Další město má kolejové napojení letiště. V Bordeaux zahájila provoz nová tramvajová linka

Doba jízdy z letiště do centra je 35 minut.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch Suchan

Pro čecháčky nesnesitelný hyperhřích je, že je ta trať jednokolejná s výhybnami 🙂 To se u náš totiž NESMÍ, protože je to NEBEZPEČNÉ (zabezpečovací zařízení neexistuje)

Panda

Upřímně je dost možné, že kvůli tomu budou větší zpoždění a prodlouží se už tak poměrně dlouhá jízdní doba, nebude fungovat proklad mezi větvemi linky A (a tedy docházet k přetěžování a dalšímu zpoždění) a případná dostavba 2. koleje bude znamenat další rozbourání silnice a okolí. Vhodným řešením sloupů trolejového vedení by se tam 2. kolej vešla…

mgr.pavel

Na té trase tramvaje mne zaujala jiné věc: již existující (velká) zastávka Stalingrad, na stejnojmenném náměstí.

Nejde o překlep: https://en.mapy.cz/s/kebodufare .

To jako.. vážně? I dnes..?

Tomáš H.
Jiří Kocurek

Podobně mají i Austerlitz, přestože dnes je to Slavkov.

mgr.pavel

Že my blbečci přejmenovali Gottwaldov zpátky na Zlín 🙂

(ne, vážně nepochopím takovéto pojmenování. To je jako pojmenovat ulici Hitlerjugend)

Jiří Kocurek

Lidická….

Y.K.

Ne to není. Přečtěte si ten odkaz na Wikipedii. Odkazuje na významnou bitvu druhé světové a ta se fakt odehrála u (tehdejšího) Stalingradu.

Karl vB.

Zadal jsem Stalingrad do map a kromě Ruska mi to nabídlo i Belgii, Brusel, kde se tak jmenuje městská část.
Pokud by se chtěl někdo nevěřícně podivit ještě víc, stačí si do map zadat název obce „Teutschenthal“ a najdete tam ulice Leninova, Engelsova. Nejedná se o vtip!

Panda

Ty jednokolejné úseky jsou tam trochu zvláštní, zpoždění nejsou v Bordeaux úplně výjimečná. Ale velmi cením absenci zvláštního tarifu na letiště.

libor

a co České Budějovice, kdy na tamní letiště pojede vlak na 25kV? co SŽ už na to udělal nějakou studii? Tam by mohl být silný potenciál nákladní dopravy…

Jiří Kocurek

Vlečku do každé zásilkovny!

David

Bych šel ještě dál, vlečku (aspoň důlní úzkokolejku) je každému Alza boxu!

DavidS

Nějaká vlečka už tam vede, ne?

Jiří Kocurek

Možná tak dovoz paliva, několik vagonů týdně?

DavidS

Jasně k převozu paliva a možná další materiál, když letiště fungovalo jako vojenské. Můj point je, že vlečka tam už vede a jen ji upravit

Martin

Tramvajová linka A z letiště přímo k hlavnímu vlakovému nádraží St. Jean nevede. Je nutný jeden přestup na jinou linku.

David

Jo na letiste jinak nez autem, taxikem ci autobusem … to by bylo! A co treba i takove zoo. Marne hledam, ktere vetsi mesto v okoli nama zoo napojenou na nejakou kapacitni dopravu … mozna Mnichov, ktery nema tu zastavku primo u vstupu a musi se kousek pesky, ale porad je asi OK.

Conti777

V polské Wroclawi je zoo slušně napojena veřejnou dopravou, zastávka tramvají je přímo u hlavního vchodu.

David

Berlin ZOO

Jiří Kocurek

Zoologická zahrada ♿
Zastávka tramvaje, autobusu, trolejbusu

https://mapy.cz/s/betuhugame

Jiří Kocurek

Lidové sady-ZOO ♿
Zastávka tramvaje

https://mapy.cz/s/kagobogota

Jiří Kocurek

Zoologická zahrada ♿
Zastávka tramvaje

https://mapy.cz/s/jokunahaze

A pro úplnost: Ostrava trolejbus, Ústí nad Labem trolejbus (nemají tramvaje) Olomouc, Svatý kopeček: autobus. Jestli tam tu serpentýnu a kopec nedali schválně, aby to tramvaj nevyjela?

Ostrava má ale u ZOO pro jistotu seřaďovací nádraží. Takže?

Jiří Kocurek

Abych nekřivdil Praze, tak vlaková zastávka je na opačném břehu Vltavy, byla tam dávno před ZOO a od tramvaje (5 linek vidím) jezdí autobus pro ty, pro které je 1,7 km moc. Do ZOO je to pro většinu lidí výlet, nikoliv každodenní cesta do práce.

Zbyl Zlín. Zlín nemá ani kapacitní kolejovou dopravu do Zlína, tudíž do ZOO?

Šalina na Špilas

Taky nechápu, proč by zrovna do ZOO mělo jet metro. Je hodně důležitějších cílů.

Michal82

Tram na letiště už mohla být hotova v 90.letech ale my jsme řekli ne. 40 minutova cesta tram do centra je v pohodě a bez přestupu.

David

To na pražské letiště se svezeme od roku 2025 trolejbusem, 2030 tramvají, 2040 vlakem a 2050 dokonce metrem.

kolemjdoucí

Trochu jste zapomněl, že už tam luxusně jezdíme osobním automobilem, více luxusně taxíkem a také autobusem.
Co byste sakra chtěl dalšího?
A v tom Bordeaux jenom provokují, vůbec si jich nevšímejte. Je to jenom propaganda.

Karl vB.

…a všiml jste si, jaké tam mají zastávky?
Žádné červené tyče a plachty, jen docela nenápadné, zato funkční přístřešky. 🙂

Jiří Kocurek

Foto č. 1: Nechybí tam vlevo zábradlí, nebo kojele nebo já nevím? Jak tam stojí to auto…

Karl vB.

Na obrázku 1/8 to na mně dělá dojem, že ta protější půlka ostrůvku je zastávka autobusu (přestup hrana – hrana).
Našel jsem nějaké malůvky z tohoto projektu, tam zábradlí na zastávkách vidět je.
https://www.pss-archi.eu/forum/viewtopic.php?id=26733&p=260

Karl vB.

Na obrázcích pořízených z centra města Bordeaux jsem narazil na jednu praktickou zajímavost: tramvaj Citadis tam jezdí bez troleje, energii bere ze středového napájecího pásu mezi kolejnicemi.
https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Bordeaux#/media/Datei:Bordeaux-future-lawn-aps-track-being-installed.jpg

Jiří Kocurek

Přemýšlím, jak se před konspirátory podařilo utajit železnici na Mošnov, že tam je, že ji nezakázali.

Modré zábradlí

Cargo letiště se nepočítá 😎

Matěj

Vy jste ale optimista!

Honzík

Vy jste ale optimista!…

mgr.pavel

Vlakem ne 2040, ale dycinky „již brzy“! 🙂

q89

Takže kdy se dočkáme v Praze prodloužení tramvaje od terminálu 3 k 1 a 2?

Petr

Staví se tramvaj na Dědinu a někdy do budoucna na Terminál 3.

q89

Ano, mám na mysli neukončení TT u terminálu 3, ale u terminálu 1/2.

M M

Jojo, spasí nás hodinová vyhlídková jízda tramvají. Bordeaux je trošku jiný případ…

Michal82

Nyní to je 25 za 29 minut. Takže by to bylo do centra 40 minut a to je v pohodě.

Lkprak

Zatímco kombinace 119tky a metra A vychází podle Idosu z letiště na Václavák na 30-35 minut. Tramvaj tohle zvládá z Divoké Šárky (přímá noční). Denní se závlekem na Dědinu by to dávala tak za 50,možná ještě za víc. Jo, to by se vyplatilo.

q89

Tak né všichni míří na Václavák a někteří by přímé napojení bez přestupu jistě využili. Nemyslím že TT by měla nahradit vlakové napojení, ale jako další možnost.