Další miliardy do plzeňského uzlu. SŽ a ŘSD společně hledají projektanty na novou silnici i proměnu ranžíru

Průchod nové silnice I/20 pod seřaďovacím nádražím Doubravka v Plzni. Foto: ŘSDPrůchod nové silnice I/20 pod seřaďovacím nádražím Doubravka v Plzni. Foto: ŘSD

Aktuální plány počítají se zahájením velké stavby v roce 2028.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Jmenuje se to okruh, ale staví to jako průtah. Celé je to mezi centrem města a čtvrtí, kde bydlí přes 25 tisíc lidí. Podélné vedení I/20 nebude pravděpodobně působit zásadní odpor, protože trasa severní části prochází převážně průmyslovým územím. Podél (nad řekou, podél kolejí) Úslavy (jižní část) se sice počítá s ochranným valem, nicméně rekreační oblast u řeky tím i tak utrpí hlukem navíc. Pomohlo by snížení rychlosti na 50 km/h, což by bylo v intravilánu města logické, ale u staveb ŘSD je to spíše nepravděpodobné, jak je znám. Za závažnou chybu považuji návrh mimoúrovňové křižovatky uvnitř města. Její existence… Číst vice »

kpetr

Duchcovská už není, vybouráno.

Vašek H.

Vůbec nechápu koncept silniční sítě v Plzni a rád si to nechám od někoho zasvěceného vysvětlit. Věřím, že současný stav vznikl kvůli chaotickému historickému vývoji, kdy se stavělo salámovou metodou, ale i tak jsou tam místa, která nedávají smysl. Asi nejšílenější mi připadá stav v Bolevci, který prostě křížem protínají tranzitní komunikace po ulicích Studentská, Plaská a nově vybudovaná Na Sudech (a k tomu Lidická, ze které má do budoucna ale tranzit zmizet). To tam místním obyvatelům jako nevadí, že po dobudování východního obchvatu I/20 bude přes jejich obytnou čtvrť bude i nadále proudit veškerý tranzit na Karlovy Vary po… Číst vice »

Plecháč

Ten plánovaný průtah je fakt šílenost, doufám že se nic takového nepostaví.

Vašek H.

Vážím si Vaší zpětné vazby v podobě plusů a mínusů, zřejmě jsou některé moje úvahy špatné. Ale mnohem lepší by bylo, kdyby někdo z Vás napsal, co přesně je teda špatně a jak by to mělo být podle Vás – to je to, co mě zajímá nejvíc…

Příležitostní řidič

Náhodou I/20 stopa obchvatu na Sudech vyřešila katastrofu okolo Boleveckého rybníka, kdo tam jezdil tak ví, bohužel problém se přesunul na kruháč na Na Roudnou, tam je to ve špičce strašné snad ze všech směrů. Ale tento problém by právě měl vyřešit úsek o kterém je článek, který jde do stavebního povolení. Vyřeší to spojnici Rokycanská (směr Praha a D5) se serverem (I/20,I/27) úsek je průmyslová oblast zrovna na té jateční to nikomu vadit nemůže ale další úsek na jih jak to chtějí vést podél řeky Úslavy to je opravdu problematické, ale tam by snad nějaká část v tunelu měla… Číst vice »

Daniel

Podélně I/20 nikomu zas tak vadit nebude právě protože je to průmyslem, to je jasné. Podél Úslavy se řeší nějaký val, ale i tak dostane rekreační oblast u řeky pěknou ránu. Pomůže snížení rychlosti na 50 (což by se na intravilán města slušelo), ale o tom se dá u staveb ŘSD pochybovat. A mimoúrovňová křižovatka uvnitř města by mělo být vyhlášeno za projektantský smrtelný hřích – znamená to, že tudy tak kapacitní silnice nemají vést, pokud nestačí úrovňová. Ale příčná prostupnost pro jinou dopravu než IAD je poměrně katastrofická (zatím) – prodlužuje pěší cestu z Doubravky a přidává tam jistě… Číst vice »

Vašek H.

Vůbec nechápu koncept silniční sítě v Plzni a rád si to nechám od někoho zasvěceného vysvětlit. Věřím, že současný stav vznikl kvůli chaotickému historickému vývoji, kdy se stavělo salámovou metodou, ale i tak jsou tam místa, která nedávají smysl a uniká mi nějaký celkový koncept, návaznosti mezi projekty. Asi nejšílenější mi připadá stav v Bolevci, který prostě křížem protínají tranzitní komunikace po ulicích Studentská, Plaská a nově vybudovaná Na Sudech (a k tomu Lidická, ze které má do budoucna ale tranzit zmizet). To tam místním obyvatelům jako nevadí, že po dobudování východního obchvatu I/20 bude přes jejich obytnou čtvrť bude… Číst vice »

Vašek H.

https://youtu.be/7aXa0StueFA?si=wNgnbH3jxxqWoLze
Našel jsem krátký dokument z roku 1995, který podle mě dost dobře vystihuje tu bezradnost a neutěšenost. Je děsivé, že před 30 lety byly ty koncepty skoro bylo stejné jako jsou dnes, jak by se v tom uvažování nic nezměnilo…
Ono si koneckonců stačí i jenom přečíst pár článků na wikipedii a to zamrznutí kdesi v devadesátkách a pohnutá historie jsou z toho naprosto patrné:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Dálnice_D5
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Doprava_v_Plzni
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Silnice_I/26

J.K.

Dá se souhlasit jenom s jediným, kraje by měly své plánované investice do silnic taky dávat do mapové apky ŘSD, aby to bylo vidět…

Jinak „nic od 95“ je prostě blbost.

Libor

Je to bohužel tak, zamrzlo to v 90.letech a podle toho se staví. Občas se někde udělá akce a povede se něco většího. Když vidím kolik let trvá příprava přestavby křižovatky, aby byla bezpečnější, tak bych zvracel. Stačí se podívat na silnici I/20. Kde křižovatka s I/19 se dělala nedávno, kolík let to trvalo, aby se za pár lel předělalo na obchvat. Dále křižovatka se 188 a MÚK Třebčice, všechno se vleče jak smrad v bezvětří…

Vašek H.

Vážím si Vaší zpětné vazby v podobě plusů a mínusů, zřejmě jsou některé moje úvahy špatné. Ale mnohem lepší by bylo, kdyby někdo z Vás napsal, co přesně je teda špatně a jak by to mělo být podle Vás – to je to, co mě zajímá nejvíc…

J.K.

Musíte respektovat že s vámi lidi nesouhlasí, ale za reakci jim to nestojí. Prostě nevidí průtah kolem ranžíru za nesmyslný s „mnohem důležitějším“ nějakým Bezvěrovem, kde nikdo nic dělat nebude a zůstalo by to tak i třeba v Rakousku…

Energetik

Vystihl jste to přesně. Pán má ve své úvaze řadu nesmyslů.
Spíš by mě zajímalo, zda v Plzni ten člověk vůbec bydlí.

Tomáš Záruba

Tak doufejme, že aspoň od peronu na sever ranziru bude průjezd pro osobku dvoukolejný…

Alibaba

Chtěl jsem se zeptat na to samé, podle vizualizace tam je jen jedna a bez nějaké razervy.

Šestka

To je všechno hezký. Jen aby bylo v roce 2028 vůbec co rozpouštět když vidíme jakým stylem se to všechno v nákladní dopravě vyvíjí.

venkovan

Poloha toho ranžíru je přitom ze současného pohledu dost nešťastná, možná stálo za úvahu postavit jej už rovnou někde úplně jinde.

Kubrt

Vraťte se do reality; vybudovat nové rozsáhlé kolejiště pro nákladní dopravu (o klasický ranžír by už nejspíš nešlo) je mimo zájem SŽ. A i kdyby zájem byl, nebyly by vhodné pozemky, peníze atd.

Hájek

I tom nema a ani nerozhoduje SŽ, to dělá jen co mu žádá MD.

Výpravčí

Bacha, šotouši znají jen SŽ a považují ji za všemocnou.

venkovan

Já vím je to jen (hloupý?) nápad – ale je otázka, jak velký ranžír je tam dnes ještě (i s výhledem na budoucnost) skutečně potřebný, když jednotlivé zásilky na železnici už téměř neexistují. A pokud jde o pozemky, myslím, že v oblasti plzeňského uzlu jich má železnice ještě pořád dost a je tam i dost využitelných pozemků jiných vlastníků, které by případně bylo možno získat. Ale byla to stejně jen úvaha, která mohla mít význam tak možná před cca 10 roky, kdy vznikala současná koncepce – teď už vlastně nemá ani smysl o něčem takovém i jen spekulovat. pokud jde… Číst vice »

Kubrt

Jasně, řadicích prací jé méně, než dříve a zřejmě budou pořád ubývat. Na druhou stranu se v tom ranžíru odstavují kontejnerové a další vlaky, prostě je to zásobník dlouhých kolejí, který se může v budoucnu hodit i pro osobní dopravu.
Čistě hypoteticky, jaké pozemky byste si představoval jako vhodnější, pro náhradu dnešního ranžíru?

Plecháč

Je volný pozemek v Koterově, tam z původní stanice zůstaly 4 dopravní koleje a ve zbytku prostoru jsou nějaké vlečkové koleje a sklad stavebního materiálu. Je to menší než současný ranžír, ale dá se tam jet od Prahy bez úvratě.

N.N.

Což je do budoucna dost nanic, má-li nákladní vlak od Prahy pokračovat z Plzně do Bavorska přes Domažlice.

N.N.

Tak se podívejte, jaký je problém postavi menší depo v Praze. Ani ubytovna u něj být nemohla.