Další miliardová zakázka na železnici. Přesmyk v Plzni nabízí nejlevněji Swietelsky
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) otevřela dnes obálky s nabídkami v další velké soutěži za více než miliardu korun. Takzvaný
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) otevřela dnes obálky s nabídkami v další velké soutěži za více než miliardu korun. Takzvaný přesmyk domažlické trati je pokračováním rozsáhlé modernizace plzeňského železničního uzlu. Nejlevněji jeho provedení nabízí společnost Swietelsky Rail.
Vyplývá to z protokolu o otevírání obálek, který má redakce Zdopravy.cz k dispozici. SŽDC oficiálně data z otvírání obálek nekomentuje. Swietelski nabídl 1,084 miliardy korun, cena podle projektu je o necelou pětinu vyšší, 1,309 korun. Swietelski jde do soutěže jako sdružení Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební.
V soutěži podalo nabídku celkem 7 firem nebo sdružení, nad rozpočet projektanta se dostalo jen sdružení Eurovia a GJW. Druhé v pořadí, sdružení firem Berger Bohemia, Alpine Bau a TSS Ostrava bylo jen o 11 milionů dražší. Na dalších místech je Metrostav ve sdružení s OHL ŽS, Skanska, Strabag, Chládek a Tintěra Litoměřice poslední Eurovia s GJW.
Poměrně velký rozdíl mezi projektantskou a nabídnutou cenou ukazuje, že velké stavební firmy nemají stále příliš mnoho velkých stavebních zakázek a proto nabízí větší slevy, než obvykle. V případě včera podávaných nabídek na trať Sudoměřice – Votice dosáhla sleva u nejlevnější nabídky 30 %.
Zakázku vypsala SŽDC společně s Plzní, část prací se totiž týká i městského majetku. Po dokončení by měl být výjezd trati z Plzně na Domažlice dvojkolejný, je tak součástí souboru staveb na zrychlení spojení Praha – Mnichov. Ruší přejezd se silnicí I. třídy na trati do Domažlic a přeložku této silnice mimo jádro obytné zástavby včetně výstavby mimoúrovňového křížení se železnicí. Na novém trati pojedou vlaky rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Kvůli stavbě už SŽDC zdemolovala některé domy. Více informací o celém projektu je na stránkách SŽDC.