Další město s vlakem na letiště. Nová zastávka v Katovicích Čechům zatím cestu neusnadní
Nová zastávka u katovického letiště. Zdroj: Katowice Airport
V budoucnu umožní přímé napojení centra Katovic na letiště dokončení modernizace železniční infrastruktury v úseku Tarnowskie Góry – Katovice.
Omlouvám se za dotaz mimo téma: Je možné někde najít historii/playback letů, které se na FR24 nezobrazují? Včera proletěl kolem domu v působivé výšce nějaký letoun a na FR24 nebyl. Asi nějaký vojenský?
Musíš na jinou stránku: https://globe.adsbexchange.com/?r
Pozor, čas je UTC
Díky! (byla to Casa 295 ve výšce 2000ft)
Já hlavně nechápu proč se tohle letiště jmenuje „Katowice“, když mezi Katowicemi a tímto letištěm Pyrzowicach se nachází ještě asi 5 jiných velkých měst.
Ani ten vlak nejede přímo do Katowic.
Tohle matení cestujících s názvy letišť přímo nenávidím.
Pražské letiště leží aspoň opravdu na okraji Prahy a ne někde 60 km za Prahou. 🙂
Tady asi nastal nějaký omyl. Jediné letiště v Katovicích je Muchowiec. To mezinárodní letiště, o kterém je nejspíš řeč, je vzdušnou čarou 25 km. A má v názvu obec Pyrzowice. Těžko tedy může být v Katovicích. Můžete nesouhlasit, ale tak to prostě je, stačí se podívat do mapy. S tímhle bych taky mohl říct, že Ruzyně je na Kladně, když je Kladno od letiště „pouhých“ 12 km.
Loni jsem řešil dopravu do Katowic z Ostravy, jelikož mi skončilo nečekaně auto v servise, a nakonec jsem sehnal rodiného příslušníka co nás tam odvezl, nejlepší spoj byl s čekám 6 hodin na letišti, což vzhledem k tomu, že to je hodinu autem po dálnici asi není to co by člověk chtěl.
Již brzy vlakem na letiště, jen ne na to Pražské.
Stejně tak pak nebudou zastavovat rychlíky a dálkový vlaky, jen courak do Kladna…
A kdyby tam R na Kladno zajížděly a chtěl tam zajíždět i soukromník s komerčním spojem, tak jim to František zarazí, aby se mohl cítit ublíženě.
Z toho vlaku budou profitovat lide na sever/vychod/zapad od letiste. Pro lidi z jihu je lepsi dojet na hlavni nadrazi v Katowicich (Katowice Dworzec) a tam vzit autobus AP na letiste za 6,6PLN (90m listek), ktery jede 45m. Autobus jezdi v taktu 30m, a to i v noci. Prestup z vlaku na autobus je v ramci 1 budovy.
Zatím není možné prodloužit linku do Katovic kvůli přestavbě úseku Chořov Batory-Bytom-Tarnovské Hory. Teď tam jezdí autobusy místo vlaků a trať je vyloučena z provozu. Teprve v druhém pololetí 2024 od červnové změny jízdního řádu vlaky začnou jezdit i do Katovic. Cesta z Katovic do Tarnovských Hor potrvá 38min a z Katovic na Letiště 52min
Mnoho lidi rika jak letiste v Katovicich ma velke mnozstvi pasazeru, jak letiste prosperuje, ale ono to neni vse tak ruzove jak se zda.
Katovicke letiste ma obrovskou smulu na to, ze je blizko Krakowa. Krakow jako mesto je atraktivnejsi, je zde o dost vetsi moznost uplatneni. Katowicim a potazmo celemu Hornimu Slezsku obyvatel ubyva prave na ukor Krakova kteremu obyvatel pribyva. Krakovske Letiste odbavi kazdorocne o nekolik milionu cestujicich vice nez Katowice.
Zatim to vypada takto : Katowice Leden-Rijen 4,9mil. cestujicich
Krakow – Leden – Rijen 7,95 mil. cestujicich
Slezsku ubývá především ve prospěch Německa a Holandska pak Varšavy, Krakova a Vratislavi a spousta se stěhuje i na Ostravsko.
mohli bychom to shrnout, že se na úkor Slezska rozvíjejí ostatní státy. Krakov není atraktivnější ale doteď 700tis. Krakov dostával větší příspěvky ze státního rozpočtu než 3mil. Katovicko. Tisková vláda chce to změnit ve slezsku mají být i ministerstva, vládní čtvrť a speciální program na obnovu průmyslu a celé oblasti
Více než 800 tisísový.
Krakov má přes 800 tisíc obyvatel.
přesně 766 683tisíc podle údajů Eurostatu s vyloučením lidí, kteří tam mají jenom trvalé bydliště ale žijí např. ve Varšavě. Podle trvalého bydliště 804 237.
Kdybychom to měli porovnávat takto, tak má Krakow pres 1 milion obyvatel.
150 tisíc obyvatel kteří zde nemají nahlášen trvalý pobyt ale v Krakově bydlí, 100 tisíc Ukrajinců kteří zde také nemají nahlášen trvalý pobyt, 130 tisíc studentů. Dokonce podle městských vodovodů a kanalizací/městského úřadu má Kraków 1,1-1,2 mil. obyvatel. https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,28941005,krakow-liczy-oficjalnie-800-tysiecy-mieszkancow-a-w-rzeczywistosci.html
Krakow má také výrazně větší podíl turistů.
Pravda. Jenže pro východ ČR je jedno, zda létají z Katowic, Krakowa, nebo Vídně.
Doufám, že se někdy v budoucnu se dočkáme vlaku Ostrava – Katowice letiště – Krakow letiště. 🙂
A ještě by na druhé straně jezdil do Mošnova :-D.
Snad jo. Nyní jezdí linka Bohumín – Katowice.
„na letišti zastaví v jednom směru každý v průměru co dvě a půl hodiny“
Trať se opraví, ale atraktivní nabídka není, protože tu bychom museli udělat za své peníze. Bolest polské železnice.
Jestli to nebude tím že zatím není úplně hotový ten úsek z Tarnovskich gór. A taky se na 4 roky zcela rozkope samotný uzel Katovice. Viděl jsem v Katovicích nějaké ty vizualizace a plány. Až mi spadla brada. Žádní troškaři. Bude to tam vypadat luxusně. Což vlastně vypadá už teď. Jojo. Polsko jede…👍👍👍
No tak třeba vlaky mezi Pštinou (Bílskem) a Rybníkem jezdí jenom 4krát za dena mezi Těšínem a Čechovcemi 5krát do Visly 7krát ono obecně Slezské dráhy nejvíc v oblibě mají takt 6krát za den
Zdravím. Co vím od Polských kolegů z Kolejí Šloňských tak je zatím velký nedostatek jednotek. Do toho jim vlezlo i to spuštění provozu na letiště V plánu je samozřejmě zahuštění intervalů… A pak také představy některých místních politiků. Nejdříve že na nové vlaky nedají vůbec pak tedy že něco málo. Aby pak přišli a řekli. Tak jo. Od nového GVD tedy komplet všechno ať jede dle plánů. Že to nejsou brambory které jdou koupit na trhu jim nějak nedochází. Že se to musí objednat ty vlaky a že to trvá minimálně tři roky než se vyrobí. Tedy kdy už možná… Číst vice »
Vím, navíc se chystá přestavba katovického železničního uzlu, který nebyl rekonstruován ani patřičně udržován od 1972roka třeba polovina zhlaví v uzlu je na spadnutí např. stanice Myslovice, Sosnovec nebo Tychy či Katovice Lhota a Petrovice.
Slezské železnice objednaly 25jednotek (velkoprostorových) což je pro plánovaný rozsah dopravy pořád málo.
Dotace 85 procent. Jak to , ze my nejsme schopni čerpat na tratě takové dotace? Víte někdo? Díky
Kdo umí ten umí.
No my si jsme si za dotace postavili (nebo stavíme) golfová hřiště nebo splavňujeme za miliardy říční cesty. Poláci si za to postavili dálnice a trať na letiště… Asi to není úplně odpověď na Vaší otázku, ale něco na tom bohužel bude.
protože u nás se k dopravě přistupuje zhruba takhle: https://www.bugemos.com/?q=node/571
Protože tady se čerpaji dotace na linky na výrobu tousťaku v majetku miliardaře a podobně…
Jaktože ne? Např. Šakvice-Hustopeče, Olomouc-Uničov, Sudoměřice-Votice … vše 85%
85 % je běžný podíl financování u staveb na železnici i v ČR.
Jenže v Polsku to získali na nesrovnatelně víc tratí.
Vzhledem k tomu, že je Polsko větší, tak je to poměrně logické. A vzhledem k neschopnosti udělat některé projekty SŽ tak, aby byly financovatelné z EU, nepřekvapivé.
to bylo jenom na rekonstrukci z programu železnice plus primárně pro přepravu kontejnerů