Další miliardy do plzeňského uzlu. SŽ a ŘSD společně hledají projektanty na novou silnici i proměnu ranžíru
Průchod nové silnice I/20 pod seřaďovacím nádražím Doubravka v Plzni. Foto: ŘSD

Aktuální plány počítají se zahájením velké stavby v roce 2028.
To je všechno hezký. Jen aby bylo v roce 2028 vůbec co rozpouštět když vidíme jakým stylem se to všechno v nákladní dopravě vyvíjí.
Poloha toho ranžíru je přitom ze současného pohledu dost nešťastná, možná stálo za úvahu postavit jej už rovnou někde úplně jinde.
Vraťte se do reality; vybudovat nové rozsáhlé kolejiště pro nákladní dopravu (o klasický ranžír by už nejspíš nešlo) je mimo zájem SŽ. A i kdyby zájem byl, nebyly by vhodné pozemky, peníze atd.
I tom nema a ani nerozhoduje SŽ, to dělá jen co mu žádá MD.
Já vím je to jen (hloupý?) nápad – ale je otázka, jak velký ranžír je tam dnes ještě (i s výhledem na budoucnost) skutečně potřebný, když jednotlivé zásilky na železnici už téměř neexistují. A pokud jde o pozemky, myslím, že v oblasti plzeňského uzlu jich má železnice ještě pořád dost a je tam i dost využitelných pozemků jiných vlastníků, které by případně bylo možno získat. Ale byla to stejně jen úvaha, která mohla mít význam tak možná před cca 10 roky, kdy vznikala současná koncepce – teď už vlastně nemá ani smysl o něčem takovém i jen spekulovat. pokud jde… Číst vice »