Další miliardy do přestavby plzeňského uzlu. Správa železnic vypsala soutěž na úsek do Koterova
Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy
Správa železnic vypsala jednu z největších stavebních zakázek letošního roku. V soutěži s maximální cenou 2,21 miliardy korun hledá firmu,
„Zastávka bude napojena na trolejbusové linky“
Správně by mělo být, že zastávka bude napojena na jednu trolejbusovou linku (oranžová č.12) a dvě autobusové (modrá č.29 a 30).
Není mi moc jasné k čemu bude rychlost 120km/h na pár kilometrů z hlavního na novou zastávku, ale obecně palec nahoru.
120 proto, aby se tam rychlíky mohli v klidu rozjíždět a je to jedna hranice rychlostních pásem. (Ne, neviděl jsem tachogram, kdyby se někdo ptal, pouze odhaduji)
Ta oranžová čárkovaná čára evokuje prodloužení tramvaje ke koterovskému nádraží. Je to tak?
Teda jako za úvahu by to stálo, protože koterovské nádraží je takové odříznuté od světa, žádné osvětlení přístupová cesta nemá a když někdo bude chtít vystoupit dříve, musí do civilizace pěšky. A je nesmysl, abych jezdil jihu na hlavní nádraží a pak se dvojkou vracel zase na Světovar.
Já bych navrhl udělat 2 zastávky místo nádraží Koterov v místě ulic „Na Růžku“ a „K Dráze“. V ulici „Na Růžku“ by se možná i smyčka pro tramvaj vešla.
Proč se vracet na Světovar? Z Částkovy vás 30 odveze k Poliklinice, odkud je kousíček dvojka směr Světovar…
Ale když pojedu vlakem třeba z Nepomuku, tak pojedu přes Koterov, tedy okolo Světovaru. Jak na tu třicítku přestoupím, když v Koterově nevystoupím, ale budu muset až na hlavák? To mi nedává smysl.
Oranžová čára naznačuje docházkovou vzdálenost železnice- MHD nyní a v budoucnu. Osobní vlaky po rekonstrukci v Koterove stavět nebudou a tramvaj tam nikdo tahat nebude.
Aha, díky. Ale mínusy jsem si za ten nevinný dotaz snad nezasloužil, ne?
To je bohužel takový hloupý rys této diskuze, že i za naprosto legitimní dotazy, nebo věcně podaná fakta, člověk schytá nějaké minusy. Netřeba to brát moc vážně.
Nejen této diskuze. Nejsem vědecká knihovna, abych věděl všechno.
Taky to tam výrazně prokouklo!
Jěště opravit vnitřek a fasádu nádražní budovy, vyměnit nájemce – nebo alespoň kompletně zrekonstruovat tu zoufale zaplivanou jídelnu a bude na tom nádraží fajn..Dát do cajku Mikulášskou ulici (asi 200 m) od nových mostů k řece a nebude poznat že je to Plzeň nádraží.
Ten ranžír je daný hlavně synchronizací s ŘSD (https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/193/infoletak_s20-jatecni-na_roudne.pdf).
Opravdu největší? Pardubice mají odhadovanou cenu dvakrát větší.
Pěkná mapka, v té zorientuje každý.