Pro čecháčky nesnesitelný hyperhřích je, že je ta trať jednokolejná s výhybnami 🙂 To se u náš totiž NESMÍ, protože je to NEBEZPEČNÉ (zabezpečovací zařízení neexistuje)
Upřímně je dost možné, že kvůli tomu budou větší zpoždění a prodlouží se už tak poměrně dlouhá jízdní doba, nebude fungovat proklad mezi větvemi linky A (a tedy docházet k přetěžování a dalšímu zpoždění) a případná dostavba 2. koleje bude znamenat další rozbourání silnice a okolí. Vhodným řešením sloupů trolejového vedení by se tam 2. kolej vešla…
mgr.pavel
1 rok
Na té trase tramvaje mne zaujala jiné věc: již existující (velká) zastávka Stalingrad, na stejnojmenném náměstí.
Zadal jsem Stalingrad do map a kromě Ruska mi to nabídlo i Belgii, Brusel, kde se tak jmenuje městská část.
Pokud by se chtěl někdo nevěřícně podivit ještě víc, stačí si do map zadat název obce „Teutschenthal“ a najdete tam ulice Leninova, Engelsova. Nejedná se o vtip!
Panda
1 rok
Ty jednokolejné úseky jsou tam trochu zvláštní, zpoždění nejsou v Bordeaux úplně výjimečná. Ale velmi cením absenci zvláštního tarifu na letiště.
libor
1 rok
a co České Budějovice, kdy na tamní letiště pojede vlak na 25kV? co SŽ už na to udělal nějakou studii? Tam by mohl být silný potenciál nákladní dopravy…
Jasně k převozu paliva a možná další materiál, když letiště fungovalo jako vojenské. Můj point je, že vlečka tam už vede a jen ji upravit
Martin
1 rok
Tramvajová linka A z letiště přímo k hlavnímu vlakovému nádraží St. Jean nevede. Je nutný jeden přestup na jinou linku.
David
1 rok
Jo na letiste jinak nez autem, taxikem ci autobusem … to by bylo! A co treba i takove zoo. Marne hledam, ktere vetsi mesto v okoli nama zoo napojenou na nejakou kapacitni dopravu … mozna Mnichov, ktery nema tu zastavku primo u vstupu a musi se kousek pesky, ale porad je asi OK.
A pro úplnost: Ostrava trolejbus, Ústí nad Labem trolejbus (nemají tramvaje) Olomouc, Svatý kopeček: autobus. Jestli tam tu serpentýnu a kopec nedali schválně, aby to tramvaj nevyjela?
Ostrava má ale u ZOO pro jistotu seřaďovací nádraží. Takže?
Abych nekřivdil Praze, tak vlaková zastávka je na opačném břehu Vltavy, byla tam dávno před ZOO a od tramvaje (5 linek vidím) jezdí autobus pro ty, pro které je 1,7 km moc. Do ZOO je to pro většinu lidí výlet, nikoliv každodenní cesta do práce.
Zbyl Zlín. Zlín nemá ani kapacitní kolejovou dopravu do Zlína, tudíž do ZOO?
Trochu jste zapomněl, že už tam luxusně jezdíme osobním automobilem, více luxusně taxíkem a také autobusem.
Co byste sakra chtěl dalšího?
A v tom Bordeaux jenom provokují, vůbec si jich nevšímejte. Je to jenom propaganda.
Na obrázku 1/8 to na mně dělá dojem, že ta protější půlka ostrůvku je zastávka autobusu (přestup hrana – hrana).
Našel jsem nějaké malůvky z tohoto projektu, tam zábradlí na zastávkách vidět je. https://www.pss-archi.eu/forum/viewtopic.php?id=26733&p=260
Zatímco kombinace 119tky a metra A vychází podle Idosu z letiště na Václavák na 30-35 minut. Tramvaj tohle zvládá z Divoké Šárky (přímá noční). Denní se závlekem na Dědinu by to dávala tak za 50,možná ještě za víc. Jo, to by se vyplatilo.
Tak né všichni míří na Václavák a někteří by přímé napojení bez přestupu jistě využili. Nemyslím že TT by měla nahradit vlakové napojení, ale jako další možnost.
Pro čecháčky nesnesitelný hyperhřích je, že je ta trať jednokolejná s výhybnami 🙂 To se u náš totiž NESMÍ, protože je to NEBEZPEČNÉ (zabezpečovací zařízení neexistuje)
Upřímně je dost možné, že kvůli tomu budou větší zpoždění a prodlouží se už tak poměrně dlouhá jízdní doba, nebude fungovat proklad mezi větvemi linky A (a tedy docházet k přetěžování a dalšímu zpoždění) a případná dostavba 2. koleje bude znamenat další rozbourání silnice a okolí. Vhodným řešením sloupů trolejového vedení by se tam 2. kolej vešla…
Na té trase tramvaje mne zaujala jiné věc: již existující (velká) zastávka Stalingrad, na stejnojmenném náměstí.
Nejde o překlep: https://en.mapy.cz/s/kebodufare .
To jako.. vážně? I dnes..?
Jo. Oni Stalingrad maj i na metru v Paříži.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Stalingrad_(stanice_metra_v_Pař%C3%ADži)
Podobně mají i Austerlitz, přestože dnes je to Slavkov.
Že my blbečci přejmenovali Gottwaldov zpátky na Zlín 🙂
(ne, vážně nepochopím takovéto pojmenování. To je jako pojmenovat ulici Hitlerjugend)
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/pribehy-sidlist-serial-stalingrad-zdar-nad-sazavou.A161214_124501_jihlava-zpravy_evs
Lidická….
Ne to není. Přečtěte si ten odkaz na Wikipedii. Odkazuje na významnou bitvu druhé světové a ta se fakt odehrála u (tehdejšího) Stalingradu.
Zadal jsem Stalingrad do map a kromě Ruska mi to nabídlo i Belgii, Brusel, kde se tak jmenuje městská část.
Pokud by se chtěl někdo nevěřícně podivit ještě víc, stačí si do map zadat název obce „Teutschenthal“ a najdete tam ulice Leninova, Engelsova. Nejedná se o vtip!
Ty jednokolejné úseky jsou tam trochu zvláštní, zpoždění nejsou v Bordeaux úplně výjimečná. Ale velmi cením absenci zvláštního tarifu na letiště.
a co České Budějovice, kdy na tamní letiště pojede vlak na 25kV? co SŽ už na to udělal nějakou studii? Tam by mohl být silný potenciál nákladní dopravy…
Vlečku do každé zásilkovny!
Bych šel ještě dál, vlečku (aspoň důlní úzkokolejku) je každému Alza boxu!
Nějaká vlečka už tam vede, ne?
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&l=0&rc=9hEFFxS-fA&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&x=14.4462128&y=48.9409387&z=14
Možná tak dovoz paliva, několik vagonů týdně?
Jasně k převozu paliva a možná další materiál, když letiště fungovalo jako vojenské. Můj point je, že vlečka tam už vede a jen ji upravit
Tramvajová linka A z letiště přímo k hlavnímu vlakovému nádraží St. Jean nevede. Je nutný jeden přestup na jinou linku.
Jo na letiste jinak nez autem, taxikem ci autobusem … to by bylo! A co treba i takove zoo. Marne hledam, ktere vetsi mesto v okoli nama zoo napojenou na nejakou kapacitni dopravu … mozna Mnichov, ktery nema tu zastavku primo u vstupu a musi se kousek pesky, ale porad je asi OK.
V polské Wroclawi je zoo slušně napojena veřejnou dopravou, zastávka tramvají je přímo u hlavního vchodu.
Berlin ZOO
Zoologická zahrada ♿
Zastávka tramvaje, autobusu, trolejbusu
https://mapy.cz/s/betuhugame
Lidové sady-ZOO ♿
Zastávka tramvaje
https://mapy.cz/s/kagobogota
Zoologická zahrada ♿
Zastávka tramvaje
https://mapy.cz/s/jokunahaze
A pro úplnost: Ostrava trolejbus, Ústí nad Labem trolejbus (nemají tramvaje) Olomouc, Svatý kopeček: autobus. Jestli tam tu serpentýnu a kopec nedali schválně, aby to tramvaj nevyjela?
Ostrava má ale u ZOO pro jistotu seřaďovací nádraží. Takže?
Abych nekřivdil Praze, tak vlaková zastávka je na opačném břehu Vltavy, byla tam dávno před ZOO a od tramvaje (5 linek vidím) jezdí autobus pro ty, pro které je 1,7 km moc. Do ZOO je to pro většinu lidí výlet, nikoliv každodenní cesta do práce.
Zbyl Zlín. Zlín nemá ani kapacitní kolejovou dopravu do Zlína, tudíž do ZOO?
Taky nechápu, proč by zrovna do ZOO mělo jet metro. Je hodně důležitějších cílů.
Tram na letiště už mohla být hotova v 90.letech ale my jsme řekli ne. 40 minutova cesta tram do centra je v pohodě a bez přestupu.
To na pražské letiště se svezeme od roku 2025 trolejbusem, 2030 tramvají, 2040 vlakem a 2050 dokonce metrem.
Trochu jste zapomněl, že už tam luxusně jezdíme osobním automobilem, více luxusně taxíkem a také autobusem.
Co byste sakra chtěl dalšího?
A v tom Bordeaux jenom provokují, vůbec si jich nevšímejte. Je to jenom propaganda.
…a všiml jste si, jaké tam mají zastávky?
Žádné červené tyče a plachty, jen docela nenápadné, zato funkční přístřešky. 🙂
Foto č. 1: Nechybí tam vlevo zábradlí, nebo kojele nebo já nevím? Jak tam stojí to auto…
Na obrázku 1/8 to na mně dělá dojem, že ta protější půlka ostrůvku je zastávka autobusu (přestup hrana – hrana).
Našel jsem nějaké malůvky z tohoto projektu, tam zábradlí na zastávkách vidět je.
https://www.pss-archi.eu/forum/viewtopic.php?id=26733&p=260
Na obrázcích pořízených z centra města Bordeaux jsem narazil na jednu praktickou zajímavost: tramvaj Citadis tam jezdí bez troleje, energii bere ze středového napájecího pásu mezi kolejnicemi.
https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Bordeaux#/media/Datei:Bordeaux-future-lawn-aps-track-being-installed.jpg
Přemýšlím, jak se před konspirátory podařilo utajit železnici na Mošnov, že tam je, že ji nezakázali.
Cargo letiště se nepočítá 😎
Vy jste ale optimista!
Vy jste ale optimista!…
Vlakem ne 2040, ale dycinky „již brzy“! 🙂
Takže kdy se dočkáme v Praze prodloužení tramvaje od terminálu 3 k 1 a 2?
Staví se tramvaj na Dědinu a někdy do budoucna na Terminál 3.
Ano, mám na mysli neukončení TT u terminálu 3, ale u terminálu 1/2.
Jojo, spasí nás hodinová vyhlídková jízda tramvají. Bordeaux je trošku jiný případ…
Nyní to je 25 za 29 minut. Takže by to bylo do centra 40 minut a to je v pohodě.
Zatímco kombinace 119tky a metra A vychází podle Idosu z letiště na Václavák na 30-35 minut. Tramvaj tohle zvládá z Divoké Šárky (přímá noční). Denní se závlekem na Dědinu by to dávala tak za 50,možná ještě za víc. Jo, to by se vyplatilo.
Tak né všichni míří na Václavák a někteří by přímé napojení bez přestupu jistě využili. Nemyslím že TT by měla nahradit vlakové napojení, ale jako další možnost.