Další modernizace na Hanácké dálnici. Stát vypsal tendr na křižovatku Drysice
Dálnice D46 supluje nedokončenou D1, z dob výstavby před desítkami let ji chybějí hlavně připojovací pruhy.
Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v kultivaci dálnice D46 mezi Olomoucí a Vyškovem, které se někdy přezdívá Hanácká dálnice. Aktuálně vypsalo tendr na stavební firmu pro přestavbu mimoúrovňové křižovatky Drysice. Předpokládaná hodnota je přes 200 milionů korun bez DPH. Oproti původním předpokladům se ale nezačne stavět letos, nýbrž až příští rok na jaře. Hotovo má být v roce 2022.
Stavba zahrne především doplnění připojovacích a odbočovacích pruhů. Dnešní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty dnes představují závadu, neboť neumožňují bezpečný nájezd a sjezd. Dobudování připojovacích pruhů si vyžádá mimo jiné rozšíření dálničního mostu přes místní komunikaci, vyměněny a rozšířeny budou také protihlukové stěny.
Dálnice D46 supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se jí snaží modernizovat od roku 2011. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí hlavně připojovací pruhy. Zmodernizovány byly zatím čtyři křižovatky. Byla také instalována například nová svodidla.
Od září se za 200 milionů modernizuje křižovatka Prostějov-střed. Příští rok se chtějí silničáři vedle křižovatky Drysice pustit i do křižovatky Vyškov. Naposledy byla začátkem loňského září zprovozněna křižovatka Olšany u Prostějova.
ŘSD zahájilo VŘ na zhotovitele stavby “D46 MÚK Drysice”. Předpokládaná hodnota zakázky je 202,3 mil. Kč bez DPH. Stavba je součástí postupné přestavby MÚK na D46 pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Stavba má pravomocné SP a její zahájení se předpokládá na jaře 2021.
— Radek Mátl (@MatlRadek) November 3, 2020