Další nádražní budova unikla demolici. Boří les kupuje Fosfa
Výpravní budova Boří les. Foto: Jan Suchý / Wikimedia Commons
Změnu názvu musí před podáním žádosti Drážnímu úřadu schválit zastupitelé Břeclavi.
Změnu názvu musí před podáním žádosti Drážnímu úřadu schválit zastupitelé Břeclavi.
Na snímku krásný kandelábr vzor ‚sadovka‘. Vyrábí se dodnes.
Tak to je megahnusnej barák.
Nezapomenu rozespalý pohled z okna vyhřáté olítané rozhrkané M262 cestou do Valtic na int. Jak rád jsem zapomněl…
A bude se do té Prefy dát ze stanice nějak romuně dostat? Dělá to na mě dojem, že nejkratší legální cesta vede tudy: https://mapy.cz/s/regaralufa , přes koleje a ulicí Hraniční to je taky docela procházka. Je vlastně nějaký důvod v tomhle místě vůbec zastavovat?
Zastávka na znamení je nejspíš nejlepší řešení. A chtělo by to zlegalizovat ten přechod. Stejně se tam nebude jezdit nějakou závratnou rychlostí.
Z jedné strany je tam traťová 120, z druhé strany v tuhle chvíli 80, ale směrové vedení by umožnilo tak stovku. To bych na poměry vedlejších tratí za závratnou rychlost považoval.
Přejezd se legalizovat soustavně někdo snaží a SŽ to sabotuje, respektive se uchyluje k hloupým technokratickým odpovědím místo hledání toho jak to udělat. Přejezdy na zhlaví stanic, pokud vím, v republice jsou a bylo by to bezpečnější než současný stav.
Jinak tam jezdí i celkem slušná nákladní doprava, vlaky řepy, dřeva, někdy odklony z Rakouska. A pokud by se udělaly nějaké úpravy v konfiguraci sítě, třeba i jen v Rakousku, tak její význam výrazně vzroste.
Třeba Fosfa zaplatí i podchod nebo nadchod.
Nebo si zavedou extra vlaky pro zaměstnance na vlečku do areálu.
Dominiku, to je hloupý žert. Nadchodu bych i věřil, celkem bych věřil i tomu že by si udělali peron, ale vlak do fabriky? To není MUNA u které to bylo. Na přejezdu má,nebo mělo, zájem i město, lidi si dělají postupně ze zahrádkářské kolonie takovou vesničku na důchod, ale je to celkem nízká priorita.
Ano, vlak přímo na vlečku byl spíš žert, nevím, kolik tam jezdí lidí vlakem.
Na vlečku do FOSFY jezdí 82521 / 82522, na trati do Znojma je pak několik čar, pro nákladní vlaky, jaká je jejich četnost / pravidelnost mi známo není ….
Pouze jeden pár je ze Znojma trasován do Retzu, jiné pak směr „Okříšky“, čili variantní odklonová trasa.
Hustota provozu „nic“ moc ….
Rychlost 80 – 120 km/h je tak akorát…pro přípojné tratě…
Zastavování na znamení je ideální pro všechny dvoukolejné trati…😁
Lézt přes koleje a čekat, že tam udělají přejezd, je jako jezdit do zákazu vjezdu a čekat že to zlegalizují tím, že tam ten vjezd povolí.
To je už generační protest, ten přejezd tam býval, pak jej zrušili někdy za komančů v 70./80. letech protože tam bylo hraniční pásmo a odkaliště. Jenže padl režim a všechno se změnilo.
Kolik ulic bývalo obousměrných a změnily se na jednosměrku, protože se tam vytvořilo parkování, v Pardubicích na Třídě Míru (v půlce ke Grandu) taky dřív běžně jezdila i auta a byla to klasická ulice a dnes to je pěší zóna, kam smí jen MHD.
A dalo by se pokračovat, to že někde kdysi přejezd byl ještě nikoho neopravňuje tam nyní chodit. Psal jste, že se Správa Železnice uchyluje k hloupým technokratickým odpovědím, místo aby hledala, jak to udělat. Můžu tedy vědět, co to jsou ty technokratické odpovědi?
Do Prefy je to odtud celkem daleko i autem.
Radši ponechat název a tu nevzhlednou kostku zbourat…
Sám se zbourej.
Slovenský provozní kolega vyslovoval pouze „Boží les“… …a to bylo boží! 👍
…a už nebude 🤨
Nejsem znalec architektury, ale co je na oné krabici krásného, případně jak bude muset vypadat rekonstrukce aby se krabice stala perlou.
Ano určitě to bude po rozumné opravě aspoň fasády vypadat lépe než „kontejner“, když se tedy někdo nevyřádí s barvičkami.
Je to reklama. To je snad z článku jasné.
Boří Les je součást Lednicko-valtického areálu Lichtenštejnů a trať je z roku 1870. Myslím, že člověk nemusí být hned „znalec architektury“, aby tušil, že původní budova v pokud možno původním stylu bude pro krajinu větší přínos, než kontejner…
To asi úplně ne, Boří les stavěla KFNB, a historickou fotku jsem viděl jenom jednu kdysi velmi dávno a v „anglickém“ stylu to nebylo.
A továrna přes koleje je taky součástí Lednicko-valtického areálu? Otázkou je tedy co vlastně zapadne víc.
Vidím to jednoznačně: Ten komín. Krásně sekunduje lednickému minaretu. Kontejner na zemi mezi stromy přece není vůbec vidět, takže ani nemůže být přínosem pro krajinu, to dá rozum, no ne?
A není ta diskuse úplně irelevantní? Fabrika se rozhodla, že si koupí budovu nádraží(do kterýho je připojena jeho vlečka) a i kdyby to stálo mezi skládkou jadernýho odpadu a povrchovým dolem na guano, je to čistě jejich věc.
mapy. cz/s/makanojuhu
😉
Asi tak. Nevím co se tu řeší. Určitě to bude lepší než kontejner.
„Amazon“ nebyl v tomto směru první – v nové době byla první zastávkou s názvem firmy Jihlava-Bosch Diesel ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Jihlava-Bosch_Diesel_(železniční_zastávka) )
https://www.archiweb.cz/b/1-soukroma-zeleznicni-zastavka-varnsdorf-pivovar-kocour
Já myslel, že první byl pivovar Kocour.
Vida – možné to je: skutečně nevyvratitelné argumenty nemám, jen si matně vzpomínám, že kolem té jihlavské zastávky byly několikaleté boje o název související s tím, kdo ji bude financovat, protože DÚ už tehdy byl ochoten povolovat jen „veřejné“ zastávky (tedy nikoli třeba pouze „služební“), „město“ snad chtělo „neforemní“ název (Jihlava-Pávov = ?) a firma zase nechtěla tu novou zastávku stavět a financovat, když se nebude jmenovat po ní – takže to nakonec skončilo vítězstvím Bosche a ty boje nakonec možná pomohly i „Kocouru“, takže je nakonec předběhl. Ale je to jen moje domněnka vyvolaná vaší reakcí, možná je ve… Číst vice »
Bosh byl dávno před Kocourem
Kdysi … Gottwaldov, reklama pro Klementa a KSČ.
„Podmínkou koupě je ale její přejmenování na stanici Břeclav – Fosfa“
Skutečně je podmínkou odkupu, aby byla v oficiálním názvu ta interpunkční chyba? Nebo ji tam snad redakce sekla, stejně jako u „například Dobrovíz – Amazon“, který se však nejmenuje Dobrovíz – Amazon (mezera, pomlčka, mezera), ale Dobrovíz-Amazon (bez mezery, spojovník, bez mezery)?
Zas řešíte úplné hovadiny. To jsou jen detaily.
Já třeba jsem naopak rád, že se stále ještě najde někdo, kdo má pro tyto, jak říkáte, detaily cit.
Já teda znalost základů pravopisu u novináře, který s češtinou pracuje denně a veřejně ji prezentuje, za hovadinu nepovažuju 🙂
Já znám jednoho, kdo je schopný na něčem takovém, jako je chybějící mezera u pomlčky, shodit celé stavební řízení…. nějaký Patrik.
Ano. To, že Země otěhotněla a porodila, má pro ČR katastrofální následky.
Možná se vám to bude zdát divné, ale když pošlete fakturu firmě a v názvu firmy bude chybět mezera u pomlčky = jiné označení než je uvedeno v obchodním rejstříku, tak se „de iure“ jedná o jinou firmu …
Např. firma innogy se píše s malým i na začátku … Innogy není innogy …
Vycházím z tiskové zprávy Břeclavi. Vzhledem k tomu, že žádost ještě nebyla podána na Drážní úřad, jde o jediný zdroj o budoucím názvu stanice. https://breclav.eu/aktuality/zmena-nazvu-zeleznicni-stanice-pomuze-zachovat-historicky
Díky za vysvětlení
Rozhodující bude samozřejmě tarifní název „posvěcený“ Drážním úřadem ČR – a ten bude určitě v souladu se zvyklostmi (i pravopisnou logikou) v podobě „bez mezery, spojovník, bez mezery“.
Doufejme 🙂
Na pravopisnou logiku státu a jeho institucí bych nespoléhal. Pokud by to fungovalo, tak by se Moravskoslezský kraj musel jmenovat Moravsko-Slezský, přesně v duchu rozdílu mezi pojmy žluto-zelený a žlutozelený. Ale tehdy zřejmě zafungovala fóbie z pomlček po těch tahanicích o pomlčku v názvu Československa.
K chybným názvům netřeba chodit daleko od Břeclavi – viz chybný název stanice Bzenec přívoz (ve skutečnosti má být Bzenec-Přívoz).
Máte – bohužel – pravdu. Ta „chyba“ se vyskytovala už v názvu Strážnice přívoz, nicméně podle dobových pohlednic / fotek existoval přes řeku Moravu „ve Strážnici přívoz“. Lokalita Bzenec-Přívoz má charakter osady, nicméně není patrné, zda osada existovala v době vzniku pojmenování stanice Strážnice přívoz nebo vznikla později, v souvislosti s těžbou písku a dalšími aktivitami. Tudíž ten „přívoz“ byl odvozen patrně od onoho přívozu přes řeku a vzniklá osada dostala jméno též od – patrně již zaniklého – přívozu, ale s velkým P.
Toliko hypotéza, bez detailní znalosti historických údajů ….
To nevadí, když to bude nakonec Opavský kraj…👺
Že by mínusáři nevěděli, jaký je rozdíl mezi žluto-zeleným a žlutozeleným např. obdélníkem? Škoda, že sem není možno přiložit obrázky, bylo by velmi názorně vidět, jak moc se takové obdélníky liší…
Takové zbytečnosti už se ve škole dávno neučí. Důležitější jsou v 2.třídě příslovce a částice (aktuálně u syna) , v 7.třídě vedlejší věty podměrné a na střední škole Májovci, Ruchovci a Lumírovci.
Taky „milujete“ distanční výuku? Nedivím se.
Tak tady myslím nemáte pravdu. Pokud by se útvar jmenoval Moravsko-Slezský, musel by zahrnovat Moravu i Slezsko, tedy hypoteticky třeba Země moravsko-slezská. Pokud ovšem zahrnuje pouze moravské Slezsko, je adjektivum moravskoslezský v pořádku. Viz níže příklad zeleno-žlutý vs. zelenožlutý.
Na budově bude Břeclav-Fosfa Boří les? To bude děs.
Když to roky bez problémů funguje v Horní Lipové, tak proč ne tady.
Pořád lepší než „Fosta boří les Břeclav“ 😁
A nebo Fosfa Poštorná Boří les.
nebo by tam taky mohlo být Fosfa=Hoří les
nešlo by to zkrátit na Fosforná?
To asi ne. Spíš tam bude jen „Boří les“, ne?
A neni to jejich věc, jak se bude jmenovat?