Další město zavádí sdílená kola. Do Jičína míří nextbike

Kola nextbike v Hradci Králové. Foto: NextbikeKola nextbike v Hradci Králové. Foto: Nextbike

Půjde o pilotní provoz na jeden rok.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Trumway

„Od března si obyvatelé i návštěvníci Jičína vyzkouší sdílená kola. Šedesát bicyklů bude na dvaceti stanovištích napříč celým městem. Cílem je snížit počet projíždějících i zaparkovaných automobilů. Vedení města chce za rok přínos sdílených kol vyhodnotit.“
https://jicinsky.denik.cz/zpravy_region/sdilena-kola-jicin-nextbike.html

Představa, že tohle bude mít nějaký přínos na počet projíždějících automobilů městem mi přijde hodně usměvná. A jestli chcete obsloužit i Popovice ještě by to chtělo opravit Popovickou. Pardon, já zapomněl, že tam je chodník .Ovšm to značení…to značení!
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=79042720&newest=1&yaw=5.422&fov=1.571&pitch=-0.062&x=15.3605617&y=50.4247531&z=18

phamophimo

Jičíňáci ta kola váží půl metráku!

Pokrytec

V Jičíně musí být radost platit daně, když je radnice obratem pošle spolu s krajem nějakém dotačnímu šíbrovi, přisátému na státní cecek.

MHD

Tady se sešlo hodně Burešových koblih!

PetrH

To je dneska leckde. Kdysi jsem jezdil s Rekolou a připadalo mi, že zákazníky snad nenávidí. Taky na co by je potřebovali, když dostávají peníze z magistrátu. Týpek nevěřil mojí lokaci z telefonu, přestože na přiložené fotce to kolo stálo přesně na tom místě, tak naúčtoval rovnou pokutu 300… Sice to po pár urgencích vrátili, ale za ten čas a nervy s nimi to snad ani nestálo.

M82

Jj dotační ekonomika v praxi. Máš naprosto zoufalej byznys model, který generuje jen náklady a za peníze to využívá minimum lidí. No pak tě napadne spásná myšlenka. Umluvíš pár zoufalců na radnicích co ti přihrajou dotace a už se to sype. Zvlášť když ještě město platí víc než by platil pravidelný uživatel sám.

Radek

Jj, třeba automobilový průmysl. Je ti jasné, že kdyby koncový uživatel měl platit veškeré reálné náklady na užívání osobního auta, tak ta poptávka notně klesne. Tak něco necháš zaplatit erár (parkování, negativní externality) a začneš tvrdit, že to je otázka osobní svobody. Máte pravdu, občas je to lobby fakt šílené.

mgr.pavel

To nejsou sdílená kola, ale pronajímaná kola 🙂

Sdílená by byla, kdybych já jako fyzická osoba půjčil kolo sousedovi nebo komukoliv jinému. Zde ta kola ale půjčuje komerční firma.

Vojtěch

To už má tendenci k sémantice. Fakticky máte možná pravdu, ale zažitý termín je ten druhý.

Frantisek X

No, zažitý… Spíše zatím chybně prosazovaný. Je dobré na to upozorňovat, neboť se od toho odvíjí vnímání dané věci i nakládání s ní. Přitom komerce není všespásné dobro.

Jiný Petr

Není zažitý – je to celkem nová floskule, která vzešla ze slovníku politického marketingu. Autopůjčovna či půjčovna jízdních kol je prostě půjčovna, i kdyby se jmenovala sdílená auta/kola, greendeal kola nebo kola hyperkorektní Uršuly

phamophimo

Proč tam je ten úsměv? Tobě to, co jsi vypotil, připadá k smíchu? Mě teda ne

Frantisek X

Je to spíše k zamyšlení. A současně nikoli k hádání se, tak možná proto.

Raf

Skvělá zpráva pro Jičín

Trumway

Paráda. Další město kam se tohle dostalo. Proboha kde tam chcete na těch kolech jezdit? Po chodnících? Podívejte se jak je město rozlehlé, jakého formátu jsou v Jičíně silnice, jak jsou široké a v jakém jsou často stavu. K tomu připočítejme asi milion kruhových objezdů které cyklisté neumí požívat….ale darmo mluvit

Zbyněk

Omlouvám se, že znesvětím diskuzi fakty.

Kruhový objezd neumí používat řidiči v autech.
Z celkových patnácti nehod na kruhácích v Jičíně je 13 zaviněno řidiči. https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=27fv

Howgh.

Trumway

Ale no tak. Vy tady píšete o situaci kdy už k nehodě došlo ale víte jak se většina cyklistů chová když se k němu blíží? Myslíte si, že se dívají vlevo jestli po něm něco přijíždí, že zastavují a vozidlu dají přednost? Omyl. Co ze zkušeností vím většina cyklistů jede tak, že si myslí, že nezaberou zádné místo a normálně to tam seknou jako by se nechumelilo. A teď si představte situaci kdy jedete z Havlíčkovy najíždíte na něj achcete ho opustit po Revoluční protože jedete na Valdice. Z ulice Sv. Čecha vám tam vjede cyklista který chce jet do… Číst vice »

Petr

Haha, miluji diskuze kdy fakta trumfne nějaký Jarda s jeho „co ze zkušenosti vím“ 😀

Radek

Bizár. Data říkají něco jiného, ale s daty na mě nechoďte!

M M

Nevím, proč některým lidem (viz diskuze) sdílená kola tak leží v žaludku. Pro menší města je to ideál, vzhledem k nepoužitelnosti MHD v takových městech umožní člověku jednoduše se přemístit, aniž by musel chodit pěšky nebo brát auto. A ještě k tomu nemusí řešit zamykání a strachování se o kolo, pokud by jel na tom svém. Navíc zrovna v Jičíně není nějak moc kopcovitý terén, takže nevidím důvod, proč by kola nebyly využity.

Trumway

Pro města jako dělaná, ale s odpovídající infrastrukturou což Jičín zdaleka není. Vždyť i v aleji se motají maminky s kočárky, chodci, bruslaři a cyklisté jeden vedle druhého a nikoho napadne udělat jednu cestu pro cyklisty a druhou pro chodce.
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=79043095&newest=1&yaw=0.950&fov=1.181&pitch=-0.007&x=15.3572634&y=50.4386995&z=19