Další miliardy do plzeňského uzlu. SŽ a ŘSD společně hledají projektanty na novou silnici i proměnu ranžíru

Průchod nové silnice I/20 pod seřaďovacím nádražím Doubravka v Plzni. Foto: ŘSDPrůchod nové silnice I/20 pod seřaďovacím nádražím Doubravka v Plzni. Foto: ŘSD

Aktuální plány počítají se zahájením velké stavby v roce 2028.

Správa železnic a Ředitelství silnic a dálnic začínají s další fází projektové přípravy další velké stavby v rámci plzeňského železničního uzlu a budování silničního východního okruhu. SŽ vypsala projekční zakázku na zpracování dokumentace pro stavební povolení na rekonstrukci seřaďovacího nádraží Plzeň-Doubravka.

Rozsahem jde o jednu z největších projekčních zakázek Správy železnic v letošním roce, odhadovaná cena je 181 milionů korun. V území připravuje Správa železnic také stěhování hasičů.

SŽ soutěží najednou jak železniční, tak silniční stavbu, ŘSD je v soutěži druhým zadavatelem. Půjde o úsek silnice I/20 Jateční – Na Roudné, který je součástí budoucího východního okruhu Plzně. V cenové úrovni roku 2023 jsou odhadované náklady 4,8 miliardy korun. Dosavadní fáze projektové přípravy zajišťoval Sudop Praha.

Plzeňští drážní hasiči dostanou novou stanici, stará ustoupí východnímu okruhu

Nový úsek povede pod seřaďovacím nádražím. Už dříve centrální komise ministerstva dopray rozhodla o tom, že obě akce se budou připravovat společně. ŘSD už v oblasti stavbu připravuje také, například demolicí blokové zástavby domů v ulicích Jateční – Duchcovská – Doubravecká.

Úsek I/20 Jateční - Na Roudné. Foto: ŘSD

V případě železniční části dojde k modernizaci a rekonstrukci seřaďovacího nádraží s novým modernizovaným svážným pahrbkem a celým rozpouštěcím zhlavím a s redukcí počtu směrových kolejí. Součástí stavby bude rekonstrukce zabezpečovacího i spádovištního zařízení, sdělovacího zařízení, včetně úprav trakčního vedení a silnoproudé technologie. Stavebními úpravami bude vybudováno odpovídající zázemí pro zaměstnance obsluhy spádoviště.

Podmínkou rekonstrukce seřaďovacího nádraží je vybudování nové silnice, která povede pod kolejemi. „ Stavba této komunikace znemožňuje zachování stávající konfigurace kolejiště. Technické řešení vzejde z koordinace obou staveb,“ vysvětluje SŽ v dokumentaci.

Podle informačního letáku ŘSD by stavba měla začít v roce 2028.

Tagy I/20 I/20 Plzeň Jateční-Na Roudné Plzeň Ředitelství silnic a dálnic ŘSD seřaďovací nádraží Doubravka Správa železnic
Žádné komentáře