Další nádraží na prodej. Radnice o budovu na kraji Jablonce zájem nemá

Výpravní budova Jablonec nad Nisou dolní nádraží. Foto: Správa železnicVýpravní budova Jablonec nad Nisou dolní nádraží. Foto: Správa železnic

Budova je ve špatném stavu.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noodle

Budovu zdemolovat a její podzemní podlaží sanovat a využít jako náhradu za chybějící přístup k Makak aréně, tj. ponechat základy jako zárubní zdi, vytvořit „schodišťovou halu“ pro sestup na úroveň přilehlé TT a silnice + nalajnovat přechod pro chodce = zjednoduší se přístupnost v kraji hojně navštěvované lezecké arény přímo z vlakové zastávky.

petr

zbourat…co s tím jiného a je od toho klid

vlado99

Ta fotografie budovy je starší jak 10let. Dnes to tam vypadá daleko hrůzostrašněji. Ani okna už nemají rámy, Poslední nabídka městu byla údajně 1mio korun. Prodat nádraží za korunu nebo i zadarmo je drahý. Dvě patra pod úrovní jsou mokrá a prohnilá už téměř 40 let. Ani zbourání nevyjde levně, protože se bude muset dostavět opěrná zeď, samozřejmě s výlukou tramvajové dopravy.

realista

Možná právě kvůli problémům i s likvidací se SŽ snaží zbavit toho objektu odprodejem – v jiných případech, kdy je o odkup zájem, ale zbourání je jednoduché, se SŽ odprodejům brání a raději objekty likviduje až překvapivě rychle, byť třeba nejsou ani v příliš špatném stavu.

hank

Do věty „zbourání je jednoduché“ je ještě nutno doplnit „…a snadno nabídnutelné spřátelené firmě, která na něm vydělá zajímavou částku“.

hank

No přesně tohle jsem chtěl napsat: Ta část pod úrovní kolejí – tj. viditelná z ulice – vypadala jako dům hrůzy už před 30 lety.

Jan

Mohli by to darovat Klubu českých turistů který by tam mohl za evropské peníze zřídit jednoduché ubytování v podhůří Jizerských hor s vynikající dopravní obsluhou…

Pájin

Peksa by po nich chtěl, aby to do roku 2033 mělo Déčko. Pro KČT nedosažitelné.

Twix

Akorát s dost ošklivým okolím, samé průmyslové podniky natěsnané u řeky, hned za barákem tramvaj (ovšem se zastávkou na jiném místě) a rušná silnice… vždycky když jsem přijižděl od Janova nad Nisou a dostal se do těchto míst, kde vede nad silnicí to potrubí, řekl jsem si že ty hezké hory už skončily.

Robert Pražák

A copak vy jezdíte dělat do Hansbergu?

Alibaba

Na přespání jako základna by to bylo dobré. Ale cena za opravu by asi byla pro KČT velká, má co dělat s údržbou stávajícího klubového majetku.

Jiří Kocurek

Budova nemá přípojky. Takže doprava vody dovnitř a splašků ven není vyřešená, což je docela dost podstatný problém, nikoliv vynikající obslužnost. Ale je to jen pohled odjinud 😀

Jan

Pravda, o fekální obslužnosti jsem neuvažoval, ale my turisti vydržíme hodně,🤣

petr

zbourat!!!

Alibaba

A jak tam fungovala železnice v minulosti?
Jímka vyvážená fekálním vozem? Vlastní studna?

Robert Pražák

Že by Brandl byla nějaká skvělá lokalita…

Alibaba

Je ale umístěna uprostřed „všeho“, a hlavně přímo na nádraží.

Vlastimil Kocurek

Budovu, která má ve skutečnosti zápornou hodnotu (tedy včetně hodnoty rekonstrukce) nelze darovat. Přečtěte si komentář vlado 99, a pochopíte v jakém stavu je ta budova. A už vůbec ne za evropské peníze. Navíc z komentáře vlado 99 víceméně vyplývá, že budova je zřejmě neopravitelná, nebo opravitelná za mimořádně vysoké investiční náklady. Prostě snová představa a skutečnost se často rozcházejí.

Alibaba

Souhlasím, pokud jsou mokré základy, pak jediným řešením je zbourání, protože jinak tam tu izolaci skoro bezpečně nedostanete. Ale po zbourání to v podstatě nemá cenu stavět, jsou tu v okolí lepší místa ke stavbě nebo baráky v lepším stavu k rekonstrukci.

Os5600

Dám jednu korunu.

M19

To nepište sem, ale podejte nabídku.

Tomáš Záruba

Jenže to by ve výsledku dal tak 20 MKč. 🙂

M19

A to by vadilo, že by nabidl tolik?

Robert Pražák

Myslím, že Spržel má jiné představy.

Alibaba

Té by to bylo jedno, hlavně aby se baráku zbavila. Těma 20 MKč je myšlena cena za opravu.

SŽ bude stačit právě ta jedna koruna, protože na demolici bude muset něco vydat.

Vlastimil Kocurek

odhaduji 40.

-mm

Má vůbec smysl aby tam stavěly vlaky když kolem skoro nic není a je tam hned vedle tramvaj?

Sova

Má.

Robert Pražák

Fakt? Nemám pocit, že by tam byla nějaká extra frekvence cestujících.

panda

200 metrů vzdušnou čarou začíná sídliště Poršák.
Třeba tam mají místní prošlapanou cestičku lesem…

oja

Nevim, jak dnes, v 90. letech, kdyz se k vlaku chodilo i pres pul mesta pesky, bylo docela vyuzivane. Pro nemalou cast mesta to proste je nejblizsi stanice. A kdo v Liberci prestupuje na jiny vlak, tramvaji nepojede. Pokud ta zastavka vychazi do grafikonu, tak neni moc duvod tam nestavet. By se jinak dele cekalo na krizovani.

kix

nevyšlo by vynechám dolního, velkotermínálu proseč a vesce křižování až do Liberce? to by pak mohlo být zajímavé

MilanSima

Jak vlastně vypadají ostatní nádražní budovy na této trati? Rokytnice nic moc, Jablonec taky ne. 😑. Co třeba Jilemnice, Poniklá atd

Kubrt

Máte v těch tratích a Jabloncích poněkud chaos 🙂

MilanSima

A, už to vidím 😁. Moje blbost 😁.

Luboš Beneš

Jak typické, ruiny prodává, zachovalé budovy bourá. A nebo opravuje již nedávno opravené.

Jan Kovář

Mohl byste dát od každého 5 příkladů, ať se bavíme konkrétně?

radek

Budova má novou střechu?

Kubrt

Dle fotomap asi 20 let.

Vlastimil Kocurek

Má, ale problém je ve spodní části, viz komentář vlado 99.