Další mezinárodní linka do Polska. České dráhy otestovaly zajíždění do Zawidówa
Motorový vůz Stadler RS1 v Zawidówě. Foto: ČD
Polská pohraniční obec již přímé spojení s Libercem má: autobusy.
Polská pohraniční obec již přímé spojení s Libercem má: autobusy.
Jezdit někam jen proto, že tam vedou koleje, je věcně nesmysl a z hlediska hospodaření se svěřenými prostředky nehospodárnost, o deliktním rozměru nespekuluji.
Dobře, protažení do Zgorzelce si představit dokážu, ale končit uprostřed ničeho v Zawidowě? Skutečně má odborný aparát na KORIDu takovou úroveň?
A nebylo by lepší s takovým komentářem počkat dokud kraj nevydá slibované tiskové prohlášení (mělo být tento týden). Potom smysluplnost toho spojení můžeme posoudit, takto to jsou jen spekulace.
A článek je zatím jen o provedené zkoušce, a proti tomu nikdo nic namítat nemůže, to je snad jedině dobře, ne?
To by chtělo to prodloužit ten osobák z Liberce přes Černousy rovnou přes Zawidów do Zgorzelecu a končil by v Görlitzu
Vlaky z Liberce do Žitavy v Polsku staví.
Můžete mi poslat odkaz na jízdní řád?
Pouze znatelně přibržďují… 😇😃
Ví se, co a kdo s tou ostudou Trojmezí bude dělat ? Či to Poláci budou udržovat v chátrání dalších 50 let ?
Třeba se vlakem začne jezdit do Görlitz a další místa v Sasku přes Frýdlant. 🙂
Ostatně nevíte někdo proč mezi Zíttau a Görlitz je zase NAD. Ta tam je nějak velmi často.
Krádež kabelu a dávají je na dno řeky
Kde jsou ty časy, kdy zde jezdily rychlíky Berlín-Vídeň.
Berlín-Praha -Vídeň?Vindobona?
Vindobona je produkt až z éry socialismu.
To jsou ta časy, kdy stačily tři číslice v SPZ? Kdy byly v politickém okrese Liberec řádově desítky automobilů?
Takovy znacka fakt byly?
Rok 1940?
Jaký rok?
Jestli jezdili, tak spíš jen jako odklon, když se nedalo jez přes Žitavu.
To ještě v Zawidově bylo Německo
Stále by mě zájímalo co ty Os/Sp Hradec – Starkoč – Václavice – Náchod – Meziměstí – Walbrzych – Wroclaw, jezdit se má od nového GVD a informace poslední k nám došli někdy začátkem minulého roku, zda to tedy definitivně nepadlo?
To bylo jen prověřování. Možná nejste z místa, ale dokud nebude zprovozněna výhybna Česká Metuje, tak je vyprodaná kapacita = maximálně v závěsu na nějakých Broumovech nebiojen nahodilé výkřiky.
Se slzou v oku vzpomínám na marný boj o zachování té stanice (před asi 25 roky), ale proti zlé vůli nešlo dělat nic.
Docela by mě zajímalo, jestli se k tomu nesmyslu ti lotři, kteří si to tehdy prosadili, ještě dnes hlásí …
Tak ČD by spíše mohly propojit Pardubice–HK-Jar-Skalice-TU střed -Královec-dál polsko do Svednice a přestup na Wroclaw . Vlétě jezdí vlak TU-Polsko od GW , spíš by to chtělo takto
ČD propojí to, co si někdo u nich objedná
Můžete navrhnout Královéhradeckému kraji. Dopravce to sám o sobě určitě zavádět nebude, protože tato linka by si v režimu komerční dopravy na sebe určitě nevydělala.
Řekl bych, že i nákladních vlaků přes Černousy/Zawidov už jezdí jak šafránu…
„Za bolševika“ tudy byly trasovány 4 dvojice pravidelných vlaků denně, ale dost často stejně nejezdívaly všechny (nebyla zátěž). A kromě nákladních vlaků jezdily až do Zawidówa i dvě dvojice „služebních“ osobních vlaků (= po jedné ráno a večer) jako neveřejné prodloužení z/do Černous pro dopravu zaměstnanců ČSD a celní správy na pracoviště ve společné PPS v Zawidówě.
Četl jsem, že už to obnovit nejde díky zahuštění taktu…
Ta kauzalita je opačná. Poptávka přepravců po nákladní vozbě přes tento přechod skomírá dlouhodobě, což umožňuje tam vést více osobních vlaků.
Tomu bych věřil spíše, protože to, co píše Tomáš, může platit snad pro trať Liberec – Raspenava (kde jsou dlouhé mezistaniční úseky a celá trať ve sklonech), ale dál až do Polska už je to „brnkačka“ a i v opačném směru je to snazší.
Při té dost intenzivní osobní dopravě by mohl ovšem být problém v počtu a délce dopravních kolejí v mezilehlých stanicích, především v Raspenavě.
Jak by mohlo navýšení počtu (případně prodloužení) staničních kolejí v Raspenavě ovlivnit propustnost trati? Tuto myšlenku slýchám často – ale nikdo ji zatím nedokázal srozumitelně vysvětlit…
Tam vždycky šlo především o délku kolejí (což by jistě platilo i teď), protože delší nákladní vlaky se při křižování osobních vlaků nevešly a překážely (bylo třeba je přetahovat sem-tam).
Nevím, osmdesátky nepamatuji – ale v posledních třiceti letech těžké nákladní vlaky Raspenavou zásadně projížděly… Zopakuji dotaz: pokud by bylo víc a delších kolejí, jak to pomůže propustnosti trati? Vlak do Liberce by mohl vyrazit na odhlášku za Os = v xx:10. Bude-li se rozjíždět z nuly do stoupání k Mníšku, do Liberce to do xx:33 prostě nedá. Proto jezdí v xx:05 z Frýdlantu. Časově to vyjde nastejno a ušetří jeden rozjezd.
A co budou dělat protivlaky – ty nepojedou? Při půlhodinovém intervalu osobní dopravy by byly asi třeba i další oddíly (Oldřichov), když v Mníšku jsou navíc jen dvě koleje.
Dodatek: já se omlouvám, že jsem vás asi úplně přesně nepochopil: má-li nákladní doprava jezdit jen v době hodinového intervalu osobních vlaků, pak není co řešit a s tím rozjezdem samozřejmě máte pravdu.
Z logiky věci vyplývá, že ve špičce se mezi čtyři Os za hodinu žádný náklad nevejde.
Protivlak pojede v xx:10 z Mníšku a vykřižuje ve Frýdlantu…
..celkem dlouho také auta do Swardzedu z Boleslavi a prázdné vozy zpět (Pn 47205/ 47204)…občas železo z Kladna Dubí, lupek z Nového Strašecího, prázdné od sody z Neratovic nebo Řetenic …
Tak tohle já už „neumím“ – já pamatuji spíše ještě „sedmdesátky“, a tehdy jezdily více různé „směsky“ než ucelená zátěž. Ale vzpomínám si, že se tudy tahala třeba i elektrická „dvojčata“ pro Poláky – a z Polska na podzim i kryté vagony borůvek (po jednom), které ve Frýdlantu přecházely na Os vlak….
Za bolševika jezdily zátěž ze Cvikova do Kamenického Šenova vlaky přes Jablonné, Českou Lípu, Benešov nad Ploučnicí a Českou Kamenici… Máte mapu? Koukněte – a pak třeba zhodnoťte…
No, a kudy byste tu zátěž chtěl vozit, když z obou těch dříve „propojovacích“ lokálek zbyly jen jednostranně zapojené cancoury?
Tato konkrétní situace byla v podstatě „vis maior“, když se v 70, letech minulého století rušily některé lokálky, ale horší to bylo okolo přelomu tisíciletí, když u ČD novodobí „novátoři“ diktovali podobně zrůdnou vlakotvorbu i tam, kde tratě sice existovaly, ale místní obsluha se dělala vždy jen z jednoho konce trati, takže přepravní vzdálenost se rázem prodloužila i na čtyř- či vícenásobek: pak se nelze divit, že jasným řešením pro dosavadní „kunšafty“ byl přechod na silnice …
Mimochodem, kolik nákladních vlaků jezdilo přes Hrádek?
A co Náchod Kudowa?
Je rozdíl zavést spojení po existující a sjízdné trati, nebo někde, kde trať už od konce 2. sv. války ani fyzicky neexistuje.
A už ani vlastně fyzicky existovat nemůže, protože těleso bylo dílem zlikvidováno a místy i zastavěno, takže k případné obnově v původní stopě už nikdo nepřistoupí.
Montovanou halu lze rozebrat a přemístit, kdyby „se chtělo“. Jenže to radši pro ty kamiony plánujeme další (v pořadí již v podstatě třetí) silnici, než pro vlak byť jen jednu novou kolej.
Nákladní doprava přes Meziměstí vymřela, po elektrifikované trati přes Lichkov to taky skomírá. Z toho mi neplyne, že by problém byl právě v té železniční nedosažitelnosti horské dráhy přes Kudowu.
To jistě ano.
Na druhou stranu, ze všech železničních přechodů mezi Čechami (tj. bez Moravy) s Polskem má tenhle asi nejlepší předpoklady pro úspěch v osobní dopravě – na obou stranách hranice dost velké osídlení. Na rozdíl od Lichkova, Královce nebo Harrachova, kde to ale zachraňuje turistická frekvence.
O Zawidowě nemá cenu mluvit. Od Frýdlantu na sever jen malé vesničky, nádraží v Zawidowě asi dva kilometry od městečka, dál až ke Zhořelci zase nic není. Nevidím důvod, proč tam vlastně osobní dopravu zavádět – tedy krom nějakých přímých vlaků Liberec – Zhořelec.
To ano, kdyby ta trať existovala, asi nikdo by o nějakých osobních vlacích nepochyboval, ale ve chvíli, kdy neexistuje, všichni vidíme na síti SŽ akutnější problémy než je tato (víceméně) novostavba.
A když se to majiteli lídit nebude, tak na něj naskášou jednotky speciálních šotoušů a donutí ho silou, popřípadě bude zavražděn jeho děti poslány do depa na převýchodu – už nikdy žádné odrážedlo, je moc silniční?
Autobus: denně, každé 2 hodiny, a přímo až do lázní – to vám nestačí?
Absence spojení dále na Kladsko, hromady kamionů podél kolejí – to nám stačí?
Autobus nestačí, vlaková doprava je o jiné kvalitě.
No, zrovna tam (Kudowa) to tedy neplatí „ani náhodou, a ani“ proto, že žádné běžné přímé „české“ autobusy z Náchoda do Kłodzka nejezdí (jen dálkové FlixBusy přes půl Evropy), jinak by to neplatilo „ani náhodou“: vlaků za den jen šest (a o víkendech jen čtyři) za 18 PLN, zato vnitropolské autobusy asi po 1,5 hodině během celého dne a jen za cca 15 PLN. Navíc železniční trať při té „revitalizaci“ Poláci už ani neobnovovali dál než na kraj kudowského osídlení – takže (bohužel) opravdu „jiná kvalita“. Škoda …
A kdo tu jinou kvalitu bude do Zawidowa využívat? Odpovím si sám, nikdo. Bude to naprostý vzduchovozič.
Nemá to být linka na pravidelné dojíždění. Primárně to má být pro cykloturisty. Uděláš okruh kolem nedaleké vodní plochy a vrátíš se přesně na nádraží do Černous. Potažmo okruh přes Zawidow a taktéž tě to hodí na nádraží do Černous.
Je to krásné, ale na denní dojíždění to není a když jsem zjistil loni cenu za naši rodinu (2+2 do 10 let), tak jsme jeli do Žitavy autem. 27 km jednosměrné jízdenky letos už 180 Kč z Liberce, Sklářská Poruba 55 km 398 Kč (já mám IN 25). A vlak bohužel nemá jakékoliv výhody, maximálně že by si někdo mohl dát pivo
IN 25 anebo celodenní IDOLKA do Harrachova a doplatit jen polský úsek by jistě vyšlo levněji.
Jenže na to aby člověk měl vysokou. Lepší a mnohem jednodušší je sednout a jet. Samozřejmě levněji nakoupit
Mno…jeden dospělý Harrachov – Szklarska Poreba 71 Kč.
Mno, IDOLKA 160 oba směry. Harrachov – Szklarska 2x 71. Suma sumárum 302. A to je, pokud vím, o trochu méně než 358. Na Jízdenku Nisa by to vyšlo ještě méně: 300 pro jednoho, 440 pro dva, 490 pro tři. A splňuje to i podmínku “nasednu a jedu” bez nutnosti dokupování…
To je ovšem za těch několik kilometrů (= do dvaceti) pořád docela dost – navíc v Harrachově z Mýtin a v Porubě na kopci nad městem. Ale když přeshraniční autobusy už nejezdí ani o víkendech, je asi auto pro běžnou potřebu většiny lidí i finančně nejpřijatelnější a vlak je záležitostí především výletnickou, kdy tolik nezáleží ma penězích ani na čase a navíc obvykle lze využít i výhodnějších skupinových jízdenek.
Smutné, ale je to tak…
Jaký je zdroj informace o nákladních vlacích? Já jen, že čas kdy jezdil pravidelný nákladní vlak do Polska páni zaplácli dalším Os vlakem a jako bonus další osobák stojí v trati v Černousích asi hodinu. Já chápu, že pan Sviták je ex profi sportovec a proto dělá v Liberci veřejnou dopravu, což je podobný obor, ale člověk kozu nebo hrazdu přeskočí, ale vlak druhý těžko. To možná panu Svitákovi uniklo. Prostě jen detail…
Nepletete si maličko roli objednatele osobní dopravy a roli provozovatele dráhy?
Proč bych si to pletl? Já s myslím, že systém objednávky a přídělu tras je jasně dán. Tohle jsou fakta a já jen rozporuji informaci v textu. Nic víc, nic míň.
Kterou informaci v textu rozporuješ?
A on se ten náklad teď do Polska nedostane?
Viz JŘ, nutno vzít i v úvahu svitákovinu, kdy 814 stojí v trati a tím jí blokuje. Asi jako by člověk visel na hrazdě a já chtěl po jiném cvičenci udělat na hrazdě nějaký úkon. Nelze, hrazda je blokována cvičencem č.1. Jak prosté…pan radní přes dopravu je profisportovec, tím pádem takové vysvětlení je snad pochopitelné?
Vlaky odjakživa křižují ve stanicích. 4420 cestou do Polska s 6317 v Mníšku. Pokud vůbec jede (= cca 2x týdně), uklízí se Stadler jako 6393 do Višňové. Co na tom nechápete? 814 do Černous vůbec nejezdí = už z principu nemůže trať blokovat…
A není to jedno jestli 814 nebo 841? Podstata věci je úplně stejná. Ne??? Mmch udělat výluku na prořez trati 8 – 13h je taky na … přes ústa k vám na SŽ.
Motorové vozy 841 do Černou nejezdí. Je to jedno?
Dělat výluky až po ranní špičce velí selský rozum. Mnohokrát vyzkoušeno, tisíce děkovných dopisů…
Pak tam nechtějte nákladní vlaky. Ale sž je banda lemplů, kterým stačí dotace i bez vlaků.
Nákladní dopravu provozuje ČD Cargo + několik desítek dalších dopravců. VŠECHNY objednané vlaky se v pohodě vešly, další se objednávají v režimu „ad hoc“ klidně i přes mobil… Zůstává nevyužitá kapacita pro desítky dalších týdně. Chcete jet zítra? Není problém…PROČ o tyto trasy nikdo nemá zájem?
Ok, tak já chci jet zítra z Liberce po 13h a zpět v 16h.. jdu si koupit kadr. Asi nemusím psát, v kolik trasu dostanu, že? Odpovím si sám, už v 19h!
Trasa „ad hoc“ je trasou mimořádnou, „jen pro tento případ“. Bude vám nabídnuta trasa s odjezdem z liberce v 18:45, příjezd do Frýdlantu cca 19:30 (podle technických parametrů vlaku).. Ano, pokud se jedná o neodkladnou přepravu zboží, které to čekání nevydrží, bude nutno použít některého z autodopravců…
A jsme u toho. To bohužel zákazníka nezajímá.
A že dopravce propustil zaměstnance = jezdí ze své vůle jenom třikrát týdně je zákazníkům jedno?
Díky za mínusy, přesně taková bude odezva na dotace na zadrátování. To jsou bohužel fakta a nikdo nebude platit zbytečné investice, když potenciál je slabý.
A co jako? Kraj tam chtěl osobák, tak si požádal o trasu. Nákladní dopravci asi tuto trasu nechtěli, tak s tím nebyl problém. Kdyby o ni zájem měli nějak by se to řešilo, jakožto přetížená infrastruktura nebo tak.
Ahá, takže dopravce tam má leta trasu a přijde o ní jen proto, že si někdo myslel, že jí nechtěl? Jak by se to řešilo, kdo by to řešil? Samo se neřeší nic.
„Vždycky se to tak dělalo“?
Ten „se“ by to řešil na SŽ, nějaké postupy, co dělat s přetíženou infrastrukturou, jsou.
A ten nákladní dopravce by i dnes tu trasu opravdu využíval a nebo by se tam v tu dobu nad kolejemi proháněl vítr?
Mimochodem, kolik nákladů přes Zawidow jezdí dnes? (přibližně, v „typický den“)?
Už se budu opakovat. Z důvodu omezené infrastruktury se jezdí minimálně, protože lze reálně provézt pouze 1 vlak, nikoliv celý pár.
Nadto je potřeba ještě obsluha Mn, jenž také trasu potřebuje.
Takže zde se obracím na M.B., jak zlepšil propustnost za poslední roky, když se pouze přidávají vlaky způsobem, že jiné to vytlačuje? Aneb jeho hláška „vždycky se to tak dělalo“…
Opět lžete. Trasa je v GVD nakreslené, akorát není co vozit.
Pravidelně je trasován jeden pár ve ČT a Pá. Ani ty ale nejedou vždy.
Dík.
To jsem tedy zase čekal víc, třeba jeden, dva páry denně.
Jasně, leda by těm vlakum nekdo dal křídla. Ani Mn se nevejde do návratu.
V noci tam určitě kapacita je. A stejně se teda skoro nic nevozí.
Viz výše, každý den jsou v GVD vyblokované dvě trasy: pro pár Pn do Zawidova a pro pár Mn. Reálně jezdí Zavidov v Čt +Pá, Mn Po, St, Pá. Po 18 hod je tras habakuk; ostatně ještě nedávno jezdíval pár nákladních vlaků z Liberce v 17:45, návrat z Polska cca 23:10. Nebylo co vozit = už nejezdí. Trasa zůstává k dispozici, kolega Pipkin si ji může objednat.
Tzn nutno sehnat hv, protože ty pro 44200 jedou na 62403. Dále nutno zajistit personál nad rámec běžného obsazení. Zaplatí to kdo? Svitak nebo SŽ? Tzn vicenaklady.
Takže grafikon osobní dopravy má být konstruován podle personálních potřeb jednoho z nákladních dopravců? To jsem nevěděl…
To jsem nikde neřekl, za to všude slyším, dělejte noční, rady místních samozvanych odborníků, naopak zákazník požaduje denní. Z toho není cesty ven. Ale sž a trampolína evidentně vlaky nepotrebuje.
V noci je noční klid, sž spí a Polák nemá obsazeno. Takže dik za radu k prdu.
Noční klid je proto, že dopravci nemají zájem jezdit… Poláka si probuďte sám, je to váš obchodní partner… Další problém?
Klasicky postoj sž. Zde není co dodat.
Další lež – proboha proč? 84000 odjíždí z Liberce v 10:45. Obslouží Mníšek a Raspenavu. Z Frýdlantu odjíždí ve 12:45 do Nového Města. Návrat v 15:10 jako 84001. Pak jede do Višňové (15:20 – 16:00). V 18:05 odjíždí z Frýdlantu do Liberce, tam dorazí v 19:05. KAM se „nevejde“?
Nevejde se do původní trasy v 17h. Opět vicenaklady. A to musí Mníšek stíhat za 15min. Jinak přijede ve 20h..
Jak vy si Kefalín predstavujete „původní“ trasu? V 17:45 jezdil ještě docela nedávno z Liberce „Zawidov“ = o původní trasu pro Mn se opravdu nejedná…
Ano, protože se vše ostatní odklonilo, neboť místní trampolína rozuměj Svitak vymyslel navíc Os v původní trase 44200.
Jako bych mluvil do zdi: v GVD vidím trasu 44200
Liberec 9:45 – Zawidov 11:10
zpět 44201
Zawidov 11:40 – Liberec 12:59
Co je to „původní“ trasa?
Správně. 30min v Zawidove je na výměnu zátěže s Polakem nemyslitelné. Jen preprah je na 20min. Takže zde je něco blbě, že?
Když se to nestihne, další trasa v 18h resp. V 19h. Kdo těch 6h zaplatí?
Kolikrát (stačí přibližně) to nestihl? Proč nejede po odpolední špičce? Polák chce zhasnout a jít domů? To má být argument?
Odpolední špička dle jr pana Trampolíny konci v 18h, dřív jet nelze. Nejsme na SŽ, aby se dělal pokus – omyl, takže není trasa, je mi líto, nejede se. Z pohledu dopravce bidna služba zákazníkovi, tím pádem není zájem.
Už naposledy: ještě docela nedávno jezdily do výběžku dva páry Mn + třetí obsluhoval Stráž a Mníšek. Potom dopravce sešrotoval vozidla a propustil zaměstnance; jezdí pouze třikrát týdně. Stejný dopravce mluví o „bídné služběů – lépe bych to nenapsal… Vagon podaný v pátek v Prostějově dojede do Raspenavy ve středu? Sice ušetříte za mzdy + příplatky – ale kdo by o takovou službu stál?
Świnoujście – Zgorzelec – Liberec přímý vlak v létě k moři!
Já jsem myslel že budete prosazovat rychlík Zawidów – Ploče
A pro koho, prosím? Jezdí snad něco aspoň trochu podobného aspoň po Polsku, aby byla patrná nějaká naděje, že by o mohlo mít aspoň nějakou frekvenci?
On by stačil ten Zhořelec aspoň, s napojením Frýdlantu a okolních ‚cancourů‘. Jako alternativa množství aut, kdyby to šlo…
Přímé vlaky do Zhořelce by asi aspoň o víkendech nějaký smysl měly, ale jde i o to, kam ve Zhořelci a co tam teď Poláci vlastně s vlaky umějí a jsou schopni nabídnout.
Spočítal jste si, kolik je to úvratí?
Jsem rád, že se to zkousi, ale ..
Bez spolupráce s Poláky(a Němci) nemá ta zajíždka do Zawidóva praktický smysl, i když těch pár kilometrů navíc moc stát nebude
Dokud nebudou jezdit zrychlené vlaky Liberec – Raspenava – Frýdlant – Zawidów – Zhořelec/Görlitz, nebo nebude rychlý přestup v Zawidówě na případného polského dopravce, tak to moc potenciálu bohužel nemá.
Ještě poznámka.
Dokonce bych si dokázal představit o víkendu ten zrychlený spoj protažený až do Weisswasseru. Tam končí integrovaná víkendová přeshraniční jízdenka a místní úzkokolejka do Bad Muskau má veliké turistické kouzlo.
Navíc na ní ta přeshraniční jízdenka platí taky.
Do Zhořelce se dá z Liberce dojet už dnes přes Žitavu za 1:11. Zrychlenka jede do Frýdlantu půl hodiny, za dalších 20 minut jste v Zawidově a dál je 20 kilometrů padesátky. Dostanete se tak na horší čas než s přestupem v Žitavě, kde ty vlaky mohou plnit i další sídla po trase, tady jedete de facto pustinou.
Záleží na tom, jaký Zhořelec má být prioritním cílem (zda polský nebo saský), a pak by trasa také mohla být důležitá pro cenu jízdného: Polskem lze vlakem s běžnými jízdenkami cestovat asi levněji než Sasem (různé zvýhodněné jízdenky teď neuvažuji).
Tak Biedronka je i blíž (třeba i v tom Zawidowě) a jinak v tom polském Zhořelci nic moc není :-). Plus má nádraží tak mizerně položené, že ze saského nádraží je to do jeho centra jen o málo dál.
Koncept dotovat další vlak proto, že ty stávající jsou za drahý tarif, mi přijde trochu nesmyslný. To už by vyšlo levněji přispět těm cestujícím na jízdenky po Německu.
Třeba takový Frýdlant je oproti Hrádku pustina? 🙂
Do Frýdlantu ale vlaky jezdí už dnes. Pustina je to hlavně na polské straně.
Ja mluvím také za dvacet tisíc lidí ve Frýdlantském výběžku.
Dva kilometry pěšky a do nijak zajímavého místa snad ani nemá smysl. Jedině ten Zhořelec.
Podobně je to v Głucholazech, ale tam stačí obnovit nebo postavit novou zastávku u stávající konečné.
I když zajímavé místo, vlakem tam téměř nikdo nejede.
Głucholazy jsou ovšem v porovnání se Zawidówem aspoň trochu „město“ s jakousi lázeňskou historií, ale Zawidów sám nenabízí zajímavého nic.
Hlavní přínos by to prodloužení mělo spíše jen pro řízení dopravy = že by osobní vlaky nezůstávaly na trati, ale regulérně uvolňovaly celý mezistaniční úsek.
Dříve existovala zastávka Glucholazy Zdrój, nebylo nutno do lázní šlapat z dnešního úvraťového nádraží dva kilometry.
Jenže ta bývala „ve šturcu“ pod tratí do Mikulovic (a byla to dokonce stanice = nylo tam možno objíždět), takže s případnou novou zastávkou pro peážní vlaky po „hlavní“ trati (někde u závorářského stanoviště) to nemá společného nic než blízkou polohu.
I u „hlavní“ trati zastávka blíže centru fyzicky existuje (nebo alespoň donedávna existovala.)
https://maps.app.goo.gl/qyfN2dqr1v7xa5RQ8
Głuchołazy Zdrój byla konečná stanice na trati č. 297, vlaky tam nejezdí cca od poloviny roku 2004, nyní jezdí vlaky jen do zastávky Głuchołazy Miasto ze směru od Opole a to pouze o víkendu. Úsek ze státní hranice do Głuchołaz je pak trať č. 343, vede v podstatě na náspu nad stávající konečnou zastávkou Głuchołazy Miasto, na Vašem snímku je pak původní zastávka Głuchołazy Miasto, dnes mimo provoz.
https://www.atlaskolejowy.net/pl/opolskie/?id=baza&poz=1661
Aha, DÍKY, takže už je to jasnější: platí, že dokud to bylo pruské Slezsko, tak tam zastávka skutečně bývala, ale v roce 1945 byla zrušena a pro české peážní vlaky už obnovena nebyla a ani další pokus Poláků o její obnovení v roce 2008 (minimálně zatím) nevyšel.
Místo (byť dost krátké) tam na ni je a „seděla by tam jak zadnice na hrnci“ (a i obrubník jakoby nízká nástupištní hrana tam býval), ale já nepamatuji, že by tam někdy zastávka skutečně (fyzicky) byla – a jestli byla v dobách ještě pruského Slezska, to pochopitelně já pamatovat už ani nemohu.