Další vodíkové autobusy už nechceme. Pau to vysvětluje poruchovostí a náklady

Autobus ExquiCity18 Fuel Cell. Foto: Van HoolAutobus ExquiCity18 Fuel Cell. Foto: Van Hool

Náklady na provoz výrazně stouply, autobusy jsou poruchové.

Francouzské město Pau je dalším, které po několika experimentech s MHD poháněnou částečně vodíkem přejde postupně na jiné způsoby pohonu. Důvodem jsou vysoké náklady na provoz a časté poruchy vodíkových autobusů.

Informoval o tom francouzský server Gazette des Communes. Odvolává se na vyjádření šéfa veřejné dopravy ve městě v podhůří Pyrenejí Jérémie Neilla. Podle něj stávající vodíkové autobusy dojezdí, další nové už ale město nebude pořizovat.

Pau s provozem vodíkových autobusů začalo v roce 2019 jako jedno z prvních měst v Evropě. Osm autobusů ExquiCity18 Fuel Cell od Van Hool jezdí na lince označené jako Fébus, která je šest kilometrů dlouhá a většina trasy vede ve vyhrazeném pruhu. Díky tomu je autobus rychlejší než individuální doprava.

Vodík je pro provoz v Pau získáván z čistě obnovitelných zdrojů. Neillo ale v rozhovoru uvedl, že náklady na provoz jsou výrazně vyšší, než se původně očekávalo. Současně uvedl, že autobusy jsou poruchové, provoz označil za „denní dobrodružství, které mu zabírá tři čtvrtiny pracovní doby“. Další nové autobusy podle něj budou již elektrobusy.

Už dříve se vodíkový experiment rozhodl ukončit ve Francii Montpellier, v Německu Wiesbaden.

Tagy Pau vodíková mobilita vodíkové autobusy
75 komentářů