonstrukci Ova – Opava couvali několik km, ale to bylo na jednokolejce, tam maximálně sjel z pešuňku, tady škrtnul o vlak.