„Od března si obyvatelé i návštěvníci Jičína vyzkouší sdílená kola. Šedesát bicyklů bude na dvaceti stanovištích napříč celým městem. Cílem je snížit počet projíždějících i zaparkovaných automobilů. Vedení města chce za rok přínos sdílených kol vyhodnotit.“ https://jicinsky.denik.cz/zpravy_region/sdilena-kola-jicin-nextbike.html
To je dneska leckde. Kdysi jsem jezdil s Rekolou a připadalo mi, že zákazníky snad nenávidí. Taky na co by je potřebovali, když dostávají peníze z magistrátu. Týpek nevěřil mojí lokaci z telefonu, přestože na přiložené fotce to kolo stálo přesně na tom místě, tak naúčtoval rovnou pokutu 300… Sice to po pár urgencích vrátili, ale za ten čas a nervy s nimi to snad ani nestálo.
Jj dotační ekonomika v praxi. Máš naprosto zoufalej byznys model, který generuje jen náklady a za peníze to využívá minimum lidí. No pak tě napadne spásná myšlenka. Umluvíš pár zoufalců na radnicích co ti přihrajou dotace a už se to sype. Zvlášť když ještě město platí víc než by platil pravidelný uživatel sám.
Jj, třeba automobilový průmysl. Je ti jasné, že kdyby koncový uživatel měl platit veškeré reálné náklady na užívání osobního auta, tak ta poptávka notně klesne. Tak něco necháš zaplatit erár (parkování, negativní externality) a začneš tvrdit, že to je otázka osobní svobody. Máte pravdu, občas je to lobby fakt šílené.
mgr.pavel
9 měsíců
To nejsou sdílená kola, ale pronajímaná kola 🙂
Sdílená by byla, kdybych já jako fyzická osoba půjčil kolo sousedovi nebo komukoliv jinému. Zde ta kola ale půjčuje komerční firma.
No, zažitý… Spíše zatím chybně prosazovaný. Je dobré na to upozorňovat, neboť se od toho odvíjí vnímání dané věci i nakládání s ní. Přitom komerce není všespásné dobro.
Není zažitý – je to celkem nová floskule, která vzešla ze slovníku politického marketingu. Autopůjčovna či půjčovna jízdních kol je prostě půjčovna, i kdyby se jmenovala sdílená auta/kola, greendeal kola nebo kola hyperkorektní Uršuly
Paráda. Další město kam se tohle dostalo. Proboha kde tam chcete na těch kolech jezdit? Po chodnících? Podívejte se jak je město rozlehlé, jakého formátu jsou v Jičíně silnice, jak jsou široké a v jakém jsou často stavu. K tomu připočítejme asi milion kruhových objezdů které cyklisté neumí požívat….ale darmo mluvit
Ale no tak. Vy tady píšete o situaci kdy už k nehodě došlo ale víte jak se většina cyklistů chová když se k němu blíží? Myslíte si, že se dívají vlevo jestli po něm něco přijíždí, že zastavují a vozidlu dají přednost? Omyl. Co ze zkušeností vím většina cyklistů jede tak, že si myslí, že nezaberou zádné místo a normálně to tam seknou jako by se nechumelilo. A teď si představte situaci kdy jedete z Havlíčkovy najíždíte na něj achcete ho opustit po Revoluční protože jedete na Valdice. Z ulice Sv. Čecha vám tam vjede cyklista který chce jet do… Číst vice »
Nevím, proč některým lidem (viz diskuze) sdílená kola tak leží v žaludku. Pro menší města je to ideál, vzhledem k nepoužitelnosti MHD v takových městech umožní člověku jednoduše se přemístit, aniž by musel chodit pěšky nebo brát auto. A ještě k tomu nemusí řešit zamykání a strachování se o kolo, pokud by jel na tom svém. Navíc zrovna v Jičíně není nějak moc kopcovitý terén, takže nevidím důvod, proč by kola nebyly využity.
https://www.youtube.com/watch?v=yM_xqOkUAEY
„Od března si obyvatelé i návštěvníci Jičína vyzkouší sdílená kola. Šedesát bicyklů bude na dvaceti stanovištích napříč celým městem. Cílem je snížit počet projíždějících i zaparkovaných automobilů. Vedení města chce za rok přínos sdílených kol vyhodnotit.“
https://jicinsky.denik.cz/zpravy_region/sdilena-kola-jicin-nextbike.html
Představa, že tohle bude mít nějaký přínos na počet projíždějících automobilů městem mi přijde hodně usměvná. A jestli chcete obsloužit i Popovice ještě by to chtělo opravit Popovickou. Pardon, já zapomněl, že tam je chodník .Ovšm to značení…to značení!
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=79042720&newest=1&yaw=5.422&fov=1.571&pitch=-0.062&x=15.3605617&y=50.4247531&z=18
Jičíňáci ta kola váží půl metráku!
V Jičíně musí být radost platit daně, když je radnice obratem pošle spolu s krajem nějakém dotačnímu šíbrovi, přisátému na státní cecek.
Tady se sešlo hodně Burešových koblih!
To je dneska leckde. Kdysi jsem jezdil s Rekolou a připadalo mi, že zákazníky snad nenávidí. Taky na co by je potřebovali, když dostávají peníze z magistrátu. Týpek nevěřil mojí lokaci z telefonu, přestože na přiložené fotce to kolo stálo přesně na tom místě, tak naúčtoval rovnou pokutu 300… Sice to po pár urgencích vrátili, ale za ten čas a nervy s nimi to snad ani nestálo.
Jj dotační ekonomika v praxi. Máš naprosto zoufalej byznys model, který generuje jen náklady a za peníze to využívá minimum lidí. No pak tě napadne spásná myšlenka. Umluvíš pár zoufalců na radnicích co ti přihrajou dotace a už se to sype. Zvlášť když ještě město platí víc než by platil pravidelný uživatel sám.
Jj, třeba automobilový průmysl. Je ti jasné, že kdyby koncový uživatel měl platit veškeré reálné náklady na užívání osobního auta, tak ta poptávka notně klesne. Tak něco necháš zaplatit erár (parkování, negativní externality) a začneš tvrdit, že to je otázka osobní svobody. Máte pravdu, občas je to lobby fakt šílené.
To nejsou sdílená kola, ale pronajímaná kola 🙂
Sdílená by byla, kdybych já jako fyzická osoba půjčil kolo sousedovi nebo komukoliv jinému. Zde ta kola ale půjčuje komerční firma.
To už má tendenci k sémantice. Fakticky máte možná pravdu, ale zažitý termín je ten druhý.
No, zažitý… Spíše zatím chybně prosazovaný. Je dobré na to upozorňovat, neboť se od toho odvíjí vnímání dané věci i nakládání s ní. Přitom komerce není všespásné dobro.
Není zažitý – je to celkem nová floskule, která vzešla ze slovníku politického marketingu. Autopůjčovna či půjčovna jízdních kol je prostě půjčovna, i kdyby se jmenovala sdílená auta/kola, greendeal kola nebo kola hyperkorektní Uršuly
Proč tam je ten úsměv? Tobě to, co jsi vypotil, připadá k smíchu? Mě teda ne
Je to spíše k zamyšlení. A současně nikoli k hádání se, tak možná proto.
Skvělá zpráva pro Jičín
Paráda. Další město kam se tohle dostalo. Proboha kde tam chcete na těch kolech jezdit? Po chodnících? Podívejte se jak je město rozlehlé, jakého formátu jsou v Jičíně silnice, jak jsou široké a v jakém jsou často stavu. K tomu připočítejme asi milion kruhových objezdů které cyklisté neumí požívat….ale darmo mluvit
Omlouvám se, že znesvětím diskuzi fakty.
Kruhový objezd neumí používat řidiči v autech.
Z celkových patnácti nehod na kruhácích v Jičíně je 13 zaviněno řidiči. https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=27fv
Howgh.
Ale no tak. Vy tady píšete o situaci kdy už k nehodě došlo ale víte jak se většina cyklistů chová když se k němu blíží? Myslíte si, že se dívají vlevo jestli po něm něco přijíždí, že zastavují a vozidlu dají přednost? Omyl. Co ze zkušeností vím většina cyklistů jede tak, že si myslí, že nezaberou zádné místo a normálně to tam seknou jako by se nechumelilo. A teď si představte situaci kdy jedete z Havlíčkovy najíždíte na něj achcete ho opustit po Revoluční protože jedete na Valdice. Z ulice Sv. Čecha vám tam vjede cyklista který chce jet do… Číst vice »
Haha, miluji diskuze kdy fakta trumfne nějaký Jarda s jeho „co ze zkušenosti vím“ 😀
Bizár. Data říkají něco jiného, ale s daty na mě nechoďte!
Nevím, proč některým lidem (viz diskuze) sdílená kola tak leží v žaludku. Pro menší města je to ideál, vzhledem k nepoužitelnosti MHD v takových městech umožní člověku jednoduše se přemístit, aniž by musel chodit pěšky nebo brát auto. A ještě k tomu nemusí řešit zamykání a strachování se o kolo, pokud by jel na tom svém. Navíc zrovna v Jičíně není nějak moc kopcovitý terén, takže nevidím důvod, proč by kola nebyly využity.
Pro města jako dělaná, ale s odpovídající infrastrukturou což Jičín zdaleka není. Vždyť i v aleji se motají maminky s kočárky, chodci, bruslaři a cyklisté jeden vedle druhého a nikoho napadne udělat jednu cestu pro cyklisty a druhou pro chodce.
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=79043095&newest=1&yaw=0.950&fov=1.181&pitch=-0.007&x=15.3572634&y=50.4386995&z=19
https://mapy.cz/letecka?planovani-trasy&rc=9i5OYxZteLENiU9Q0OkgcggXIg-jfkYgSDetxgV82zfM1hd-izGjPG&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=coor&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=coor&ri=92743&ri=92729&ri=92753&ri=&ri=92759&ri=152168&ri=150063&ri=92700&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D&x=15.3510399&y=50.4340030&z=16
Klepněte si tam výškový profil . Není moc kopcovitý, ale kopce tam jsou.