Další modernizace na Hanácké dálnici. Stát vypsal tendr na křižovatku Drysice

Demolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSDDemolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Dálnice D46 supluje nedokončenou D1, z dob výstavby před desítkami let ji chybějí hlavně připojovací pruhy.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

1 rok zpozdeni?

Martin V.

Líbí se mi pojem „kultivace dálnice“, tak nějak vystihuje podstatu, kdy se ze sprosté dálnice stane kultivovaná (doufejme). Jako pamětník musím říct, že i když to v 80. letech byl velký pokrok, některé kompromisy (uzoučké odstavné pruhy a ty nemožné sjezdy a nájezdy) budily rozpaky už tenkrát. V jeden čas byla kdesi uprostřed „dálnice“ obalovna asfaltu, která se objížděla a ještě byla těsně před Olomoucí úrovňová křižovatka se silnicí Hněvotín – Nedvězí, tu ale naštěstí odstranili už před mnoha lety.

Jiří Kocurek

K dokonalosti takovému nájezdu chyběla už jen STOPka: https://mapy.cz/s/bepopanozu

Bylo velmi obtížné bylo zdržet se sprostých slov při takovém nájezdu na dálnici. Takže kultivace sprosté dálnice? Ano, máte plnou pravdu, je to tak.

Zlámalík

Obalovna byla přesně na kopci nad Drysicemi. Pamatuju. Super věc.

Roman

D46 má ještě jeden závažný problém – únosnost. Tu nepřetržitou šňůru kamionů v pravém pruhu prostě nedává a ikdyž je snaha udržovat povrch ve slušném stavu, tak prakticky ihned po položení nového koberce se objevují koleje a propadliny. A problém zřejmě nebude v koberci, ale podstatně hlouběji.

Petr

Už teď např. při sjezdu z Baby dolů jsou ty nerovnosti solidní.

Michael

Ty se tam vytvořily, když se v Olsanech stavěl ve směru na PV odbocovaci pruh a kamiony které popojizdely to tam kvalitně vytlacily.

Octupus

D46 nic nesupluje. D1 paralelne se stavet nemusi, staci zmodernizovat tu D46. Jak daleko je od sebe Prostejov a Prerov? My jsme asi bohatsi nez Svycarsko s Emiraty dohromady.

PetrN

na Moravě je poněkud větší hustota osídlení než v Čechách, ač se to může zdát od oka zbytečné, tak ty dálnice opravdu jsou potřebné. Po dostavbě D1 kolem Přerova zůstanou i nadále obě dálnice (D46 a D1) výrazně zatíženější než některé dálnice v Čechách (příkladem můžou být, D4, D6, D7). Navíc D1 neplní jen roli paralelní dálnice k D46, ale také napojuje dohormady stotisícové souměstí Zlín+Otrokovice, navíc v budoucnu bude D1 využita i pro cesty na Slovensko po výstavbě D49, další roli v tom hraje i nově budovaná D55 na jih kolem řeky Moravy, atd..

Vašek

A jak si Kefalín tu modernizaci D46 představujete? Vždyť by stála v přepočtu na km daleko víc, než modernizace D1. Neb aby byla „plnohodnotnou dálnicí“, tak by se musela nejen rozšířit, ale udělat i dost přeložek (minimálně tři – u Prostějova a v Prostějově u Olšan) + prohloubení zářezů, případně zvýšení náspů…).

Jiří Kocurek

Veškerá doprava jedoucí zkzr Přerov je jenom fata morgána. Od Hodonína po Přerov esta liones. A kdyby náhodou, tak Baťa může dřeváky vozit vlakem, podporujeme český průmysl.
Baťa stavěl plavební kanál, protože paralelní železnici mu nepovolili a na tu stávající ho s uhlím pustit nechtěli. Tak vozil uhlí do elektrárny po vodě. Podporujeme český průmysl.

Michael

Běžte říct do Přerova, že je zbytečné tu D1 dodělávat a uřežou vám chapadla.

MLB

Ale neuřežou, jeden blbec od Parchantů Země se jim přímo směje do očí už řadu let a chapadla má pořád všechny 🙂

Vojtech

Ten parchant má plnou podporu, protože D1 u Přerova vede dle komunistických plánu z roku 1960 přes Zdroje pitné vody. Takže bude celá Morava než pitné vody. Ten D1 má mít jen prováděcí k Přerov, ale od Hulina má jet rovné dal někam k Lipniku.

Kalanis

Jak může být vedle zdroje pitný vody chemička? Nebo si to pletete s novými písáky u Ostrohu, se kterými má JMK problém, ale Zlín ne?

Jirka

A co takhle odstavné pruhy, jak bývá na dálnicích dobrým zvykem, ty nebudou????

Jiří Kocurek

To by se musela rozšířit silnice a na to je potřeba vybobojovat EIA. Kromě toho, ta současná PHS z 80. let určitě nebude vyhovovat dnešním normám.
https://mapy.cz/s/pomohacuma

PetrN

myslím že tady asi ne, docela by se dalo věřit že po dostavbě D1 bude D46 přeřazena zpět do silnic I.třídy pro motorová vozidla s Vmax=110km/h, které tam stejně po většinu trasy už teď jsou, ikdyby ne, tak bude plnit roli regionální dálnice pro spojení Brna s Olomoucí, třeba dodělají časem alespoň SOS zálivy… Mimochodem, budoucí přeshraniční úsek D11 Trutnov-PL hranice bude taky bez odstavných pruhů právě s SOS zálivy, obecně spousta rychlostních silnic v Evropě se buduje bez odstavných pruhů a je tam dovolené 120 či 130…. Perlou je dost vytížená německá dálnice A8 mezi Salzburgem a Rosenheimem, kde… Číst vice »

Luboš Beneš

Když se opravovaly Olšany tak byly kolony pravidlem… takže na dalších pár let se obrnit a naučit objížďky po okreskách

Jiří Kocurek

Ta „okreska“ přes Drysice je císařská silnice Brno – Olomouc. 🙂

Vašek

Jenom pro info: U Olšan to okresky byly, neb tam už bohužel ta císařská silnice neexistuje… A nebo jenom její částečně zúžený pozůstatek v soukromých rukou.

Jiří Kocurek

Njn, tohle je ona, konec a dál nic:
https://mapy.cz/s/hoparupure

Lub

Podle popisu stavby na ŘSD stránkách to chtějí spojit s MÚK Vyškov a novým porchem u letiště Vyškov. K tomu budou 2 následující roky dělat Prostějov-střed. Při chybějící dálnici Říkovice-Přerov se je na co těšit. Pak už nám zbývá jen Prostějov-sever.

Kernteriér

Včera bylo pozdě, ale díky aspoň za toto.