Další nádraží prokoukla, naposledy v Turnově. Tempo oprav má zrychlit
Opravné nádraží v Turnově. Autor: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty ukončila v posledních týdnech opravy dalších několika nádražních budov. K nejnákladnějším patřila druhá etapa oprav turnovského
Na ty Vítkovice se těším.. Jen se obávám aby to nebylo zbytečné jako rekonstrukce nádraží v Třinci, nebo tam už je živěji a volné prostory jsou již obsazeny (alespon z části)?
Bohatě by zatím stačilo buďto tam vybudovat výtahy, nebo radši podchod a zrušit nadchod.
Je to sice velmi dobrá zpráva, že se opravuje jedna nádražní budova za druhou, co to ale pomůže, když po té slávě při otevření bude následovat nulová údržba a stav se tak rychle přiblíží výchozímu stavu… Je to do očí bjící na každém opraveném nádraží, které od chvíle, kdy ho opustil poslední stavební dělník už jen chátrá. Časem se objeví drobné závady, které se hned neodstraní a pak je to už na velkou opravu, která se ale taky neprovede… Okapy se nečistí, zašlá špína se všude rozlézá… Uvidíme, jak bude ten Turnov vypadat třeba za dva roky… Jinak nádražky při… Číst vice »
Ano, Česká pošta nebo knihovna jsou přesně ty věci, které by se měli běžně integrovat do nádražních budov, samozřejmě pakliže leží v příhodné poloze.
Ano. Naprostý souhlas. Konkrétně v Turnově je pošta v budově nádraží nápad na medaili. Opravdu velký pohyb lidí (hned u nádraží je autobusový terminál a ‚přes ulici‘ sídliště) a snadná dostupnost. Díky. (budu fér, jsem místní)
Jo jo barva je barva…
Barva je barva, ale „nádražku“(nebo aspoň kiosk s LEVNÝM a čerstvým „rychlým občerstvením“ včetně čepovaného piva) nebo bankomat vydávající i bankovky hodnoty 200 Kč umístěný přímo v nádražní hale ani sebelepší barva nahradit nemůže …
Nádražky jsou většinou synonymem pro ty nejzaplivanější putiky. Osobně se jim spíš vyhýbám.
Jak pro koho a i jak kde – ta turnovská bývala (dokud existovala) skutečně dost hrozná (podobně jako je ta v Praze-Dejvicích, o které se psalo jinde), ale bylo tam i několik dalších občerstvovacích možností, které s rekonstrukcí staniční budovy zanikly. A v mnoha z těch stanic, kde „nádražky“ dodnes existují, jsou to čisté a příjemné podniky – ale když jimi a priori pohrdáte (pardon – spíše se jim vyhýbáte), tak minimálně pro ty, kteří se jich „neštítí“, to žádná škoda není, protože jim tam aspoň zbude víc místa. Obecně bych předpokládal, že s rekonstrukcemi staničních budov dojde ke změnám… Číst vice »
Další nesmyls od Vás starý pane.. 1.) ceny určuje v závislosti na nájemném průnik nabídky s poptávkou – to přece každý ví – tj. když to bude pro většinu drahé – tak tam chodit nakupovat nebudou a obchůdek si na sebe nevydělá… 2.) „bankomat i na 200 Kč“ – především je to nesmysl – „postaru – pro staré zatvrzelé lidi“ obchodník má ze zákona mít dostatečnou hotovost v kase na vrácení při platbě jakoukoliv bankovkou – tj. i pětitisícovkou.. – „ponovu- běžný stav“ – pokud je živnostník opravdu obchodník – tak má platební terminál – kartu má přece každý alespoň… Číst vice »
Zůstaňte klidně „v kopru“ (velmi slušně a eufemistcky řečeno) – jinam se svými vyšinutými výlevy ve stylu „já o voze, ty o koze“ stejně nepatříte …
s tím bankomatem má pravdu. A vy zase, stěma nádražkama, někde fakty mají dobrý jídlo a levné pivo i vietnamci už jsou na nádražích. Ale stejnak už ta nostalgie je pryč, třeba v posázaví na tych lokálkách domácí sekaná, kofola, na to rád vzpomínám.
Obchod není banka. Nevím proč bych měl už po ráno v kase na vrácení na 5000, či 2000kč když zákazník je tupec a nákup za 50 a platí dvoulitrem. Zákazník má nákup platit bankovkou přiměřené hodnoty, rozměnit si má jinde (většina bankomatů si umožnuje vybrat jaké chci bankovky, nebo si rozměním už na poště.. tam na to musí být připraveni).
Nádražka je jedním z důvodů, proč řada občanů preferuje jiné typy dopravy. Navíc se v těchto zařízení vyskytují zvláštní existence, které ani vlak nevyužívají a na nádraží přišly jen z důvodu levného alkoholu.
Ty individua se pohybují i na autobusovým, je ted toho více jak měštáci musí mět maturitu, dříve je naložili do auta a vyvezli za cedulu města aji stěma čoklama, ted přijedou autem, řeknou jim, že nesmí 50m od nástupiště pít alkohol a kouřit a to je vše.
Tomáš: Máte na mysli některou konkrétní „nádražku“? Já si totiž na základě mnohých svých „nádražkově cestovatelských“ zkušeností myslím, že ty „zvláštní existence“ se už dávno vyskytují mnohem více mimo „nádražky“ než v nich – jednak je tam většinou ani nestrpí personál, protože by mu zbytečně „kazily kšeft“, a jednak už je tam i pro ně většinou i příliš draho, takže než půllitr piva v „nádražce“ si raději zajdou koupit litrovou krabici „vína“ (vědomě v uvozovkách, protože nežijeme v Itálii, kde i v krabicích dostanete dobré stolní víno), které pak pomalu „lemtají“ i různě po nádražích, protože odtud už je nikdo… Číst vice »
Ad. Nádražky
Tak ten první, odstrašující, bych dal Přerov.
Ten druhý, kladný, Čerčany.
Prostějov – super bufet, super restauračka, obyč hotel.
Po rekonstrukci – zavřeno a chátrá.
A jedna vzpomínka na studentský leta. Praha-Bráník.
Hnus velebnosti to byl, ale úžasnej. Smažák, utopenci jedna báseň a samozřejmě pivo. Jak jinak Branickej.
V té putyce chutnal líp, než jinde.
Praha hl.n. – tam jsem nepochopil kde spočnout při přestupu. Žádná čekárna. Takřka nulová nabídka jídelních provozů. Takže chodím K Jindřišské věži.
Leipzig hbf – kam sa člověk vrtne, tam žrádlo. A super knihkupectví.
Nádražní hospodu v Turnově zrušili a já po ní fakt tesknit nebudu. Byla příšerná. Normální hospoda (restaurace v 1.NP a jídelna v přízemí) je hned naproti přes ulici – myslím Albion. A bankomaty tady jsou dva: ČS přímo v hale a KB naproti u Albionu. Ale ano, kiosků na nástupišti je škoda, to uznávám.
S občerstvením se dále počítá, čeká se na nájemce. Možná přibude i další bankomat…
Mam za to, ze v roce 2019 se ma zacit i s rekonstrukci stanice Ceske Budejovice a jinych dalších, cituji: Během následujícího roku 2019 se soupis investičních akcí rozroste o další padesátku. Součástí by měla být běžná nádraží, kde si modernizaci vyžaduje stavebně technický stav, ale také důležitá nádraží z pohledu cestujících. Bude se jednat o velké stanice s významným počtem cestujících, jako je uvedené pražské hlavní nádraží nebo třeba nádraží v Berouně, Českých Budějovicích, Plzni, Jihlavě, Chodově či pražské smíchovské nádraží. SŽDC předpokládá, že v období 2019 a 2022 bude každý rok připravena v průměru padesátka projektů na větší… Číst vice »
Jsem jediný, komu přijde, že ten seznam se tak nějak podivně mění? Kam zmizely např. Hořovice atd.? Pokud rychlost oprav půjde tempem cca 15 stanic/rok, za kolik let budeme mít hotovo?
Hotovo nebude nikdy, to je jasné každopádně.
hotovo nebude nikdy, protože než se dostanou tímto tempem k těm menším, budou už na zbourání
každopádně ty nejmenší nádraží by to chtělo urychleně převést alespoň pod spolky nebo obce už teď je pozdě!
To jim pomůže jak? Že se zbourají rychleji?