Další město přechází z nafty na elektřinu. Arriva shání elektrobusy pro Kutnou Horu

Elektrobus SOR EBN 8 pro MHD Hranice, foto: 3ČSADElektrobus SOR EBN 8 pro MHD Hranice, foto: 3ČSAD

Autobusy městské hromadné dopravy v Kutné Hoře by měly už od příštího roku jezdit výhradně na elektřinu. Podruhé shání provozovatel

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

A budou to opět „ovzduší přátelské a lokálně bezemisní“ elektrobusy s naftovým topením, jako mají v Hranicích? 😀

noerf

Redakce: Je známa příčina požáru elektrobusu Sor v Hranicich? Vzhledem k tomu, ze Sor dodaval první elektrobusy stejného typu poprvé v roce 2010 do Ostravy, tak je to překvapivé.

Tomáš

Autobusy SOR BM 12 a SOR BM 10,5 neexistují, správně to je BN 12 a BN 10,5. Děkuji autorovi článku za opravu 🙂

Thomas

V článku je to ale pořád: „Aktuálně jezdíme v Kutné Hoře naftovými autobusy SOR, NB 12 a NB 10,5.“ Takže BN 10,5 a BN12 jsou správné typy vozů.

Honza

Do centra měst boží, přeci jen taková NB12 vydává pořádný rámus a za celý autobus ten výfuk taky celkem zápachá, CNG busy jsou ještě hlučnější. Je otázka, jestli není výhodnější používat na průjezd centrem hybridní modely, ale v oblastech, kde ten bus nedosáhne ani 30 km/h a už zase brzdí se ten elektrobus musí provozně vyplatit. A ty náklady na pořízení snad brzy klesnou 😉

Petr.R

cng autobusy jsou poměrně drahý a už jen vybavení dílen je poměrně drahý a nikterak se o tym nemluví. Nějací dopravci mají problém ten plyn naplnit mezi spoji, třeba u normální plničky to trvá i 45min.Já bych cng přirovnal k modní vlně.

Sorr

A jak dlouho trvá dobít elektro-bus?

Petr.R

nevím, podle typu.

železničář v důchodu

Pokud vím, tak například v Táboře funguje (i pro veřejnost) i „rychlá“ plnící stanice CNG v tamních garážích COMETTu už několik roků a neslyšel jsem nic o problémech, které „Petr.R“ popsal – provoz autobusů s pohonem na CNG je navíc prý výrazně levnější než provoz „klasických naftových“ autobusů.

Petr.R

Nemáte pravdu, všechny města nemají vysokotlakou plničku, spočítejte si jenom ten olej co se musí měnit častěji, vy si myslíte, že revize plynu a tlakových nádob je zdarma? Jenom si spočítejte kolik stojí do dílen topení a odsávání s čidlem uniku plynu. Kdybych pracoval u trolejbusů taky bych psal, že jsem o tym neslyšel. Vy si myslíte, že z moravy dojede autobus na rychlou plničku do tábora?

železničář v důchodu

Tak jsou asi v Táboře lepší a pokrokovější než na Moravě a nešetřili zbytečně na kvalitě a modernosti infrastruktury …