Budovu zdemolovat a její podzemní podlaží sanovat a využít jako náhradu za chybějící přístup k Makak aréně, tj. ponechat základy jako zárubní zdi, vytvořit „schodišťovou halu“ pro sestup na úroveň přilehlé TT a silnice + nalajnovat přechod pro chodce = zjednoduší se přístupnost v kraji hojně navštěvované lezecké arény přímo z vlakové zastávky.
petr
11 měsíců
zbourat…co s tím jiného a je od toho klid
vlado99
11 měsíců
Ta fotografie budovy je starší jak 10let. Dnes to tam vypadá daleko hrůzostrašněji. Ani okna už nemají rámy, Poslední nabídka městu byla údajně 1mio korun. Prodat nádraží za korunu nebo i zadarmo je drahý. Dvě patra pod úrovní jsou mokrá a prohnilá už téměř 40 let. Ani zbourání nevyjde levně, protože se bude muset dostavět opěrná zeď, samozřejmě s výlukou tramvajové dopravy.
Možná právě kvůli problémům i s likvidací se SŽ snaží zbavit toho objektu odprodejem – v jiných případech, kdy je o odkup zájem, ale zbourání je jednoduché, se SŽ odprodejům brání a raději objekty likviduje až překvapivě rychle, byť třeba nejsou ani v příliš špatném stavu.
No přesně tohle jsem chtěl napsat: Ta část pod úrovní kolejí – tj. viditelná z ulice – vypadala jako dům hrůzy už před 30 lety.
Jan
11 měsíců
Mohli by to darovat Klubu českých turistů který by tam mohl za evropské peníze zřídit jednoduché ubytování v podhůří Jizerských hor s vynikající dopravní obsluhou…
Akorát s dost ošklivým okolím, samé průmyslové podniky natěsnané u řeky, hned za barákem tramvaj (ovšem se zastávkou na jiném místě) a rušná silnice… vždycky když jsem přijižděl od Janova nad Nisou a dostal se do těchto míst, kde vede nad silnicí to potrubí, řekl jsem si že ty hezké hory už skončily.
Budova nemá přípojky. Takže doprava vody dovnitř a splašků ven není vyřešená, což je docela dost podstatný problém, nikoliv vynikající obslužnost. Ale je to jen pohled odjinud 😀
Budovu, která má ve skutečnosti zápornou hodnotu (tedy včetně hodnoty rekonstrukce) nelze darovat. Přečtěte si komentář vlado 99, a pochopíte v jakém stavu je ta budova. A už vůbec ne za evropské peníze. Navíc z komentáře vlado 99 víceméně vyplývá, že budova je zřejmě neopravitelná, nebo opravitelná za mimořádně vysoké investiční náklady. Prostě snová představa a skutečnost se často rozcházejí.
Souhlasím, pokud jsou mokré základy, pak jediným řešením je zbourání, protože jinak tam tu izolaci skoro bezpečně nedostanete. Ale po zbourání to v podstatě nemá cenu stavět, jsou tu v okolí lepší místa ke stavbě nebo baráky v lepším stavu k rekonstrukci.
Nevim, jak dnes, v 90. letech, kdyz se k vlaku chodilo i pres pul mesta pesky, bylo docela vyuzivane. Pro nemalou cast mesta to proste je nejblizsi stanice. A kdo v Liberci prestupuje na jiny vlak, tramvaji nepojede. Pokud ta zastavka vychazi do grafikonu, tak neni moc duvod tam nestavet. By se jinak dele cekalo na krizovani.
Budovu zdemolovat a její podzemní podlaží sanovat a využít jako náhradu za chybějící přístup k Makak aréně, tj. ponechat základy jako zárubní zdi, vytvořit „schodišťovou halu“ pro sestup na úroveň přilehlé TT a silnice + nalajnovat přechod pro chodce = zjednoduší se přístupnost v kraji hojně navštěvované lezecké arény přímo z vlakové zastávky.
zbourat…co s tím jiného a je od toho klid
Ta fotografie budovy je starší jak 10let. Dnes to tam vypadá daleko hrůzostrašněji. Ani okna už nemají rámy, Poslední nabídka městu byla údajně 1mio korun. Prodat nádraží za korunu nebo i zadarmo je drahý. Dvě patra pod úrovní jsou mokrá a prohnilá už téměř 40 let. Ani zbourání nevyjde levně, protože se bude muset dostavět opěrná zeď, samozřejmě s výlukou tramvajové dopravy.
Možná právě kvůli problémům i s likvidací se SŽ snaží zbavit toho objektu odprodejem – v jiných případech, kdy je o odkup zájem, ale zbourání je jednoduché, se SŽ odprodejům brání a raději objekty likviduje až překvapivě rychle, byť třeba nejsou ani v příliš špatném stavu.
Do věty „zbourání je jednoduché“ je ještě nutno doplnit „…a snadno nabídnutelné spřátelené firmě, která na něm vydělá zajímavou částku“.
No přesně tohle jsem chtěl napsat: Ta část pod úrovní kolejí – tj. viditelná z ulice – vypadala jako dům hrůzy už před 30 lety.
Mohli by to darovat Klubu českých turistů který by tam mohl za evropské peníze zřídit jednoduché ubytování v podhůří Jizerských hor s vynikající dopravní obsluhou…
Peksa by po nich chtěl, aby to do roku 2033 mělo Déčko. Pro KČT nedosažitelné.
Akorát s dost ošklivým okolím, samé průmyslové podniky natěsnané u řeky, hned za barákem tramvaj (ovšem se zastávkou na jiném místě) a rušná silnice… vždycky když jsem přijižděl od Janova nad Nisou a dostal se do těchto míst, kde vede nad silnicí to potrubí, řekl jsem si že ty hezké hory už skončily.
A copak vy jezdíte dělat do Hansbergu?
Na přespání jako základna by to bylo dobré. Ale cena za opravu by asi byla pro KČT velká, má co dělat s údržbou stávajícího klubového majetku.
Budova nemá přípojky. Takže doprava vody dovnitř a splašků ven není vyřešená, což je docela dost podstatný problém, nikoliv vynikající obslužnost. Ale je to jen pohled odjinud 😀
Pravda, o fekální obslužnosti jsem neuvažoval, ale my turisti vydržíme hodně,🤣
zbourat!!!
A jak tam fungovala železnice v minulosti?
Jímka vyvážená fekálním vozem? Vlastní studna?
Že by Brandl byla nějaká skvělá lokalita…
Je ale umístěna uprostřed „všeho“, a hlavně přímo na nádraží.
Budovu, která má ve skutečnosti zápornou hodnotu (tedy včetně hodnoty rekonstrukce) nelze darovat. Přečtěte si komentář vlado 99, a pochopíte v jakém stavu je ta budova. A už vůbec ne za evropské peníze. Navíc z komentáře vlado 99 víceméně vyplývá, že budova je zřejmě neopravitelná, nebo opravitelná za mimořádně vysoké investiční náklady. Prostě snová představa a skutečnost se často rozcházejí.
Souhlasím, pokud jsou mokré základy, pak jediným řešením je zbourání, protože jinak tam tu izolaci skoro bezpečně nedostanete. Ale po zbourání to v podstatě nemá cenu stavět, jsou tu v okolí lepší místa ke stavbě nebo baráky v lepším stavu k rekonstrukci.
Dám jednu korunu.
To nepište sem, ale podejte nabídku.
Jenže to by ve výsledku dal tak 20 MKč. 🙂
A to by vadilo, že by nabidl tolik?
Myslím, že Spržel má jiné představy.
Té by to bylo jedno, hlavně aby se baráku zbavila. Těma 20 MKč je myšlena cena za opravu.
SŽ bude stačit právě ta jedna koruna, protože na demolici bude muset něco vydat.
odhaduji 40.
Má vůbec smysl aby tam stavěly vlaky když kolem skoro nic není a je tam hned vedle tramvaj?
Má.
Fakt? Nemám pocit, že by tam byla nějaká extra frekvence cestujících.
200 metrů vzdušnou čarou začíná sídliště Poršák.
Třeba tam mají místní prošlapanou cestičku lesem…
Nevim, jak dnes, v 90. letech, kdyz se k vlaku chodilo i pres pul mesta pesky, bylo docela vyuzivane. Pro nemalou cast mesta to proste je nejblizsi stanice. A kdo v Liberci prestupuje na jiny vlak, tramvaji nepojede. Pokud ta zastavka vychazi do grafikonu, tak neni moc duvod tam nestavet. By se jinak dele cekalo na krizovani.
nevyšlo by vynechám dolního, velkotermínálu proseč a vesce křižování až do Liberce? to by pak mohlo být zajímavé
Jak vlastně vypadají ostatní nádražní budovy na této trati? Rokytnice nic moc, Jablonec taky ne. 😑. Co třeba Jilemnice, Poniklá atd
Máte v těch tratích a Jabloncích poněkud chaos 🙂
A, už to vidím 😁. Moje blbost 😁.
Jak typické, ruiny prodává, zachovalé budovy bourá. A nebo opravuje již nedávno opravené.
Mohl byste dát od každého 5 příkladů, ať se bavíme konkrétně?
Budova má novou střechu?
Dle fotomap asi 20 let.
Má, ale problém je ve spodní části, viz komentář vlado 99.