Další modernizace na Hanácké dálnici. Stát vypsal tendr na křižovatku Drysice
Demolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Dálnice D46 supluje nedokončenou D1, z dob výstavby před desítkami let ji chybějí hlavně připojovací pruhy.
1 rok zpozdeni?
Líbí se mi pojem „kultivace dálnice“, tak nějak vystihuje podstatu, kdy se ze sprosté dálnice stane kultivovaná (doufejme). Jako pamětník musím říct, že i když to v 80. letech byl velký pokrok, některé kompromisy (uzoučké odstavné pruhy a ty nemožné sjezdy a nájezdy) budily rozpaky už tenkrát. V jeden čas byla kdesi uprostřed „dálnice“ obalovna asfaltu, která se objížděla a ještě byla těsně před Olomoucí úrovňová křižovatka se silnicí Hněvotín – Nedvězí, tu ale naštěstí odstranili už před mnoha lety.
K dokonalosti takovému nájezdu chyběla už jen STOPka: https://mapy.cz/s/bepopanozu
Bylo velmi obtížné bylo zdržet se sprostých slov při takovém nájezdu na dálnici. Takže kultivace sprosté dálnice? Ano, máte plnou pravdu, je to tak.
Obalovna byla přesně na kopci nad Drysicemi. Pamatuju. Super věc.
D46 má ještě jeden závažný problém – únosnost. Tu nepřetržitou šňůru kamionů v pravém pruhu prostě nedává a ikdyž je snaha udržovat povrch ve slušném stavu, tak prakticky ihned po položení nového koberce se objevují koleje a propadliny. A problém zřejmě nebude v koberci, ale podstatně hlouběji.
Už teď např. při sjezdu z Baby dolů jsou ty nerovnosti solidní.
Ty se tam vytvořily, když se v Olsanech stavěl ve směru na PV odbocovaci pruh a kamiony které popojizdely to tam kvalitně vytlacily.
D46 nic nesupluje. D1 paralelne se stavet nemusi, staci zmodernizovat tu D46. Jak daleko je od sebe Prostejov a Prerov? My jsme asi bohatsi nez Svycarsko s Emiraty dohromady.
na Moravě je poněkud větší hustota osídlení než v Čechách, ač se to může zdát od oka zbytečné, tak ty dálnice opravdu jsou potřebné. Po dostavbě D1 kolem Přerova zůstanou i nadále obě dálnice (D46 a D1) výrazně zatíženější než některé dálnice v Čechách (příkladem můžou být, D4, D6, D7). Navíc D1 neplní jen roli paralelní dálnice k D46, ale také napojuje dohormady stotisícové souměstí Zlín+Otrokovice, navíc v budoucnu bude D1 využita i pro cesty na Slovensko po výstavbě D49, další roli v tom hraje i nově budovaná D55 na jih kolem řeky Moravy, atd..
A jak si Kefalín tu modernizaci D46 představujete? Vždyť by stála v přepočtu na km daleko víc, než modernizace D1. Neb aby byla „plnohodnotnou dálnicí“, tak by se musela nejen rozšířit, ale udělat i dost přeložek (minimálně tři – u Prostějova a v Prostějově u Olšan) + prohloubení zářezů, případně zvýšení náspů…).
Veškerá doprava jedoucí zkzr Přerov je jenom fata morgána. Od Hodonína po Přerov esta liones. A kdyby náhodou, tak Baťa může dřeváky vozit vlakem, podporujeme český průmysl.
Baťa stavěl plavební kanál, protože paralelní železnici mu nepovolili a na tu stávající ho s uhlím pustit nechtěli. Tak vozil uhlí do elektrárny po vodě. Podporujeme český průmysl.
Běžte říct do Přerova, že je zbytečné tu D1 dodělávat a uřežou vám chapadla.
Ale neuřežou, jeden blbec od Parchantů Země se jim přímo směje do očí už řadu let a chapadla má pořád všechny 🙂
Ten parchant má plnou podporu, protože D1 u Přerova vede dle komunistických plánu z roku 1960 přes Zdroje pitné vody. Takže bude celá Morava než pitné vody. Ten D1 má mít jen prováděcí k Přerov, ale od Hulina má jet rovné dal někam k Lipniku.
Jak může být vedle zdroje pitný vody chemička? Nebo si to pletete s novými písáky u Ostrohu, se kterými má JMK problém, ale Zlín ne?
A co takhle odstavné pruhy, jak bývá na dálnicích dobrým zvykem, ty nebudou????
To by se musela rozšířit silnice a na to je potřeba vybobojovat EIA. Kromě toho, ta současná PHS z 80. let určitě nebude vyhovovat dnešním normám.
https://mapy.cz/s/pomohacuma
myslím že tady asi ne, docela by se dalo věřit že po dostavbě D1 bude D46 přeřazena zpět do silnic I.třídy pro motorová vozidla s Vmax=110km/h, které tam stejně po většinu trasy už teď jsou, ikdyby ne, tak bude plnit roli regionální dálnice pro spojení Brna s Olomoucí, třeba dodělají časem alespoň SOS zálivy… Mimochodem, budoucí přeshraniční úsek D11 Trutnov-PL hranice bude taky bez odstavných pruhů právě s SOS zálivy, obecně spousta rychlostních silnic v Evropě se buduje bez odstavných pruhů a je tam dovolené 120 či 130…. Perlou je dost vytížená německá dálnice A8 mezi Salzburgem a Rosenheimem, kde… Číst vice »
Když se opravovaly Olšany tak byly kolony pravidlem… takže na dalších pár let se obrnit a naučit objížďky po okreskách
Ta „okreska“ přes Drysice je císařská silnice Brno – Olomouc. 🙂
Jenom pro info: U Olšan to okresky byly, neb tam už bohužel ta císařská silnice neexistuje… A nebo jenom její částečně zúžený pozůstatek v soukromých rukou.
Njn, tohle je ona, konec a dál nic:
https://mapy.cz/s/hoparupure
Podle popisu stavby na ŘSD stránkách to chtějí spojit s MÚK Vyškov a novým porchem u letiště Vyškov. K tomu budou 2 následující roky dělat Prostějov-střed. Při chybějící dálnici Říkovice-Přerov se je na co těšit. Pak už nám zbývá jen Prostějov-sever.
Včera bylo pozdě, ale díky aspoň za toto.