Další nádraží dostalo památkovou ochranu. Budovu v Žatci chce Správa železnic opravit
Výpravní budova v Žatci. Foto: Jan Koloc / Národní památkový ústav
Správa železnic plánuje na letošní rok opravu nádraží, postup budou schvalovat památkáři.
Poslední odstavec článku, věta: Podle památkářů *přepravuje* jedinečně a celistvě zachovaný soubor drážních budov na trati Buštěhradské dráhy a Plzeňsko-březenské dráhy.
Já to pochopil a domyslel si tam *představuje*, ale tak pro ostatní, aby se předešlo připomínkám, každý se někdy uklikne.
Mimochodem, pane Sůro, oceňuji Vaši práci, kterou pro nás (dopravní nadšence) a naši informovanost děláte.
Památkovou ochranu? Tak to je skvělé, to už je na tom stejně jako vyšehradské nádraží nebo zlíchovský lihovar.
zrovna zlíchovsky lihovar z mého pohledu není nijak historicky cenný, stejně jako nedaleká výtopna. Zrovna tyhle lokality bych osobně klidně přenechal pro rezidenční výstavbu.
Historické dlažby, litinové sloupy, zábradlí. Před nějakými padesáti lety to bylo na každém nádraží. Litinové sloupy zůstaly na mnoha místech. I zábradlí je stále mnoho. Ale ty keramické dlažby zmizely už skoro všechny. A dlužno poznamenat, že jsem neviděl žádnou, která by se kráse těch původních dokázala jen vzdáleně přiblížit.
Honem vytrhat tu zeleň v provozované koleji, než se z toho stane přárodní park rumištních bylin.
To je stará fotka. Po rekonstrukci kolejiště to vypadá jinak.
Tak to je dobrá zpráva. Díky za ni.
Super. Ještě kdyby se povedlo zachovat Osek, naopak Nymburk bych osobně nahradil něčim moderním.
Tak dejte návrh na porhlášení památkou. Co Vám brání?:-)
Něco podobného, už se zkoušelo, alespoň v rámci rozšíření oseckého ochranného pásma. V Oseku je přepamátkováno ( zámek, klášter, za železnici moldavská dráha) Nádraží Duchcovsko-podmokelské dráhy je pak doplňkem stavebního i kulturního vývoje za uhelné éry.
Já se tam nevyznám, ale pokud je nádraží součástí vámi uvedené dráhy, tak je památkové chráněno hned dvakrát. 🙂
tady nnvazuji na předchozí, myslím budovu v Oseku.
Jojo ten Nymburk by si to zasloužil. Já bych to taky tak udělal.
Osek je kulturní památkou kategorie industriální dědictví. Akorát je tam drobná pozdější dostavba, skutečně nepatřičná, tak doufám, že zmizí.
Napište někdo k tomu Nymburku, jaká je momentální situace, je dost možné, že nakonec bude zbouraná.
Vypadá to, že hymnou SŽ už není píseň Aleše Brichty „Barák na odstřel“.
Tak ona by i byla, ale trochu jim v tom naštěstí brání Národní památkový ústav.
Možná roli sehrálo i to že se snaží Žatec dostat do UNESCO, zkouší to na unikátní kombinaci historického centra a chmelařské krajiny.
Kam se většina přijede i na to nádraží podívat autem, při současné péči státu o použitelná kolejová spojení…
z Prahy, kam přiletí zahraniční turisté letadlem bohužel ano
Už dnes jsou vydávány po světě publikace, které vlastně radí nejezdit do přeplněných míst UNESCO, ale ne méně známá konkrétně uvedená místa. Navíc jak se ten počet neustále rozšiřuje, tak to vlastně požírá samo sebe. Navíc přijedete do místa UNESCO, a první co uvidíte, bude velký nápis TURIST GO HOME !!!
Ale zrovna v Žatci bude vždy klidněji než v Barceloně, takže proč ne? 🙂
tedy spíše Turists
další budova Spržele, která nebude odstřelena, ale rozpadne se… jupíííí
To nádraží je v interiéru krásné, ale bohužel dost zanedbané. Tak snad se to teď zlepší.
Zanedbané, a hlavně prázdné. V Žatci je problém ten, že obě nádraží jsou na konci města. MHD moc nenavazuje a rozumné spojení s jinými městy ani není. Max R Plzeň Most. Není přímé spojení ani s Louny, a linka U52 do Ústí si myslím nikdy nevyjede. Žádné světlé zítřky pro Žatec v železniční dopravě nevidím. Akorát oprava nádražní budovy.
Ale to hlavní spojení na velké město Žatec má – do Chomutova …akorát, že ty vlaky tam moc nejezdí ..:-)
Spojení do Plzně funguje, do Chomutova také (R a Os v hodinovém prokladu), do Mostu také (dokonce dvěma trasami, přes Chomutov nebo Postoloprty). V Mostě fungují návaznosti na rychlíky do Ústí nad Labem. I do těch Loun se dá dostat s přestupem v Postoloprtech. Jediný směr, který není příliš dobře pokrytý, je do Lužné u Rakovníka (jen pár spojů denně). Zas taková tragédie to není. Fakt ale je, že v okolí Žatce hrají větší roli autobusy, protože autobusové nádraží je v centru města a v blízkosti jsou obchody, školy, i třeba taková nemocnice. To neplatí o víkendu, kdy jezdí autobusů… Číst vice »
Hodně žatečáků také dojíždí pracovat do Prahy ( pokud nejsou vojáci zdejší megavojenské základny a pokud nedělají v průmyslové zóně Triangl) vlak do Chomutova a Mostu využije možná tak hrstka středoškolských studentů.
Žatec – Lužná u Rakovníka tři spoje ve všední dny, Lužná – Žatec čtyři spoje a víkendech čtyři spoje v obou směrech. Tak nevím jak jste přišel na ten jeden pár spojů denně.
Pár jsem myslel několik málo, omlouvám se za nepřesnost.
takt jak na koridoru! Like! 😀 😀
Právě naopak. Opravené nádraží bude zcela k ničemu, pokud bude spojení, jaké je. Ono to z nádraží do města zase tak hrozivě daleko není, i když autobusák v díře po barácích (?) v centru je přívětivější, ale i na ta nádraží je potřeba se dokodrcat. Ve 21. století z Prahy na Chomutov paralelně k dálnicím závleky se klikatící jednokolejka je zřejmou vizitkou toho, jak to náš slavný stát ve skutečnosti se železnicí má.
Za císaře pána se plánovala tramvaj do města. Ale pěšky je to kousek a Žatec opravdu stojí za výlet. Jo to byly časy kdy se do Varů jezdilo přes Žatec a Chomutov…..